Hoofdmenu

Afellay

Gestart door MBTiza, 19/06/2008 om 11:14:15

MBTiza

AMSTERDAM - In Al-Hoceima, de geboortestad van de ouders van Afellay, is het EK in elk koffiehuis te zien. Vooral tijdens de wedstrijden van Nederland en Turkije zwaaien armen de lucht in en sneuvelt er een enkel glas muntthee. Ismael Erahmoni, de neef van Afellays moeder, laat het immens populaire dominospel twee uur lang voor wat het is. "Door Ibrahim ben ik groot fan van het Nederlands elftal."
Ibrahim Afellay (l) en Khalid Boulahrouz op de training van Oranje.
Foto: ANP


Mohammed Erahmoni, broer van de moeder van Afellay: "Als Ibrahim hier 's zomers als jongen was, moest je hem 's avonds altijd van straat halen. Tijdens een wedstrijd kon je hem niet storen. Voetbal zit hem in het bloed, zoals ons het domino."

Nog altijd komt Afellay elke zomer naar Al-Hoceima. Hij overnacht met zijn moeder, broers en zussen in het huis van de familie Erahmoni. "Elke dag gaat de bel en vragen jongens of ze met hem op de foto mogen", zegt Soufian Erahmoni, neef van Ibrahim. "Daar heeft hij altijd tijd voor."

Soufian (19) vindt het leuk dat zijn neef ineens beroemd is, maar gaat niet ineens anders met 'Ibi' om. "Hij belt vaak om te vragen hoe het met de familie gaat. Maar als ik op school zit of even geen zin heb, dan zeg ik gewoon dat hij later terug moet bellen."

Ibrahim heeft Soufian gevraagd of hij voor het Nederlands of Marokkaans elftal moest spelen. Soufian was er duidelijk over: kies voor Nederland. " In het Marokkaans elftal worden Berbers gediscrimineerd.

Botermes

Die jongen is heel goed aan het worden. Het is beter dat hij nog een jaartje bij PSV blijft. Hij moet fysiek alleen iets sterker worden maar daar richt hij zich ook op denk ik. Ik denk dat hij uiteindelijk beter naar Engeland kan gaan want het speltype dat ze daar spelen ligt hem veel beter dan het Spaanse of Italiaanse.

RifMontana

Tegen atletico was hij niks waard. De chiampons leage is heel wat anders dan de eredevisie.

MBTiza

Citaat van: TonyMontana op 23/09/2008 om 12:22:27
Tegen atletico was hij niks waard. De chiampons leage is heel wat anders dan de eredevisie.

Volgens mij werden er heel wat overtredingen op hem gemaakt en gaf hij 2 of 3 goede assists. Voetbalanalisten waren het erover eens dat hij PSV kant de uitblinker was, dit was vorig jaar ook al het geval tegen de Spurs waar hij z'n directe tegenstander Chimbonda de wedstrijd uit speelde. Afellay is dodelijk en niet van de bal te krijgen.

Botermes

Mischien moet Afellay wat meer accefay drinken voor wat sterkere botten.  Hij is al wel fysiek wat sterker geworden.

MBTiza

Citaat van: allasian op 08/10/2008 om 16:35:55
Mischien moet Afellay wat meer accefay drinken voor wat sterkere botten.  Hij is al wel fysiek wat sterker geworden.

http://nl.youtube.com/watch?v=uNfyXmJ-378

Moe je dat accent van hem horen, die-hard Abbequy.

Botermes

Hij is toch degene bij uitstek die de eerste Marokkaanse goal voor het Ned. elftal moet gaan maken.

Botermes

Afgezien van Otman Bakkals doelpunt(en) in het Olympisch elftal heeft er bij het normale nederlands elftal heeft nog geen 1 keer een Marokkaan gescoord.   

MBTiza

Citaat van: allasian op 17/10/2008 om 20:03:57
Afgezien van Otman Bakkals doelpunt(en) in het Olympisch elftal heeft er bij het normale nederlands elftal heeft nog geen 1 keer een Marokkaan gescoord.   

Gisteren wezen kijken bij ADO - PSV, Afellay speelde niet echt groots...wel redelijk goed het spel verdelen, Bakkal man van de wedstrijd met 1 assist en 1 doelpunt...hoewel ADO zeker recht had op een gelijkspel en veel kansen, de volgende wedstrijd tegen de JODEN uit A'dam ben ik zeker bij!

