'De echte gentleman? Lees de Koran er maar op na'

Gestart door Berkoekes, 23/02/2008 om 13:05:46

Señor Canardo

#120
Wat jij wilt meneer de vieze-directeur > iedereen die zijn levenswijze baseert op de Koran is een "vrouwenmeppertje".


btw. het is Koran 4:34 en niet 3:43 > wel een beetje bij de les blijven he! Alhoewel de 2e aya een wijze les bevat voor oprechte moslima's adhv de Heilige Maagd Maria >


O, Maria, wees uw Heer gehoorzaam en werp u neder en aanbid met degenen, die aanbidden.

Koran 3:43

TheCFO

jij bent echt niet representatief voor iedereen die zich op de koran baseert.
De meeste moslims die ik ken zullen ook zeker geen vrouwenmeppenquotes naar voren halen om te suggereren dat ze vrouwvriendelijk zijn.

Achterblijvers en fundo's mogen er gewoon op gewezen worden dat ze abjecte meningen debiteren

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 13/07/2009 om 13:27:07
jij bent echt niet representatief voor iedereen die zich op de koran baseert.
De meeste moslims die ik ken zullen ook zeker geen vrouwenmeppenquotes naar voren halen om te suggereren dat ze vrouwvriendelijk zijn.

Ik represent alleen mezelf en mijn levensvisie.

TheCFO

Citaat van: incognito op 13/07/2009 om 13:30:32
Ik represent alleen mezelf en mijn levensvisie.

heel goed, dan begrijp ik alleen niet waarom jij mij verwijt dat ik alle mensen die leven volgens de koran vrouwenmeppers zzou noemen.

Want zoals gezegd de moslims die ik ken, huldigen dit soort standpunten helemaal niet. Het gaat  me dus ook om jou en jouw abjecte mening over vrouwvriendelijkheid.

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 13/07/2009 om 13:37:35
heel goed, dan begrijp ik alleen niet waarom jij mij verwijt dat ik alle mensen die leven volgens de koran vrouwenmeppers zzou noemen.

Want zoals gezegd de moslims die ik ken, huldigen dit soort standpunten helemaal niet. Het gaat  me dus ook om jou en jouw abjecte mening over vrouwvriendelijkheid.

Je kent mij niet eens en je noemt mij een "vrouwenmepper" dus wie verwijt wie....
Ik was altijd al het type om te vechten, niet met jou maar voor me principes en rechten.

TheCFO

Citaat van: incognito op 13/07/2009 om 13:51:58
Je kent mij niet eens en je noemt mij een "vrouwenmepper" dus wie verwijt wie....
Ik was altijd al het type om te vechten, niet met jou maar voor me principes en rechten.
jij wordt door mij zo genoemd omdat jij een lijstje plaats van een of andere dokter die mannen verplicht hun vrouw te straffen, en omdat je quotjes plaatst waarin slaan als serieuze mogelijkheid genoemd wordt.

Zaken die ik als zeer abject beschouw maar die jiij blijkbaar huldigt.


Señor Canardo

#126
Citaat van: TheCFO op 13/07/2009 om 13:59:28
jij wordt door mij zo genoemd omdat jij een lijstje plaats van een of andere dokter die mannen verplicht hun vrouw te straffen, en omdat je quotjes plaatst waarin slaan als serieuze mogelijkheid genoemd wordt.

Ik had eigenlijk ook niks anders verwacht van een buitenstaandert als jij >



Slaan van vrouwen

Blijkbaar leeft bij velen de overtuiging dat slaan van vrouwen in de Islam is toegestaan. Maar laten we onszelf eerst de volgende vragen voorhouden: Komt het slaan van vrouwen alleen voor bij moslims? Komt het ook bij andersgelovigen voor? Zijn andersgelovigen er in geslaagd om vrouwenmishandeling volledig uit de samenleving te verbannen. Op welke wijze kun je het slaan van vrouwen voorkomen en hoe zou je dat volgens de Islam kunnen aanpakken?

De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'

En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.'

De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'

Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35): 'En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.'

De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door:

1. De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft.
2. Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan
3. Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd.
4. Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven.

Islam heeft voor alle situaties regels ook voor die situaties die absoluut ongewenst zijn binnen een gezin. Het feit dat Islam hier regels voor heeft betekent niet dat men hiertoe wordt opgeroepen om zijn vrouw te slaan, integendeel. Deze regels en adviezen zijn juist bedoelt om agressieve en communicatie-arme mannen in het gareel te houden en vrouwen tegen hen in bescherming te nemen.

