MEIN KAMPF

Gestart door ATEBANDE, 31/10/2003 om 11:30:24

Masja

CiteerHitler was een monster en een duivels figuur, dat wel.
Maar hij had vele willige uitvoerders van zijn zieke
bevelen. Zonder hen was hij niet zover gekomen.
En dan gaat het niet alleen om Duitsers.
Te weinig Nederlanders kwamen in verzet toen hun Joodse medemensen werder weggevoerd, al waren er goede uitzonderingen. En dat gold voor meer landen.
Ook waren er veel landen die Joden wie wilden vluchten niet opnamen. Ook schuldig dus.

 nog sterker, na de bevrijding werden de weinig joden, die over waren, gedood in een pogrom in polen, dat wil je toch niet weten, zeg

Het kon ook anders.
De koning van Marokko leverde zijn Joodse onderdanen niet uit. En een Scandinavische vorst (welk land ben ik even kwijt) verscheen zelf met een Jodenster op straat (en in zijn gevolg vele burgers) toen dat verplicht werd gesteld voor Joden. Tja, was het hele beoogde effect gelijk weg.
Ook geweldloos verzet kan helpen.


in marokko waren de joden altijd al welkom, denk aan de tijd v.d. spaanse inquisitie, toen werden zelfs "bekeerde" joden nog vervolgd, degenen die het overleefden zijn naar marokko gevlucht

Goner

#46
Ja, de pogroms. Jodenhaat is, zoals je al schreef, ouder dan Hitler. Het Bijbelboek Esther geeft er een mooi beeld van.

Goner

#47

Citeerin marokko waren de joden altijd al welkom, denk aan de tijd v.d. spaanse inquisitie, toen werden zelfs "bekeerde" joden nog vervolgd, degenen die het overleefden zijn naar marokko gevlucht

En later ook naar de tegen het Spaanse Rijk opstandige nederlanden. Zij brachten ons veel kennis en daarmee welvaart.

Masja

#48
exact, het waren goede handelaars en ze werden geaccepteerd hier in ned., daarom snap ik niet waarom de ned. niets gedaan hebben in ww 2 tegen de vervolging  laf zeg

Goner

#49
Ja, dan vielen er blijkbaar opeens gaten in de kennis van de vaderlandse geschiedenis.

Masja

#50
hahahahah het wordt nog komisch op deze manier

Goner

#51
Humm. Tragikomisch..

ozl13

#52
exact, het waren goede handelaars en ze werden geaccepteerd hier in ned., daarom snap ik niet waarom de ned. niets gedaan hebben in ww 2 tegen de vervolging  laf zeg


Geld stinkt niet.

ozl13

#53
Ja, dan vielen er blijkbaar opeens gaten in de kennis van de vaderlandse geschiedenis.

Nederlandse geschiedenisboeken hadden ze beter in bloed van alle slachtoffers kunnen schrijven. Geschiedschrijvers laten graag steken vallen als het de natie (Nederland in dit geval) zou schaden.

Masja

#54
nogmaals: amen

allasian

#55

CiteerEr is nu een discussie gaande.....sommige scholen willen MEIN KAMPF gaan doceren.......(voordegen die niet weten wat
Mein kampf is: Dat is een boek geschreven door mister Hitler himself.........het zit boordevol anti-semitische uitspraken enzo)



Wie is er tegen en wie is er voor dat het op school wordt gedoceerd als onderdeel van de geschiedenis.

Ik vind wel dat het verkocht mag worden.
Het is niet bepaald een intellectuele prestatie wat Adolf daar neerzet.
Ik heb dat boek nooit gelezen,maar ik weet vrijwel zeker dat de inhoud CRAP is.

Adolf Hitler is in mijn ogen een door haat gedreven impulsive idioot en mislukte schilder.

Masja

#56
de meesten beoordelen hitler aan de hand v.d. holocaust, en dat snap ik ook wel, dat was verschrikkelijk....
maar als je het objectief probeert te bekijken, zie je dat hij heel clever was, alleen.......hij gebruikte zijn intelligentie "verkeerd" vanuit moreel opzicht gezien
wat hij deed, met welk motief ook, is niet goed te keuren, hij handelde alsof hij god was, dus zeggenschap over leven en dood van anderen, en dat mag nooit naar mijn inzien

Masja

#57
en als ik morgen naar de biblio ga, probeer ik toch mein kampf mee te smokkelen, om eens te weten te komen wat er in dat koppie van herr hitler omging
verboden vruchten trekken altijd aan......de boom v. kennis bestond toch niet voor niets?........

Goner

#58
Ja. Ons werd vriendelijk verzocht eraf te blijven.

ataynahnah

#59
Tezz, mensen zijn ze3ma gevoelig enzo. Fuq jullie allemaal.
Hitler was de beste, zoals op dit moment Sharon en Bush.

In deze wereld is er geen plaats voor liefde, racisme: daar moet je 't mee redden.

En mag ik aub weten waarom jullie Hitler zo afschuwelijk vinden?

Heil