AISHA

Gestart door Vraag, 24/04/2004 om 00:01:58

Vraag

Hoi

Ik heb een vraag <wie is Aisha> waar over gaat haar verhaal ,en dan vooral wat haar relatie was met MOHAMMED.

Vraag

#1
Mischien moet ik erby vertellen dat ik geen moslim ben,en dat ik het eerste forum dat ik tegen kwam heb gepakt ,om mijn vraag te stellen .

Inuit

#2

CiteerHoi

Ik heb een vraag <wie is Ayisha> waar over gaat haar verhaal ,en dan vooral wat haar relatie was met MOHAMMED.

ALs je het hebt over profeet Mohammed(vzmh), dan was Aisha een vrouw van hem.


Vraag

Ja daar heb ik het over , een vrouw van mohammed .Maar wat is haar verhaal ? En sorry, maar ik weet niet wat je met (vzmh) bedoelt.En excuses voor het verkeerd spellen van de naam AISHA.

Vraag

Ok ,me vraag nog beter >> ik las dit op het net >> MOHAMMED RAPED & PERMANENTLY DAMAGED 6 YEAR OLD AYISHA.<<<< en wil graag weten wie AISHA was ,en wat het verhaal is, voordat ik een oordeel heb .Topic is Geschiedenis?

ayuda

#5
Beste Vraag, je hebt de eerste de beste site met forum gepakt. Hier zitten veel moslims, van de ouderwetse en de moderne variant, wat atheisten en een enkele verdwaalde christen. Het doel van deze site is onze kennis over de Amazigh (Berber) cultuur delen en vermeerderen (want ook hier is delen vermenigvuldigen).
Islam wordt zo nu en dan besproken als zijnde onderdeel van het leven van veel Imazighen (Berbers), maar is niet het hoofddoel van dit forum.  Als je hierop goed antwoord wilt hebben kun je beter op maroc.nl antwoorden vragen aan de cyber imam.

ber18kania

#6

CiteerOk ,me vraag nog beter >> ik las dit op het net >> MOHAMMED RAPED & PERMANENTLY DAMAGED 6 YEAR OLD AYISHA.<<<< en wil graag weten wie AISHA was ,en wat het verhaal is, voordat ik een oordeel heb .Topic is Geschiedenis?


Aischa (radi allahoe 'anha) was de vrouw van de Profeet (sallalahoe á alaihie wassalam) zij was 6 jaar oud toen zij met hem trouwde maar ze was een zeer ontwikkelde vrouw die erg veel kennis had dus haar kun je niet vergelijken met een kind van 6jaar in die tijd was dit anders.
Als je hier meer over wilt weten dan verwijs ik je naar de volgende site's waar je meer kennis kunt verkrijgen
wwww.al-islaam.com en http://islam.startkabel.nl

Veel succes............

Idir

Citeerzij was 6 jaar oud toen zij met hem trouwde maar ze was een zeer ontwikkelde vrouw die erg veel kennis had dus haar kun je niet vergelijken met een kind van 6jaar in die tijd was dit anders.


 Â           ::)                          ::)

