Marokko stopt uitzending Aljazeera

Gestart door ameziane, 07/05/2008 om 13:41:43

Ouchen Asoussie

Citaat van: Izwan op 11/05/2008 om 13:34:33
Citaat van: (Offline) op 08/05/2008 om 20:56:21
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=12157.0
Lees de beweringen van Ahmed Rami.
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=7182.0



Azul,


Ahmed Rami is een beroepsleugenaar, fascist en bajesklant. Hij heeft niet voor niets in een Zweedse bak gezeten. Hij zat er vanwege zijn Nazistische propaganda. Rami is een grote bewonderaar van Adolf Hitler. Het brein van Rami is niet groter dan één pindanoot, als hij zich meer in de Nazi- rassenleer had verdiept dan had hij moeten weten dat indien Hitler de overwinning had behaald,  hij andere volken en rassen, waaronder Moslims in gasovens zou hebben gepropt. Liefhebbers van Nazi- materiaal kunnen op ‘Radio Islam’ van Rami een Nederlandstalige versie van ‘Meinkampf’ en andere wijsheden van Hitler bekijken.
In bijna al zijn interviews heeft hij het bijna alleen maar over de ‘zionisten’,  en de ‘holocaust’ die volgens hem nooit plaats had gevonden. Het zieligst vond ik de foto waarop hij met een ‘Nazi’ en ‘holocaustontkenner’ voor een vernietigingskamp stond en beweerde dat ie niet bestond. Rami krijgt niet voor niets complimenten van sommige leden op het Nederlandstalige Nazi- forum  ‘Stormfront Nederland en Vlaanderen’.

Izwan

Citaat van: Ouchen Asoussie op 11/05/2008 om 17:56:27
Citaat van: Izwan op 11/05/2008 om 13:34:33
Citaat van: (Offline) op 08/05/2008 om 20:56:21
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=12157.0
Lees de beweringen van Ahmed Rami.
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=7182.0



Azul,


Ahmed Rami is een beroepsleugenaar, fascist en bajesklant. Hij heeft niet voor niets in een Zweedse bak gezeten. Hij zat er vanwege zijn Nazistische propaganda. Rami is een grote bewonderaar van Adolf Hitler. Het brein van Rami is niet groter dan één pindanoot, als hij zich meer in de Nazi- rassenleer had verdiept dan had hij moeten weten dat indien Hitler de overwinning had behaald,  hij andere volken en rassen, waaronder Moslims in gasovens zou hebben gepropt. Liefhebbers van Nazi- materiaal kunnen op ‘Radio Islam’ van Rami een Nederlandstalige versie van ‘Meinkampf’ en andere wijsheden van Hitler bekijken.
In bijna al zijn interviews heeft hij het bijna alleen maar over de ‘zionisten’,  en de ‘holocaust’ die volgens hem nooit plaats had gevonden. Het zieligst vond ik de foto waarop hij met een ‘Nazi’ en ‘holocaustontkenner’ voor een vernietigingskamp stond en beweerde dat ie niet bestond. Rami krijgt niet voor niets complimenten van sommige leden op het Nederlandstalige Nazi- forum  ‘Stormfront Nederland en Vlaanderen’.

Wat heeft dit te maken met zijn beweringen.

Ouchen Asoussie

#17
Ik zeg niet dat Hassan II een Dalai Lama was maar nogmaals Ahmed Rami en zijn maten van de kazerne waren gewoon jaloers en te dom om een staatsgreep met succes te plegen.

Hassan II verbaasde telkens zijn vijanden met zijn moed. Toen hij in het vliegtuig door een F16 werd beschoten bleef hij kalm en nam het stuur van de gewonde piloot over en bracht zijn aanvallers op een dwaalspoor en wist het toestel veilig te doen landen,ook in Skhirat toen het paleis werd bestormd bleef hij kalm en wist hij met zijn intelligentie de benarde situatie waarin hij zich bevond in zijn voordeel te doen keren. Ik zie JP Balkende zo'n gewaagde actie niet zo snel doen.

Je kunt hier als een Jahova Getuige oneindig allerlei kletspraatjes van Malika Oufqir en Ahmed  over Hassan II blijven plakken, het zal zijn persoonlijheid geen haartje tasten. Hassan had gewoon karakter die hij van zijn amazighmoeder had geerfd.

Izwan

Citaat van: Ouchen Asoussie op 15/05/2008 om 17:13:39
Ik zeg niet dat Hassan II een Dalai Lama was maar nogmaals Ahmed Rami en zijn maten van de kazerne waren gewoon jaloers en te dom om een staatsgreep met succes te plegen.

Hassan II verbaasde telkens zijn vijanden met zijn moed. Toen hij in het vliegtuig door een F16 werd beschoten bleef hij kalm en nam het stuur van de gewonde piloot over en bracht zijn aanvallers op een dwaalspoor en wist het toestel veilig te doen landen,ook in Skhirat toen het paleis werd bestormd bleef hij kalm en wist hij met zijn intelligentie de benarde situatie waarin hij zich bevond in zijn voordeel te doen keren. Ik zie JP Balkende zo'n gewaagde actie niet zo snel doen.

