MEIN KAMPF

Gestart door ATEBANDE, 31/10/2003 om 11:30:24

te_kaihau

#105

CiteerIk snap wel waarom Nederlanders Hitlet haten, maar Hitler is geen monster zoals de westerlingen ons doen denken.
(...)
Kortom Hitler was een held, niet omdat hij Joden heeft vermoord maar omdat hij de oorlog verklaarde aan de grootste racisten aller tijden: Nederland, Frankrijk, Engeland.
Dit zijn geschiedenis feiten en kan je niet ontloochenen.

beste zian zou je asjeblieft niet willen praten over dingen waar je kennelijk geen verstand van hebt??? in Hitlers rassenleer staan Afrikanen een stuk lager dan Nederlanders, Fransen en Britten (want allemaal Ariërs) en de Afrikanen die in Duitsland woonden zijn ook voor een groot deel afgevoerd, net als de Roma en Sinti (zigeuners), homoseksuelen, gehandicapten, communisten, zgn. asocialen en nog vele anderen. Dát zijn de geschiedenisfeiten.

Of hij een monster was, dat weet ik niet. Dat zou te gemakkelijk zijn, Hitler als al het kwade dat het meest verschrikkelijke heeft gedaan in de geschiedenis van de mensheid, nl de genocide op de joden. Met een dergelijke benadering ben ik het niet eens, om verschillende redenen.

Ten eerste, Hitler was een mens, niet een monster. Hij werd gesteund door mensen, niet door monster. Dat maakt het zo weerzinwekkend, het feit dat de gruwelen zoals in WWII door mensenhanden zijn gepleegd, mensen zoals jij en ik. DAt is confronterend, dat is hard, maar het ook de waarheid. Net als dat de massamoord op de Armeniers, de Cambodjanen, de Tutsi's, de Bosnische moslims, de Albanezen, de Ukrainers, de Indianen, de Aboriginals, de Roma, en weet ik veel welke volkeren allemaal nog meer ook allemaal door MENSENhanden zijn gepleegd. Je kunt Hitler zien als de bron van alle kwaad en als een monster, maar met zo'n benadering sluit je je ogen voor al die andere omstandigheden eromheen die de holocaust mogelijk maakten.

Daarnaast is de rangorde waarin het leed van de joden door sommigen (bijvoorbeeld een Sharon, en ook diverse intellectuelen in Nederland zoals Leon de Winter) bovenaan wordt gezet -de Holocaust was het meest verschrikkelijke in de geschiedenis van de mensheid- niet alleen een grove miskenning van leed dat andere volkeren is aangedaan, het is een onaantastbare mythe geworden, die direct en indirect veel leed tot gevolgen heeft, meer nog dan je misschien zo zou denken.

selwa

#106
Hitler als held....denk je dat het zijn BEDOELING was om te redden? en stel dat je gelijk hebt en hij heeft Afrika gered, maakt het dan de miljoenen slachtoffers goed? nogal een kromme manier van denken vind ik.....zoiets als de arme gebieden in arif niet willen steunen omdat het geregeerd wordt door arabieren waar we een gloeiende hekel aan hebben.

Zian

Hitler heeft weliswaar de Joden in Europa uitgeroeid en gelooft dat de niet-germaanse rassen minderwaardig zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat Hitlet slechter is dan de Nederlanders, Fransen en de Engelsen.
Nederland, Engeland en Frankrijk hebben  meer dan 100 miljoen mensen gedood en hebben tientallen volkeren uitgemoord.
Maar omdat deze landen tientallen keren erger zijn dan Hitler, focussen ze hun aandacht op Hitler om de waarheid te verbloemen. Dezelfde tactiek wordt door de Arabieren in Noord Afrika toegepast. Arabieren willen hun barbarij tegen Imazighen verdoezelen door Imazighen zelf te bestempelen als barbaren.

Als Hitler de oorlog niet had verklaard aan de Franse, Nederlanders en Engelsen, dan was Afrika nu alleen van de blanken zoals Amerika en Australië dat zijn.
Het was inderdaad niet de bedoeling van Hitler om Afrikanen te reden, maar hij kwam op de juiste moment met zijn kwaad om het kwaad van de duivels (Engeland, Frankrijk en Nederland) te elimineren.

selwa

#108

CiteerHitler heeft weliswaar de Joden in Europa uitgeroeid en gelooft dat de niet-germaanse rassen minderwaardig zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat Hitlet slechter is dan de Nederlanders, Fransen en de Engelsen.
Nederland, Engeland en Frankrijk hebben  meer dan 100 miljoen mensen gedood en hebben tientallen volkeren uitgemoord.
Maar omdat deze landen tientallen keren erger zijn dan Hitler, focussen ze hun aandacht op Hitler om de waarheid te verbloemen. Dezelfde tactiek wordt door de Arabieren in Noord Afrika toegepast. Arabieren willen hun barbarij tegen Imazighen verdoezelen door Imazighen zelf te bestempelen als barbaren.