Inuit

CiteerJa daar heb ik het over , een vrouw van mohammed .Maar wat is haar verhaal ? En sorry, maar ik weet niet wat je met (vzmh) bedoelt.En excuses voor het verkeerd spellen van de naam AISHA.
Het verhaal is dat Aicha de dochter van Abu Bakr was (Abu Bakr was de metgezel, die het dichtst bij Mohammed(vzmh) stond, oftewel hij was zijn beste vriend). Mohammed(vzmh) is om een aantal redenen met Aicha getrouwd, een ervan is om de band met Abu Bakr te versterken, overigens was het niet Mohammed(vzmh) die de aanzoek deed, maar was het een vrouw (ik weet haar naam niet meer) die aan Mohammed(vzmh) voorstelde om met Aicha te trouwen om de band met Abu Bakr te versterken. Mohammed heeft hier toen een poos over nagedacht en overlegd met o.a. zijn oom Abu Taalib en heeft toen pas ingestemd. Verder wordt er ook gezegd dat Mohammed (vzmh) in opdracht van Allah(swt) met Aicha is getrouwd, hierdoor werd veel kennis over intieme zaken aangaande Mohammed(vzmh) overgeleverd door Aicha.
Mohammed(vzmh) is met Aicha getrouwd toen zij 6 jaar was en heeft met haar op haar 9e het bed gedeeld.
Je moet begrijpen dat trouwen op die leeftijd in die tijd zeer gewoon was, getuige het feit dat een commandant(of een andere legerleider) van de vijanden van Mohammed(vzmh) met een vrouw/meisje van ongeveer dezelfde leeftijd trouwde.
Het huwelijk tussen Mohammed(vzmh) en Aicha, was dus zowel onder het volk van Mohammed(vzmh) als hun tegenhangers geen uitzondering en niks verkeerds.
Zelfs bij ons Marokkanen was trouwen op een jonge leeftijd tot voor kort nog heel gewoon, in de tijd dat mijn ouders trouwden, dit was circa 45 a 50 jaar geleden, toen was het niets bijzonders als een meisje op 12 a 13 jarige leeftijd trouwde (nu 40 jaar later hier in Europa, zou een man van pedofilie beschuldigd worden als hij dit doet), tegenwoordig is dat ook in Marokko iets anders, maar nog steeds zie ik weleens dat vrouwen van 16 jaar trouwen en niemand die dit als vreemd bestempeld. Het gaat er namelijk om of een vrouw geestelijk volwassen genoeg is om in het huwelijk te treden en ik heb het idee dat de vrouwen vroeger sneller volwassen werden, omdat het leven toen een heel stuk serieuzer was voor hun dan dat het voor de jongeren van nu is. Maar het feit dat wij anders tegen zaken aankijken, maakt de levenswijze van mensen die voor ons hebben geleefd niet verkeerd.
Het probleem is dat men de hedendaagse denkwijze als meetlat  gebruikt om de handeling van mensen uit vroegere perioden te waarderen, oftwel de denkwijze van tegenwoordig is per definitie goed, en alles wat er maar van verschilt is fout, dan is het inderdaad ondenkbaar dat een man van 56, het bed deelt met een meisje van 9. Dus kijk niet door de bril die de hedendaagse ideologie heet, naar zaken van vroeger.


*(vzmh = vrede zij met hem)

Vraag

#9
Dank aan Gebruiker 001 voor de uitleg,nog 1 vraag hoe oud was mohhamed toen dit gebeurde?En denk je echt dat meisjes van 6 meer kennis vroeger hadden dat dan ze nu hebben ?

Die mohhamed is die te vergelijken met Onze jesus??

En er was ook nog iemand die me uitlegde dat ik eigenlijk op het eerste de beste Foute forum zat ,omdat dit over berbers ging ,maar die zijn toch ook moslim?

ayuda

CiteerEn er was ook nog iemand die me uitlegde dat ik eigenlijk op het eerste de beste Foute forum zat ,omdat dit over berbers ging ,maar die zijn toch ook moslim?

Gewoon nog een tweede keer mijn uitleg lezen Vraag. Die is namelijk heel duidelijk.

Overigens geloof ik persoonlijk niet zo in een "zeer rijpe, verstandige, ontwikkelde vrouw" van 6 of zelfs 9 jaar. Dat zijn dooddoeners. In bepaalde delen van Latijns Amerika die ik ken bijvoorbeeld zijn jonge tienerzwangerschappen redelijk aan de orde van de dag, maar dan wel in een tijdperk en plaats waarin cultuur en commercie is doordrenkt van het ophemelen van seksualiteit, en waarin geweld tegen vrouwen door mannen(dingen tegen haar werkelijke zin doen) nog altijd veel te gewoon is. Het komt dus veel voor maar de meiden hebben er toch gewoon last van.
De pubertijd is met zes of negen  gewoon nog niet begonnen,
(al schijnt het tegenwoordig met alle hormonen in vlees, of gewoon beter eten wat eerder op te treden dan vroeger).  Fysiologisch is het hebben van seks voordat de geslachtsorganen goed zijn ontwikkeld dan gewoon nog geforceerd en dus pijnlijk (denk alleen maar aan het logische verschil in formaat, en het nog niet functioneel ontwikkeld zijn van bepaalde secretieklieren die de penetratie vergemakkelijken) de psychologie laat ik maar achterwege. Als dit aan de lopende band gebeurde in die tijd zal Aicha het op zich normaal gevonden hebben, en de profeet en zijn tijdgenoten ook. In die specifieke zin kan je het inderdaad niet helemaal met onze tijd vergelijken. Maar het lijkt me zeker geen voorbeeld ter navolging. We weten tegenwoordig veel meer over fysiologie, en de ontwikkelingspsychologie van het kind.
Die kennis moeten we goed gebruiken. (schijnt ook een opdracht in Islam te zijn, kennis opdoen, dat stopte dus niet na het leven van de profeet. De mensheid moet vooruit, niet achteruit)

