Citaten van achterlijke racistische bijgeloof van joden

Gestart door Izwan, 10/12/2008 om 12:23:46

Izwan

Citaten uit de Talmoed - Het Heiligste Boek der Joden
Leerstelling van de Talmoed: Niet-Joden zijn niet menselijk
De Talmoed definieert specifiek allen die niet Joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-Joden als niet afstammend van Adam. We geven nu een lijst met enkele passages uit de Talmoed die met dit onderwerp in verband staan:
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b
"De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood." Ereget Raschi Erod. 22 30
"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. " Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855
"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier." Coschen hamischpat 405
"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd." Jalkut Rubeni gadol 12b
"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens." Schene luchoth haberith, p. 250 b
"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. " Tosapoth, Jebamoth 94b
"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de Jood betonen. U behoort tegen de Jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"." Jore dea 377, 1
"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren." Talmud Sanhedrin 74b
Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christtenen en Moslims.
"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen." Sepher ikkarim III c 25
"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. " Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5
"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. " Talmud, Abodah Zara, 4b
"Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God." Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772
Hoe bereidt een Jood zich voor op zijn misdaad?
Als een Jood in de verleiding komt om kwaad te doen moet hij naar een stad gaan waar men hem niet kent en daar het kwaad doen. Moed Kattan 17a .
Een Jood slaan is hetzelfde als God slaan
Als een heiden (Ongelovige) een Jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood. Sanhedrin 58b.
Het is in orde. als men niet-Joden bedriegt
Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is. Sanhedrin 57a .
Joden hebben superieure wettelijke status
"Als een os van een Israлliet een os van een Kanaдniet verwondt is er geen aansprakelijkheid; maar als een os van een Kanaдniet een os van een Israлliet verwondt... de betaling moet geheel voldaan worden. " Baba Kamma 37b.
Joden mogen stelen van niet-Joden
Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige ("heiden") hoeft het niet te worden teruggegeven. (Ook bevestigd in Baba Kamma 113b). Baba Mezia 24a .
God zal niet een Jood sparen die "zijn dochter uithuwelijkt aan een oude man, of de vrouw neemt voor zijn zoontje, of een verloren artikel aan een Ongelovige teruggeeft..." Sanhedrin 76a.
Joden mogen niet-Joden beroven en doden
Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden. Sanhedrin 57a .
De Ongelovigen zijn buiten de bescherming van de wet en God heeft "hun geld aan Israлl ter beschikking gesteld." Baba Kamma 37b.
Joden mogen liegen tegen niet-Joden
Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden. Baba Kamma 113a.
Niet-Joodse kinderen zijn sub-menselijk
Alle kinderen van Ongelovigen zijn dieren. Yebamoth 98a.
Ongelovigen-meisjes zijn in een staat van niddah (vuil, smerigheid) vanaf de geboorte. Abodah Zarah 36b.
Ongelovigen verkiezen seks met koeien. Abodah Zarah 22a-22b .
Beledigingen tegen de Heilige Maria
Ziekelijke en krankzinnige leerstellingen van de Talmoed
Stelt dat Adam geslachtsgemeenschap had met alle dieren in de Tuin van Eden. Yebamoth 63a.
Verklaart dat landbouw de laagste is van alle bezigheden. Yebamoth 63a.
Een Jood mag een drie jaar oud meisje trouwen (specifiek, drie jaar "en een dag" oud). Sanhedrin 55b.
Een Jood mag seks hebben met een kind, zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud. Sanhedrin 54b.
"Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets." Kethuboth 11b.
Een vrouw die geslachtsgemeenschap had met een beest, komt in aanmerking om met een Joodse priester te trouwen. Een vrouw die seks heeft met een demon komt ook in aanmerking om met een Joodse priester te trouwen. Yebamoth 59b.
Stelt dat er geen hoer in de wereld is waar de Talmoed-geleerde Rabbi Eleazar geen seks mee heeft gehad. Abodah Zarah 17a.
Stelt dat geen rabbijn ooit naar de hel kan gaan. Hagigah 27a.
Een rabbijn debatteert met God en verslaat Hem. God geeft toe dat de rabbijn het debat won. Baba Mezia 59b.
Het is verboden voor onden, vrouwen of palmbomen om tussen twee mannen langs te gaan, noch mogen anderen lopen tussen honden, vrouwen of palmbomen. Speciale gevaren zijn erbij betrokken als de vrouwen menstrueren of op een wegkruising zitten. Pesahim 111a.
Een Joodse man is verplicht om elke dag het volgende gebed te zeggen: Dank u, God, dat gij mij geen Ongelovige hebt gemaakt, een vrouw of een slaaf. Menahoth 43b-44a.
Leugens van een Romeinse Holocaust
Hier zijn twee "Holocaust" verhalen uit de Talmoed:
Gittin 57b. Beweert dat vier miljard Joden gedood werden door de Romeinen in de stad Bethar.
Gittin 58a Beweert dat 16 miljoen Joodse kinderen in (boek)rollen werden gewikkeld en levend verbrand werden door de Romeinen.
