Voor de ongelovige Imazighen.

Gestart door Rebellious, 13/01/2009 om 15:00:58

Rebellious

Ik nodig hier alle Imazighen uit, gelovig of ongelovig.
Om met mij in discussie te gaan.
Dit naar aanleiding van de vele berichten die ik hier gelezen heb, vooral in oude topics (zie bv. topic: de zwakte punten van Amazighbewegingen in NL).

Ik las daar zoveel onwaarheden jegens de islam en arabieren, dat ik deze ongelovige Imazighen graag wil helpen, omdat het mn volksgenoten zijn. De onwetendheid hier is groot.

Waarom geloof jij niet (meer) in de Islam? Wie durft..

De ene beweert nooit te bidden richting arabisch schiereland, de ander beschuldigt de Profeet Mohamed (sa) van pedofieli. De ander haat alle arabieren op de wereld.....triest, en noemen jullie je nou Imazighen?

ayned_m

azul
dat ik arabieren haat , Dat is mijn recht  en die gun ik graag aam nezelf !!!
verder heb ik je met alle respect niet nodig om mij wijs te maken hoe ik mag van houden of haaten !!!
azul

TamurtIno

#2
Citaat van: RifRebel op 13/01/2009 om 15:00:58
Ik nodig hier alle Imazighen uit, gelovig of ongelovig.
Om met mij in discussie te gaan.
Dit naar aanleiding van de vele berichten die ik hier gelezen heb, vooral in oude topics (zie bv. topic: de zwakte punten van Amazighbewegingen in NL).

Ik las daar zoveel onwaarheden jegens de islam en arabieren, dat ik deze ongelovige Imazighen graag wil helpen, omdat het mn volksgenoten zijn. De onwetendheid hier is groot.

Waarom geloof jij niet (meer) in de Islam? Wie durft..

De ene beweert nooit te bidden richting arabisch schiereland, de ander beschuldigt de Profeet Mohamed (sa) van pedofieli. De ander haat alle arabieren op de wereld.....triest, en noemen jullie je nou Imazighen?

Ongelovigen heb je in alle landen en werelden. Dus ook onder de Palestijnen, Saoediers. Ook sommige kinderen van profeten zoals de zoon van Noach waren ongelovig.
Ongelovigen waren er altijd geweest. Je moet gewoon je medeAmazigh respecteren en eenheid vormen voor het beschermen van je land en identiteit. Jullie taal, land, afkomst, toekomst, bloed en geschiedenis is hetzelfde. Jullie lot is hetzelfde.

ps. Je hebt het over ongelovigen hier. Maar die "ongelovigen" zijn volgens mijn gewoon moslims die meer van de islam weten dan jou.  Je maakt ze uit voor ongelovigen omdat je misschien net als Izwen denkt: "als je niet dezelfde ideeën hebt als mij, dan ben je Jood,  zionist, cham3oen, etc.".
Dit denkwijze is uit het oosten geïmporteerd en moeten we verbannen uit de hersenen van Imazighen.

Rebellious

#3
Citaat van: ayned_m op 13/01/2009 om 15:25:53
azul
dat ik arabieren haat , Dat is mijn recht  en die gun ik graag aam nezelf !!!
verder heb ik je met alle respect niet nodig om mij wijs te maken hoe ik mag van houden of haaten !!!
azul

Azul,
ik heb respect voor je.
Ik weet niet of je het meent, maar waarom haat je alle arabieren. Niet alle arabieen zijn slecht en onderdrukkers.
Iemand die een volk haat, is toch een rascist, net als wilders, dat ben je toch niet.

Ik zal je en kan je tot niks dwingen, uiteindelijk moet je zelf kiezen, het is je leven.
Liefde in je hart, maakt je gelukkig.
Met haat in je hart leven, spreek over t algemeen, heb je een moeilijk leven.
Azul awma

Ik wil nie overkomen als een oude wijze man, dat ben ik niet. Jij en veel anderen weten op bepaalde gebieden/kennis meer dan ik, en ik heb weer mn kwaliteiten en kennis. En we moeten van mekaar leren.