In de Quraan staat trouwens nergens dat vrouwen als zij geslagen en mishandeld worden dit lijdzaam moeten ondergaan. In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden.

Ikzelf zou het volledig onacceptabel vinden als mijn dochters door hun toekomstige man geslagen zouden worden. Maar gelukkig mijn dochtertje zit op judo en heb ik alle vertrouwen in haar toekomstige judo-kwaliteiten :)

Abdullah Haselhoef

http://www.moslima.nl/familie/slaanvrouwen.html

Señor Canardo

Citaat van: TheCFO op 13/07/2009 om 13:59:28
Zaken die ik als zeer abject beschouw maar die jiij blijkbaar huldigt.

Hulde aan een van de betere godsdiensten op deze aarde!

Chatt zie arif

#128
Citaat van: incognito op 13/07/2009 om 15:12:28
Ik had eigenlijk ook niks anders verwacht van een buitenstaandert als jij >



Slaan van vrouwen
.
4. Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op  intieme gedeelten wordt gegeven.


Zelfs niet een kortdurende spanking op de derriere met een lederen miswak van 40 bij 2 centimeter? Kom op man,Haselhoefje,je kan toch wel een uitzondering maken voor Chatt of nie ?

Ps:Ik beloof je dat ik aan het eind van die miswak de versleten borstelkop van mijn elektrische tandenborstel bevestig.

Señor Canardo

#129
Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 13/07/2009 om 20:53:22
Zelfs niet een kortdurende spanking op de derriere met een lederen miswak van 40 bij 2 centimeter? Kom op man,Haselhoefje,je kan toch wel een uitzondering maken voor Chatt of nie ?

Ps:Ik beloof je dat ik aan het eind van die miswak de versleten borstelkop van mijn elektrische tandenborstel bevestig.

Wat jij met je partner van plan bent is een zaak tussen jou, haar en (in dit geval) jouw tandenborstel. Ik zou zeggen: Doe wat je niet laten kan met je vrouwtje, maar besef wel dat jij degene bent die samen met haar moet leven.

Chatt zie arif

#130
Citaat van: incognito op 14/07/2009 om 02:35:17
Wat jij met je partner van plan bent is een zaak tussen jou, haar en (in dit geval) jouw tandenborstel. Ik zou zeggen: Doe wat je niet laten kan met je vrouwtje, maar besef wel dat jij degene bent die samen met haar moet leven.


Partner ? Chatt verstaat onder partner een type-aanduiding van een peugeot bestelbusje en degene die samen met jou op het uittreksel van de kamer van koophandel staat.


Ben jij die dikke Hindoestaan met een joden-naam?
Wat ik me namelijk afvroeg is dit;hoe kun je in s'hemelsnaam een straf uitdelen met een stokje van twintig centimeter bij een centimeter? Dat is bijna de lengte van mijn vingers en dan ook nog eens de intieme delen ontzien !!

Dat is geen straf man,dat is kinderspel.

Haselhoeff is een pussy als hij die interpretatie van straf blijft volhouden! De taliban in afghanistan en de wahabieten in SA gebruiken een echte karwats van minimaal een meter twintig en zeker vijf centimeter in diameter!
Dat is pas een mannelijke interpretatie van straf!

Haselhoeff is een perverseling!

Señor Canardo

#131
Citaat van: Bitter-Sweet Chatt op 14/07/2009 om 13:06:03
Partner ? Chatt verstaat onder partner een type-aanduiding van een peugeot bestelbusje en degene die samen met jou op het uittreksel van de kamer van koophandel staat.

Partner >

levenspartner = huwelijkspartner = echtgenote = levensgezel = wederhelft = gemalin = eega = gade



Peugeot Partner (zie ook Citroën Berlingo) >





Zakelijke Partner >





Partner-in-crime >



Señor Canardo


Señor Canardo

#133
Mag je slaan van de Koran?

De Koran is vrouwvriendelijker dan veel mensen denken. Dat concludeert filosofe Marlies ter Borg, nadat ze voor de website bijbelenkoran.nl de uitspraken van beide heilige boeken over de vrouw naast elkaar zette. De Wereldomroep sprak met haar over misverstanden, vertaalfouten en interpretaties.

"De Koran wordt door velen gezien als anti-vrouw", zegt Marlies ter Borg. "Maar de tekst van de Koran geeft daar geen enkele aanleiding toe. Christenen daarentegen zien zichzelf vaak als toleranter ten aanzien van vrouwen. Maar het zijn juist de teksten van de Bijbel die op dit punt soms wat grimmig zijn."