Oude demografie wijst uit dat zelfs in de gehele wereld er geen 16 miljoen Joden waren in die tijd, laat staan 16 miljoen Joodse kinderen of vier miljard Joden... dat vertelt ons van de leugens van de moderne Joden van deze tijd over die 6 miljoen Joden die door de Nazi's gedood zijn.
Abodah Zarah 70a. De vraag werd gesteld door de rabbijn of wijn die gestolen was in Pumbeditha mocht worden gebruikt of dat die was ontheiligd, vanwege het feit dat de dieven mogelijk Ongelovigen konden zijn (een Ongelovige die wijn aanraakt maakt de wijn daarmee onrein). De rabbijn zegt niet bezorgd te zijn, dat de wijn toegestaan is voor Joods gebruik, omdat de meerderheid van de dieven in Pumbeditha, de plaats waar de wijn werd gestolen, Joden zijn. (Zie ook Gemara Rosh Hashanah 25b).
De Talmoed pleit voor volkenmoord
Kleine Traktaten. Soferim 15, Regel 10. Dit is het gezegde van Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Zelfs de besten van de Ongelovigen moeten allemaal worden gedood").
Deze passage is uit het originele Hebreeuws van de Babylonische Talmoed zoals geciteerd door de Jewish Encyclopedia, van 1907, uitgegeven door Funk en Wagnalls, en samengevat door Isidore Singer, onder de aantekening "Ongelovige," (p. 617).
Deze originele Talmoed passage is verborgen in vertaling. De Joodse Encyclopedie stelt dat, "...in de verschillende versies de lezing is veranderd, 'De besten onder de Egyptenaren' wordt over het algemeen vervangen." In de Soncino versie: "de besten van de heidenen" (Kleine Traktaten, Soferim 41a-b].
Israлliлrs nemen jaarlijks deel aan een nationale pelgrimstocht naar het graf van Simon ben Yohai, om deze rabbijn te eren die gepleit heeft voor de uitroeiing van niet-Joden.(Joodse Pers,9 juni 1989, pag. 56B).
Op Poerim, 25 febr. 1954, heeft de Israлlische legerofficier Baruch Goldstein 40 Palestijnse burgers afgeslacht, inclusief kinderen, terwijl ze in gebed neergeknield zaten in een moskee. Goldstein was een discipel van wijlen Rabbi Meir Kahane uit Brooklyn, die CBS-News vertelde dat zijn leerstelling dat Arabieren "honden" zijn, is afgeleid "van de Talmoed" (CBS 60 Minutes, "Kahane"). Er is in Israлl een cultus rond Goldstein wiens graf jaarlijks als een pelgrimsoord duizenden bezoekers telt.
Prof. Ehud Sprinzak van de Universiteit van Jeruzalem beschreef Kahane en Goldstein's filosofie: "Ze geloven dan het Gods wil is dat ze geweld plegen tegen goyim, een Hebreeuwse term voor niet-Joden." (NY Daily News, Feb. 26, 1994, p. 5).
Rabbi Yitzhak Ginsburg verklaarde: "Wij moeten erkennen dat Joods bloed en het bloed van een goy niet hetzelfde zijn." (New York Times,6 juni 1989, pag.5).
Rabbi Yaacov Perrin zei: "Een miljoen Arabieren zijn minder waard dan een vingernagel van een Jood." (New York Daily News, 28 februari 1994, pag.6).
Moses Maimonides: Voorspreker van Uitroeiing
Moses Maimonides "Moses Maimonides wordt beschouwd als de belangrijkste die de Joodse leer in een systeem onderbracht, en grootste filosoof in de Joodse geschiedenis. Hij wordt vaak liefkozend aangeduid als de Rambam, naar de initialen van zijn naam en titel, Rabenu Moshe Ben Maimon, "Onze Rabbi, Mozes' zoon van Maimon." [Maimonides' Grondbeginselen, uitgegeven door Aryeh Kaplan, Vereniging van Orthodoxe Joodse Congregaties van Amerika, pag. 3].
Hier is wat (Rambam) onderwees betreffende het redden van mensenlevens, speciaal betreffende het redden van levens van Ongelovigen en Christenen, of zelfs Joden die het waagden de "goddelijke inspiratie" van de Talmud af te wijzen:
Maimonides, Mishnah Torah, (Moznaim Uitgeversmaatschappij, Brooklyn, New York, 1990, Hoofdstuk 10, Engelse vertaling), pag. 184: "Dienovereenkomstig, als we zien dat een afgodendienaar (Ongelovige) wordt meegesleurd of verdrinkt in de rivier, moeten we hem niet helpen. Als wij zien dat zijn leven in gevaar is, moeten we hem niet redden." De Hebreeuwse tekst van de Feldheim 1981-uitgave van de Mishnah Torah stelt dat dit goed is.
Onmiddellijk na Maimonides' vermaning dat het een plicht is voor Joden niet een Ongelovige te redden die verdrinkt of om het leven komt, hij informeert ons over de Talmoedische plicht van Joden tegenover Goyim (Ongelovigen), en ook tegenover Joden die de Talmoed afwijzen.Maimonides, Mishnah Torah, (Hoofdstuk 10), p. 184:
"Het is een mitzvah [religieuze plicht], echter, om Joodse verraders minnim en apikorsim uit te roeien, en hen te laten afdalen in de put van vernietiging, daar zij moeilijkheden veroorzaken voor Joden en de mensen van God wegslingeren, zoals Jezus van Nazareth en zijn leerlingen, en Tzadok, Baithos, en hun leerlingen. Moge de namen van de verdorvenen rotten."
Maimonides zegt ook, dat niet Joden slechts zo lang getolereerd zullen worden zo lang deze meer macht hebben.
"Wanneer de joden meer macht krijgen, zal het verboden zijn om de aanbidders van afgoden onder ons te hebben.
Maimonides zegt onder andere dat alle niet Joodse volkeren (naties) "die niet onder onze jurisdictie vallen (tahaht yadeinu) een doel zullen ijn voor Joodes heilige oorlog. bron: Cf. Hilkhot Melakhim 8:9-10; 10:11. En cf. Gerald J. Blidstein, 'Holy War in Maimonidean Law', in Perspectives on Maimonides (Oxford, England: Oxford Univ. Press, 1991)











