PvdA dumpt 'radicaal' raadslid

Gestart door (Offline), 25/01/2008 om 11:25:17

(Offline)

De PvdA-fractie in de Rotterdamse deelraad Charlois wil toch dat het raadslid Bouchra Ismaili per direct haar zetel opgeeft. Volgens het PvdA-raadslid Schaap is haar positie onhoudbaar geworden omdat ze heeft gelogen.

Onwerkbaar

De verhouding tussen de fractie en Ismaili is - volgens de fractie - onwerkbaar geworden nadat het raadslid een petitie heeft ondertekend van de radicale moslimclub Hizb ut-Tahrir. De petitie dook op op het moment dat Ismaili al onder vuur lag wegens een dreigmail die zij een week eerder had verstuurd. Schaap noemt het gedrag van Ismaili "de PvdA onwaardig."

Zetel

De PvdA heeft Ismaili gevraagd af te treden als deelraadslid, waardoor haar zetel voor de partij behouden blijft. Maar Ismaili is stellig van plan haar zetel te behouden, laat ze weten in een korte reactie. "Ik heb niet voor de beweging getekend. Ik heb alleen tegen de lastering van de islam getekend."

Bron; http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2008/01/pvda_dumpt_radicaal_raadslid.html

(Offline)

Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili is in opspraak geraakt door een dreigmail aan een Nederlandse man. Dat schrijft het AD.

Val dood

De e-mail is gericht aan een man die Ismaili attendeerde op uitspraken van de omstreden moslimsorganisatie Hizb ut-Tahrir. De van oorsprong Marokkaanse politica gebruikt in haar mail zinnen als 'val dood', 'bekeer je tot de islam' en 'jullie zijn hier de allochtonen!!!'.

Opwelling van woede

Ismaili zegt dat zij de mail verzond in een opwelling van woede. "Ik wil het niet goedpraten, maar ik word als moslimpolitica al jarenlang bestookt met mail van extreem-rechtse figuren. Normaal gesproken gooi ik die ongelezen weg. Toen ik thuis de mail zag, brak er iets bij mij. Temeer, omdat ik iemand die dag had horen zeggen dat alle Marokkanen dood moeten. Voor mij was dat de spreekwoordelijke druppel

Bron; http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2008/01/pvdaraadslid_stuurt_dreigmail.html
Chek ook gelijk die reactie's.

Straks word je al 'radicaal' genoemd als je naar de moskee gaat...

Thamazigh21

Citaat van: (Offline) op 25/01/2008 om 11:27:06


Straks word je al 'radicaal' genoemd als je naar de moskee gaat...

En terecht ook..

Samir!


(Offline)

Citaat van: Thamazigh21 op 25/01/2008 om 18:01:47
Citaat van: (Offline) op 25/01/2008 om 11:27:06


Straks word je al 'radicaal' genoemd als je naar de moskee gaat...

En terecht ook..
Eerst lezen dan nadenken daarna reageren.

Samir!

Ik vind die reacties van die lezers zo lomp en triest.
Bijna al die reacties zijn geplaatst door onwetenden  zielen, sommige gaan ervan uit dat wilders ook de Koran heeft gelezen en hij alle kennis heeft over Islam.

Vind het ook zo lomp dat zij als radicaal wordt gezien, ze heeft alleen een mail gestuurd, welke niet eens zo dreigend was en ze tekende een petitie  "tegen de lastering van de islam" .

Heb haar vandaag gezien, ze was echt op meskina. Maar ze zag er ook weer goed en sterk uit.
Ze laat zich niet gek maken door die verraders en leeghoofden.

Nederland is echt laag gezonken in haar politiek.

Zodra ik mijn diploma's heb ben ik weg.

Adas inigh adios i Hollanda!



Thamazigh21

#6
Citaat van: Samir! op 25/01/2008 om 18:25:05
Hoezo?...


1. Moskee gangers die ik ken zijn of radicaal, of ze hebben "last" van radicale mede moslims in de moskee.
2. Radicale uitspraken van refkis krijg ik steeds vaker te horen, frequentie wordt alsmaar hoger.

En het gaat niet om 1 bepaalde refki of 1 bepaalde moskee of stad..



Thamazigh21

Citaat van: (Offline) op 25/01/2008 om 18:45:04
Eerst lezen dan nadenken daarna reageren.

Offline als jouw reactie een product was van (lezen - nadenken - reageren) dan moet je dat veranderen in (lezen - nadenken - zwijgen).

tamazightsnoepje

Citaat van: Samir! op 25/01/2008 om 18:55:55
Ik vind die reacties van die lezers zo lomp en triest.
Bijna al die reacties zijn geplaatst door onwetenden  zielen, sommige gaan ervan uit dat wilders ook de Koran heeft gelezen en hij alle kennis heeft over Islam.

Vind het ook zo lomp dat zij als radicaal wordt gezien, ze heeft alleen een mail gestuurd, welke niet eens zo dreigend was en ze tekende een petitie  "tegen de lastering van de islam" .

Heb haar vandaag gezien, ze was echt op meskina. Maar ze zag er ook weer goed en sterk uit.
Ze laat zich niet gek maken door die verraders en leeghoofden.

Nederland is echt laag gezonken in haar politiek.

Zodra ik mijn diploma's heb ben ik weg.

Adas inigh adios i Hollanda!




ga je dan naar mars vlgens mij kennen ze daar moslims nog niet

Samir!