Rebellious

Citaat van: TamurtIno op 13/01/2009 om 15:54:48
Ongelovigen heb je in alle landen en werelden. Dus ook onder de Palestijnen, Saoediers. Ook sommige kinderen van profeten zoals de zoon van Noach waren ongelovig.
Ongelovigen waren er altijd geweest. Je moet gewoon je medeAmazigh respecteren en eenheid vormen voor het beschermen van je land en identiteit. Jullie taal, land, afkomst, toekomst, bloed en geschiedenis is hetzelfde. Jullie lot is hetzelfde.

ps. Je hebt het over ongelovigen hier. Maar die "ongelovigen" zijn volgens mijn gewoon moslims die meer van de islam weten dan jou.  Je maakt ze uit voor ongelovigen omdat je misschien net als Izwen denkt: "als je niet dezelfde ideeën hebt als mij, dan ben je Jood,  zionist, cham3oen, etc.".
Dit denkwijze is uit het oosten geïmporteerd en moeten we verbannen uit de hersenen van Imazighen.

Ik wil gewoon weten, waarom sommige Imazighen, ook op dit forum, ongelovig zijn.
Met ongelovigen, bedoel ik niet degene die wel in Islam geloven, alleen andere ideeen erover hebben.
Ik bedoel, de echte ongelovigen, die anti-islamitisch zijn. En die heb je onder de Imazighen.

ayned_m

Citaat van: RifRebel op 13/01/2009 om 16:17:39
Azul,
ik heb respect voor je.
Ik weet niet of je het meent, maar waarom haat je alle arabieren. Niet alle arabieen zijn slecht en onderdrukkers.
Iemand die een volk haat, is toch een rascist, net als wilders, dat ben je toch niet.

Ik zal je en kan je tot niks dwingen, uiteindelijk moet je zelf kiezen, het is je leven.
Liefde in je hart, maakt je gelukkig.
Met haat in je hart leven, spreek over t algemeen, heb je een moeilijk leven.
Azul awma

Ik wil nie overkomen als een oude wijze man, dat ben ik niet. Jij en veel anderen weten op bepaalde gebieden/kennis meer dan ik, en ik heb weer mn kwaliteiten en kennis. En we moeten van mekaar leren.


azul rebele!!!!
natuurlijk haat ik niet alle arabieren ...  maar jij kent de arabieren die ik erg haat ! heheheh ik zou ze graag in de oven stopen (itan ) .
ik adviseer je on de geschiedenis te lezen  en om je heen te kijken . kijk alleen nu wat gebeurt daar .
Wist je dat op 31december in Dubai was Chakira uit genodigd een speciaaaaal optreden ????? dus jij kunt best voorstellen wat voor gevoel ik heb  tegen de arabieren .eentje danst lekker met de heupen van chakira en de andere zoekt zijn vremoord kinderen onder de puin in GAZA !!!!
ik ben een mens  ik ken liefde en ik ken ook haat . ik ben geen racist . tegen zulke arabieren ben ik meer dan raciste.
azul   

Vrijewil

Citaat van: RifRebel op 13/01/2009 om 16:23:08
Ik wil gewoon weten, waarom sommige Imazighen, ook op dit forum, ongelovig zijn.
Met ongelovigen, bedoel ik niet degene die wel in Islam geloven, alleen andere ideeen erover hebben.
Ik bedoel, de echte ongelovigen, die anti-islamitisch zijn. En die heb je onder de Imazighen.

Als je ongelovig bent betekent niet per definitie dat je anti- islam, christendom of jodendom bent. Ik heb vrienden met diverse culturele achtergrond (van een Amazigh tot een Jood) die ongelovig zijn maar respect hebben voor gelovigen of andersdenkenden. En andersom ook. Bekijk de zaken niet zo zwart/wit vriend.

Bades

Ieder Amazigh gelooft wel ergens in. Al hoeft het niet altijd een god of een of ander religie te zijn.

Wat religie betreft, naast het feit dat het ieder eigen keuze is om wel of niet naar de maatstaven van een bepaald religie te leven gaat er van de religies gewoon een ongelooflijke egoistische geur uit.

Ik blijf het vreemd vinden dat 1 van de religies je opdraagt te geloven enkel omdat het beweert dat god je om die reden geschapen heeft.



