Is Hassan Bahara een seksist?

Gestart door Thayouth, 20/02/2008 om 20:19:32

MBTiza

Hassan Bagger-a,

Trr ghek je zusje nog hiero zo aanprijzen.

ameziane

Bahara, is het die gast die niet wist hoe je uit een wijnglas moet drinken?

Berkoekes

Citaat van: ameziane op 23/02/2008 om 16:29:59
Niet helemaal. Dat jongetje dacht dat je het wijnglas moest eten en de drank teruggeven, zoals het een goede Soessie betaamt.

Sa3ieD

Wuhaha ja hij. Wilde die foto plaatsen maar als je zijn site bezoekt krijg je dit:
"This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources."

HB

Citaat van: Sa3ieD op 23/02/2008 om 18:43:49

Wuhaha ja hij. Wilde die foto plaatsen maar als je zijn site bezoekt krijg je dit:

Hier voor jou, mijn lieve Sa3ied:

http://flickr.com/photos/vandenb/473866889/

Chatt zie arif

Citaat van: HB op 25/02/2008 om 19:41:02
Citaat van: Sa3ieD op 23/02/2008 om 18:43:49

Hier voor jou, mijn lieve Sa3ied:

http://flickr.com/photos/vandenb/473866889/

Dat wijnincident kan ik je vergeven maar weet je zeker dat het een Fadoua was? Als ik naar je foto kijk krijg ik de indruk dat het een Fouad moet zijn geweest die zijn lippen om je eikel sloot en geen Fadoua.

Arme flikker die z'n foto op flickr.com zet.

Als je zusje inderdaad nummer 10 is trek ik alles terug.

Amando

Mensen die hier een probleem van maken voelen zich kennelijk ergens aangesproken.

Si_Y

Ik wil ook meedoen :)

Het feit dat zoveel tijd is gestoken in het reageren en bediscussieren van dit schrijven is op zich erg merkwaardig te noemen.

Het stuk komt indirect uit een Penthouse ofzo. Aangezien mister HeartBreaker (Copyright Hadou) hier ook nog op reageert, en hiermee het vuur een extra boost geeft, laat m.i. zien dat hij jullie hier allemaal loopt te playen. Jullie gaan hier nog serieus op in, dat is best triest.

Nergens zie ik hem ergens serieus op in gaan. Hij heeft heel wat kusjes uitgedeeld. Het feit dat iemand zijn zusje aanwijst, op een topic zoals deze, geeft aan wat voor ziek persoon dit is.

Wat mij betreft, moet men niet al te serieus op dit soort nonsens ingaan. Iedere seconden hieraan gespendeerd is verloren tijd. Ik heb met dit schrijven nu ook al veel te veel tijd weggegooid, hoop alleen dat men bij het posten van een reactie, eerst gaat evalueren of een reactie zinvol is.

Tamza

Las vandaag een column van Nico Dijkshoorn, toevallig ook over Jan Cremer, waarin hij niets overliet van laatstgenoemde. Heb me doodgelachen:

CiteerIk (was) Jan Cremer

Deze week is een van de grappigste boeken van de laatste 30 jaar verschenen. 'Ik Jan Cremer Derde Boek.'

Op de achterkant valt de volgende tekst te lezen: 'Jan Cremer kan zonder overdrijving beschouwd worden als de briljante, onwettige zoon van Louis-Ferdinand Céline, Henry Miller, Jean Genet en Maxim Gorki' Toe maar.

Ik heb ook een flaptekst. `Jan Cremer kan zonder overdrijving beschouwd worden als de achterlijke zoon van Haring Arie, de gemankeerde neef van Kluun en is stilistisch de ongeboren vrucht van Karel Appel.´

Hoe treurig is dat, drie delen nodig hebben om in hortend en stotend Gebakken Vis Hollands uit te leggen dat je soms lekker hebt geneukt met beroemde mensen.

Tragische figuur

Het is nu definitief en onomkeerbaar: Jan Cremer is een tragische figuur. Dat proces werd al lang geleden ingezet. Een paar jaar geleden mompelde hij nog een uitzending van Barend & van Dorp vol. Er was geen woord van te verstaan.

Hij bedoelde van alles te zeggen, maar wat hij precies zei, alleen zijn Russische hoeren met schaamlippen zo groot als de Bosporus en heerlijke negerinnen met dikke knoppen op hun knoeperts van tieten zullen hem hebben verstaan. Om maar even in het jargon van Cremer te blijven.

Flipstand

In 1964 werkte dat misschien nog wel, een boek schrijven over de flipstand en wat verf op een doek mieteren, maar in dit tijdsgewricht is Cremer de Piere Kartner van de Nederlandse literatuur.

Steeds maar weer proberen te scoren met dezelfde zeikverhalen. Wéér die smurfen. Wéér dat waanzinverhaal over zijn verblijf op Ibiza. We weten het nu wel, Jan.

Neergang

Cremer is een artefact uit de jaren 60 maar weigert zich daar bij neer te leggen. Dat levert pijnlijke situaties op. De neergang werd al ingezet na ´Ik Jan Cremer Tweede Boek.´ Meneer wilde een echt grote mensen boek schrijven. Zijn levenswerk. Dat werd De Hunnen. Een van de slechtste boeken ooit geschreven. De historie van De Hunnen beschreven door iemand met een hersenafwijking, denk daar maar aan. Maar nu is er een nog slechter boek: Ik Jan Cremer Derde Boek.

