Citaten van achterlijke racistische bijgeloof van joden

Gestart door Izwan, 10/12/2008 om 12:23:46

Izwan

#60
Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 15:06:04
Wollah Izwan met jou kun je echt geen fatsoenlijke discussie voeren; ipv een antwoord te geven op mijn vraag of je bereid bent andere mensen als gelijkwaardig te behandelen, ga jij proberen woorden in mijn mond te leggen:

Ik heb toch nergens gezegd dat jij mensen ongelijkwaardig behandelt; ik vraag het juist aan jou en tot op heden weiger jij daarop een fatsoenlijk antwoord te geven.



Jij suggereert dat ik mensen ongelijkwaardig behandelen.  ( denk aan het woord BEREID).
Naar mijn inzicht/beleving heb ik altijd geprobeerd mensen gelijkwaardig te behandelen. De vraag blijft waarom denk jij dat ik mensen niet gelijkwaardig behandelen?.
Mijn constatering over ongelijkwaardig behandeling is niet op mensen als individu gericht, maar wel op overheidsbeleid t.o.v. moslims/Marokkanen.


Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 15:06:04
Verder vind ik dat jij te gemakkelijk 2 dingen met elkaar verwart; namelijk aan de ene kant de religie van de joden (waaronder de heilige geschriften van de Talmud) en aan de andere kant het daadwerkelijk beleid van de staat Israel.
 

De enige legitimiteit van het stichten van Joodse staat is gebaseerd op de heilige geschriften van joden. Deze twee kan jij niet los van elkaar zien.



Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 15:06:04
Kun je aantonen dat het beleid van de Joodse staat (en met name het beleid gericht tegen de Palestijnen of andere volkeren) gebaseerd wordt op religieuze geschriften en met aantonen bedoel ik niet met loze uitspraken van jou, maar met (schriftelijke) bronnen.

Ik ben benieuwd naar je reactie. 
Denk bijvoorbeeld aan de terugkeerrecht van joden en niet joden. Elke persoon die beweert dat zijn voorouder meer  dan 2000 jaar geleden in Palestina hebben gewoond hebben recht om in Israel te vestigen, maar palestijnnen die in 1948 van isarel zijn verbannen hebben geen recht om naar hun huis terug te keren.
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=886
http://www.palestina-komitee.nl/nieuws/20
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/1113/Apartheid_is_meer_dan_rassenscheiding




Izwan

Citaat van: TheCFO op 13/01/2009 om 14:44:14
Tuurlijk komt dat -mede- door die belachelijke teksten. Als je opgevoed bent met teveel nonsens in je hoofd komt het gewoon niet meer goed.

Is het dus gerechtvaardigd om deze mensen plaat te bombardeerden, martelen, in de gevangenissen laten verroten, isoleren en de rest van hen geloofsgenoten dwingen om anders te gaan denken zoals nu het bij moslims gebeurd (Lees Taliban, hezbollah, Hamas, Somalische rechtbanken, moslims van Chichan, van Kasmer, Al qaida, aboe Siaf…enz)?


Citaat van: TheCFO op 13/01/2009 om 14:44:14

Volwassen mensen die menen dat argumenten als 'Een god beloofde dit land aan een volk' serieus te nemen zijn. En die vechten dan met andere volwassen mensen die menen dat heel de wereld arabisch moet leren omdat ze anders de teksten van hun God niet echt goed kunnen begrijpen. Beide groepen worden dan weer meewarig aangekeken door die maanzieken die menen dat hun god een moeder heeft, die onbevlekt ontvangen is.
Je haalt dingen door elkaar en je maakt een smakeloos soep ervan. Je moet leren onderscheid maken tussen de daders en de slachtoffer. De meeste moslims die tegenwoordig worden geterroriseerd zijn mensen die voor hun eigen rechten opkomen. Verder zie ik nergens een Quatanamo waar joden-, christen-, heidenen-, atheïsten extremisten dag en nacht worden gemarteld. ZIE JIJ HET VERSCHII OF NIET ????


Citaat van: TheCFO op 13/01/2009 om 14:44:14
Alle drie groepen volwassenen denken dat hun God een psychopatisch jaloerse gek is, die zich met de meest dwangmatige zaken bezig houdt, zoals kleding (vooral voor vrouwen) begroetingen (Is die rechterhand nu halal of haram?) en voedsel (op vrijdag vis). In alle drie de groepen overheersen mannen met een voorliefde voor jurken.


Mensen zijn sociale wezen. Zij hebben regels nodig om met elkaar verantwoordelijke te kunnen leven. Zelfs dieren en insecten die in de groepen leven hebben regels nodig om met elkaar te kunnen leven.

Citaat van: TheCFO op 13/01/2009 om 14:44:14
One does not know whether to laugh or to cry.