Rebellious

Citaat van: ayned_m op 13/01/2009 om 17:17:46

azul rebele!!!!
natuurlijk haat ik niet alle arabieren ...  maar jij kent de arabieren die ik erg haat ! heheheh ik zou ze graag in de oven stopen (itan ) .
ik adviseer je on de geschiedenis te lezen  en om je heen te kijken . kijk alleen nu wat gebeurt daar .
Wist je dat op 31december in Dubai was Chakira uit genodigd een speciaaaaal optreden ????? dus jij kunt best voorstellen wat voor gevoel ik heb  tegen de arabieren .eentje danst lekker met de heupen van chakira en de andere zoekt zijn vremoord kinderen onder de puin in GAZA !!!!
ik ben een mens  ik ken liefde en ik ken ook haat . ik ben geen racist . tegen zulke arabieren ben ik meer dan raciste.
azul   

Azul,
Ik maak me niet druk om arabier die chakira uitnodigt en daarom hem moet haten. Ik vind zo iemand alleen zielig. Zulke idioten moet je gewoon negeren. De straf voor zulke lage mensen laten we aan Allah swt over, en Allah swt is niet genadig met zulk volk.
azul


Rebellious

Citaat van: Vrijewil op 13/01/2009 om 18:11:42
Als je ongelovig bent betekent niet per definitie dat je anti- islam, christendom of jodendom bent. Ik heb vrienden met diverse culturele achtergrond (van een Amazigh tot een Jood) die ongelovig zijn maar respect hebben voor gelovigen of andersdenkenden. En andersom ook. Bekijk de zaken niet zo zwart/wit vriend.
Zo bedoelde ik het niet, tuurlijk is niet elke ongelovige, per definitie anti-islamitisch of whatever.
Er zijn wel Imazighen, die anti-islamitische zijn en anti-arabier.

Maar daar gaat de topic niet over, het gaat er om waarom jij niet voor islam kiest.

Ik heb respect voor elke mens/wezen (in t algemeen) op aarde, want t zijn creaties van Allah swt. En het is een plicht in de islam om iedereen te respecteren, gelovig of niet-gelovig.

Rebellious

#10
Citaat van: A3essas op 13/01/2009 om 19:50:02
Ieder Amazigh gelooft wel ergens in. Al hoeft het niet altijd een god of een of ander religie te zijn.

Wat religie betreft, naast het feit dat het ieder eigen keuze is om wel of niet naar de maatstaven van een bepaald religie te leven gaat er van de religies gewoon een ongelooflijke egoistische geur uit.

Ik blijf het vreemd vinden dat 1 van de religies je opdraagt te geloven enkel omdat het beweert dat god je om die reden geschapen heeft.




Waarom vind je dat Islam een ongelooflijk egoistische geur uit, kun je dit uitleggen?

Islam draagt je idd op om te geloven, zodat de mensen zich van kwaad weer houden en samenleving gezond blijft.
Kijk naar de wereld, waarin we leven. Het is niet gezond meer, in de grootse gedeelte is er oorlog en onderdrukking, dit komt door onwetendheid en ongeloof.


Rebellious

#11
Wie zijn nou in de recente geschiedenis van Arif, helden en goede leiders geweest.
Dat waren alleen islamitische geleerden.
Abdelkrim el Khattabi (Lahirahmu) en Mohamed Amaziane (Lahirahmu), zij streden voor hun volk, omdat zij wetend waren en gelovig.
Abdelkrim El Khattabi, werd zelf gevolgd door niet-Riffijnen. Van Larache tot Nador, heeft Abdelkrim gevolgd en hem erkend als leider en prins van Noord-Marokko.
Zij kregen hun volk achter hun, omdat ze de harten van t volk konden ontroeren met hun kennis en liefde.
Dat zal een ongelovige Amazigh, nooit lukken. Nooit zal t lukken, dat Imazighen wat gaan bereiken, zonder Islam. En de geschiedenis heeft t bewezen.


Ighes

#12
Citaat van: RifRebel op 13/01/2009 om 15:00:58
Ik nodig hier alle Imazighen uit, gelovig of ongelovig.
Om met mij in discussie te gaan.
Dit naar aanleiding van de vele berichten die ik hier gelezen heb, vooral in oude topics (zie bv. topic: de zwakte punten van Amazighbewegingen in NL).

