23 augustus in Amsterdam: concert Tinariwen

Gestart door Tamza, 02/08/2008 om 17:08:56

Laysa

Citaat van: ElGalloNegro op 26/08/2008 om 16:59:30
Citaat van: Tsaylal op 26/08/2008 om 14:56:18
Citaat van: Tamza op 25/08/2008 om 22:33:15
Habib Koité ga ik zeker heen, mooie datum ook!
Azul

Ik was er ook, het was top top top... jammer dat Irifeyen niet zo veel hollandse pobliek krijgen zoals toeareg of andere Imazighen;)
Waar was jij a tamza?



Tamza was dat meisje met een bos krullen en smalle ongetrainde armpjes :-)

Riffijnse koffiehuispubliek jagen die Iholandiyen en dames weg, wat met je eigenlijk met die Iholandiyen.


Smal, maar levensgevaarlijk!!!

:)

MBTiza

Citaat van: Laysa op 26/08/2008 om 17:48:17
Citaat van: ElGalloNegro op 26/08/2008 om 16:59:30
Citaat van: Tsaylal op 26/08/2008 om 14:56:18
Citaat van: Tamza op 25/08/2008 om 22:33:15
Habib Koité ga ik zeker heen, mooie datum ook!
Azul

Ik was er ook, het was top top top... jammer dat Irifeyen niet zo veel hollandse pobliek krijgen zoals toeareg of andere Imazighen;)
Waar was jij a tamza?



Tamza was dat meisje met een bos krullen en smalle ongetrainde armpjes :-)

Riffijnse koffiehuispubliek jagen die Iholandiyen en dames weg, wat met je eigenlijk met die Iholandiyen.


Smal, maar levensgevaarlijk!!!

:)

Wat er allemaal niet uitkomt als ze achter een pc gaat zitten ooooooooh.

Tamza

Was idd de chick met de fro' en de smalle doch zeer getrainde en sterke armen. Geen grappen met deze armen hoor, won een keer moeiteloos een roeiwedstrijd, yezzur!

Botermes

Ik zit uit te dokteren wat die naam tinariwin betekent vanuit ons Tamazight. Tamacheq is natuurlijk andere koek.
Als ik deze meervoudsvorm terug wil draaien naar het enkelvoud moet ik dan uitkomen op tinart ? Ik gebruik het woord titawin als model.

Tamza

Citaat van: allasian op 27/08/2008 om 17:45:37
Ik zit uit te dokteren wat die naam tinariwin betekent vanuit ons Tamazight. Tamacheq is natuurlijk andere koek.
Als ik deze meervoudsvorm terug wil draaien naar het enkelvoud moet ik dan uitkomen op tinart ? Ik gebruik het woord titawin als model.

Het woord 'tenéré' betekent als het goed is 'woestijn' in het Tamacek. Tinariwen kan dan misschien het neervoud zijn van 'tenéré', dus 'woestijnen.' Maar je ne sais pas, ben geen taalkundige, ben wel net als jij benieuwd naar de betekenis ervan.

student1980

Citaat van: Tamza op 27/08/2008 om 17:49:57
Citaat van: allasian op 27/08/2008 om 17:45:37
Ik zit uit te dokteren wat die naam tinariwin betekent vanuit ons Tamazight. Tamacheq is natuurlijk andere koek.
Als ik deze meervoudsvorm terug wil draaien naar het enkelvoud moet ik dan uitkomen op tinart ? Ik gebruik het woord titawin als model.

Het woord 'tenéré' betekent als het goed is 'woestijn' in het Tamacek. Tinariwen kan dan misschien het neervoud zijn van 'tenéré', dus 'woestijnen.' Maar je ne sais pas, ben geen taalkundige, ben wel net als jij benieuwd naar de betekenis ervan.


Tinari betekent woestijn en tinariwen staat voor woestijnen. Het verhaal is nu dat Tinari leegte bektekent en Tinariwen leegtes. Maar ook ik ben geen Tamazight deskundige.

Botermes

#21
Interessant want ik ken het Rifijnse woord annar wat een lege cirkel is op een tarwe of korenveld die onstaat nadat men daar paarden een paar dagen lang in een cirkel laat galoperen met een bepaald doel. Ik weet niet meer precies wat.
Iemand die een kale ruimte op zijn hoofd heeft, meestal rond de kruin, noemen ze ook dat hij een annar heeft. Wanneer je dat woord verkleint dus zeg maar woestijntjes ervan maakt kom je al gauw op tinarin.

Bades

#22
Andra-open en vlak veld bestemd voor het scheiden van de koren van de vezels/stro
Inurar=meervoud van het boven staande

asaad inurar=(éénmalige)zomerregen, Letterlijk betekent het 'het wassen van de Andra'

MBTiza

Citaat van: Tamza op 27/08/2008 om 16:40:04
Was idd de chick met de fro' en de smalle doch zeer getrainde en sterke armen. Geen grappen met deze armen hoor, won een keer moeiteloos een roeiwedstrijd, yezzur!

Op de X-box of de Playstation?

TheCFO

Citaat van: ElGalloNegro op 28/08/2008 om 00:29:13
Op de X-box of de Playstation?

:-)

(ik dacht al aan de jaarlijkse roeiwedstrijd van Huize Rust Roest)

Tamza