Whooo hah!!! Daredevil met enkel hoofdletters!!

Gestart door Chatt zie arif, 15/01/2009 om 21:02:34

Chatt zie arif

#45
.


Botermes

#46
Wat is accentloos Engels ? Is dat Engels volgens de Hollywood standaard ? Je moet niet denken dat jij of die andere accentloos Engels kunnen spreken. Aangezien jij en hij niet in een Engelstalige omgeving zijn opgegroeid kan ik me dat niet voorstellen. Iemand die Engels als moedertaal heeft heeft dat zo in de gaten. Jongen, er zitten bepaalde dingen in je stem die je afkomst verraden. Die kun je bewust gecontroleerd proberen te onderdrukken maar die steken toch de kop op wanneer je vrijuit praat hetzij in lichte vorm. Met afkomst bedoel ik dan vooral waar je bent opgegroeid.
Dat je accentloos Nederlands spreekt OK, Je bent in Nederland opgegroeid tijdens de periode dat er nog weinig Marokkanen hier waren dus je had bijna alleen maar Nederlanders om je heen.
Rutger Hauer heeft ook een accent, dat hoor jij mischien moeilijk maar een Amerikaan of Brit wel.
Ik vind het veel belangrijker een taal vloeiend te spreken dan accentloos. Accentloos onbewust is wel OK maar geforceerd is merkbaar en nep. Kijk maar naar Al Pacino in Scarface dat was geforceerd. Dat klinkt jou mischien wel goed in de oren maar een Amerikaanse latino die merkt het neppe er aan. Johnny Depp kan  zich heel goed een standaard Brits accent aanmeten maar toch kan ik me voorstellen dat een Brit dat in de gaten heeft. Moet je nagaan, acteurs zijn meester manipulators.
Dus je gaat weer eens naar een flutbol wedstrijd, tjonge jonge jonge toch, ik vind jouw rondreis in Argentinië toch wel een beetje te filantropisch ingesteld.
Doet de pinguins de groeten, zeg maar azul voor mij tegen ze.

Botermes

Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 13/06/2009 om 19:14:16
Vergis je niet.....

Tijdens de zwoele zomers in Arif doet Chatt niets liever als onder het genot van een thee en een kif-pijp moppen en verhaaltjes aanhoren.Op een dag was ik ergens op een dakterras aan het luieren en kiffen toen ik een mop/verhaal oppikte.

Het ging ongeveer zo..

Op een dag was er eens een Marokkaan die zo ziek was van Marokkanen en Marokko dat hij op het idee kwam zo ver mogelijk van Marokko en Marokkanen vandaan te reizen.Hij was het land en haar inwoners zo zat dat hij alle vormen van vervoer zou gebruiken om nimmer meer een Marokkaan te zien.

De verteller was een natural-born one en de toehoorders(ik ook) proesten het uit van het lachen om de manier zoals hij het vertelde...

Hij hield even een pauze om zijn pijp te stoppen en een slok thee te drinken terwijl de toehoorders aan zijn lippen hingen...

Zo gezegd zo gedaan,de reiziger stapte op de boot,nam de trein,de fiets,de auto,hij liep duizelingwekkende afstanden en vloog uren en uren met vliegtuigen..
Op een gegeven moment stelt  hij vast dat op de plek waar hij uitgekomen is onmogelijk een Marokkaan kan zijn geweest.

Hij loopt even goedkeurend rond in het Marokkaan-vrije land en prijst zichzelf gelukkig dat ie zo´n afstand heeft kunnen overbruggen...

Dan komt er een invalide naar hem toegelopen met maar een been,kijkt hem even aan en zegt...a goeia nta ket wan nie maghrabi walla le,kie daiir?( he broeder je ziet eruit als een Marokkaan,alles goed?

De Marokkaan-moeie schudt zijn hoofd en denkt; ja lmosiba,kijk hoe ver een invalide Marokkaan is gekomen laat staan een gezonde!