Señor Canardo

Wat wil je nu precies bereiken met het opnoemen van deze waslijst aan achterhaalde opvattingen?

TheCFO

#2
Hij toont -redelijk overtuigend naar mijn smaak, mochten al deze quotjes echt zijn, wat gezien het propagandakarakter ervan twijfelachtig is- aan dat de talmud boordevol verwerpelijke nonsens staat.

Hij lijkt hiermee ook te suggereren dat dergelijke geschriften alle morele maatstaven te buiten gaan. Hij lijkt te zeggen dat alleen achterlijke bijgelovige racisten hierop hun moderne dagelijkse leven willen inrichten.

Ik ben dat eigenlijk behoorlijk  met hem eens, en dat gebeurt niet zo vaak. Hij zal alleen vast niet met mij eens zijn dat de bijbel en de koran ook vol staan met dezelfde zeer verwerpelijke opvattingen. En dat ook voor die twee boeken geldt dat achterlijkheid en racisme altijd hinderlijk op de loer liggen bij de lezers daarvan. En dat alle monotheisme gewoon aantoonbaar bijgeloof is, is hij vast ook niet met me eens.

Alle neuroses van de mensen uit de bronstijd (!!) zijn via het monotheisme wel lekker goed geconserveerd. Dat 'joden mogen liegen tegen niet joden' bijv. Dat verwijt Wilders nu -onder de noemer Taqqiya- de moslim.
Of de angst voor omgaan met andersdenken. Voor je het weet stuurt die immer liefdevolle God namelijk een bliksem, een regenbui, een aardbeving of een zwikkie sprinkhanen op je af, en klaar ben je. Dat risico werd in de bronstijd nogal serieus genomen.