Als Hitler de oorlog niet had verklaard aan de Franse, Nederlanders en Engelsen, dan was Afrika nu alleen van de blanken zoals Amerika en Australië dat zijn.
Het was inderdaad niet de bedoeling van Hitler om Afrikanen te reden, maar hij kwam op de juiste moment met zijn kwaad om het kwaad van de duivels (Engeland, Frankrijk en Nederland) te elimineren.


Ik ben het me jou eens dat de Europeanen alles behalve een schoon verleden hebben, maar om de daad van een verschrikkeleijke tiran goed te praten met nog ergere misdaden van anderen vind ik nogal krom. En je kunt nooit weten wat er zou zijn gebeurd als Hitler er niet was geweest, ik geloof persoonlijk niet dat hij de aanleiding is geweest van de decolonisatie van afrika. zoals iemand hier al heeft gezegd: als het aan Hitler en aanhang had gelegen, waren alle niet-Ariers van de aardbodem'gezuiverd', dus ook wij en alle Afrikanen.

Goner

#109
Zian, Duitsland had ook koloniaal bezit in Afrika.
Heeft Hitler dat afgestaan aan de daar wonende "untermenschen" toen hij aan de macht kwam?
En de Nazis vochten in Noord Afrika voor gebieduitbreiding, niet om de boel te bevrijden.

"Heute Deutschland, morgen die Welt"  Dát was het plan en daar viel ook Afrika onder.

Ik krijg de indruk dat je veel foldertjes leest.
Pak eens wat echte geschiedenisboeken erbij, en bestudeer bronnen. Dan kom je beter beslagen ten ijs, wellicht met echte argumenten. Dan zou je misschien gaan beseffen dat onder een Hitler in onze dagen jij helaas tot de eersten zou behoren die zou worden afgevoerd, vergast en gecremeerd om te zorgen dat bodem niet besmet worden met jouw bloed. (Want daar was Hitler zo bang voor, kropjes sla met moleculen van een Jood of ander "minderwaardig volk" ofzo erin.)
 

Goner

#110
Wat dat echte man betreft, Hitler was een contactgestoorde frigide homo met dwangneuroses. Toch was hij een sex-symbool voor veel vrouwen. Brrrrr....

Lâle

Citeer

Waar is dit nou weer voor nodig? Zielig hoor!

Goner

#112
Frustratie leidt tot agressie.

Arme Masuna. Mijn diepe medeleven schattebout!

razafa

#113

CiteerFrustratie leidt tot agressie.

Arme Masuna. Mijn diepe medeleven schattebout!

Deze reactie van jou moniq. bewijst het tegenovergesteld wat massuna van jou vind.

Goner

#114
Dit is voor mij trouwens de limit.
Ik ga nu dus echt weg, ga niet langs start, en wil geen nominatie meer ook trouwens. Wat een nivo zeg.

Ik heb zelf al vier jaar twee fora onder beheer waar NOOIT
wordt gescholden. Meningsverschillen worden respectvol bediscussieerd. Ik ga mijn tijd hier maar weer in deze groepen investeren.

Veel plezier Masuna, ga zo door, Vrij Tamazgha blaakt dankzij jou al aan de horizon!

Goner

#115
Administratie, kan je svp mn lidmaatschap uitschrijven?

VS

#116
Ja dit is toch niet normaal meer. Dat je zomaar uitgescholden wordt en nog wel op zo'n laaghartige manier. Heb dat zelf ook ondervonden, maar dan achterbaks via pm. Ik vind dat er echt een paar freaks hier rondlopen, die de aandacht van weldenkende mensen als Moniq, eigenlijk niet eens waard zijn.

VS

Citeer
Moet je dit nou zien... Contactgestoorde freak. Als er al iemand dit forum moet verlaten ben jij het wel.

razafa

#118

CiteerAdministratie, kan je svp mn lidmaatschap uitschrijven?

Moniq laat je niet wegpesten ?


Masja

#119
heb ik iets gemist??
ik dacht al wat druk ineens..........