The Speech of Barack Obama

Gestart door Izouran, 22/02/2008 om 19:32:22

Berkoekes

Citaat van: allasian op 25/02/2008 om 22:37:14
Pitch Black van Vin diesel bijvoorbeeld
Kan ik me niet herinneren. Veel meer zullen er niet geweest zijn. Ik kan me nog een Arabische acteur herinneren die tientallen rollen alleen maar de slechte arabier moet spelen. Was nog bij Nio een inteview van te zien.

Botermes

#16
De klassieker Lawrence of Arabia of ben je die ook al vergeten ? of Malcom X ? Escape from LA een moslim meisje co-starring Kurt Russel. Antonio Banderas in 13th Warrior

Chatt zie arif

#17
Als Obama president wordt dan eet Chatt zijn schoenen op waar hij schapen mee heeft gehoed in het bergachtige rifgebied.

Amerika gaat Mc Cain als president krijgen!

Toen Obama werd geboren hingen er negers aan de bomen in de Missisipi Delta en nu gaat een neger president worden?Wie dat denkt heeft the us of a nooit goed begrepen.

Thalla



Izouran

Chatt, hopelijk smaken je schoenen :) Gister is er geschiedenis geschreven, Barack Obama is de eerste zwarte president van Amerika geworden. 'yes they can'

TheCFO

"The road ahead will be long. Our climb will be steep. We may not get there in one year or even one term, but America -- I have never been more hopeful than I am tonight that we will get there. I promise you -- we as a people will get there,"
Obama said in Chicago, Illinois, before an estimated crowd of up to 240,000 people.

ameziane


Laysa

Citaat van: Groep-Chatt zie arif-Group op 21/03/2008 om 13:18:41
Als Obama president wordt dan eet Chatt zijn schoenen op waar hij schapen mee heeft gehoed in het bergachtige rifgebied.

Amerika gaat Mc Cain als president krijgen!

Toen Obama werd geboren hingen er negers aan de bomen in de Missisipi Delta en nu gaat een neger president worden?Wie dat denkt heeft the us of a nooit goed begrepen.

Thalla

Nou, begin maar alvast een grote mes en een vork te pakken. Ik heb nog een berg stinkende schoenen voor je. Dat het je moge smaken!!!!

Mensen met zulke negatieve instellingen zoals jij, zijn het die de wereld niet veranderen maar juist de afgrond in helpen. Dat ze vroeger negers ophingen ten tijde dat Obama geboren werd, wil niet zeggen dat de tijd is blijven stil staan! Het ontbreekt heel wat mensen in deze wereld aan een vooruitziende positieve en krachtige blik. Het is ook niet zo vreemd want daar heb je LEF voor nodig. En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zijn bange gemakzuchtige wezentjes!

President Barack Obama RULES!!!!! Joeejoeejoeeeej!!!!!

:D

Berkoekes

#22
Citaat van: allasian op 25/02/2008 om 22:53:59
De klassieker Lawrence of Arabia of ben je die ook al vergeten ? of Malcom X ? Escape from LA een moslim meisje co-starring Kurt Russel. Antonio Banderas in 13th Warrior
Reel bad Arabs: How Hollywood vilifies a people

http://video.google.nl/videoplay?docid=-223210418534585840&ei=8dARSZi6O4L82wKc65yhAg&q=reel+bad+arabs

Berkoekes

#23
Citaat van: Laysa op 05/11/2008 om 16:15:00
Nou, begin maar alvast een grote mes en een vork te pakken. Ik heb nog een berg stinkende schoenen voor je. Dat het je moge smaken!!!!

Mensen met zulke negatieve instellingen zoals jij, zijn het die de wereld niet veranderen maar juist de afgrond in helpen. Dat ze vroeger negers ophingen ten tijde dat Obama geboren werd, wil niet zeggen dat de tijd is blijven stil staan! Het ontbreekt heel wat mensen in deze wereld aan een vooruitziende positieve en krachtige blik. Het is ook niet zo vreemd want daar heb je LEF voor nodig. En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zijn bange gemakzuchtige wezentjes!

President Barack Obama RULES!!!!! Joeejoeejoeeeej!!!!!