De toehoorders krijgen last van spontane lachstuipen en buikkramp van het lachen ergens op een dakterras.....
I hate this story... Het geeft voor mij aan hoe ingebakken de zelfhaat in (de Marokkaan) zit.
Eenmaal aangekomen in een Marokkaan-vrij land raak je toch gedesillusioneerd en begin je vroeg of laat Marokkanen toch te missen.

3ich

Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 13/06/2009 om 19:14:16


De Marokkaan-moeie schudt zijn hoofd en denkt; ja lmosiba,kijk hoe ver een invalide Marokkaan is gekomen laat staan een gezonde!




Ken ook wel een leuke...

2 gasten zitten s'avonds op een berg (in de Rif vanzelfsprekend)filosoferend en kijkende naar de skyline ze zijn mqeyuf (stoned) zegt de één tegen de andere kijk een vliegtuig zal vast wel van de koning zijn? antw hij weer op zn beurt a rou7 ayaghyour als dat echt de vliegtuig van de koning is dan zouden motors hem volgen... hij brazzelt nog er 8er na, hoe vaak moet k jou nog corrigeren! ayaghyour!

Botermes

Marokkanen maken alleen grappen over zichzelf. Nederlanders maken grappen over Belgen. Engelsen maken grappen over Fransen en Duitsers, Amerikanen maken grappen over Canadezen, Fransen maken grappen over Spanjaarden. Spanjaarden maken grappen over Marokkanen en Portugezen.

Chatt zie arif

#50
Citaat van: allasian op 13/06/2009 om 23:27:33
I hate this story... Het geeft voor mij aan hoe ingebakken de zelfhaat in (de Marokkaan) zit.
Eenmaal aangekomen in een Marokkaan-vrij land raak je toch gedesillusioneerd en begin je vroeg of laat Marokkanen toch te missen.

Diezelfde haat heeft ervoor gezorgd dat jij nu in Nederland leeft en Nederlands schrijft.Mensen hebben er eenmaal een hekel aan in een prachtig land te leven zonder fatsoenlijk voedsel,onderwijs,veiligheid en toekomst-perspectief voor hun kroost.

De gemiddelde Marokkaan heeft geen hekel aan Marokkanen en Marokko maar eerder het Marokkaanse systeem,het systeem dat maakt dat je alles haat wat met een M begint.


Ik mis alleen Maria Callas.....Soms droom ik dat ik een live concert van Callas in La Scala bijwoon,zo moeilijk om weer wakker te worden.Zucht...


Botermes

Hey Chatt leuk weer dat je van je laat horen. Ik begon me al zorgen te maken, serieus, zonder gekheid. Je karavaan door Sudakije is dus ten einde gekomen, Jah bless.
Je bent neem ik aan er heelhuids vanaf gekomen, give thanks and praises.
Laat je wel testen op de Mexico-griep want je wilt je broeders in Arif niet besmetten hoop ik. Dat is gewoon onacceptabel.
Maria wie ? Aj din waha,

Chatt zie arif

#52
Citaat van: allasian op 02/07/2009 om 22:39:00
Hey Chatt leuk weer dat je van je laat horen. Ik begon me al zorgen te maken, serieus, zonder gekheid. Je karavaan door Sudakije is dus ten einde gekomen, Jah bless.
Je bent neem ik aan er heelhuids vanaf gekomen, give thanks and praises.
Laat je wel testen op de Mexico-griep want je wilt je broeders in Arif niet besmetten hoop ik. Dat is gewoon onacceptabel.
Maria wie ? Aj din waha,


Dank je wel voor je welgemeende genegenheid, maat !

Als je niet aangestoken was door de Pigflu-hype had je misschien zelfstandig bedacht dat de gewone huis-tuin en keukengriep elk jaar veel meer slachtoffers maakt als de Pig-variant ooit zal maken.

Lord have mercy!

