Citaten van achterlijke racistische bijgeloof van joden

Gestart door Izwan, 10/12/2008 om 12:23:46

TheCFO

Een busadvertentie met atheisische propaganda. Gekker moet het niet worden. Van de BBC:

An atheist advertising campaign has been launched on buses across Britain.

A fund-raising drive for the promotion, carrying the slogan "There's probably no God. Now stop worrying and enjoy your life", raised more than £140,000.

The campaign, which will also feature on the Tube, is backed by the British Humanist Association and prominent atheist, Professor Richard Dawkins.

The Church of England said Christian faith allowed people to put their life into a "proper perspective".

A spokesman said: "We would defend the right of any group representing a religious or philosophical position to be able to promote that view through appropriate channels.

"However, Christian belief is not about worrying or not enjoying life."

Pressure group Christian Voice has questioned the campaign's effectiveness but the Methodist Church said it would be a "good thing if it gets people to engage with the deepest questions of life" and suggested it showed there was a "continued interest in God".

The advertisements will run on 200 bendy buses in London and 600 vehicles in England, Scotland and Wales.

The British Humanist Association said the buses carrying the slogan outside London would operate in Manchester, Birmingham, Glasgow, Edinburgh, York, Leeds, Newcastle, Dundee, Sheffield, Coventry, Devon, Liverpool, Wolverhampton, Swansea, Newport, Rhondda, Bristol, Southampton, and Aberdeen.

'Exasperation'

Four posters featuring quotations from the likes of Douglas Adams, Albert Einstein, and Katharine Hepburn will also be placed at 1,000 London Underground locations.

The campaign was devised by comedy writer Ariane Sherine.   Across Britain we are used to being bombarded by religious interests, not just Christians but other religions as well

Prof Richard Dawkins

She was inspired to seek donations after objecting to a set of Christian advertisements on a bus.

When people went to a highlighted website address, they were told that whose who rejected God were condemned to spend all eternity to "torment in Hell".

Ms Sherine said she sought donations for a "reassuring" counter-advertisement.

She said: "I think there have been a lot of people out there who have been looking at evangelical advertisements and not saying anything and thinking that these advertisements have been approved and just shrugging it off.

"Now finally they have an opportunity to express this feeling of exasperation."

Professor Dawkins made a donation of £5,500 himself.

He said: "Across Britain we are used to being bombarded by religious interests, not just Christians but other religions as well...

"In the House of Lords we have bishops sitting as of right and we are still very much dominated by religious interests."

Other supporters at the launch of the poster campaign included philosopher A C Grayling, Guardian columnist Polly Toynbee, and Graham Linehan, co-writer of the Father Ted TV comedy series.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7813812.stm

Izwan

Citaat van: incognito op 28/12/2008 om 17:54:41
Is het nou zo moeilijk om gewoon een antwoord te geven op een vraag? Ik doe namelijk niet aan suggesties, ik ben meer van de directe aanpak en stel gewoon een vraag aan degene van wie ik een antwoord wil.

Overbodig? jij bent degene die hierover begon met je oproep voor gelijke behandeling van moslims in Nederland. Nou die bal kaats ik alleen maar terug door jou eigen oproep op jezelf te projecteren.
Het is geen antwoord op mijn vraag: hoe weet jij dat ik mensen ongelijkwaardig behandel.
Citaat van: incognito op 28/12/2008 om 17:54:41
Hoe weet jij dat de Joodse staat hun misdaden baseren op de Talmud? Maw. jij verbindt 2 dingen met elkaar > 1. ongelijkwaardige positie van niet-joden beschreven in de Talmud; 2.  misdaden gepleegd op niet-joden door de joden > zonder dat je daar voldoende bewijs voor levert. Hetgeen wat je zegt klinkt aannemelijk begrijp me niet verkeerd maar het wordt niet voldoende ondersteund door jou door juiste argumenten. Misschien komt het wel door oorlogfilms of schietspelletje, misschien ook niet. Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat het behoorlijk kortzichtig is om alles wat de Joodse staat verkeerd doet af te schuiven op een heilige boek van de joden.   

