Salahedine & Marokko TV

Gestart door Tamza, 27/06/2008 om 21:03:54

Tamza

http://www.marokko.nl/tv/

Zitten best geinige filmpjes tussen. I.e.g veeeeel herkenbare stuff, zoals 'typische Marokko-kadootjes' haha

Dora

filmpje taaltestje vond ik wel interessant.
best erg eigenlijk dat wij onze taal niet beheersen, heb ook nooit geweten dat oostenrijk nemsa is.

is nems geen egel??


Tamza


Thayouth

#3

Hahahahaha, ik ga stuk. Thee, koffie, pistachenootjes en pindakaas. Zo waar gewoon. ;D

Amcum zit ook in het filmpje over cadeautjes voor familie in Marokko. Hij is die ene die ergens aan het einde iets van 'ey maar dit komt op internet he? EWA DEN HAAG DAN HE!' schreeuwt.


SAMADIE

die met markouch is goeddddd


Chatt zie arif

Citaat van: Dora op 28/06/2008 om 12:50:53
filmpje taaltestje vond ik wel interessant.
best erg eigenlijk dat wij onze taal niet beheersen, heb ook nooit geweten dat oostenrijk nemsa is.

is nems geen egel??



nems=fret

Een venijnig beestje dat in marokko gebruikt wordt om hazen te vangen.De fret wordt in het leger (onderaards gangenstelsel)van de haas losgelaten terwijl de openingen van het leger worden bedekt met een net.

Dora

Citaat van: Chatt zie arif op 29/06/2008 om 17:27:24
Citaat van: Dora op 28/06/2008 om 12:50:53
filmpje taaltestje vond ik wel interessant.
best erg eigenlijk dat wij onze taal niet beheersen, heb ook nooit geweten dat oostenrijk nemsa is.

is nems geen egel??



nems=fret

Een venijnig beestje dat in marokko gebruikt wordt om hazen te vangen.De fret wordt in het leger (onderaards gangenstelsel)van de haas losgelaten terwijl de openingen van het leger worden bedekt met een net.

klopt helemaal...

er kwam van alles in me op, egel, eekhoorn, mol maar het is idd een fret.

dank u.

Thayouth

#9

MBTiza

Citaat van: Thayouth op 28/06/2008 om 16:38:30

Hahahahaha, ik ga stuk. Thee, koffie, pistachenootjes en pindakaas. Zo waar gewoon. ;D

Amcum zit ook in het filmpje over cadeautjes voor familie in Marokko. Hij is die ene die ergens aan het einde iets van 'ey maar dit komt op internet he? EWA DEN HAAG DAN HE!' schreeuwt.

Huh wie is amcum? Ken die jongen wel van gezicht.

Trouwens gefilmd in een Marokkaanse supermarkt in de schilderswijk, heb die Salah die dag nog bij CS zien staan met de cameraman.