MEIN KAMPF

Gestart door ATEBANDE, 31/10/2003 om 11:30:24

Masja

#90

CiteerNou ja zeg, mafketel. Je doet nou net of ik dikke maatjes ben met Hitler en nog dagelijks zijn snorretje kam en onderwijl wat Joden vergas, kom nou toch.

hahahahahahaha.......grappig!!!!!



Je moet niet zo generaliseren. Ik heb niks met Hitler, en mijn grootouders hadden dat ook niet. Mijn moeder en haar broer en zus moest opgroeien op gebakken bloembollen tijdens de hongerwinter, mijn opa was toen dwangarbeider in Duitsland (die werden ook leuk aangekeken toen ze terug kwamen) en mijn andere opa overviel bonkantoren zodat er voldoende bonnen voor onderduikers waren. Dat is niet om stoer te doen want het is niet mijn verdienste, maar ik ben wel blij dat mijn voorouders deze keuzes maakten. En niet voor die klootzak wiens naam ik hier niet eens meer wil noemen.

Bedankt voor de belediging Ighes.

Monique



Goner

#91
Uit eerdere bijdragen kan je weten dat ik ook van mening ben dat de Joden zijn verraden door een groot deel van de Nederlandse samenleving van die dagen.
Maar je mag niet generaliseren en daarmee de paar mensen die het wel goed deden beledigen.

ighes

CiteerUit eerdere bijdragen kan je weten dat ik ook van mening ben dat de Joden zijn verraden door een groot deel van de Nederlandse samenleving van die dagen.
Maar je mag niet generaliseren en daarmee de paar mensen die het wel goed deden beledigen.

Daar ben ik met je eens, maar waar het mij omgaat is dat er de gemiddelde Nederlander nauwelijks beweust van is hoe zij in die moeilijke periode tegenover de Joden stonden.
Dat de Nederland tegenwoordig zo Joden vriedelijk is geworden komt puur het feit dat de Joden een sterke volke zijn geworden, want als we kijken hoe Nederland zich nog gedraagt tegenover andere volken waarmee ze in het verleden niet zo vriendelijk mee zijn omgegaan krijgen we een hele andere beeld van Nederland.

Masja

#93
nee, moniq, dat moeten we niet vergeten

Masja

#94
wat ik nog steeds niet begrijp is waarom zóveel joden, want er waren er veel in europa, niet teruggevochten hebben
(buiten bijv. de opstand in het ghetto v. warschau)
het leek wel of ze in een staat v. lethargie verkeerden,bizar
zouden zij ook "gehypnotiseerd zijn geweest door herr hitler, net als het duitse volk, maar dan in omgekeerde richting...?
ze moeten het toch aan hebben zien komen, aangezien hitler vóór de ww2 al "bezig " was!!

Goner

#95
Wij weten nu precies wat er gebeurd is. Maar die uitgebreid kennis had men toen natuurlijk niet. Misschien heeft dat er mee te maken? Mensen waren toen ook nog zo verrekte gezagstrouw. Je luisterde gewoon naar een meneer in een uniform.
Om terug te vechten moet je ook een hechte groep zijn.
Ik heb geen idee of de Joden in de Nederlandse samenleving dat waren.

Masja

#96
ik heb inderdaad ergens gelezen dat het overgrote deel v.de joden in nederland zich praktisch niet meer bewust voelden v. hun joodse wortels tót WW2,ze considereerden zich gewoon als nederlanders en wísten vaak niet veel meer v.d. joodse gebruiken,( in tegenstelling tot de joden in de rest v. europa )waarschijnlijk omdat ze geheel geaccepteerd werden de afgelopen eeuwen in nederland,maar door de jodenvervolging is dat bewustzijn heel sterk teruggekomen, ze werden er a.h.w aan herinnerd dat ze joods waren (op een negatieve manier!! )

VS

#97

CiteerWij weten nu precies wat er gebeurd is. Maar die uitgebreid kennis had men toen natuurlijk niet. Misschien heeft dat er mee te maken? Mensen waren toen ook nog zo verrekte gezagstrouw. Je luisterde gewoon naar een meneer in een uniform.
Om terug te vechten moet je ook een hechte groep zijn.
Ik heb geen idee of de Joden in de Nederlandse samenleving dat waren.

volgens mij was dat inderdaad het probleem. Joden waren niet georganiseerd. Ze waren juist heel erg ge-assimileerd in de Nederlandse samenleving. Ze hebben bijv. nooit een aparte zuil gehad in de verzuilde Ned. samenleving.