De overgroot meederheid van joden staan achter de misdaden van Israel. Zij vinden het normaal voor israelische verkiezeningskanpange op te offeren. Gisteren zag ik toevallig een rabijn bij Paul en witteman. Die rabijn vertelt verteelt alleen maar leugens (waarschijnlijk is het voor joden normaal om leugens aan niet joden te vertelen). Die rabijn heeft alle begrip wat nun Israel met palestijnen doen, kijk naar deze foto's.


http://www.rainews24.rai.it/ran24/inchieste/10102006_gaza_foto.asp

http://tinyurl.com/9sjc39

http://palestinian.ning.com/forum/topics/the-other-side-of-the-story

Trouwens, alle joden roepen dat israel een democratische land is. Israel hanteerd een appartheid beleid die op talmud gebasseerd is en de meeste joden hebben geen bezwaar tegen die appartheid beleid. Zou het door de achterlijke uitspraken van talmud komen of van iets anders?


TheCFO

#47
Citaat van: Izwan op 13/01/2009 om 10:04:36
Trouwens, alle joden roepen dat israel een democratische land is. Israel hanteerd een appartheid beleid die op talmud gebasseerd is en de meeste joden hebben geen bezwaar tegen die appartheid beleid. Zou het door de achterlijke uitspraken van talmud komen of van iets anders?

Tuurlijk komt dat -mede- door die belachelijke teksten. Als je opgevoed bent met teveel nonsens in je hoofd komt het gewoon niet meer goed.

Volwassen mensen die menen dat argumenten als 'Een god beloofde dit land aan een volk' serieus te nemen zijn. En die vechten dan met andere volwassen mensen die menen dat heel de wereld arabisch moet leren omdat ze anders de teksten van hun God niet echt goed kunnen begrijpen. Beide groepen worden dan weer meewarig aangekeken door die maanzieken die menen dat hun god een moeder heeft, die onbevlekt ontvangen is.
Alle drie groepen volwassenen denken dat hun God een psychopatisch jaloerse gek is, die zich met de meest dwangmatige zaken bezig houdt, zoals kleding (vooral voor vrouwen) begroetingen (Is die rechterhand nu halal of haram?) en voedsel (op vrijdag vis). In alle drie de groepen overheersen mannen met een voorliefde voor jurken.

One does not know whether to laugh or to cry.

Echt, de meest bizarre neuroses worden met een air van serieusheid en importantie van generatie op generatie doorgegeven. Want o, spot niet met de bezigheden van deze slaafse volgers van prehistorische moraalverhalen. Hier wordt de mens pas echt mens! Lekker met zijn allen in de de rij om een hostie (lichaam van God) te bemachtigen. Daarna met wat door de voorganger geleverd zout naar bed om de demonen af te weren. En vooral stilzitten en niet werken op de Sabbat, anders wordt je volgens die vredelievende God nogal hard gestraft.
Zoals bekend slaan religieuzen hun kinderen ook regelmatig, ( niet alleen thuis maar ook op zondagschool of koranles) zodat dit hersenloze wereldbeeld eigenlijk al onveranderd doorgegeven wordt sinds 2400 jaar. Een wereldbeeld waarin geweld doodnormaal is, en straf en vergelding voortdurend op de voorgrond staan.

Met Izwan ben ik van mening dat dit nergens toe bijdraagt. Dit ondanks het feit dat er ongetwijfeld joden te vinden zijn die nog nooit een vlieg kwaad gedaan hebben op basis van de thora en die 'slechts schoonheid' vinden in hun religieuze beleving.

Señor Canardo

#48
Wollah Izwan met jou kun je echt geen fatsoenlijke discussie voeren; ipv een antwoord te geven op mijn vraag of je bereid bent andere mensen als gelijkwaardig te behandelen, ga jij proberen woorden in mijn mond te leggen:

Citaat van: Izwan op 13/01/2009 om 10:04:36
Het is geen antwoord op mijn vraag: hoe weet jij dat ik mensen ongelijkwaardig behandel.

