Marokkaanse overheid doet Israel na

Gestart door TamurtIno, 14/01/2009 om 10:07:18

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 14/01/2009 om 14:50:38
Wanneer het over Palestijnen gaat, dan haalt het de media van de hele wereld en iedereen vindt het zielig voor de Palestijnen. 
Zoals bijvoorbeeld deze:
http://archief.nrc.nl/index.php/1998/Juni/16/Overig/4/Israel+sloopt+Palestijnse+woningen
Wanneer het over Imazighen gaat, vinden zelfs Imazighen dat een goed idee.
Wat wil je nou dramatiseren?
Die mensen zijn op bevel van de rechter het huis uitgezet.
Dit gebeurt iedere dag in NL. ( bij huurachterstand, kraakpand, illigaal gebouw, enz)

TamurtIno

#16
...Laat maar. Ik weet hoe het zit. Jaren lang van hersenspoelen heeft gewerkt...

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 14/01/2009 om 15:14:57
...Laat maar. Ik weet hoe het zit. Jaren lang van hersenspoelen heeft gewerkt...
Ben jij wel goed bij je hoofd? om Marokko te vergelijken met Israel ??
Alatif alatif!! Wallah ila 7cuma qa3!
kes senni rexbar nni; iri daryaz! Cek d Amarok!

Botermes

Je had dit nieuws ook kunnen vertellen zonder te wijzen naar Israel&Palestina.

nacin sa

#19
hadou mindini ? takad da pabo !!!

heel dag dit en dat ..ze3ma super khatar mafia ...

marokko is erger dan israel   ok ?


ameziane

Tamurt ino,

je vergelijking met Israel is erg erg overdreven. Verder is het zo dat het huizen zijn die door de Spanjaarden zijn gebouwd en nadien door deze mensen zijn overgenomen. Ik kan me niet voorstellen dat de mensen niet gewaarschuwd zijn en/of alternatieven aangeboden hadden gekregen.

Je vermelding 'autochtonen' suggereert dat dat gebeurt is, omdat het Imazighen betreft.En dat is natuurlijk onzin, want in heel Marokko worden huizen gesloopt.

@$maa

لا حولا ولا قوه الا بالله

حسبي الله ونعمى الوكيل

SAMADIE

EFFE EEN vraag voor de auteur van deze topic? kan je het verhaal ? kan je Arabisch lezen ? etc.!?
je overdrijft nu een beetje, die is al een tijdje aan de gang, die mensen hebben daar  jaren lang gratis gewoond, nu moesten ze eruit. ze hadden het al eerder van de week geprobeerd, maar de bewoners hadden zich in het huis verschanst.
Ik ben In Nador geboren, ik ken de buurt. de meeste bewoners van die huize daar zijn Arabieren( bedelaar etc., de rest zijn drugsdealers, of verkopen alcohol).

TamurtIno

#23
Citaat van: SAMADIE op 14/01/2009 om 18:22:23
EFFE EEN vraag voor de auteur van deze topic? kan je het verhaal ? kan je Arabisch lezen ? etc.!?
je overdrijft nu een beetje, die is al een tijdje aan de gang, die mensen hebben daar  jaren lang gratis gewoond, nu moesten ze eruit. ze hadden het al eerder van de week geprobeerd, maar de bewoners hadden zich in het huis verschanst.
Ik ben In Nador geboren, ik ken de buurt. de meeste bewoners van die huize daar zijn Arabieren( bedelaar etc., de rest zijn drugsdealers, of verkopen alcohol).


Pas op! straks gaat deze criminele vrouw je spullen verkopen. Ze drinkt te veel alcohol.

De ene zegt dat ze in heel oude huisjes van opa wonen en daarom worden ze gesloopt. Het andere zegt dat ze worden gesloopt omdat ze alcoholisten zijn en  het huur niet willen betalen. Iedereen verzint eigen excuus om zijn broeders ( de misdadigers) te verdedigen.




ps. Het zijn Palestijnen en de daders zijn Joden. Wat vinden jullie  nu ervan?

TamurtIno

#24
.

SAMADIE

Citaat van: TamurtIno op 14/01/2009 om 20:07:07
Pas op! straks gaat deze criminele vrouw je spullen verkopen. Ze drinkt te veel alcohol.

De ene zegt dat ze in heel oude huisjes van opa wonen en daarom worden ze gesloopt. Het andere zegt dat ze worden gesloopt omdat ze alcoholisten zijn en  het huur niet willen betalen. Iedereen verzint eigen excuus om zijn broeders ( de misdadigers) te verdedigen.




ps. Het zijn Palestijnen en de daders zijn Joden. Wat vinden jullie  nu ervan?


schoef, ik ken Nador beter dan mijn broekzak. dat terzijde. in het artiekel staat, dat deze mensen eigendomspapieren van de spanjaarden hebben gekeregen.
wat ik vreemd vindt, omdat ze niet Uit Nador komen. ben jij hier ooit geweest !? weet je waar het ligt ?

TamurtIno

#26
Citaat van: SAMADIE op 15/01/2009 om 16:43:49

schoef, ik ken Nador beter dan mijn broekzak. dat terzijde. in het artiekel staat, dat deze mensen eigendomspapieren van de spanjaarden hebben gekeregen.
wat ik vreemd vindt, omdat ze niet Uit Nador komen. ben jij hier ooit geweest !? weet je waar het ligt ?
Ik zie vrouwen met een hoofddoek en ik dacht dat ze geen criminelen zijn en geen alcohol drinken. Maar als je die mensen persoonlijk kent en je weet dat die oude vrouwen met een hoofddoek alcohol drinken en criminelen zijn, dan heb je gelijk.


Die eigendommenspapieren hebben ze van Spanje gekregen, dus voor de Arabische overheersing in Rif. Rif was vroeger in handen van Spanje en niet van Arabieren. Is dat vreemd dan?

Of ik weet waar Nador ligt? Na het lezen van de reacties hierboven, kwam ik tot de conclusie die Nador niet in Palestina ligt.

SAMADIE

#27
iK heb niet gezegd dat ik de mensen persoonlijk ken, ik ken de plek en ik weet wat voor soort mensen er wonen. voor omdat de auteur van dit bericht het had over autochtonen inwoners van Arif.
het ging hier om twee huizen, maar ondanks alles het is erg voor de mensne dat ze zo hun huis zijn uitgezet.
het gaat mij meer, om de manier hoe de bericht is hier geplaatst!

De Ottomaan

In Turkije worden er ook zelfgemaakte illegale huizen in krottenwijken gesloopt met bulldozers van de politie. Zo'n krottenwijk zorgt voor stank, criminaliteit en verpest het hele aanzien van een stad. Istanbul, was ooit een van de mooiste steden ter wereld, nu is het omringd door miljoenen krotten waar zigeuners met hun stinkende paarden rondjes rijden.

P.S. - Wat zijn Ighabiyen ?

Rebellious

Citaat van: De Ottomaan op 06/02/2009 om 15:54:02

P.S. - Wat zijn Ighabiyen ?


Dat zijn Marokkanen die een marokkaans-arabisch dialect als moedertaal hebben.