23-02-08 Literaire en Culturele avond Syphax

Gestart door Bades, 08/02/2008 om 10:24:37

Bades

Ter gelegenheid van de officiële opening van inloop 2008 organiseert Vereniging Syphax een literaire en culturele avond met:

•Asis Aynan: Lezing over schrijven tussen twee culturen
•Mustapha Ayned: Lezing over Izran n Arif (Riffijnse liederen)
•Choukri: Muzikaal optreden

Asis Aynan
Asis Aynan (Haarlem, 1980) studeert filosofie aan de Universiteit van Amsterdam en werkt als docent op een ROC in Haarlem. Hij is redacteur bij het opinietijdschrift Contrast. Zijn stukken verschenen ondermeer in NRC Handelsblad, dagblad De Pers, het literaire tijdschrift Passionate en worden regelmatig voorgelezen op Radio 5. De debutant met het boek ‘veldslag en andere herinneringen’ zal een lezing verzorgen over de ontwikkeling van de literatuur onder Marokkaanse Imazighen in Nederland.

Ayned
Na een lange zang carrière met vele albums In het Tamazight bracht Mustapha Ayned In 1996 een bundel verhalen uit onder de noemer: rehriq n thiri- Brandende schaduw. Het vervolg hiervan is klaar voor publicatie. Ook theater is Ayned niet wereldvreemd, hij regisseerde en speelde in vele theaterstukken zoals ‘we zijn het zat’ dat het maatschappelijke probleem van discriminatie aan de kaak stelt. Dit maakt Ayned tot een ware duizendpoot onder de Imazighen in Nederland. 

Choukri
Choukri is al op zeer jonge leeftijd begonnen met zingen. Dit deed hij zoals menig artiest met een zelfgemaakte gitaar uiteraard. Niet gek dat hij een zeer geslaagd album uitbracht: mara muthegh a yemmaâ€" wanneer ik dood ben moeder. Choukri zal de avond met een pracht akoestische optreden afsluiten.

Datum: zaterdag 23 februari 2008
Locatie: Oudegracht 245 (boven Tivoli) te Utrecht
Tijd: 19.30
vrije toegang



Botermes



student1980

Sinds wanneer maakt Syhpax weer gebruik van het pand op de Oude Gracht?

Bades

Citaat van: student1980 op 13/02/2008 om 15:06:22
Sinds wanneer maakt Syhpax weer gebruik van het pand op de Oude Gracht?

sinds ongeveer een maand.


Tamza


Bades

Citaat van: Tamza op 14/02/2008 om 12:21:13
Vrije toegang = gewoon gratisch toch?

nee dat iedereen mag komen :P


ja klopt ish gratish

Thayouth


Ik kom alleen als het lid met de leukste nickname hier ('tfoe_xe_l3arabi') komt haha.

Tamza

Citaat van: Azghar op 14/02/2008 om 13:01:31

nee dat iedereen mag komen :P


ja klopt ish gratish

Gratis klinkt altijd als muziek in de oren, maar uiteraard niet zo mooi als de prachtige liederen van Choukri.

Berkoekes

Citaat van: Tamza op 14/02/2008 om 21:01:22


Gratis klinkt altijd als muziek in de oren, maar uiteraard niet zo mooi als de prachtige liederen van Choukri.
Hahaha,

*kwijl kwijl*

Ik denk dat Choukri dat al van zichzelf weet, dus djjghass taxna hsen.

Tamza

Citaat van: Berkoekes op 14/02/2008 om 21:09:39
djjghass

Dit gebrabbel komt niet in mn vocabulair voor. Wat kan ik beter met een reet doen?

Berkoekes

Citaat van: Tamza op 14/02/2008 om 21:12:32
Citaat van: Berkoekes op 14/02/2008 om 21:09:39
djjghass

Dit gebrabbel komt niet in mn vocabulair voor. Wat kan ik beter met een reet doen?
LIKKEN.

Tamza

Citaat van: Berkoekes op 14/02/2008 om 21:13:56
LIKKEN.

Dus ik moet een (Choukri's?) reet gaan likken, omdat ik Choukri-liedjes mooi vind. 3ella logica n reqyath.

Maar wat kan ik zeggen. Ac yuc Rabbi ciffa waha. Effe 'nec d afrikanu' van Choukri weer checken.


Berkoekes

Citaat van: Tamza op 14/02/2008 om 21:22:15
Citaat van: Berkoekes op 14/02/2008 om 21:13:56
LIKKEN.

Dus ik moet een (Choukri's?) reet gaan likken, omdat ik Choukri-liedjes mooi vind. 3ella logica n reqyath.

Maar wat kan ik zeggen. Ac yuc Rabbi ciffa waha. Effe 'nec d afrikanu' van Choukri weer checken.


Ewa safi, je verkracht me hele integriteit. Je wilde gratis kaartjes, dus bla bla.