TheCFO

Citaat van: ElGalloNegro op 29/10/2008 om 13:32:41
hoewel ADO zeker recht had op een gelijkspel
Jij woont daar toch niet meer? Waarom dan toch nog steeds die chauvinistische nonsensopmerkingen?

(ben trouwens sinds vorige week een keer of wat in 070 geweest, toch best een prima stadje. Heb daar eergisteren -zeg maar tijdens ado psv- 'marokkaans pokeren' geleerd. Beetje saaie 5 card variant dat wel -geen straatjes of flush- maar als je maar wint heb je daar geen last van. Wel erg arelaxed dat jullie tegen de klok in delen)

En ontopic, Afellay is natuurlijk een koning, helaas op het modderschip dat PSV heet.

MBTiza

#10
Citaat van: TheCFO op 30/10/2008 om 08:41:43
Citaat van: ElGalloNegro op 29/10/2008 om 13:32:41
hoewel ADO zeker recht had op een gelijkspel
Jij woont daar toch niet meer? Waarom dan toch nog steeds die chauvinistische nonsensopmerkingen?

(ben trouwens sinds vorige week een keer of wat in 070 geweest, toch best een prima stadje. Heb daar eergisteren -zeg maar tijdens ado psv- 'marokkaans pokeren' geleerd. Beetje saaie 5 card variant dat wel -geen straatjes of flush- maar als je maar wint heb je daar geen last van. Wel erg arelaxed dat jullie tegen de klok in delen)

En ontopic, Afellay is natuurlijk een koning, helaas op het modderschip dat PSV heet.


Ik hier niet meer woneh? Tuurlijk wel man...nee ADO kreeg tijdens het Haagse kwartiertjuh (laatse 15 min. gaan ze er vol tegenaan) 4 of 5 kansen die gewoon afgemaakt moesten worden.

Ik heb nog nooit op z'n Marokkaanse gepokerd, heb ze dat wel zien doen in koffiehuizen, maar was dat? met Marokkaanse gasten?

En El Hamdaoui is de andere king, doet het ook erg goed. Afellay had het niet makkelijk tegen Levi Schwiebbe...ADO zou mn oude clubgenoot Ricky vd Berg terug moeten halen naar Den Haag, Ricky doet het erg goed op dit moment..die goser gaat gewoon mee als supporter van ADO als ie zelf niet moet voetballen.

TheCFO

#11
Het Haags kwartiertje!! (wereldberoemd in heel de totodivisie)

Tis een beetje een simpele, heel basale, variant van poker. (Dus met 5 kaarten in de hand en geen op tafel) De combi's zijn:
2 pair
3 of a kind
Full House
Carre
(dus geen straten of flush)
Een keer mag je 1, 2 of 3 kaarten ruilen

Inderdaad met (voornamelijk) marokkanen, vandaar ook dat 'de tafel' koos voor dat zeer debiele en ongeintegreerde tegen de klok in delen. (Als "bijnaberoepsgokker" had ik er natuurlijk wel voor gezorgd dat ik niet alleen met mij onbekende en vast even onbetrouwbare gokkers te zitten in hunnnie ze hometown. Slapen doen we 's nachts, zoals wij Rotterdammers zeggen)

TheCFO

en die az gast is inderdaad erg goed, maar naar mijn mening geen Afellay. (Wel weer een stuk beter dan Ricky vdB, maar ja)

Inuit

Citaat van: TheCFO op 30/10/2008 om 09:59:56
Tis een beetje een simpele, heel basale, variant van poker. (Dus met 5 kaarten in de hand en geen op tafel) De combi's zijn:
2 pair
3 of a kind
Full House
Carre
(dus geen straten of flush)
Een keer mag je 1, 2 of 3 kaarten ruilen
Dit is poker zoals ik het voor het eerst heb geleerd (en tot een jaar of 4 a 5 geleden wist ik niet af van de verschillende varianten van poker, dus ik wist niet dat er 'meer' was zeg maar :-)), maar dit is volgens mij geen 'marokkaanse' variant zoals bijv. de chinese ofzo.

Inuit

Citaat van: TheCFO op 30/10/2008 om 08:41:43
En ontopic, Afellay is natuurlijk een koning, helaas op het modderschip dat PSV heet.
Itt tot Rotterdam wat eigenlijk het Mekka van het Nederlandse voetbal is........alleen zien weinigen (lees: niemand) dat :-)