Ik heb toch nergens gezegd dat jij mensen ongelijkwaardig behandelt; ik vraag het juist aan jou en tot op heden weiger jij daarop een fatsoenlijk antwoord te geven.

Verder vind ik dat jij te gemakkelijk 2 dingen met elkaar verwart; namelijk aan de ene kant de religie van de joden (waaronder de heilige geschriften van de Talmud) en aan de andere kant het daadwerkelijk beleid van de staat Israel.

Citaat van: Izwan op 13/01/2009 om 10:04:36
Israel hanteerd een appartheid beleid die op talmud gebasseerd is en de meeste joden hebben geen bezwaar tegen die appartheid beleid.

Kun je aantonen dat het beleid van de Joodse staat (en met name het beleid gericht tegen de Palestijnen of andere volkeren) gebaseerd wordt op religieuze geschriften en met aantonen bedoel ik niet met loze uitspraken van jou, maar met (schriftelijke) bronnen.

Ik ben benieuwd naar je reactie. 

TheCFO

Incognito,  hoewel ik tot op zekere hoogte de afkeer van Izwan van die stokoude woestijnfilosofie dus deel, denk ik niet dat de band tussen Israel en haar wandaden en de gequotte teksten zo 1-dimensionaal is als Izwan haar maakt.

Voor het gemak ga ik er maar ff vanuit dat jij net als ik van mening bent dat ook bijbel en koran vergelijkbare agressieve teksten herbergen. Hebben die teksten dan helemaal geen invloed op het gedrag van de wat 'letterlijker opvatters'  van die heilige boeken?
En als die invloed er is, zal die dan niet verduveld snel leiden tot het 'achterlijke en racistische gedrag'  uit de topictitel?

Señor Canardo

#50
Citaat van: TheCFO op 13/01/2009 om 15:44:34
Incognito,  hoewel ik tot op zekere hoogte de afkeer van Izwan van die stokoude woestijnfilosofie dus deel, denk ik niet dat de band tussen Israel en haar wandaden en de gequotte teksten zo 1-dimensionaal is als Izwan haar maakt.

Voor het gemak ga ik er maar ff vanuit dat jij net als ik van mening bent dat ook bijbel en koran vergelijkbare agressieve teksten herbergen. Hebben die teksten dan helemaal geen invloed op het gedrag van de wat 'letterlijker opvatters'  van die heilige boeken?
En als die invloed er is, zal die dan niet verduveld snel leiden tot het 'achterlijke en racistische gedrag'  uit de topictitel?

Ik zeg niet dat zulke teksten helemaal geen invloed hebben op de regering van Israel. Ik ben ook niet gek; zolang ze daar "vrije" politieke verkiezingen houden, kan elke fundamentalist een politieke partij beginnen en met voldoende aanhang het zelfs schoppen tot de regering. Zodoende kunnen zulke "agressieve" teksten ook doorsijpelen naar de regering. Maar om nou te zeggen dat het nationale beleid (volgens Izwan zelfs Apartheidbeleid) afgestemd wordt op zulke religieuze teksten, die ook nog eens behoorlijk ter discussie staan, gaat mij een stap te ver.

Het "achterlijk en racistisch gedrag" uit de topictitel wordt veroorzaakt door 1 ding en dat is leed. Leed dat door anderen is veroorzaakt en met name de wraakzuchtige gevoelens dat leed dan met zich meebrengt (oog om oog en tand om tand). Deze gevoelens kunnen uiteraard worden versterkt door verschillende factoren, bijvoorbeeld door religieuze, economisch, politieke, maatschappelijke, maar ook persoonlijke factoren. Vandaar dat ik vindt dat je heilige geschriften zoals Talmud, Koran en Bijbel per definitie niet aansprakelijk kan stellen voor het (humaan gezien) grensoverschrijdend gedrag. Wel ben ik mij van bewust dat zulke geschriften als katalysator kunnen werken bij dit geheel en met name in een oorlogssituatie.