Botermes

Dat was gewoon een grapje man. Ik zelf heb multiresistant bacterie-infectie gehad, tijdje flink ziek geweest, maar daar is mijn immuunsysteem alleen sterker op geworden. Ik ben inmiddels al 4 vier jaar niet meer ziek geweest, geen griep , geen verkoudheid, niks.

Chatt zie arif

#54
Citaat van: allasian op 12/07/2009 om 19:31:06
Dat was gewoon een grapje man. Ik zelf heb multiresistant bacterie-infectie gehad, tijdje flink ziek geweest, maar daar is mijn immuunsysteem alleen sterker op geworden. Ik ben inmiddels al 4 vier jaar niet meer ziek geweest, geen griep , geen verkoudheid, niks.

Onkruid vergaat niet!

Praised is tha lord,ever fearful ever sure! Jah Rastafar- I  ...



Chatt zie arif

#55
Hier nog zo'n Daredevil met enkel hoofdletters,waar dacht jij aan toen je zestien was?


Chatt dacht vooral aan alles wat "vrouwelijk" was,zelfs de onderwijzeressen en zusters in het ziekenhuis kwamen in mijn onstuimige dromen voor......
Op mijn zestiende brak ik een sleutelbeen bij het crossen en werd ik geholpen door een (zeer goed bedeelde) zuster met rode lingerie in een doorschijnend wit zusters-pakje. Nadat mijn sleutelbeen geheeld was dacht ik er geruime tijd serieus aan hetzelfde bot doelbewust te breken.




...
Puber breekt zeilrecords
Gepubliceerd op 17 juli 2009, 11:49 uur •


De Amerikaanse Zac Sunderland is amper 17 jaar maar heeft zijn eerste reis rond de wereld er al op zitten. Met zijn solo-zeiltocht heeft hij een nieuw record gevestigd: hij mag zich de jongste avonturier ooit noemen die deze prestatie heeft kunnen voltooien.


Op 14 juni 2008 vertrok Zac op 16-jarige leeftijd vanuit de havens van Los Angeles om de reis van zijn leven te maken. Dertien maanden later keerde hij in diezelfde haven terug, maar nu onder grote publieke belangstelling.



Satellietverbinding
Sunderland's reis telden in totaal 28.000 zeemijlen (51.860 kilometer). Tijdens zijn tocht kreeg hij te maken met technische problemen, hevige stormen, aanvallen van haaien en naderende piraten. Familie en vrienden van de jonge zeiler hebben zich gelukkig niet al te grote zorgen hoeven maken. Sunderland stond namelijk via een satellietverbinding voortdurend in contact met het thuisfront.



Guiness Book of Records
Met zijn buitengewone prestatie heeft Sunderland de Australiër Jesse Martin uit de boeken verdrongen. Martin was 18 (en 41 dagen) toen hij de wereld rond zeilde. De vraag is echter hoe lang Zac dit record zal behouden. Er zijn namelijk meerdere jongelingen in de race om deze titel. Op het moment zeilt een Britse tiener in zijn eentje rond de wereld, hij is een paar maanden jonger dan de Amerikaan.



www.zacsunderland.com



TheCFO

Maar  in Nederland worden dergelijke initiatieven zelfs door de regering besproken. Een meisje van 13, laten we vooral haar ouders uit de ouderlijke macht halen. Cool zo'n raad voor de kinderbescherming. Wat nou zelf kiezen en zo, regels zijn regels.

Laura begrijpt niets van commotie
WIJK BIJ DUURSTEDE - De 13-jarige Laura Dekker begrijpt niets van alle commotie over haar voornemen om de komende twee jaar in haar eentje de wereld rond te gaan zeilen.

Dat vertelde zij zaterdagavond in het NOS Jeugdjournaal. Dekker vindt het tumult in de media rond haar geplande reis,,een beetje overdreven’’.