Echt, de meest bizarre neuroses worden met een air van serieusheid en importantie van generatie op generatie doorgegeven. Want o, spot niet met de bezigheden van deze slaafse volgers van prehistorische moraalverhalen. Hier wordt de mens pas echt mens! Lekker met zijn allen in de de rij om een hostie (lichaam van God) te bemachtigen. Daarna met wat door de voorganger geleverd zout naar bed om de demonen af te weren. En vooral stilzitten en niet werken op de Sabbat, anders wordt je volgens die vredelievende God nogal hard gestraft.
Zoals bekend slaan religieuzen hun kinderen ook regelmatig, ( niet alleen thuis maar ook op zondagschool of koranles) zodat dit hersenloze wereldbeeld eigenlijk al onveranderd doorgegeven wordt sinds 2400 jaar. Een wereldbeeld waarin geweld doodnormaal is, en straf en vergelding voortdurend op de voorgrond staan.

Je bent besmet door de vooroordelen en je leeft in een fantasie wereld.

Citaat van: TheCFO op 13/01/2009 om 14:44:14
Met Izwan ben ik van mening dat dit nergens toe bijdraagt. Dit ondanks het feit dat er ongetwijfeld joden te vinden zijn die nog nooit een vlieg kwaad gedaan hebben op basis van de thora en die 'slechts schoonheid' vinden in hun religieuze beleving.

Ik heb nergens beweert dat alle joden slecht zijn of achter israel staan, maar wel de meeste joden het wel doen. Zoals het gewoonlijk: je beschuld me vaak met dingen die nooit had gezegd.

Izwan

Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 16:32:48
Ik zeg niet dat zulke teksten helemaal geen invloed hebben op de regering van Israel. Ik ben ook niet gek; zolang ze daar "vrije" politieke verkiezingen houden, kan elke fundamentalist een politieke partij beginnen en met voldoende aanhang het zelfs schoppen tot de regering.
Israel moet eerst de verbannen palestijnen laten terugkeren en eerlijk verkiezening houden dan kunnen wij pas over democratie praten. Apartheidsregime in zuid afrika was voor bblanken ook een democratische regime.



Israel bans Arab parties from running in upcoming elections

By The Associated Press

The 37-member committee is composed of representatives from Israel's major political parties. The measure was proposed by two ultranationalist parties but received widespread support.

The decision does not affect Arab lawmakers in predominantly Jewish parties or the country's communist party, which has a mixed list of Arab and Jewish candidates. Roughly one-fifth of Israel's 7 million citizens are Arabs. Israeli Arabs enjoy full citizenship rights, but have suffered from discrimination and poverty for decades.

Arab lawmakers Ahmed Tibi and Jamal Zahalka, political rivals who head the two Arab blocs in the Knesset, joined together in condemning Monday's decision.

"It was a political trial led by a group of Fascists and racists who are willing to see the Knesset without Arabs and want to see the country without Arabs," said Tibi.

Together, the Arab lists hold seven of the 120 seats in the Knesset.

Tibi said he would appeal to the high court, while Zahalka said his party was still deciding how to proceed.

Pordes remarked that the last time a party was banned it was the late Rabbi Meir Kahane's Kach Party, a list from the 1980s that advocated the expulsion of Arabs from Israel.




Izwan

Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 17:50:23
Alsof de burgers van de Joodse staat 1 etnisch geheel vormen > het zijn ook maar kolonisten vanuit alle hoeken van de wereld > het enige wat hun nog samenhield was een overtuiging dat zij ooit deel hebben uitgemaakt van een mythische volk dat ooit in Palestina heeft geleefd. In hoeverre zij ook daadwerkelijk afstammen van die joden stond toen (en ook nu) niet ter discussie.  
Waarom krijgen die immigranten die zich joden noemen wel israelische burgerschap en de verbannen palestijnen niet? Heeft het niet met etniciteit te maken dan?

TamurtIno

Citaat van: Izwan op 16/01/2009 om 11:57:51
Waarom krijgen die immigranten die zich joden noemen wel israelische burgerschap en de verbannen palestijnen niet? Heeft het niet met etniciteit te maken dan?
Omdat veel Palestijnen geen Israëliërs willen worden. Palestijnen die Israeliers  werden, waren en worden nog steeds gezien als verraders en collaborateurs.

TheCFO

Citaat van: Izwan op 16/01/2009 om 11:46:17
Zoals het gewoonlijk: je beschuld me vaak met dingen die nooit had gezegd.
Ik beschuldig je nergens van, huilebalk, ik ben het zelfs behoorlijk met je eens, in deze disc, that is.

Ik deel je mening dat de zeer onwenselijke onzin die in hun heilig verklaarde boek staat hoogstwaarschijnlijk negatief bijdraagt aan het gedrag van hen die die boeken heilig vinden.

Het enige verschil tussen jou en mij in deze disc -maar dat is dus geen beschuldiging, laat staan een loze- is dat ik denk dat alle heilige boeken der monotheisten vergelijkbare viezigheid herbergen en dat alle monotheisten -net als de joden- hoogstwaarschijnlijk geen positieve invloed ondervinden van die eindeloze oproepen tot geweld en vergelding.

TheCFO

#66
.