MEIN KAMPF

Gestart door ATEBANDE, 31/10/2003 om 11:30:24

ATEBANDE

Er is nu een discussie gaande.....sommige scholen willen MEIN KAMPF gaan doceren.......(voordegen die niet weten wat
Mein kampf is: Dat is een boek geschreven door mister Hitler himself.........het zit boordevol anti-semitische uitspraken enzo)



Wie is er tegen en wie is er voor dat het op school wordt gedoceerd als onderdeel van de geschiedenis.

bakish

#1
ik ben tegen!

Masja

#2
mein kampf is verboden in nederland
ik vroeg het 1 x in de bib en kreeg het boek niet, intussen keken ze me heel vuil aan  hahahaha

Goner

#3
Oh? Het lijkt me dat er wel betere boeken bestaan om
te doceren. Bah, wat een naar idee.

Wat is de argumentatie van die scholen? Waar heb je deze info vandaan?

Groetjes, Monique

bakish

#4
volgens mij lult massu uit zn nek en is hij weer bezig met rare spelletjes of verveelt hij zich gewoon

Goner

#5
Dat is natuurlijk heel wel mogelijk. Al zijn er vandaag ook
veel serieuze bijdragen van zijn kant.

Massu, is dit serieus?

ChiefWhip

#6
Ik ben voor.
Waarom?
Omdat het een goede zaak is, om de jeugd met het werk van fascisten bekend maken. En waar zij voor stonden.
Je moet al die verboden boeken uit het taboehoekje halen.
Maakt ze namelijk minder interessant en zeker minder mysterieus. Mensen kicken namelijk op het mysterieuze...

Groeten

Goner

#7
Dat is ook wel een goed argument. Het schijnt bovendien heel erg slecht leesbaar te zijn.

Toch hoop ik dat Massu nog even zijn bron vermeldt, want als dit gewoon maar is verzonnen lijkt het me een beetje verspilling van tijd en letters.

Monique

Masja

#8
ik was dus heel neuiwsgierig naar de ideeen v. herr hitler
ik weet n.l. dat hij ook met spirituele dingen bezig was, hij was goed op de hoogte op allerlei niveaus
mijn honger naar kennis is onuitputtelijk

ChiefWhip

#9

Citeerik was dus heel neuiwsgierig naar de ideeen v. herr hitler
ik weet n.l. dat hij ook met spirituele dingen bezig was, hij was goed op de hoogte op allerlei niveaus
mijn honger naar kennis is onuitputtelijk

Naughty, naughty...:)

Masja

#10
wil niet zeggen dat ik het eens ben met de holocaust, maar ik begrijp wel vanwaaruit hij dat bevel gaf, en dat gaat verder dan menig mens denkt...

Goner

Ja, het schijnt dat Hitler een soort eigen anti-godsdienst wilde oprichten. Dus meer antispiritueel of demonisch.
Logisch dat Joden, kritische christenen, Jehovahs getuigen en anderen die hem nooit zouden "aanbidden" uit de weg moesten.
Hij dacht zeker Het Beest van de Apocalyps/Openbaring te zijn, wiens getal het getal van een mens is, 666.

Dat is dan tegen (of mee, hangt van je standpunt af) gevallen. En hij was nog te laf om zich in dit leven voor zijn daden te verantwoorden, en pleegde zelfmoord.

Dat zijn nagedachtenis volkomen uitgewist moge worden.

ATEBANDE

#12

CiteerJa, het schijnt dat Hitler een soort eigen anti-godsdienst wilde oprichten. Dus meer antispiritueel of demonisch.
Hij dacht zeker Het Beest van de Apocalyps/Openbaring te zijn, wiens getal het getal van een mens is, 666.

Dat is dan tegen (of mee, hangt van je standpunt af) gevallen. En hij was nog te laf om zich in dit leven voor zijn daden te verantwoorden, en pleegde zelfmoord.

Dat zijn nagedachtenis volkomen uitgewist moge worden.


Hitler was de enige logische mens op aarde.....hij verdeelde de wereld in zwakkeren en sterkeren....

Hij accepteerde het feit dat mensen verschillen.


WIL NIET ZEGGEN DAT IK HET EENS BEN MET HEM WAT HIJ HEEFT UITGEVOERD>

Goner

#13
Zo, en wat is er logisch aan mensen in zwakken en sterken verdelen, alsof het om fokdieren gaat?

Als jij in zijn ogen zwak zou zijn, vindt je het dan nog zo logisch?

Dat is niet spiritueel, dat is ziek.

Goner

#14
Hij accepteerde de verschillen niet. Wat afweek moest dood.
En verbrand, zodat de aarde niet besmet werd met het bloed van die "zwakke rassen"  Baaaaah!!!