:D
Nu Nederland nog. Al die hypocriete Hollandese elitairen die hard staan te juichen voor Obama, hebben die dan ooit een zwarte minister, laat staan een MP naar voren geschoven? Nederland heeft zelf vele kolonies gehad met slaven, die evenzo nu in Nederland leven. Waar is de Nederlandse Obama? De eerste gekleurde staatssecretarissen waren notabene van de LPF.

Het is zelfs zo gesteld dat toen enkele jaren geleden - nog voor WA Maxima ontmoette - Hilversum een tv-serie voorbereidde, waarin Willem Alexander een liefdesrelatie met een Surinaams meisje had, de Rijksvoorlichtingsdienst daar een stokje voor stak. Een Oranje trouwt niet met een kleurling, daar kwam het op neer. Zelfs niet in een film.

Nee, wij hebben de kontlikkende blanke Aboutaleb, die voor zwart succesverhaal moet doorgaan. Zo ken ik er  nog een paar.

Voor de rest heb je wel een punt dat deze president een grote symbolische waarde vertegenwoordigt in de mentaliteit van de Amerikanen. Maar laten we wel realistisch blijven. Met een beetje gejatte teksten van Sam Cooke's 'Change's gonna come' en Lee Dorsey's 'Yes we can' red je een moreel en economisch failliet derdewereldland niet, dat zich jarenlang bediende met het geloof in hebzucht en egocentrisme tenkoste van miljoenen mensenlevens die door overzeese oorlogen en armoede bekostigd werd.

Maar ook ik geloof in troost en hoop als voorwaarde voor verlossing van de onmetelijke zonden die dit land met zich meedraagt. Laten we hopen dat deze black man hun fouten ongedaan kan maken.

Botermes

Citaat van: Berkoekes op 05/11/2008 om 17:33:54
Reel bad Arabs: How Hollywood vilifies a people

http://video.google.nl/videosearch?q=reel+bad+arabs&emb=0#
Het is toch oud nieuws dat hallywead bevolkingsgroepen stereotypeert.  Arabieren zijn daar echt geen uitzondering in. Waarom grijpt dit jou zo erg aan ? Je hebt de naam van jouw etniciteit te danken aan het neerkijken van een arabier op jouw bevolkingsgroep. Je bent een brrr brrr, oftewel een stotteraar. Je was zo onverstaanbaar want je sprak hun taal niet.
Als je dat kan hebben waarom blijft de stereotype bullshit die hollywood produceert jou achtervolgen ?

Berkoekes

#25
Citaat van: allasian op 05/11/2008 om 18:09:23
Het is toch oud nieuws dat hallywead bevolkingsgroepen stereotypeert.  Arabieren zijn daar echt geen uitzondering in. Waarom grijpt dit jou zo erg aan ? Je hebt de naam van jouw etniciteit te danken aan het neerkijken van een arabier op jouw bevolkingsgroep. Je bent een brrr brrr, oftewel een stotteraar. Je was zo onverstaanbaar want je sprak hun taal niet.
Als je dat kan hebben waarom blijft de stereotype bullshit die hollywood produceert jou achtervolgen ?
Oud nieuws is het niet, want jij sprak het tegen.

Volgens mij blijft het jou achtervolgen. Ik zie je reactie nu pas, nadat deze topic geupped werd. Aangezien ik die docu recentelijk heb gezien dacht ik het even met het Amazigh-publiek te delen.

Mijn naam heb ik niet te danken aan het neerkijken van een Arabier op mij. Ik ben fier op mijn naam vernoemd naar een profeet. In tegenstelling tot ex-slaven die Jackson genoemd zijn naar hun eigenaars, heb ik net als Obama (met voornaam Hoessein en Barack) een naam die door mijn islamitische voorouders gekozen is omdat zij zelf veel waarde hechtten aan hun islamitische identiteit. Het is jammer voor je dat je zo'n grote haat koestert tegen Arabieren en je islamitische identiteit dat je zelfs bereid bent om op te komen voor haatzaaiers en de naam vervloekt die jou door je ouders is gegeven. Brrr brrr. Hahaha. A ruh a tirad a Jackson.

