Marokkaanse overheid doet Israel na

Gestart door TamurtIno, 14/01/2009 om 10:07:18

TamurtIno

Marokkaanse regering viel huizen van autochtonen in Rif binnen, ze hebben de bewoners op straat gezet als afval, en hun huizen gesloopt. Dit is wat ze al eeuwen lang met jullie broers doen.


Ze willen in plaats van die huizen moderne huizen bouwen. Dus die huizen slopen en laat die gezinnen op straat leven als ratten.

http://www.nadorcity.com/news/?c=117&a=3341






TamurtIno

Citaat van: nacin sa op 14/01/2009 om 10:12:13


1 : www.nadorcity.com/news/?c=117&a=3341

2 : www.nadorcity.com/news/?c=117&a=3321

Inderdaad. Dit meisje bijvoorbeeld was nog aan het slapen



Wat een nachtmerrie.

Dit is niet het eerste keer dat ze het doen. Zo iets heb ik persoonlijk een aantal keren in Alhocima gezien.

Inuit

Citaat van: TamurtIno op 14/01/2009 om 10:07:18
Marokkaanse regering viel huizen van autochtonen in Rif binnen, ze hebben de bewoners op straat gezet als afval, en hun huizen gesloopt. Dit is wat ze al eeuwen lang met jullie broers doen.


Ze willen in plaats van die huizen moderne huizen bouwen. Dus die huizen slopen en laat die gezinnen op straat leven als ratten.

http://www.nadorcity.com/news/?c=117&a=3341
waarom zetten ze de mensen uit hun huizen en slopen ze dezen dan?
ik was altijd in de veronderstelling dat zelfs in Marokko niemand uit zijn of haar huis gezet kan worden....uiteraard als je het huis ook op je eigen grond hebt gebouwd, anders wordt het een heel ander verhaal (daarom niet minder vervelend overigens).

Rebellious

Dit gebeurt overal in Marokko, is ook bijv. gebeurd in Casa met krottenweiken.
Volgens mij worden bewoners van te voren gewaarschuwd.
En dit is nooit in alhoceima of omgeving gebeurt.

Hierboven zijn plaatsen rondom Nador, ik kan het ook wel begrijpen. Ik heb daar bepaalde plaatsen gezien, als bv. Tawima, waar huizen op elke moment kunnen neerstorten, en zo verrot zijn. Er zijn veel  krottewijken in omgeving Nador, en dat is idd niet mooi en gezond voor t straatbeeld en omgeving.

In die krottenwijken, schijnen overigens veel Ighabiyen te wonen.

TamurtIno

Citaat van: RifRebel op 14/01/2009 om 12:37:26

En dit is nooit in alhoceima of omgeving gebeurt.


Ik heb zelf met mij ogen gezien hoe ze twee huizen in Sidi-Abid ( Alhocima) hebben gesloopt.

Citeer
Hierboven zijn plaatsen rondom Nador, ik kan het ook wel begrijpen. Ik heb daar bepaalde plaatsen gezien, als bv. Tawima, waar huizen op elke moment kunnen neerstorten, en zo verrot zijn. Er zijn veel  krottewijken in omgeving Nador, en dat is idd niet mooi en gezond voor t straatbeeld en omgeving.
Als ik had gezegd dat ik het begrijp wanneer Israël huizen van Palestijnen sloopt, dan hadden jullie allemaal gezegd dat ik "barbaar", "zionist", "Jood", "haatzaaier", "ongelovig", etc. ben.   Maar ja,  Palestijnen zien jullie nu eenmaal beter dan Imazighen.

Als jullie mooie paleizen willen bouwen, ga je gang. Die arme gezinnen kunnen niets anders bouwen dat die goedkope  huisjes. Bouw voor die gezinnen Paleizen en laat ze daar wonen. Je kunt niet tegen die mensen zeggen: "Je kunt geen mooie huizen bouwden, dus ga op straat leven of sterf".