VS

#98

Citeerik heb inderdaad ergens gelezen dat het overgrote deel v.de joden in nederland zich praktisch niet meer bewust voelden v. hun joodse wortels tót WW2,ze considereerden zich gewoon als nederlanders en wísten vaak niet veel meer v.d. joodse gebruiken,( in tegenstelling tot de joden in de rest v. europa )waarschijnlijk omdat ze geheel geaccepteerd werden de afgelopen eeuwen in nederland,maar door de jodenvervolging is dat bewustzijn heel sterk teruggekomen, ze werden er a.h.w aan herinnerd dat ze joods waren (op een negatieve manier!! )
;) Dat bedoel ik dus

Masja

#99
en wat ik nu ontdekt heb....!!!!!(ben er overigens niet in geslaagd mein kampf te bemachtigen, ondanks alle listen die ik heb geprobeerd..hahaha)   is, dat de machtigste onderneming v. amerika ,IBM, een strategisch verbond had gesloten met nazi-duitsland i.v.m. snelle manier v. opsporen v. álle joden, nu begrijp ik waarom het zo snel ging ( de rest moet in nog lezen)
wat denk je dààrvan, niets verbaast me onderhand nog,zeg

Voluptas

Even tussendoor iets dat niet echt direct met de nu gevoerde discussie te maken heeft, maar ik vind het toch wel het vermelden waard...

Ik heb ooit n film gezien die ging over de - vaak gestelde - vraag ' Hoe kon hetgeen er in WOII gebeurde, gebeuren? Er moest toch wel iemand zijn die doorhad wat er allemaal gebeurde?'.

Iets over de film;
Een geschiedenisleraar van een High School heeft t in zijn lessen over WOII. Op een dag laat hij een film zien over de nazi's en de concentratiekampen. Zijn leerlingen waren geschokt, ze konden niet geloven dat het echt gebeurd was.
Ook zij vroegen zich af waarom niemand geprobeerd had dat te stoppen. De leraar heeft heel wat boeken gelezen over nazi's maar kon geen antwoord vinden, daarom besloot hij een experiment uit te voeren; The Wave. Er wordt een soort van eenheidsgevoel gecreëerd, en iedereen die zich daar niet in kan vinden wordt gekleineerd en genegeerd. Uiteindelijk loopt het experiment uit de hand en wordt er door de leraar een eind aan gemaakt.

Mvg.

Goner

#101
Er zijn ook echte experimenten uitgevoerd, die nu niet meer door een ethische commissie zouden komen.

Volkomen aardige mensen bleken bijvoorbeeld na niet al teveel aandringen bereid een ander (acteur die goed meespeelde) een reeks stroomschokken toe te dienen oplopend tot dodelijke sterkte.


Voluptas

#102

CiteerEr zijn ook echte experimenten uitgevoerd, die nu niet meer door een ethische commissie zouden komen.

Volkomen aardige mensen bleken bijvoorbeeld na niet al teveel aandringen bereid een ander (acteur die goed meespeelde) een reeks stroomschokken toe te dienen oplopend tot dodelijke sterkte.

Daar heb ik ook van gehoord ja.
Hetgeen ik hierboven plaatste is ook waargebeurd...

Mvg.

Zian

Ik snap wel waarom Nederlanders Hitlet haten, maar Hitler is geen monster zoals de westerlingen ons doen denken.
Frankrijk, Nederland, Engeland hebben meer dan 6 miljoen mensen gedood.
Deze landen gaven zich het recht om volkeren in Afrika en Azië uit te rooien.
Miljoen en miljoenen Afrikanen zijn door Frankrijk en Engeland gedood een verkocht.

Hitler kwam als Engel om Afrika te reden van Frankrijk en Engeland. Zonder Hilter waren Afrikanen helemaal afgeslacht en uitgerooid door ‘de beschaafde landen’ zoals Nederland, Engeland en Frankrijk. Zonder Hilter was het lot van Afrika hetzelfde als die van Amerika en Australië: het uitroeien van de inheems volk!

Kortom Hitler was een held, niet omdat hij Joden heeft vermoord maar omdat hij de oorlog verklaarde aan de grootste racisten aller tijden: Nederland, Frankrijk, Engeland.
Dit zijn geschiedenis feiten en kan je niet loochenen.


MASUNA

#104

CiteerIk snap wel waarom Nederlanders Hitlet haten, maar Hitler is geen monster zoals de westerlingen ons doen denken.
Frankrijk, Nederland, Engeland hebben meer dan 6 miljoen mensen gedood.
Deze landen gaven zich het recht om volkeren in Afrika en Azië uit te rooien.
Miljoen en miljoenen Afrikanen zijn door Frankrijk en Engeland gedood een verkocht.

Hitler kwam als Engel om Afrika te reden van Frankrijk en Engeland. Zonder Hilter waren Afrikanen helemaal afgeslacht en uitgerooid door ‘de beschaafde landen’ zoals Nederland, Engeland en Frankrijk. Zonder Hilter was het lot van Afrika hetzelfde als die van Amerika en Australië: het uitroeien van de inheems volk!

Kortom Hitler was een held, niet omdat hij Joden heeft vermoord maar omdat hij de oorlog verklaarde aan de grootste racisten aller tijden: Nederland, Frankrijk, Engeland.
Dit zijn geschiedenis feiten en kan je niet ontloochenen.



juist, Hitler was geen monster