Botermes

Citaat van: Berkoekes op 05/11/2008 om 18:31:18
Oud nieuws is het niet, want jij sprak het tegen.
Wat sprak ik tegen ? Ik gaf alleen een paar voorbeelden van films waarin arabieren goed voor de dag komen. Die bestaan toch ook.  Ken je Tony Shalhoub ? Dat is een arabier weliswaar een christelijke arabier maar een arabier, en jij niet. Die gast heeft een eigen serie (Monk), heeft in allerlei grote films gespeeld, heeft zelden voor arabier gespeeld. En dan zijn we nog de grote Omar Sharif vergeten.

CiteerVolgens mij blijft het jou achtervolgen. Ik zie je reactie nu pas, nadat deze topic weer geupped werd. Aangezien ik die docu recentelijk heb gezien dacht ik het even met het Amazigh-publiek te delen, omdat je zo onwetend bent.
En waarom quote je mijn tekst van een halfjaar geleden daar speciaal voor ?  Je had er beter een nieuwe topic over kunnen openen.

CiteerMijn naam heb ik niet te danken aan het neerkijken van een Arabier op mij. Ik ben fier op mijn naam vernoemd naar een profeet.
Je weet heel goed welke naam ik bedoel.
CiteerIn tegenstelling tot ex-slaven die Jackson genoemd zijn naar hun eigenaars, heb ik net als Obama (met voornaam Hoessein en Barack) een naam die door mijn islamitische voorouders gekozen is omdat zij zelf veel waarde hechtten aan hun islamitische identiteit.
. Ben je nou dan beter dan die slaven ? Trots moet je nooit combineren met het neerkijken op anderen want je gaat gegarandeerd op je bek.
CiteerHet is jammer voor je dat je zo'n grote haat koestert tegen Arabieren en je islamitische identiteit dat je zelfs bereid bent om op te komen voor haatzaaiers en de naam vervloekt die jou door je ouders is gegeven. Brrr brrr. Hahaha. A ruh a tirad a Jackson.
Dat zijn jouw woorden.

Berkoekes

#27
Citaat van: allasian op 05/11/2008 om 19:02:13
Wat sprak ik tegen ? Ik gaf alleen een paar voorbeelden van films waarin arabieren goed voor de dag komen. Die bestaan toch ook.  Ken je Tony Shalhoub ? Dat is een arabier weliswaar een christelijke arabier maar een arabier, en jij niet. Die gast heeft een eigen serie (Monk), heeft in allerlei grote films gespeeld, heeft zelden voor arabier gespeeld. En dan zijn we nog de grote Omar Sharif vergeten.
En waarom quote je mijn tekst van een halfjaar geleden daar speciaal voor ?  Je had er beter een nieuwe topic over kunnen openen.
Je weet heel goed welke naam ik bedoel.. Ben je nou dan beter dan die slaven ? Trots moet je nooit combineren met het neerkijken op anderen want je gaat gegarandeerd op je bek.  Dat zijn jouw woorden.
Sorry, ik begrijp weinig van dit warrige verhaal. Je sprak mijn bewering tegen dat Arabieren (stereotyp gooit men Arabieren en moslims op één hoop) gecriminaliseerd worden door Hollywood en dit de normale gang van zaken is. Om dat te onderstrepen geef je voorbeelden als Vin Diesel en anderen. Nu kom je weer met een voorbeeld van Tony Shalhoub die moet onderstrepen dat Arabieren (of moslims) niet structureel gecriminaliseerd worden in die films. Nu laat ik jou een documentaire zien van de filmer en Hollywoodkenner Jack Shaheen die 20 jaar aan dit onderwerp gewerkt heeft. Als je de moeite had genomen die documentaire te bekijken, had je kunnen zien dat deze criminalisering de laatste 100 jaar structureel het geval was. Er kunnen best uitzonderingen bestaan maar dat was niet de kern; mij ging het om de criminalisering van moslims en Arabieren dat structureel het geval is door Hollywood.

De consequenties hiervan zijn dat moslims en Arabieren als laaghartige barbaren afgeschilderd worden die je als ongedierte mag verdelgen in hun thuislanden (zie het staatsterrorisme van de VS en hun bondgenoten in Irak, Afghanistan, Libanon etc.), zonder dat mensen in het westen hier zich tegen keren. En vergeet niet dat deze criminalisering al meer dan 100 jaar plaatsvindt, het buitenlands beleid van de VS in het Midden Oosten langer dan 9/11 (met haar officiele complottheorie dat 'moslims' de gebouwen in zijn gevlogen).