Señor Canardo

Mogen we daarom nu vaststellen dat de Talmoed in zijn geheel een verwerperlijk stukje literatuur is?

TheCFO

ja, maar niet in zijn rol als literatuur of zelfs cultuur -de monotheistische tradities, ook de joodse, zitten ook tjokvol schoonheden- maar als richtsnoer voor je ethiek of voor everyday life is het op zijn best nutteloos en op zijn slechtst verwerpelijk.

Volgens mij dan, he

Señor Canardo

Dan vind ik je mening toch iets te kort door de bocht; ik denk dat dat er wel degelijk stukken in staan (welke weet ik ook niet, ben dan ook geen rabbijngeleerde) die je als persoon kan toepassen in je ethiek ongeacht tijd en ruimte en dat je daarom niet bij voorbaat al kan zeggen dat het nutteloos of verwerperlijk is.

TheCFO

Citaat van: incognito op 11/12/2008 om 13:24:13
Dan vind ik je mening toch iets te kort door de bocht; ik denk dat dat er wel degelijk stukken in staan (welke weet ik ook niet, ben dan ook geen rabbijngeleerde) die je als persoon kan toepassen in je ethiek ongeacht tijd en ruimte en dat je daarom niet bij voorbaat al kan zeggen dat het nutteloos of verwerperlijk is.

Zo geformuleerd ben ik het wel een beetje met je eens. Individuen kunnen door van alles en nogwat geinspireerd raken, en inderdaad is het zelfs mogelijk dat mensen op basis van dit soort ´bronstijdig-stamdenken´ inclusief alle neuroses uit die tijd, toch wat fraais doen in het heden.

Maar los van dit persoonlijke vonkje dat in een ieder kan gloeien bedoel ik vooral dat er in de monotheistische ethiek niets te vinden is, dat niet ook buiten de godaanbiddende mens te vinden is. Daarom noemde ik het nutteloos.

Volgens mij is het Christopher Hitchens die iets vroeg als:
Noem één goede eigenschap/positief ding/waardevol inzicht dat exclusief is voor het religieuze gedachtengoed.

Ik denk dat men deze vraag niet kan beantwoorden, terwijl de hoeveelheid debiliserende en nutteloze statements -nog naast keiharde nonsens- in die monotheistische tradities hele waslijsten beslaan.

Izwan

Citaat van: incognito op 10/12/2008 om 13:11:59
Wat wil je nu precies bereiken met het opnoemen van deze waslijst aan achterhaalde opvattingen?
Ik wil dat mensen bewust worden dat het joodse staat per definitie een racistische staat is, want zij worden door hun achterlijke en racistische talmud geïnspireerd.
Ik wil dat mensen bewust worden dat de meeste joden de misdaden van het joodse staat t.o.v. Palestijnse rechtvaardigen omdat ze door hen achterlijke en racistische talmud geïnspireerd worden.

Ik wil het schijnheiligheid van het westen ter discussie stellen omdat moslims jaren lang wereld wijd vervolgd, onderdrukt en gedwongen worden om hun onderwijs en hun religie aan de wensen van het westen aan te passen onder het motto dat de islam een onrechtvaardig en een haatdragende ethiek hanteert terwijl ze het joodse staat met haar racistische beleid en haar dagelijkse misdaden financieren en op alle fronten ondersteunen.

Ik wil het schijnheiligheid van de Nederlandse joden opinie makers en politici die dagelijkse moslims zwart maken en beledigen ter discussie stellen….enz

Izwan

Citaat van: incognito op 11/12/2008 om 13:24:13
(welke weet ik ook niet, ben dan ook geen rabbijngeleerde).
Nu moeten die achterlijke nederlandse zenders zoals NOVA rabijnen, joden, politici en opinie makers uitnodigen om deze achterlijke citaten van talmud te verdecdigen zoals ze het bij moslims doen.

TheCFO

Citaat van: Izwan op 12/12/2008 om 11:06:12
Nu moeten die achterlijke nederlandse zenders zoals NOVA rabijnen, joden, politici en opinie makers uitnodigen om deze achterlijke citaten van talmud te verdecdigen zoals ze het bij moslims doen.
Ah, jij waardeert die methode wel?

Verbaast me niets.

Izwan

Citaat van: TheCFO op 12/12/2008 om 11:09:15
Ah, jij waardeert die methode wel?

Verbaast me niets.
Het doe er niet toe hoe daarover denk, maar ik wil dat moslims gelijk als andere groepen in Nederland behandeld worden.