Oh Vraag, ik ben een van de enkele verdwaalde christenen hier, dus dit is niet de mening van een moslim.
Ben je ook geinteresseerd in de Amazigh, of alleen in Islam?
In dat laatste geval ben je elders beter op je plek.

Inuit

CiteerDank aan Gebruiker 001 voor de uitleg,nog 1 vraag hoe oud was mohhamed toen dit gebeurde?En denk je echt dat meisjes van 6 meer kennis vroeger hadden dat dan ze nu hebben ?
Mohammed was 56 jaar.
En ik geloof werkelijk dat meisjes/vrouwen van vroeger veel sneller volwassen werden. Zoals ik het voorbeeld als gaf, als ik alleen al de toestand in sommige delen van Marokko zou vergelijken met hier in NL, dan zie dat een meisje/vrouw van 18 hier in NL, als hoofdinteresse Idols en zichzelf opmaken om uit te gaan heeft, terwijl de interess van veel meisjes/vrouwen met dezelfde leeftijd in sommige delen van Marokko is om een gezinnitje te stichten, een kind te nemen, etc. Dus jah ik geloof dat geografische ligging en tijd wel degelijk invloed hebben op de volwassenheid - leeftijd realtie.

CiteerDie mohhamed is die te vergelijken met Onze jesus??
Vanuit Islamitisch optiek zijn zowel Mohammed(vzmh) als Jezus(vzmh) boodschappers van God, dus ze zijn zeker te vergelijken.

CiteerEn er was ook nog iemand die me uitlegde dat ik eigenlijk op het eerste de beste Foute forum zat ,omdat dit over berbers ging ,maar die zijn toch ook moslim?
Niet iedere Amazigh (berber) is een moslim.

Inuit

#12

CiteerDe pubertijd is met zes of negen  gewoon nog niet begonnen,
(al schijnt het tegenwoordig met alle hormonen in vlees, of gewoon beter eten wat eerder op te treden dan vroeger).  
Ik neem aan dat je dit concludeert aan de hand van de wetenschappelijke kennis die we (lees: mensheid) tegenwoordig hebben, en deze is het waarschijnlijk die jou zegt dat het onmogelijk is dat een meisje van 9 (let wel op, hij trouwde weliswaar met haar toen ze 6 was, maar deelde pas op haar 9e het bed met haar) de pubertijd al bereikt kan hebben. Maar diezelfde wetenschap zegt ons ook dat het onmogelijk is dat een vrouw onbevlekt ontvangt, maar toch geloven wij beiden dat Maria dit overkomen is. ;-)
Dus soms kan onze ratio gebasseerd op wetenschap een aantal zaken niet begrijpen, maar dat maakt die zake niet meteen onwaar.
Mohammed(vzmh) deed niets zonder de toestemming van Allah(swt), dus de toestemming van Allah(swt) zal ook in dit geval een rol hebben gespeeld, denk ik (Allahu a3lam).

ayuda

Onbevlekte ontvangenis is een rooms katholieke term, uit die stroming (lange tijd dominant geweest) binnen die gemeenschap die Maria haast heeft vergoddelijkt.  Ik als christen kan hier op bijbelse gronden niet zo veel mee. Verder ga ik hier niet over praten.

En voor mijn hedendaags gevoel en kennisniveau is het niet pas, maar al met 9 jaar.

Inuit

CiteerOnbevlekte ontvangenis is een rooms katholieke term.
Ik kan hier op bijbelse gronden niet zo veel mee.

Okey als je het anders wilt horen, zonder geslachtsgemeenschap met een man, oftewel zonder enig zaad van een man, in die tijd, toch zwanger worden.
Als ik de wetenschap mag geloven, dan is dit het grootste fabeltje wat er ooit verteld is, maar samen weten we dat het wel degelijk waar is. Dat is wat ik wil zeggen.