Dus de Koran is vrouwvriendelijker dan vaak gedacht wordt?

"De Koran is in veel opzichten moderner dan de Bijbel. Wat overigens helemaal niet verwonderlijk is, want de Koran is een veel jonger boek en in veel opzichten op de Bijbel gebaseerd. Er keren allerlei bijbelse thema's in terug in een moderner jasje.Neem de economische positie van de vrouw. Volgens het Oude Testament mag de vrouw wel financiële transacties doen, maar die kunnen weer worden teniet gedaan door haar vader of echtgenoot wanneer die vindt dat ze verkeerd gehandeld heeft. De Koran daarentegen geeft de vrouw al bij haar huwelijk financiële zelfstandigheid. De man moet haar een bruidsschat betalen, waarmee zij mag doen wat haar goeddunkt. Ze gaat als individu financiële verplichtingen aan.

Een ander voorbeeld is echtscheiding. Zowel Jezus als Mohammed werd geconfronteerd met de schandalige situatie dat de man de vrouw gewoon op straat kon zetten. Jezus loste het op door echtscheiding te verbieden. Mohammed door te zeggen: Ga uit elkaar als het niet anders kan, maar doe dat via een procedure waarin de belangen van de vrouw ook gewaarborgd worden. Een uitgewerkte echtscheidingsprocedure waarin de vrouw alimentatie krijgt. Dat was een geweldige vernieuwing voor die tijd."

U noemt het Koranvers dat de vrouw maar de helft van het erfdeel van de man toekent. Hier lijkt toch duidelijk sprake van ongelijkheid. Toch zit daar volgens u een zekere redelijkheid in. Waarom?

"Omdat de man volgens de Koran veel meer financiële verplichtingen heeft. Bij het begin van het huwelijk moet hij de bruidsschat betalen, en bij echtscheiding is hij verantwoordelijk voor de vrouw en de kinderen. Dus is het niet zo gek dat hij ook meer financiële middelen heeft."

Een ander Koranvers zegt dat de getuigenis van een vrouw maar de helft van de waarde heeft van die van een man. Dat vers speelt een belangrijke rol in de discussies over dit onderwerp in de islamitische wereld. Maar in uw verhaal ben ik dat vers niet tegengekomen.

"Dat vers hebben we volgens mij over het hoofd gezien. Als mensen ons tips geven over iets wat we gemist hebben, zeggen we: dankjewel, dat voegen we alsnog toe. Internet is een interactief medium."

In het persbericht zegt u dat de bewering dat de Koran de man zou toestaan zijn vrouw te slaan, is gebaseerd op een vertaalfout.

"Het Arabische woord 'daraba' in het betreffende vers heeft verschillende betekenissen: Slaan, maar ook verlaten. Het is multi-interpretabel. De vraag is dan: welke interpretatie is het meest juist? In het licht van de passages over echtscheiding lijkt het te gaan over de vraag: wanneer mag een man zijn vrouw verlaten?"

Bent u nu niet de Koran aan het interpreteren?

Volgens mij is er vrijwel geen Arabier te vinden die dat woord leest als 'verlaten'. "Op zich interpreteren wij niet. Maar soms zit je met de vraag hoe je een bepaald woord moet vertalen. Het enige wat wij willen laten zien is dat er verschillende interpretaties mogelijk zijn. Dat je in het publieke debat niet zomaar kan roepen: de Koran staat mannen toe hun vrouwen te slaan!"

De politicus Geert Wilders benadrukt heel selectief de negatieve kanten van de Koran. Maar benadrukt u van de weeromstuit niet juist de positieve kanten?

"Wij willen het publieke debat voorzien van feiten die naar onze mening aan de aandacht ontsnappen. Wij willen niks bewijzen. Wij pretenderen niet een eindoordeel te geven of de waarheid in pacht te hebben."

Marlies ter Borg

29 Augustus 2008

http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article/mag-je-slaan-van-de-koran

Señor Canardo

#134
Alsjeblieft Chatt! Kun je ff wat "inspiratie" opdoen >

http://www.guardian.co.uk/world/video/2009/apr/02/swat-valley-flogging



En onze volgende bebaarde imam uit Qatar raad ik aan om serieus een penisvergroting te overwegen, want blijkbaar heeft hij het gevoel "iets" te moeten compenseren tav. vrouwen >

http://www.youtube.com/watch?v=iWGA8i6scYY