TheCFO

#51
Met het risico dat het een woordkwestie wordt, ben ik wel met je eens dat teksten ergens direct verantwoordelijk voor maken niet kan of op  zijn best nutteloos is. Maar die katalysatorfunctie is beangstigend genoeg

Inuit

#52
Citaat van: TheCFO op 13/01/2009 om 15:44:34
Voor het gemak ga ik er maar ff vanuit dat jij net als ik van mening bent dat ook bijbel en koran vergelijkbare agressieve teksten herbergen. Hebben die teksten dan helemaal geen invloed op het gedrag van de wat 'letterlijker opvatters'  van die heilige boeken?
En als die invloed er is, zal die dan niet verduveld snel leiden tot het 'achterlijke en racistische gedrag'  uit de topictitel?
Mee eens dat het effect van geweldadige teksten op alle gelovigen (ongeacht geloof) die de teksten letterlijk nemen hetzelfde is of zou moeten zijn. Het probleem met de joodse teksten zit hem mijn inziens in dat die teksten het joodse volk als superieur (God's uitverkoren volk) beschouwen en het beloofde land / zionistisch gedachtegoed in die teksten en de onvermijdelijk problemen die dat met zich meebrengt.


Nog los van het wel of geen effect hebben van teksten uit de Talmoed of andere joodse teksten; als een regering zoals nu in Israel net voor de verkiezingen een dergelijke militaire demonstratie geeft met al het Palestijns leed wat dat met zich meebrengt om nog zo net voor de verkiezingen het aantal zeteltjes op peil te brengen, impliceert in mijn ogen dat het vijvertje bloeddorstige kiezers in Israel waar de politieke partijen uit vissen zo groot is dat de huidige regering het nodig acht om de stem van deze groep te behouden dan wel voor zich te winnen. Dit is voor mij een veelzeggend gegeven.

Señor Canardo

Citaat van: Inuit op 13/01/2009 om 17:09:58
Mee eens dat het effect van geweldadige teksten op alle gelovigen (ongeacht geloof) die de teksten letterlijk nemen hetzelfde is of zou moeten zijn. Het probleem met de joodse teksten zit hem mijn inziens in dat die teksten het joodse volk als superieur (God's uitverkoren volk) beschouwen en het beloofde land / zionistisch gedachtegoed in die teksten en de onvermijdelijk problemen die dat met zich meebrengt.

Het blijft niet bij joden; als ik er zo over nadenk geldt dat voor veel gelovigen van andere godsdiensten, die een superieure God of goden aanbidden, dat ze daadwerkelijk ook geloven deel uit maken van het volk uitverkoren door die superieure God of goden en daardoor superieur zijn aan de andersgelovigen. Misschien is het idee van uitverkoren volk wel inherent aan de verering van die superieure God of goden.

TheCFO

@Inuit
Hier weet ik te weinig van 'de moslim', maar voor 'de christen' is -imho- dat raciale uitverkoren zijn van de joden -wat jij  terecht aanstipt,  en wat naar mijn smaak zeer verwerpelijk is- eigenlijk naadloos over gegaan in het religieus uitverkoren zijn van de volgelingen van Jezus, wat in real life tot precies dezelfde verwoestende uitkomsten leidt.

Señor Canardo

Citaat van: Inuit op 13/01/2009 om 17:09:58
Nog los van het wel of geen effect hebben van teksten uit de Talmoed of andere joodse teksten; als een regering zoals nu in Israel net voor de verkiezingen een dergelijke militaire demonstratie geeft met al het Palestijns leed wat dat met zich meebrengt om nog zo net voor de verkiezingen het aantal zeteltjes op peil te brengen, impliceert in mijn ogen dat het vijvertje bloeddorstige kiezers in Israel waar de politieke partijen uit vissen zo groot is dat de huidige regering het nodig acht om de stem van deze groep te behouden dan wel voor zich te winnen. Dit is voor mij een veelzeggend gegeven.