Brievenboek

Net nu je dacht dat het niet erger kon. Cremer had zichzelf al genadeloos ontmaskerd als een klein burgermannetje in zijn brievenboek 'Brieven 1956 â€" 1996.' Een hemeltergende opeenvolging van jankbrieven waarin hij zeurt om geld, geld en geld. Leen Jan Cremer een euro en hij achtervolgt je over de hele planeet om hem uit je handen te trekken.

Lees het brievenboek en je ziet Cremer voorgoed als een doodsbange man, met zijn armen om een zak geld heen.

Blonde vrouwen

In Ik Jan Cremer Derde Boek probeert Jan dit beeld weer wat recht te breien. In de eerste 50 blz. redt hij tot drie maal toe blonde vrouwen met enorme tieten uit de armen van Amerikaanse hitsige negers, strooit hij gretig met geld, ontdekt hij tussendoor The Velvet Underground, ziet hij Andy Warhol als eerste bezig met blikjes Campbellsoep, drinkt hij met tegenzin een borrel met Janis Joplin en wordt hij, bijna tegen zijn zin - maar ja, hij is Ik Jan Cremer 1, 2 en 3 tegelijk - slaapkamers in gesleept waarna vrouwen zich klaar rijden op zijn roede.

Climax

Roede, ja. Cremer schrijft over seks zoals dat in de jaren vijftig gebeurde. Leest u even mee? ´Melissa ging geheel op in haar liefdesspel en naarmate bij haar de climax naderde, werden haar gehijg en gekir heviger en spoot uit haar gloeiende vagijn een sproeiregen van warme vergulde druppeltjes. Ik schroefde mijn paal diep in de natte spelonk, waar het vocht van de wanden droop.´

Spelonk, gekir, vagijn, liefdesspel…. Na 50 pagina´s Jan Cremer heb ik nog meer respect voor Hugo Claus die niet wilde wachten tot hij Hugo Claus 4 werd.

TheCFO

Ja, ja deel 3 is uit en dat zullen we weten ook. Uit het AD van vandaag:

Jan Cremer veroorzaakt rel
Door ERIC VAN DER VELDEN
020 â€" ‘De Canadese folksinger Lenny Cohn, een oude afgetobde namaak-intellectueel, had een ziekelijke voorkeur voor jonge meisjes.

Hij lokte groupies van 12 tot 14 jaar mee of sleurde ze uit de lift naar zijn kamer op onze gang.’

Over deze passage, afkomstig uit het onlangs verschenen Ik Jan Cremer, derde boek, is commotie ontstaan. Gaat het om een verbastering, en bedoelt Jan Cremer de op 12 juli in de Amsterdamse Westergasfabriek optredende singer-songwriter Leonard Cohen? Of heeft deze Cohen, befaamd van gevoelige liefdesballades als Suzanne, inderdaad een onbekende bijna-naamgenoot die het zelfde vak uitoefent?

Volgens Cremers uitgeverij, De Bezige Bij, mag voor Cohn niet Cohen gelezen worden. Deze krant deed dat wel in een interview met Cremer. Reden voor de Bezige Bij om een rectificatie te eisen voor deze ‘grove onzorgvuldigheid’.

Cremer beschrijft zijn ervaringen in het New Yorkse Chelsea Hotel, eind jaren ’60, begin jaren ’70. In die periode verbleef ook Leonard Cohen daar met tussenpozen. Beroemd werd zijn song Chelsea Hotel nr. 2, over zijn relatie met de op 27-jarige leeftijd overleden blueszangeres Janis Joplin.

Voor de Vlaamse Cohen-biograaf Marc Hendrickx is er geen misverstand mogelijk: ,,Het is alsof je zegt: ‘Hij leeft in Vaticaanstad, is hoofd van de katholieke kerk, maar hij is géén paus’. Dat gelooft ook geen mens.’’

Hendricxk zelf acht het zeer onwaarschijnlijk dat Cohen een ‘ziekelijke voorkeur voor jonge meisjes’ zou hebben. ,,Ik heb daar nooit iemand eerder over gehoord, het past ook niet bij de Cohen zoals ik hem heb leren kennen. Niet dat hij vies van seksualiteit was, verre van dat. Maar wel steeds met een heel duidelijke voorkeur: hij valt óf op vrouwen met heel lange benen óf op vrouwen met een uitgesproken persoonlijkheid, zoals Janis Joplin. Van zijn Chelsea Hotel-tijd is bijvoorbeeld bekend dat hij erg verliefd was op de ravissante zangeres Nico van The Velvet Underground. Nico wilde niets van hem weten, wat hem veel pijn heeft gedaan.’’

Dezelfde Nico met wie Jan Cremer zegt een jarenlange relatie te hebben gehad? Hendricxk: ,,Dat moet dan wel. Kijk, Cohen was een vreemde eend in de bijt van die scene. Hij brak door als rockster, maar had veel liever succesvol willen zijn als schrijver van serieuze literatuur.

,,Daarbij was hij ouder dan de rest. In de jaren ’60 was je op je dertigste al een oude man. Het verbaast me dus niet dat Cremer hem zag als een oude, afgetobde namaak-intellectueel.’’

Cremer schrijft verder over Cohn en de jonge meisjes: ,,Stanley Brard (de eigenaar van het Chelsea Hotel - red.) moest woedende familieleden die wraak wilden, afkopen zodat ze er geen werk van zouden maken.’’

http://www.ad.nl/cultuur/2359467/Jan_Cremer_veroorzaakt_rel.html
------
The only thing worse than being talked about, is not being talked about, O. Wilde

Het onder de aandacht brengen van ze eigen, dat kan deze grootste aller Tukkers natuurlijk wel erg goed.

Ben benieuwd of Bahara ook ken schildere.