"De trots van de Berbers"

Gestart door Lezer, 21/03/2008 om 16:43:49

Maghribi hor

Citaat van: allasian op 28/03/2008 om 23:03:28
Dat je zoveel aandacht besteedt aan dat opdondertje begrijp ik niet. Het is hem al zo vaak duidelijk gemaakt maar hij wil er gewoon niets van weten. Laat hem dan lekker een arabier zijn. Zo voorvader zo vader zo zoon.

Vraag niemand aandacht aan mij te besteden opdondertje, je doet het zelf. Kennelijk voel je je aangesproken. Think about it.

Azjdhiedh

Citaat van: Maghribi hor op 28/03/2008 om 14:06:36

Ieder die naar de regels van allah leeft, kan onmogelijk barbaars zijn.
Citeer

Om een lang verhaal kort te maken, een erg groot deel van de arabieren is dus barbaars!

Maghribi hor

Je hebt het helemaal begrepen, jij kan gaan slapen.

Azjdhiedh

Oei, oei, oei...voelt ons meneertje zich beledigd??

Ps: je reageert nu een stuk sneller, en het komt de kwaliteit van je antwoord inderdaad niet ten goede!

Botermes

Citaat van: Maghribi hor op 29/03/2008 om 17:21:45Vraag niemand aandacht aan mij te besteden opdondertje, je doet het zelf. Kennelijk voel je je aangesproken. Think about it.
Ik mag zeggen dat jij niet meer dan een paar regels chit-chat waard bent a nep arabier, a bastaard. Het is tijdsverspilling wanneer iemand een heel verhaal gaat ophangen voor zo'n slangenvreter als jij.

Bades

Citaat van: Maghribi hor op 29/03/2008 om 17:20:06
Citaat van: Azghar op 29/03/2008 om 12:44:38
maghribi hor..

heb je die encyclopedie soms ook gelezen of zo? kom aub niet met oud nieuws. ik weet dat de romeinen en de grieken iedereen die anders was als barbaar werden aangeduid.

met wilden in de encyclopedie werden de Imazighen aangeduid en niet zij die geen romeinen/arabieren ofgrieken zijn.

En geef die Romeinen eens ongerlijk

Dag,

Het mag duidelijk zijn dat ik je niet ken. Maar nee, al te snugger kom je in ieder geval niet bij me over.

Rebellious

Zal ik het maar plaatsen, hier komt ie dan.....heb alleen enkele  stukken, sommige ontbreken

Het werk bestaat uit twee manuscripten die uit meerdere delen zijn samengesteld en is geschreven in het jaar 1300AD/ 712 Hijriyya. De titel van het werk wordt door de onbekende schrijver zowel aan het begin als aan het einde van de inleiding van deel "K" en aan het einde van de inleiding van deel "D" genoemd. De manuscripten zijn ontdekt door de Franse historicus Levy Provencal, die een deel ervan heeft gepubliceerd in 1934 A.D. .............dit is een reactie op de negatieve berichtgeving over imazighen, dat volgens hem vrijgevend, beschaafd, heldhaftig en van hogere niveau is... zijn doel was het rechtzetten van deze dwaze ideeen over imazighen..............  het oosten zijn hoofd is, Jemen zijn rechter vleugel en Abbassie zijn andere vleugel, Irak is zijn buik en Marokko zijn staart. Een Berber onder de aanwezigen reageerde: jullie hebben gelijk maar de vogel is een pauw.

Het werk is van onschatbare waarde voor de geschiedenis van Noord Afrika in het algemeen in die van de Berbers in het bijzonder. Het behandelt verschillende aspecten van hun geschiedenis en beschaving in het tijd perk tussen de 3de en 7de eeuw en geeft een duidelijk beeld over hun leiders, wetenschappers, koningen, persoonlijkheden en tradities. Het omvat daarnaast 72 vertalingen van berbers geleerden en theologen. Een grote deel van het boek voorziet ons ook van belangrijke informatie over de berber stammen in Andalucia en Marokko.
fragmenten:
De Berbers volgens de profeet en zijn dochter.

- De profeet zei: God heeft ruiters in de hemel en het zijn de engelen en ruiters op aarde en het zijn de berbers.

- De Profeet: God en ik hebben hoeders. Mijn hoeders zijn volgelingen die mijn boodschap hebben verspreid en beschermd en de hoeders van Allah zij de berbers.

- Fatima, de dochter van Mohammed, heeft haar werkster gevraagd om aan een aalmoes weg te geven. Bij haar terugkomst vroeg ze aan wie de aalmoes weggeven was. De werkster antwoordde aan een Berber. Fatima wilde hem onmiddellijk ontmoeten, toen de man voor haar deur stond verwijderde ze haar gezichtbedekking en zei: Ik hoorde mijn vader op een dag zeggen dat de Arabieren Hassan en Hussain zullen vermoorden en dat de berbers hun afstammelingen zullen verwelkomen en beschermen. Het is een oprechte en vrijgevige volk dat de islam op de juiste wijze beleven en die de waarde van de islam zullen bewaren en alle moslims waar dan ook zullen vbeschermen.