Ik kijk trouwens op niemand neer. Dat doe jij; op Arabieren.Ik geef alleen het verschil aan in een zelfgekozen naam en een slavennaam aangezien jij dat suggereert. Dat jij jezelf wel zo voelt, zegt slechts iets over je eigen slavenmentaliteit.

Waarom loop je te huilen als ik op je reageer? Er is toch geen ultimatum bepaald waarbinnen ik moet reageren ofzo? Zeik dus niet man.


Botermes

#28
Citaat van: Berkoekes op 05/11/2008 om 19:19:58
Sorry, ik begrijp weinig van dit warrige verhaal. Je sprak mijn bewering tegen dat Arabieren (stereotyp gooit men Arabieren en moslims op één hoop) gecriminaliseerd worden door Hollywood en dit de normale gang van zaken is.
9a tha D hallywead aya7anjir, natuurlijk is dat de gang van zaken daar.
CiteerOm dat te onderstrepen geef je voorbeelden als Vin Diesel en anderen. Nu kom je weer met een voorbeeld van Tony Shalhoub die moet onderstrepen dat Arabieren (of moslims) niet structureel gecriminaliseerd worden in die films.
Daar moet je ook rekening meehouden.Dat zijn ook waarheden.
CiteerNu laat ik jou een documentaire zien van de filmer en Hollywoodkenner Jack Shaheen die 20 jaar aan dit onderwerp gewerkt heeft. Als je de moeite had genomen die documentaire te bekijken, had je kunnen zien dat deze criminalisering de laatste 100 jaar structureel het geval was.
Ewa je hebt toch eerdere voorbeelden van andere bevolkingsgroepen gezien.
CiteerEr kunnen best uitzonderingen bestaan;
Nog niet overtuigd, sjon yon yon.
Citeermij ging het om de criminalisering van moslims en Arabieren dat structureel het geval is door Hollywood.
and that is cool , you know am sayn omdat aan het licht brengen maar daar hoefde jij me niet speciaal voor te quoten van een bericht van een halfjaar die daar in principe niet direct aanspreekbaar op is. Jouw keuze om me wel te quoten van een vastgelopen discussie van een halfjaar geleden laat zien dat je nog zit met opgekropte gevoelens. Laat gaan, jongen. 
CiteerDe consequenties hiervan zijn dat moslims en Arabieren als laaghartige barbaren afgeschilderd worden die je als ongedierte mag verdelgen in hun thuislanden (zie het staatsterrorisme van de VS en hun bondgenoten in Irak, Afghanistan, Libanon, Syrie etc.).
Zij zijn niet de enigen, jongen,  dat is gewoon die fase 9a deze wereld is hard.

CiteerEn zeik niet zo, waarom loop je te huilen als ik op je reageer? Er is toch geen ultimatum bepaald waarbinnen ik moet reageren?
Oki di tag shi awar ani n snotneuzen iholandiyan.

Tamza

#29
Toen ik deze foto vandaag paginagroot op de voorkant van een stationskrant zag staan, liep ik letterlijk met tranen over mn wangen naar mn trein:



Dit was voor mij persoonlijk een zeer emotioneel hoogtepunt van de verkiezingsstrijd (of beter gezegd: de strijd voor erkenning van de last die Afro-Amerikanen dragen door de mentale gevolgen van slavernij en diepgewortelde racisme die al generaties lang doorwerkt is definitief, voor het oog van de gehele wereld -en gesteund door de meerderheid van de mensheid- opgeëist).  Het is niet in woorden uit te drukken.

Mijn hart brak toen ik Jesse Jackson tranen zag huilen met tranen die maar niet leken te stoppen. De ontlading van het loslaten van zijn decennia-lange verbittering en strijd voor de burgerrechtenbeweging was overweldigend om te zien.

En dat Barack Obama wellicht niet zn eigen speeches schrijft en bekende kreten gebruikt van andere grote geesten maakt natuurlijk geen moer uit. Hij heeft het charisma en de oprechtheid om de woorden geloofwaardig en inspirerend te maken en mensen hoop te geven. Dat is een groter talent dan bedenken van wat voor slogan dan ook.