TheCFO

#11
Citaat van: Izwan op 12/12/2008 om 11:14:00
Het doe er niet toe hoe daarover denk, maar ik wil dat moslims gelijk als andere groepen in Nederland behandeld worden.

Doet er echt wel toe, vriend, hoe jij erover denkt. Tenminste voor deze discussie. Als je wat meer discussielef had gehad, had je je dat ook wel gerealiseerd.
Wel uitgebreid huiliehuilie doen over het boze westen/de blanke/ de joden en al die mensen die het jouw als moslim (alle moslims in de wereld) zo moeilijk maken, maar nog geen eens in staat een eigen gedachte te formuleren.

Inuit

#12
Citaat van: TheCFO op 12/12/2008 om 07:38:59
Maar los van dit persoonlijke vonkje dat in een ieder kan gloeien bedoel ik vooral dat er in de monotheistische ethiek niets te vinden is, dat niet ook buiten de godaanbiddende mens te vinden is. Daarom noemde ik het nutteloos.

Volgens mij is het Christopher Hitchens die iets vroeg als:
Noem één goede eigenschap/positief ding/waardevol inzicht dat exclusief is voor het religieuze gedachtengoed.

Ik denk dat men deze vraag niet kan beantwoorden, terwijl de hoeveelheid debiliserende en nutteloze statements -nog naast keiharde nonsens- in die monotheistische tradities hele waslijsten beslaan.
In mijn optiek is het humanisme een 'letterlijke' copy-paste van het niet godsdienstige deel van o.a. het monotheisme (met enige nuance kun je alsnog stellen dat het humanistische gedachtengoed op zijn minst aardig is beinvloed door de niet godsdienstelijke kant van religie), dus dan blijft de godsdienstige kant (erkenning van een hogere macht en alles wat dat tot gevolg heeft of kan hebben) de enige exclusiviteit van het religieuze gedachtengoed. Nou begrijp absoluut dat jij of de heer Hitchens het daar niet bepaald warm van krijgen en het dus niet als bepaald positief zien of ervaren, dus dan is het wel heel veilig (en tevens nonsens) om de vraag die Hitchens stelt ook daadwerkelijk te stellen. Kortom, veel wol weinig schaap (itt het schaapje van afgelopen maandag want dat was veel schaap voor ooww zo weinig wol).

TheCFO

#13
Citaat van: Inuit op 12/12/2008 om 11:26:11
In mijn optiek is het humanisme een 'letterlijke' copy-paste van het niet godsdienstige deel van o.a. het monotheisme (met enige nuance kun je alsnog stellen dat het humanistische gedachtengoed op zijn minst aardig is beinvloed door de niet godsdienstelijke kant van religie), dus dan blijft de godsdienstige kant (erkenning van een hogere macht en alles wat dat tot gevolg heeft of kan hebben) de enige exclusiviteit van het religieuze gedachtengoed. Nou begrijp absoluut dat jij of de heer Hitchens het daar niet bepaald warm van krijgen en het dus niet als bepaald positief zien of ervaren, dus dan is het wel heel veilig (en tevens nonsens) om de vraag die Hitchens stelt ook daadwerkelijk te stellen. Kortom, veel wol weinig schaap (itt het schaapje van afgelopen maandag want dat was veel schaap voor ooww zo weinig wol).
Dat van dat veel wol kan je alleen maar stellen op basis van een onzinanalyse van het humanisme. 'humanisme' is geen christendom zonder god, hoe graag de roomsen en de griffos (en tegenwoordig ook de antiislamisten) dat ook beweren.

Je stuk is verder eerder een bevestiging van wat ik Incognito schreef, namelijk dat alleen het hoe en wat van een schepper reli-specifiek is en dat voor vraagstukken over ethiek en everyday life je evenveel of meer wijsheid vindt buiten de monotheisten.
Niet alleen bij de 'humanisten' overigens, maar ook in het ouwe griekenland, bij de indianen en in het verre oosten.

Señor Canardo

#14
Citaat van: Izwan op 12/12/2008 om 11:14:00
Het doe er niet toe hoe daarover denk, maar ik wil dat moslims gelijk als andere groepen in Nederland behandeld worden.

Ik wil graag weten of moslims in Nederland bereid zijn om andere groepen als gelijkwaardig te behandelen; ben jij daartoe bereid?