Berbers volgens Omar Ibn Alkhattab

Omar ibn alaas

Omar: Wat is jullie naam, waarmee jullie bekend stasn bij de naties.
Zij: zonen van Amazigh.
Omar tegen zijn mensen: kent iemand van jullie deze mensen. Ja het zijn berbers.
Omar: wat zijn jullie kenmerken.zaken.
Zij: wij zijn meesters in het berijden van paarden, wij zorgen voor onze vrouwen en wij onwijken slechte
Omar: hebben jullie plaatsen waar jullie plezier beleven..nee..hebben jullie markten waar jullie
elkaar verhandelen..nee.. Hebben jullie tekenen waarin jullie geloven..nee
Omar begon te huilen en zij vroegen waarom hij dat deed.
Hij antwoordde: ik was eens met de profeet en sprak hem over al het onrecht en ongeloof om ons heen. Hij stelde me gerust en vervolgde: allah zal de islam en het geloof beschermen en laten zegevieren door een volk uit almaghreb (Marokko). Zij hebben geen plaatsen waarin ze elkaar verhandelen, geen markten waar ze uitgaan en geen tekenen waarin ze geloven. Ik huil uit dankbaarheid voor god dat ik ze ontmoet heb en ik leef nog. omar heeft ze verwelkonmd en belangrijke leidende posities in zijn leger gegeven.
Omar heeft amru ibn akas de ordrs gegeven om de berbers aan het hoofd van zijn leger te plaatsen.

Bron:
'De trots van de berbers' door een onbekende schrijver.
- Onderzoek en studie van Abd El Kader Boubaya
- ISBN: 9954-423-46-X

Over de Arabieren:

- Ik constateer dat alle beledigingen aan het adres van de berbers het fabrikaat zijn van de satans van andalucia...'

- Het zijn tenslotte de Arabieren, die God in de koran bestempelt, als meesters in ongeloof en verraad. Daar en tegen worden de berbers in de Koran gezien als een oprechte en beschaafde volk.
Vers 97- soerat ttawba en vers 24-soerat almaida.

Maghribi hor

Citaat van: allasian op 30/03/2008 om 05:12:02
Citaat van: Maghribi hor op 29/03/2008 om 17:21:45Vraag niemand aandacht aan mij te besteden opdondertje, je doet het zelf. Kennelijk voel je je aangesproken. Think about it.
Ik mag zeggen dat jij niet meer dan een paar regels chit-chat waard bent a nep arabier, a bastaard. Het is tijdsverspilling wanneer iemand een heel verhaal gaat ophangen voor zo'n slangenvreter als jij.

Goh, moet je nou schelden, zeker geen manieren geleerd in die berber nest van je ouders. Beschaving, je hebt het of je hebt het niet.

Maghribi hor

Citaat van: allasian op 30/03/2008 om 05:12:02

Goh, moet je nou schelden, zeker geen manieren geleerd in die berber nest van je ouders. Beschaving, je hebt het meegekregen of je hebt het niet.

Maghribi hor

Citaat van: Azghar op 31/03/2008 om 19:50:42
maghribi hor..

heb je die encyclopedie soms ook gelezen of zo? kom aub niet met oud nieuws. ik weet dat de romeinen en de grieken iedereen die anders was als barbaar werden aangeduid.

met wilden in de encyclopedie werden de Imazighen aangeduid en niet zij die geen romeinen/arabieren ofgrieken zijn.

Jij anders wel bij mij. Jij bent wat je noet het toppunt van intelligentie en perfectie.

Dag,

Het mag duidelijk zijn dat ik je niet ken. Maar nee, al te snugger kom je in ieder geval niet bij me over.

Maghribi hor

Citaat van: Azghar op 31/03/2008 om 19:50:42
maghribi hor..

Dag,

Jij anders wel bij mij. Jij bent wat je noemt het toppunt van intelligentie en perfectie.

Azjdhiedh

Citaat van: Maghribi hor op 01/04/2008 om 14:57:27
Goh, moet je nou schelden, zeker geen manieren geleerd in die berber nest van je ouders. Beschaving, je hebt het of je hebt het niet.

Hahahaha, je bent echt een grappig persoon.
Kijk je weleens het discussieprogramma op Al Jazeera??
Dat is echt een voorbeeld van discussie op hoog niveau, hahhaha.
Ze zouden er een peleton ME tussen moeten zetten.

Arabieren: to beast or not to beast.

Debouz

Citeer

Citeer

Azul,
ik kan het niet laten deze link nogmaals te plaatsen
acuwlieft maghreb hor speciaal voor u gekozen:

http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=9998wmv&ak=null

Maghribi hor

Citaat van: Uchan op 01/04/2008 om 20:37:46
Citaat van: Maghribi hor op 01/04/2008 om 14:57:27

Hahahaha, je bent echt een grappig persoon.

Dankzij die Arabier ben jij ook een beetje Arabier (zo gastvrij zijn wel wel). En heb je enig beschaving gekregen.

Azjdhiedh

Reageren is niet verplicht!

Als je niets in te brengen hebt, hoef je niks te zeggen. Gewoon stil zijn is geen schande.
En zoals gewoonlijk geef je geen antwoord op de vraag of een tegenreactie, maar probeer je om de zaken heen te praten.

Ik had echt gehoopt dat je de eerste Arabier zou zijn die wat tegengas zou kunnen bieden.
Helaas voor jou, zie ik de onderkant van je glas al, je bent leeg.

Dit is meteen mijn allerlaatste reactie op jou.