Je kunt hier als een Jahova Getuige oneindig allerlei kletspraatjes van Malika Oufqir en Ahmed  over Hassan II blijven plakken, het zal zijn persoonlijheid geen haartje tasten. Hassan had gewoon karakter die hij van zijn amazighmoeder had geerfd.
Waarom loop jij hier te klagen dat in Marokko de minderheid de macht over te meerderheid heeft. Zie je topic.

Ouchen Asoussie

Citaat van: Izwan op 15/05/2008 om 23:24:12
Waarom loop jij hier te klagen dat in Marokko de minderheid de macht over te meerderheid heeft. Zie je topic.
Citeer

De koning staat symbool voor het hele land dat is niet alleen in Marokko maar wereldwijd altijd zo geweest. Wie politiek het sterkst is,  Imazighen,  Sahrawa, of  Darisiten heeft de macht. De koning schommelt gewoon als een weegschaal wat van links dan weer naar rechts.

Kijk naar Mo6,  zijn echtgenote prinses Selma is ook een tmazight uit de Atlas, de staatshoofden van Marokko hebben altijd al een amazighbloedlijn. Sinds zijn bekroning heeft Mo veel pogingen gedaan om de banden met het noorden te versterken, met name de Rif, dit tot groot ongenoegen van de Arabisch nationalistische elite die sinds de onafhankelijkheid diep in de Marokkaanse politiek is verwikkeld.

Het amazighdossier is een zaak wat de Imazighen zelf echt moeten oplossen.De koning zal niet op één paard wedden maar op verschillende paarden tegelijkertijd.Dat is politiek!
Bovendien vormen de Imazighen geen gevaar voor de monarchie, Imazighen willen slechts meer taalrechten en cultuur. In het ergste geval (op zijn minst nog een jaar of honderd) mag de koning alleen nog maar lintjes knippen. Imazighistische politici en activisten streven naar een democratie met democratische middelen. (groot verschil met rivalen die met zwaarden zwaaien) gerechtigheid op een gezonde wijze en geen wraak. Deze dingen lijken vanzelfsprekend maar de praktijk heeft bewezen dat tot heden in Marokko ‘Imazighen’ zich het meest beschaafd hebben gedragen en fundi’s het minst beschaafd.  Ja, nogmaals Mo6 heeft er geen enkel belang bij om Tamazight te verbieden, Abbas alfascist en zijn bende zijn diegene die telkens roet in het eten gooien, Mo probeert wel beide partijen tegemoet te komen. 

Tsja,  af en toe lopen er een paar van ‘ons’ naar de overkant over, dat maakt de situatie inderdaad complexer. 

MBTiza

selma bennani is een arabische uit Fes en niet uit de Atlas..bennani's en benjelloun's zijn bekende FES familie's

Botermes

Dat zie je nou zo vaak, dat Imazighen zeggen dat van een bekend iemand gelijk dat het een amazigh is. Mijn broer beweerde ooit dat general Oufkir een Arifi was. Ik zei je bent gek man, dat is helemaal niet zo. Toen werd hij kwaad.
In Arif dachten ze heel de tijd dat Roy Makaay een half Marokkaan was. Ik zei nee, man. Het is gewoon een Nederlander.

Izwan

Citaat van: Ouchen Asoussie op 17/05/2008 om 19:46:26
De koning staat symbool voor het hele land dat is niet alleen in Marokko maar wereldwijd altijd zo geweest. Wie politiek het sterkst is,  Imazighen,  Sahrawa, of  Darisiten heeft de macht. De koning schommelt gewoon als een weegschaal wat van links dan weer naar rechts.

Ik heb altijd gedacht dat de koning en zijn (J) advieseurs in Marokko de absolute macht hebben, maar het kan wel een vergissing zijn. Kun jij aangeven wat de taken van de koning en de politiek parijen zijn?
Ik wist ook niet dat Marokko uit drie groepen bestond: Imazighen, Sahrawa en Darisiten bestaat. Kun jij aangeven het verschil tussen deze drie groepen?
Welke politieke partijen die deze drie groepen vertegenwoordigen? 


Citaat van: Ouchen Asoussie op 17/05/2008 om 19:46:26
Kijk naar Mo6,  zijn echtgenote prinses Selma is ook een tmazight uit de Atlas, de staatshoofden van Marokko hebben altijd al een amazighbloedlijn. Sinds zijn bekroning heeft Mo veel pogingen gedaan om de banden met het noorden te versterken, met name de Rif, dit tot groot ongenoegen van de Arabisch nationalistische elite die sinds de onafhankelijkheid diep in de Marokkaanse politiek is verwikkeld.

Waarom moesten de staatshoofden van Marokko altijd amazighbloedlijn hebben? Het lijkt niet eerlijk t.o.v. Sahrawan en Darisiten, toch?
Zijn die Arabisch nationalisten een apart groep of horen ze tot een van die drie genoemde groepen? Kun jij de rol van deze elite in de Marokkaanse politiek uitleggen?
Waarom wil Mo de banden met het noorden versterken? Het lijkt me niet eerlijk t.o.v. het zuiden, toch?