Ja een veelzeggend gegeven om te spugen op die huidige corrupte regering en al die andere stinkregeringen sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar om nou te spugen op heilige geschriften...dan spuug ik nog liever op die haarlokjes van die joodse fundamentalisten
Ieeeeeg....Tfoe!

Inuit

Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 17:20:43
Het blijft niet bij joden; als ik er zo over nadenk geldt dat voor veel gelovigen van andere godsdiensten, die een superieure God of goden aanbidden, dat ze daadwerkelijk ook geloven deel uit maken van het volk uitverkoren door die superieure God of goden en daardoor superieur zijn aan de andersgelovigen. Misschien is het idee van uitverkoren volk wel inherent aan de verering van die superieure God of goden.
Dat je je superieur voelt tov andersgelovigen is mijn inziens toch iets anders dan je superieur voelen tov andere volkeren. Over ideeen valt nog te twisten, echter over etnciteit niet.

Een ieder vindt zijn of haar ideeen dan wel overtuigingen impliciet beter (dus acht hij of zij deze superieur tov) dan die van de ander die het oneens is met hem of haar. Uiteraard heb ik het hier over tegenstellende ideeen of overtuigingen.

Inuit

Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 17:31:59
Ja een veelzeggend gegeven om te spugen op die huidige corrupte regering en al die andere stinkregeringen sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar om nou te spugen op heilige geschriften...dan spuug ik nog liever op die haarlokjes van die joodse fundamentalisten
Ieeeeeg....Tfoe!
Ik spuug niet op helige geschriften en zal dit ook nooit doen, vind namelijk per definitie verwerpelijk. Ik zeg slechts dat bepaalde ideeen die ik in het joodse gedachtegoed terugvindt onvermijdelijk tot probleem (kunnen) leiden. Ik zie dan ook enigszins wel een verband tussen die ideeen en de aard van bijv.  het Israel Palestina probleem.

Señor Canardo

Citaat van: Inuit op 13/01/2009 om 17:36:24
Dat je je superieur voelt tov andersgelovigen is mijn inziens toch iets anders dan je superieur voelen tov andere volkeren. Over ideeen valt nog te twisten, echter over etnciteit niet.

Een ieder vindt zijn of haar ideeen dan wel overtuigingen impliciet beter (dus acht hij of zij deze superieur tov) dan die van de ander die het oneens is met hem of haar. Uiteraard heb ik het hier over tegenstellende ideeen of overtuigingen.

Alsof de burgers van de Joodse staat 1 etnisch geheel vormen > het zijn ook maar kolonisten vanuit alle hoeken van de wereld > het enige wat hun nog samenhield was een overtuiging dat zij ooit deel hebben uitgemaakt van een mythische volk dat ooit in Palestina heeft geleefd. In hoeverre zij ook daadwerkelijk afstammen van die joden stond toen (en ook nu) niet ter discussie.  

Inuit

Citaat van: incognito op 13/01/2009 om 17:50:23
Alsof de burgers van de Joodse staat 1 etnisch geheel vormen > het zijn ook maar kolonisten vanuit alle hoeken van de wereld > het enige wat hun nog samenhield was een overtuiging dat zij ooit deel hebben uitgemaakt van een mythische volk dat ooit in Palestina heeft geleefd. In hoeverre zij ook daadwerkelijk afstammen van die joden stond toen (en ook nu) niet ter discussie.  
Als je je staat een "jewish state" noemt, dan vind ik niet dat ik mijn boekje te buiten ga als ik daar de conclusie aan hang dat je je presenteert als een etnisch geheel. Of je dat ook daadwerkelijk bent is een tweede en is ook niet iets wat er voor mijn punt toe doet. Wat ik zeg is dat men een claim legt op land op basis van een combinatie van religieuze overtuiging en etniciteit, en dit leidt onvermijdelijk tot grote problemen.