Ik las daar zoveel onwaarheden jegens de islam en arabieren, dat ik deze ongelovige Imazighen graag wil helpen, omdat het mn volksgenoten zijn. De onwetendheid hier is groot.

Waarom geloof jij niet (meer) in de Islam? Wie durft..

De ene beweert nooit te bidden richting arabisch schiereland, de ander beschuldigt de Profeet Mohamed (sa) van pedofieli. De ander haat alle arabieren op de wereld.....triest, en noemen jullie je nou Imazighen?

Te veel redenen om op te noemen waarom NIET gelovig te zijn en in het bijzonder moslim.
a. Islam laat geen ruimte aan de anderen EEN. punt uit.
b. moslims behoren tegenwoordig tot de domste mensen in de wereld. Onder de islam zoals die nu is zal niet en kan niet een beschaving ontstaan.
c. van islam van tegenwoordig moet je liegen moet een beetje te kunnen leven. alles wat een beetje vreugde geeft is schande.
d. onder de islam is vrijheid haast onmogelijk.
c. islam ziet vrouwen als kleine kinderen.

de lijst is te lang. Maar voor de gelovige is het allemaal prachtig.

Rebellious

Over de afvallige islamitische (en  vooral arabische) natie's, heb ik wat citaten uit ahadieth, die relevant zijn, en met jullie wil delen.

De boodschapper van Allah heeft gezegd: ''Als Allah een natie vriendelijk wil behandelen, vertrouwt Hij de leiding toe aan de wijze mannen, geeft Hij rijkdom aan de vrijgevige mensen erin, en als hij een natie streng wil behandelen, vertouwt Hij de leiding erover toe aan dwaze mensen en geeft Hij rijkdom aan vrekkige mensen''

Imam Ibn Taimiyah: ''Allah beschermt de regering die houd van rechtvaardigheid, zelfs als het de regering van ongelovigen is en vernietigt de tirannieke regering, zelfs als het de regering van moslims is.''

Maak zelf jullie interpretaties

Rebellious

#14
Citaat van: Ighes op 13/01/2009 om 23:29:03
Te veel redenen om op te noemen waarom NIET gelovig te zijn en in het bijzonder moslim.
a. Islam laat geen ruimte aan de anderen EEN. punt uit.
b. moslims behoren tegenwoordig tot de domste mensen in de wereld. Onder de islam zoals die nu is zal niet en kan niet een beschaving ontstaan.
c. van islam van tegenwoordig moet je liegen moet een beetje te kunnen leven. alles wat een beetje vreugde geeft is schande.
d. onder de islam is vrijheid haast onmogelijk.
c. islam ziet vrouwen als kleine kinderen.

de lijst is te lang. Maar voor de gelovige is het allemaal prachtig.

Hahaha, lol.
Ik kan er om lachen.

Broer, ten 1e je beschuldigingen jegens islam zijn verkeerd, ik denk dat je de moslims in je omgeving kan beschuldigen van je negativiteit over Islam.

a.Islam geeft alle ruimte. Sommige moslim (leiders) geven niet alle ruimte, dat is een andere verhaal.
b. het antwoord heb k hierboven vermeld, over de naties.
c. je hoeft van Islam niet te liegen, het is zelfs haraam, kan je me specifiek uitlggen wat je bedoelt?
Vreugde, wat verta je eronder, dronken worden en veel vrouwen nemen tijdens het uitgaan. Dat zijn testen in het leven, want Islam spoort je aan tot het hebben van een goede morele en zedelijke karakter en onthouden van slechte zaken. Er is geen betere vreugde, dan een een gezonde, sportieve leven leiden. En goede banden met je familie te behouden. En het mooiste vreugd in de islam is, het huwelijk.
d. Islam is juist de vrijheid, zodat mensen niet onderdrukt worden, en iedereen gelijk behandelt wordt. Dat velen ''moslims'' niet zo handelen, is een andere probleem, niet de schuld van Islam.
e. Islam geeft de vrouw de meeste rechten en bescherming, dan welk andere ideologie ook.

En Allah weet het beter

Je heb zoveel oordelen over Islam, alleen zie ik geen argumentatie en redenen, jammer. Maar ik hoop dat ik je geholpen heb met antwoorden.