De Raad voor de Kinderbescherming wil dat het gezag van de ouders van de 13-jarige Laura Dekker wordt beperkt. De zaak dient maandag voor de kinderrechter in Utrecht. Beperking van het ouderlijk gezag betekent dat de ouders niet langer alleen beslissingen mogen nemen over het welzijn van hun kind, maar dat in overleg met een gezinsvoogd moeten doen.
Dekker stelde het in het NOS Journaal vreemd te vinden dat de Kinderbescherming voor haar onderzoek geen contact met haar gehad heeft. ,,Ze kunnen volgens mij geen conclusie trekken als ze niet met mij hebben gepraat,’’ aldus de tiener. Zij stelde zichzelf niet te jong te vinden voor de wereldreis. ,,Het ligt heel erg aan hoe je bent opgevoed,’’ meent ze. ,,Ik ben toevallig heel zelfstandig opgevoed.’’ Het meisje wil de reis nu maken omdat ze dan de jongste zeiler ooit is die rond de wereld reist. Zij stelt ,,de wereld te willen leren kennen.’’ De bedoeling is dat haar reis twee jaar duurt. In september 2011 hoopt ze weer thuis te komen. ,,Ik weet wat er onderweg allemaal kan gebeuren,’’ aldus Dekker. Ze wil haar schoollessen volgen via internet en e-mail.
De Kinderbescherming stelt dat het niet verantwoord is dat iemand van dertien jaar een dergelijke reis maakt. Dekker zou niet in staat zijn goed risico’s in te schatten. De Kinderbescherming heeft onder meer gesprekken gevoerd met mensen uit haar omgeving.
Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) liet de Tweede Kamer vorige week weten dat voor het meisje de wettelijke leerplicht geldt waaraan ze zich niet kan onttrekken. Afstandsonderwijs op haar boot is voor Van Bijsterveldt geen optie.

Botermes

Ze weet gewoon niet waar ze aan begint. Een kind van 13jaar laat je toch niet alleen de woeste oceanen in gaan. Die ouders zijn knettergek dat ze haar daar in steunen. Ze wil onderweg school volgen, huiswerk maken enzo , tjonge jonge jonge toch.
Een kind is gewoon niet opgewassen tegen dat soort eenzaamheid in combinatie met gevaar. dat is gewoon te veel. Bovendien is het het risico niet waard.
Al haalt zij het en wat dan nog ? guiness book of records ? Sorry maar dat vind ik het echt niet waard.

Chatt zie arif

Hmm,het wordt steeds gekker.

De wereld draait door,het einde der tijden is aangebroken! Mahatma Gandhi is op zijn dertiende getrouwd,is dat niet ook een soort van wereldreis op die leeftijd ?


Het laatste nieuws dat ik over onze dappere dertiener lees is dat ze  afstand doet van haar Nederlanderschap en naar Nieuw-Zeeland verkast.


Dit meisje heeft meer pit en karakter dan menig 'volwassene'.... Chatt is buitengewoon onder de indruk!

TheCFO

#59
Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 26/08/2009 om 02:37:56
Hmm,het wordt steeds gekker.

De wereld draait door,het einde der tijden is aangebroken! Mahatma Gandhi is op zijn dertiende getrouwd,is dat niet ook een soort van wereldreis op die leeftijd ?


Het laatste nieuws dat ik over onze dappere dertiener lees is dat ze  afstand doet van haar Nederlanderschap en naar Nieuw-Zeeland verkast.


Dit meisje heeft meer pit en karakter dan menig 'volwassene'.... Chatt is buitengewoon onder de indruk!

Ich auch, en nu hebben die uberambtenaren in Wijk bij Duurstede -wie wil geen wereldreis maken als je daar woont?-- geweigerd haar uit te schrijven. Laura moet en zal Nederlands blijven anders kunnen ze hun treurniswekkende ambtenarenmacht niet meer doen gelden.

Arme, arme, Laura, vol van ambities en dromen, helaas in Nederland woonachtig. Aanpassen schatje, geen gekke dingen doen!