'Tilburgers worden moslim.'

Gestart door Berkoekes, 22/02/2008 om 15:21:49

Berkoekes

do 21 feb 2008, 20:14 | 315 reacties
Tilburgers worden moslim
AMSTERDAM -  Steeds meer Tilburgers kiezen bewust voor de islam. Autochtonen voelen zich vooral aangetrokken tot de spirituele kant van de islam.

"Waren het eerst vooral de vrouwen die zich bekeren omdat ze met een moslim getrouwd zijn. Sinds kort nemen ook vaker mannen uit zichzelf het moslimgeloof aan." Dat stelt islamoloog professor dr. Herman Beck.

Hij schat dat er in Tilburg enkele tientallen mensen zijn die op latere leeftijd moslim worden. Hij heeft hier echter geen harde cijfers voor. "Die zijn er niet, ook landelijk niet", aldus Beck in het Brabants Dagblad.

Abdelkader Barkane, woordvoerder van de Marokkaanse vereniging El- Feth in Tilburg, stelt dat het aantal bekeerlingen stijgt. "Vooral studenten kiezen bewust voor de islam. Zij zijn op zoek naar een nieuwe vorm van spiritualiteit."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3359680/_Tilburgers_worden_moslim__.html?pageNumber=2

Berkoekes

Check die reacties van die Telegraaf-lezers

'Help! En ik wou nog wel naar Tilburg terug keren.'
Anne-Mieke, Almere | 20:38 | 21.02.08

'Als ik de rechtgang hier zo eens bekijk, ga ik er hard over nadenken....Over mijn lijk dan toch.Jeetje wat griezelig'
Mieke, Eindhoven | 20:36 | 21.02.08

'Onbegrijpelijk. Als je leest wat er in amsterdam voor narigheid gebeurt. Dan is wel het allerlaatste dat je zou doen om voor die groep te kiezen. Of denken de bekeerlingen dat ze dan weer rustig over straat kunnen lopen? Zit er echt niets anders meer op.?'
j. van dijk, alkmaar | 20:23 | 21.02.08

'allemaal landverraders zijn het..of gewoon niet goed bij hun hoofd.maar het merendeel landverraders...andere woorden heb ik niet voor dat soort idioten.als mijn kind het lef zou hebben om zich aan te sluiten bij deze,vrouwonvriendelijke,sekte trap ik haar gelijk het huis uit..gelukkig heb ik haar goed opgevoed....zonder achterlijk geloof...'
nico, amstelveen | 21:07 | 21.02.08

'Ik hoef ze niet in mijn bedrijf.. verder zal het mijn tijd wel duren.. ben of het land uit of dood. Hier is echt niet meer om te leven. Met dank aan de politiek. Na de oorlog vertrokken velen naar Autralie en Canada omdat Drees zei: het land is vol.. Kijk wat de politiek er nu van heeft gemaakt. Een zootje met heel slecht onderwijs. CDA en PvdA zijn daarvan de schuld. De rest stond er bij en keek er naar.'
ellen, haarlem | 21:09 | 21.02.08



Buhahaha. Echt amusant dit.


Dora

"ben of het land uit of dood. Hier is echt niet meer om te leven. Met dank aan de politiek. "..


mooi, dan hoeven wij dus ook niet meer terug, heeft papa voor niets zich zorgen gemaakt.


maar wat goed zeg, mashAllah.
ze kunnen blijven strijden en plannen maken om de moslims dwars te zitten, maar Allah is de beste Plannenmaker..blijkt maar elke keer weer.

Moge Allah de bekeerlingen steunen op Zijn Weg en de rest veel wijsheid schenken.