Citaat van: Ouchen Asoussie op 17/05/2008 om 19:46:26
Het amazighdossier is een zaak wat de Imazighen zelf echt moeten oplossen.De koning zal niet op één paard wedden maar op verschillende paarden tegelijkertijd.Dat is politiek!
Bovendien vormen de Imazighen geen gevaar voor de monarchie, Imazighen willen slechts meer taalrechten en cultuur. In het ergste geval (op zijn minst nog een jaar of honderd) mag de koning alleen nog maar lintjes knippen. Imazighistische politici en activisten streven naar een democratie met democratische middelen. (groot verschil met rivalen die met zwaarden zwaaien) gerechtigheid op een gezonde wijze en geen wraak. Deze dingen lijken vanzelfsprekend maar de praktijk heeft bewezen dat tot heden in Marokko ‘Imazighen’ zich het meest beschaafd hebben gedragen en fundi’s het minst beschaafd. 
Ik wist niet dat Imazighen van Marokko alleen (taal en cultuur) probleem hebben. Hebben deze Imazighen geen economische probleem? Wie heeft Marokkaanse grondwet (die tamazight talen en culturen ontkent) tot staand gebracht? Wie heeft in Marokko de macht om de grondwet te wijzigen?
Wie zijn die fundi´s waar je over hebt? Zijn ze een apart groep of horen ze tot de drie genoemde groepen? Wat doen die fundi´s waardoor ze minst beschaafd blijkt te zijn?


Citaat van: Ouchen Asoussie op 17/05/2008 om 19:46:26
Ja, nogmaals Mo6 heeft er geen enkel belang bij om Tamazight te verbieden, Abbas alfascist en zijn bende zijn diegene die telkens roet in het eten gooien, Mo probeert wel beide partijen tegemoet te komen. 

Ik heb altijd gedacht dat Hassan II die tamazight heeft verboden verklaart. Heb jij het over Abbas die door de koning en zijn advieseurs is benoemd? Welke groep vertegenwoordigt Abbas alfascist?


Citaat van: Ouchen Asoussie op 17/05/2008 om 19:46:26
Tsja,  af en toe lopen er een paar van ‘ons’ naar de overkant over, dat maakt de situatie inderdaad complexer. 

Wat bedoel jij met ons?

MBTiza

Voorheen werd er wel altijd een amazighvrouw (evenwicht in Marokkaanse samenleving, Hassan z'n moeder is een Tachelhit, Mo z'n moeder komt uit Khenifra) gehuwd maar Mo VI heeft dat niet gedaan en is met een pure Tafassit getrouwd.

Ouchen Asoussie

Citaat van: ElGalloNegro op 19/05/2008 om 12:28:51
Voorheen werd er wel altijd een amazighvrouw (evenwicht in Marokkaanse samenleving, Hassan z'n moeder is een Tachelhit, Mo z'n moeder komt uit Khenifra) gehuwd maar Mo VI heeft dat niet gedaan en is met een pure Tafassit getrouwd.

De Bennani's komen naar mijn weten van origine uit de Atlas en wonen al jarenlang in Fés zoals velen uit de Atlas
(heb het uit meerdere bronnen gelezen, zodra ik de bronnen kan achterhalen zal ik dat hier posten) Zoals er ook sommige Imazighen uit de Rif in Tangér wonen en het Tarifit in de loop de jaren hebben laten verwateren, hetzelfde zie je bij sommige Isoussien waarvan de ouders of een van de ouders wel Tashelhit spreekt maar de kinderen niet. Selma, bouwjaar '78 is inderdaad in Fés geboren en later naar Rabat verhuisd, waarschijnlijk spreekt ze net als de genoemde voorbeelden geen Tamazight, maar ze heeft haar roots wel in de Atlas.



ameziane

Aljazeera's Rabat bureau chief, another individual prosecuted in relation to Sidi Ifni riot

Rabat, June 13 - Aljazeera's Rabat bureau chief, Hassan Rachidi, and another individual have been prosecuted for disseminating false information and complicity, a judicial source said on Friday.

The case will be examined on July 1 by the Rabat First Instance Court.

The Qatar-based satellite TV broadcast, on June 7, news reports from its bureau in Rabat, according to which between six and ten people died as a result of the intervention of police forces in the southern city of Sidi Ifni. Moroccan authorities have denied as "false" and "absurd" these reports.

Following the incident, the Public prosecutor has ordered a probe to determine the circumstances in which this false information has been disseminated.
In another development, Moroccan Communication Ministry announced that it has withdrawn accreditation of Hassan Rachidi.

Relations between Morocco and Al Jazeera have been strained following the suspension “for legal and technical reasons” the broadcasting of Al Jazeera's Maghreb news program from Rabat.

Al Jazeera started broadcasting its evening Maghreb news program from its Rabat bureau in November 2006, under temporary licenses. However, according to Moroccan authorities, "the legal situation of Al Jazeera in Morocco has not been regularized”.

MAP