Rebellious

Citaat van: TamurtIno op 14/01/2009 om 12:46:21
Ik heb zelf met mij ogen gezien hoe ze twee huizen in Sidi-Abid ( Alhocima) hebben gesloopt.
Als ik had gezegd dat ik het begrijp wanneer Israël huizen van Palestijnen sloopt, dan hadden jullie allemaal gezegd dat ik "barbaar", "zionist", "Jood", "haatzaaier", "ongelovig", etc. ben.   Maar ja,  Palestijnen zien jullie nu eenmaal beter dan Imazighen.

Als jullie mooie paleizen willen bouwen, ga je gang. Die arme gezinnen kunnen niets anders bouwen dat die goedkope  huisjes. Bouw voor die gezinnen Paleizen en laat ze daar wonen. Je kunt niet tegen die mensen zeggen: "Je kunt geen mooie huizen bouwden, dus ga op straat leven of sterf".

lol
2 huizen in sidi-abid, dat ken je dus verwaarlozen.
zolang ik maar 1 kant van het verhaal lees, trek ik geen conclusies.
Ik weet niet wat die mensen is beloofd.

Maar dat omgeving Nador en Nador zelf er verschrikkelijk uitziet in vele delen, is een feit. Vol met krottenweiken en Ighabiyen. Samenleving daar is naar de klote, het stinkt in veel plaatsen.
Zoals ik zei, ik was bijv. in Tawima, dat hele dorp is een krottewijk, waar overigens alleen darija wordt gesproken.

Nador krijgt nu misschien wat aandacht, voor een schoner straatbeeld. Je mag denk ik blij zijn, ipv klagen.

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 14/01/2009 om 10:07:18
Marokkaanse regering viel huizen van autochtonen in Rif binnen, ze hebben de bewoners op straat gezet als afval, en hun huizen gesloopt. Dit is wat ze al eeuwen lang met jullie broers doen.


Ze willen in plaats van die huizen moderne huizen bouwen. Dus die huizen slopen en laat die gezinnen op straat leven als ratten.

http://www.nadorcity.com/news/?c=117&a=3341

أقدمت السلطات المحلية بالناظور في حدود الساعة السادسة صباحا من يوم الاثنين 12 يناير 2009 على هدم منزلين بمنطقة
"سيدي علي" حيث حضر إلى عين المكان باشا المدينة محمد ارجدان مرفوقا بقائد المقاطعة الأولى مصطفى بوليوت ورئيس الدائرة الأمنية الثانية .

وحسب السلطة المحلية فان القرار القاضي بهدم المنازل المجاورة لسيدي علي ياتي على خلفية احد المشاريع المهمة التي ستنجز بعين المكان بينما يؤكد ساكنة المنزلين اللذين تم هدمهما اليوم وكذا المنازل التي سبق هدمها أن الأمر يتعلق بتفويت البقع الأرضية لمقاول قصد تشييد مشاريع خاصة.

Er staat duidelijk : lokale overheid. Geen Marokkaanse regering!
Je kan dit nieuws dramatiseren; En Marokkaanse regering in discredit brengen, maar dit gebeurt ook in NL: Er worden ook veel huizen ontruimd door verschillende oorzaken.

TamurtIno

De ene zegt dat het de schuld van de Marokkaanse overheid en niet van de Marokkaanse regering. De andere vindt het terecht dat die gezinnen in de koud en onder het regen moeten slapen omdat ze hun land en grondgebied niet willen verlaten.

Maar ik ben woedend.

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 14/01/2009 om 14:45:48
De ene zegt dat het de schuld van de Marokkaanse overheid en niet van de Marokkaanse regering. De andere vindt het terecht dat die gezinnen in de koud en onder het regen moeten slapen omdat ze hun land en grondgebied niet willen verlaten.

Maar ik ben woedend.
Verander de Titel
En vertaal duidelijk wat er staat.
Je mag woedend zijn; Maar gemeenschapelijke doelen hebben voorang op persoonlijke doelen.

TamurtIno

Wanneer het over Palestijnen gaat, dan haalt het de media van de hele wereld en iedereen vindt het zielig voor de Palestijnen. 

Zoals bijvoorbeeld deze:
http://archief.nrc.nl/index.php/1998/Juni/16/Overig/4/Israel+sloopt+Palestijnse+woningen



Wanneer het over Imazighen gaat, vinden zelfs Imazighen dat het een goed idee om Imazighen op straat te zitten zonder huis en eten.