Chronologie RifHistorie

Gestart door Rebellious, 20/01/2009 om 19:10:58

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 00:49:54
Je punt is

We praten over Arabisch,  dus over Arabisch die Arabieren nu spreken en niet over de Arabisch  van 15 00 jaar geleden. Die  Arabisch en die mensen zijn dood.

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 25/01/2009 om 11:32:13
Ik hoop dat je niet alleen leest, maar ook begrijpt.

Het is een Riwaya, en Riwaya komt van Rawa. De Hadith staat vol met Rawa A 3an B 3an C 3an D … Als we Riwaya kunnen afschaffen dan schaffen we ook de Hadith die 100% over Riwaya draait.

Hier wat Riwayas voor jou uit de Hadith:

روايات في فضل المتعة1- بسم اللّه الرحمن الرحيم 1- عن أبي القاسم جعفر بن محمد بن قولويه عن أبيه عن سعد بن عبد الله عن أحمد بن محمد بن عيسى عن ابن أبي عمير عن هشام بن سالم عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال : يستحب للرجل أن يتزوج المتعة و ما أحب للرجل منكم أن يخرج من الدنيا حتى يتزوج المتعة و لو مرة .2- و بهذا الإسناد عن ابن عيسى المذكور عن بكر بن محمد عن الصادق (عليه السلام) حيث سئل عن المتعة فقال : أكره للرجل أن يخرج من الدنيا و قد بقيت خلة من خلال رسول الله (صلّى الله عليه وآله وسلّم) لم تقض .3- و بالإسناد عن ابن عيسى عن ابن الحجاج عن العلاء عن محمد بن مسلم عن أبي عبد الله (عليه السلام) أنه قال لي : تمتعت قلت لا قال لا تخرج من الدنيا حتى تحيي السنة .


Nog een andere Riwaya voor jou en gaat over het verkrachten van Amazigh slavin door Arabische islamitische "broeders". Het komt niet uit een boek van 2002, maar een ware islamitisch verhaal. Als je daarin ook niet gelooft, dan geloof ook niet in de Hadith en de geschiedenis.


و بالإسناد عن أحمد بن محمد بن خالد عن سعد بن سعد عن إسماعيل الجعفي قال قال أبو عبد الله (عليه السلام) : يا إسماعيل تمتعت العام ?

قلت : نعم .

قال : لا أعني متعة الحج .

قلت : فما قال متعة النساء ?

قال : قلت في جارية بربرية فارهة .

قال : قد قيل يا إسماعيل تمتع بما وجدت و لو سندية .


Bron:
http://www.ahlelbayt.com/articles/mutah/rewards-for-mutah


Nog meer?
Hieronder lees je:
1. Allah zegt,...
2.  Allah zegt, ...
3. Profeet zegt,...
4. Abd Almalik ben Marwan zegt: ontvoer en verkracht Amazigh slavin
5. Allah zegt:  ...

Bron:
http://www.kalemat.org/sections.php?so=va&aid=436

Het is duidelijk dat dit niet gaat over een verzonnen verhaal, maar over een misdaden van Arabieren tegen mijn voorouders.

ps. Volgende keer sluit ik met een verhaal over een opdracht van Amir Almominien die hij gaf aan zijn Arabische mannen in Noord-afrika  om mooie, blanke en slanke Amazig meiden met kleine mond en strakke schouders te ontvoeren en verkrachten.



helemaal onderaan

TamurtIno

Waarom kan je gewoon niet verwijzen naar de topic, Rebel?

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 00:52:15
We praten over Arabisch,  dus over Arabisch die Arabieren nu spreken en niet over de Arabisch  van 15 00 jaar geleden. Die  Arabisch en die mensen zijn dood.

Maar de voorbeelden van de verkrachtingen die je gebruikt zijn van het verleden en niet van het heden. Dus moeten we ook het arabisch van vroeger kennen en niet dat van nu

Amazigh/rebel

het is deze topic waar je het gezegd hebt

TamurtIno

#125
Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 00:56:06
Maar de voorbeelden van de verkrachtingen die je gebruikt zijn van het verleden en niet van het heden. Dus moeten we ook het arabisch van vroeger kennen en niet dat van nu

In de boeken van de Hadith komt het woord "Berber" voor. Voor de islam wisten Arabieren volgens mij niet wat Berber betekent. (zeker weet ik niet)
In de geschiedenis boeken worden Imazighen als Barbaren genoemd.  Hun woordenboek vertaalt Barbaar als onmenselijk en volk dat in Noord-Afrika woont.


Barbaar is bij Arabs een scheldwoord en tegelijkertijd de benaming die ze geven aan ons.

Je verhaal over Turken heeft hier niets mee te maken, want hun woordenboek vertaald barbaar niet als Turk maar wel als Amazigh.

Verschillende Arabische intellectuelen klagen over de benaming die Arabs aan ons geven en vinden dat het racistisch is dat Arabieren ons wilde dieren noemen.  

TamurtIno

#126
Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 00:57:13
het is deze topic waar je het gezegd hebt
hahaha   Welke topic? Ik heb hier 100 topics geopend?

Je  weet de link en doe ctrl+c&ctrl+v

Het bespaart ons 100 berichten over de link.

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 01:03:32
In de boeken van de Hadith komt het woord "Berber" voor. Voor de islam wisten Arabieren volgens mij niet wat Berber betekent. (zekeren weet ik niet)
In de geschiedenis boeken worden Imazighen als Barbaren genoemd.  Hun woordenboek vertaalt Barbaar als onmenselijk en volk dat in Noord-Afrika woont.


Barbaar is bij Arabs een scheldwoord en tegelijkertijd de benaming die ze geven aan ons.

Je verhaal over Turken heeft hier niets mee te maken, want hun woordenboek vertaald barbaar niet als Turk maar wel als Amazigh.

Verschillende Arabische intellectuelen klagen over de benaming die Arabs aan ons geven en vinden dat het racistisch is dat Arabieren ons wilde dieren noemen.  


kan jij voorbeelden geven van die hadiths en geschiedenis boeken en van die hadiths

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 01:06:01
kan jij voorbeelden geven van die hadiths en geschiedenis boeken en van die hadiths
Die kan ik jou zeker geven, maar nu heb ik geen zin om te gaan zoeken.

Als ik het vergeet, stuur me een pm en de link van de topic.

Amazigh/rebel

Citaat van: TamurtIno op 19/12/2009 om 01:05:35
hahaha   Welke topic? Ik heb hier 100 topics geopend?

Je  weet de link en doe ctrl+V&ctrl+v

Het bespaart ons 100 berichten over de link.

Ik begrijpje effe niet

TamurtIno


Amazigh/rebel

hahaha ja sorry ik weet niet wat je allemaal zegt met topics en links

TamurtIno

Citaat van: Amazigh/rebel op 19/12/2009 om 01:18:06
hahaha ja sorry ik weet niet wat je allemaal zegt met topics en links
Kopie de link en plaats hem hier zodat ik naar die topic ga.

Weet je wat een link is? URL?


TamurtIno

Het staat dus in deze topic !!
Ik wist het niet eens . Ok ik ga dit weekend het lezen en zoeken naar ontbreekt informatie.