VS zoekt steeds meer toenadering tot de Amazigh beweging in Marokko

Gestart door Gordo, 10/04/2008 om 19:26:08

Bades

de vraag van Welke tamazight taal moest de zoon van de koning praten? Of moet hij alle die talen leren?

vind ik inderdaad duiden op mierneukerij. het is een vraag die je niet verwacht van een bewuste Amazigh die staat voor zijn zaak.

oftewel, een vraag die ik eerder van jou had verwacht en zeer zeker niet van Izwan.

Inuit

Citaat van: allasian op 18/04/2008 om 15:06:36
Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat de zelfbenoemde herders van het Tamazight er toedrijft om de toenadering van de VS zelfs te verwelkomen. Dat is iets waar jij van nature sowieso minder oog voor hebt want als het om het bekritiseren van de zelfbenoemde herders gaat ben je een stuk scherpzinniger. En zelfbenoemd zijn ze mischien door de afwezigheid van mensen zoals jij.
Ik weet niet wat het is dat ze ertoe drijft dit te doen, ik kan slechts gissen. Hoe dan ook, ik vind het een heel slecht plan en dat is wat ik zeg. Ik wens ze veel succes en zal ze geen strobreed in de weg leggen (niet dat ik dat kan overigens, maar slechts bij wijze van). Alleen moeten dit soort gasten ophouden met het praten voor de Imazighen, want ik wens niet door hen vertegenwoordigd te worden. Dat ik niets zeg impliceert niet dat jij of iemand anders iets voor mij moet zeggen, misschien wil ik wel helemaal niets zeggen, ook dat is een statement. Als ik door dergelijke figuren vertegenwoordigd wil worden, dan sluit ik mij wel aan bij hun clubje. En als mijn postings op deze site een beetje kent, dan weet je ook dat niet bepaald gecharmeerd ben van die Amazigh clubjes......ik herken mij noch mijn visie niet in hun punten.

Maghribi hor

#32
Citaat van: Azghar op 18/04/2008 om 15:35:45
de vraag van Welke tamazight taal moest de zoon van de koning praten? Of moet hij alle die talen leren?

vind ik inderdaad duiden op mierneukerij. het is een vraag die je niet verwacht van een bewuste Amazigh die staat voor zijn zaak.

oftewel, een vraag die ik eerder van jou had verwacht en zeer zeker niet van Izwan.

Tuurlijk had je zo een vraag wel van mij verwacht, ik heb immers geen enkel niveau. dat weet ik nu wel meneer de dr. prof. mr. ir. drs Azghar.

De vraag behelst een concurentie- en discriminatieprobleem die zou kunnen ontstaan in de toekomst. Immers, er zullen andere berbers zich afvragen waarom de vorst aan hun taal voorbij is gegaan? Zijn ze niet Marokaans genoeg enz? Is hun taal niet belangrijk genoeg enzoorts enzovoorts.

Aan de andere kant, is het te verwachten dat een kind en later puber drie tot vier berbertalen eigen maakt plus het Frans, Engels en het Arabisch om nog maar te zwijgen van zijn andere schoolvakken.

Wat dat betreft is het een voorruitziende vraag gericht op een eventueel toekomstig probleem. Izwan kijkt naar de toekomst.
Om iemand die een dergelijke vraag stelt af te doen als mierenneuker is niet alleen onbeschoft maar ook simpelweg dom. En dat omdat de vraag zijn belang (dat jij even voor hem bepaalt) als Amazighi niet zou dienen. 
Volgens mij heb jij het gebruik van deze term niet helemaal begrepen. Het staat voor "spijkers zoeken op laag water" en dat is niet bepaald wat hij deed.
Overigens getuigt de term miereneuker van weinig manieren en evenmin van enig niveau. Over niveau gesproken.
En dit is het laatste wat ik erover zeg meneer de weledelgleerde hoogleraar der geitenneukerij.

Izwan

Citaat van: Azghar op 18/04/2008 om 09:02:25
Citaat van: Izwan op 11/04/2008 om 12:51:51
Wie heeft deze gasten tot woordvoerders van Imazighen gemaakt?
Welke tamazight taal moest de zoon van de koning praten? Of moet hij alle die talen leren?

mierenneuker.
Vind jij dat hij Tarifith moet leren of niet?

Izwan

Citaat van: Lezer op 18/04/2008 om 15:11:24


Ik vind dat schelden niet van hoog niveau is. Daar zijn we het eens mee over. Maar Izwan stelt geen goede vragen. Ik vind ze belachelijk. Dit is een voorbeeld van zijn vragen:

"Aha, In noord Afrika wonen waarschijnlijk ook geen Imazighen want de enige Amazigh die in de historische boeken is te vinden was een Kanaaniet en kanaanieten zijn uitgestorven toch? "




Het is voor je  te hoog gegrepen lezertje.

Botermes

#35
Citaat van: Inuit op 18/04/2008 om 15:40:40
Ik weet niet wat het is dat ze ertoe drijft dit te doen, ik kan slechts gissen.
Dat jij immuun voor de misdaden die gepleegd zijn/worden tegen Tamazight wil niet zeggen dat wij dat allemaal zijn.
CiteerHoe dan ook, ik vind het een heel slecht plan en dat is wat ik zeg. Ik wens ze veel succes en zal ze geen strobreed in de weg leggen (niet dat ik dat kan overigens, maar slechts bij wijze van).
Noem 1 concreet voorbeeld waarom het een slecht idee zal zijn.
CiteerAlleen moeten dit soort gasten ophouden met het praten voor de Imazighen, want ik wens niet door hen vertegenwoordigd te worden. Dat ik niets zeg impliceert niet dat jij of iemand anders iets voor mij moet zeggen, misschien wil ik wel helemaal niets zeggen, ook dat is een statement. Als ik door dergelijke figuren vertegenwoordigd wil worden, dan sluit ik mij wel aan bij hun clubje.
Het is de prijs die je betaalt voor het niets zeggen in de eerste plaats. Als je niet betrokken voelt waarom zou je je dan nog aangesproken voelen ?
CiteerEn als mijn postings op deze site een beetje kent, dan weet je ook dat niet bepaald gecharmeerd ben van die Amazigh clubjes......ik herken mij noch mijn visie niet in hun punten.
Ja ik ken jouw postings. Je probeert ze op de meest smerige manieren onderuit te halen met dat "bend over" bijvoorbeeld.

Hadou


bou-yafar

mooi argumenten daarzo Allasian mooi en duidlijk
punten. mevrouwtje Inuit loopt al zo vaak te ouwehoeren over alles en nog wat duidelijk een geval van de beste steurlui staan aan wal, maar iets er aan doen of tegen ondernemen ho maar dan gaan staan janken als ze tussen schip en wal geraken.in dit wereld geldt maar een ding en dat is de wet van de sterkste als je dat nu nog dit door hebt,dan ben je duidlijk een geval van leeg blikjes maken het meest kabal, of zo als de amerikanen zeggen" the empty can rattels the most"  mensen die denken hoe het in elkaar zit. zetten een uitroepteken bij alles wat ze zeggen. en na een uitroep teken is er geen ruimte voor niks allen nog de dood.