Citaat van: Thamazigh21 op 25/01/2008 om 21:11:12
Citaat van: Samir! op 25/01/2008 om 18:25:05
Hoezo?...


1. Moskee gangers die ik ken zijn of radicaal, of ze hebben "last" van radicale mede moslims in de moskee.
2. Radicale uitspraken van refkis krijg ik steeds vaker te horen, frequentie wordt alsmaar hoger.

En het gaat niet om 1 bepaalde refki of 1 bepaalde moskee of stad..




Ik ga naar diverse moskeeen en heb daar nooit problemen gehad of gezien. Hier wordt ook vaak verteld over samenhorigheid en respect hebben voor elkaar.

Daarnaast zie ik veel mensen in deze moskeeen die alles behalve radicaal(k*t woord) zijn.
Het zijn slechts mensen die daar komen om het gebed bij te wonen, de een met een baard en de ander zonder baard.




Thamazigh21

Citaat van: Samir! op 25/01/2008 om 21:24:42
Ik ga naar diverse moskeeen en heb daar nooit problemen gehad of gezien. Hier wordt ook vaak verteld over samenhorigheid en respect hebben voor elkaar.

Daarnaast zie ik veel mensen in deze moskeeen die alles behalve radicaal(k*t woord) zijn.
Het zijn slechts mensen die daar komen om het gebed bij te wonen, de een met een baard en de ander zonder baard.


Om eerlijk te zijn, jouw reactie klinkt ongeloofwaardig bij mij. Het kan aan mijn ervaring liggen.
Vooral jouw laatste zin. Ik ken persoonlijk geen enkele moskee waar men enkel naar toe gaat om te bidden. Er zijn er altijd wel wat andere activiteiten. En om een standaard voorbeeld op te noemen: een winkel.

Maar om eens positief te zijn, Moge de rest van de moskeeen een voorbeeld nemen van de moskee die jij bezoekt ;)


Samir!

Citaat van: Thamazigh21 op 25/01/2008 om 21:43:11
Citaat van: Samir! op 25/01/2008 om 21:24:42
Ik ga naar diverse moskeeen en heb daar nooit problemen gehad of gezien. Hier wordt ook vaak verteld over samenhorigheid en respect hebben voor elkaar.

Daarnaast zie ik veel mensen in deze moskeeen die alles behalve radicaal(k*t woord) zijn.
Het zijn slechts mensen die daar komen om het gebed bij te wonen, de een met een baard en de ander zonder baard.


Om eerlijk te zijn, jouw reactie klinkt ongeloofwaardig bij mij. Het kan aan mijn ervaring liggen.
Vooral jouw laatste zin. Ik ken persoonlijk geen enkele moskee waar men enkel naar toe gaat om te bidden. Er zijn er altijd wel wat andere activiteiten. En om een standaard voorbeeld op te noemen: een winkel.

Maar om eens positief te zijn, Moge de rest van de moskeeen een voorbeeld nemen van de moskee die jij bezoekt ;)



Haahahahha, :D met slechts bidden bedoel ik dat ze zich niet bezig houden met negatieve activiteiten.

Moskee n nasr in Rotterdam bezoek ik regelmatig, omdat het in de buurt van mijn werk is en ik daar geen problemen heb ondervonden. Daarnaast bezoek ik een kleine Turkse moskee in Alblasserdam, die mensen zijn heel vriendelijk. Meestal sta ik daar dan met al die oudjes :D. Een keer vroegen ze mij om te blijven eten in de maand Ramadan.

Dat zijn de enige 2 moskeeen die ik bezoek.

Het geen wat jij zegt ontken ik niet, alleen heb ik daar gelukkig geen ervaring mee :D .


(Offline)

Citaat van: Thamazigh21 op 25/01/2008 om 21:12:14
Citaat van: (Offline) op 25/01/2008 om 18:45:04
Eerst lezen dan nadenken daarna reageren.

Offline als jouw reactie een product was van (lezen - nadenken - reageren) dan moet je dat veranderen in (lezen - nadenken - zwijgen).
Zwijgen? Hoezo dat?

Jou beleveningen in je "eigen wereldje" kan je niet overal aan toe passen.

Thamazigh21

Citaat van: (Offline) op 25/01/2008 om 22:11:40
Zwijgen? Hoezo dat?

Jou beleveningen in je "eigen wereldje" kan je niet overal aan toe passen.

Als je niets zinvols in te brengen hebt kan je beter zwijgen, vind ik.

Thamazigh21

Citaat van: Samir! op 25/01/2008 om 21:49:43

Haahahahha, :D met slechts bidden bedoel ik dat ze zich niet bezig houden met negatieve activiteiten.

Moskee n nasr in Rotterdam bezoek ik regelmatig, omdat het in de buurt van mijn werk is en ik daar geen problemen heb ondervonden. Daarnaast bezoek ik een kleine Turkse moskee in Alblasserdam, die mensen zijn heel vriendelijk. Meestal sta ik daar dan met al die oudjes :D. Een keer vroegen ze mij om te blijven eten in de maand Ramadan.

Dat zijn de enige 2 moskeeen die ik bezoek.

Het geen wat jij zegt ontken ik niet, alleen heb ik daar gelukkig geen ervaring mee :D .



Oke dat is duidelijk, we hebben een andere ervaring of we ervaren het anders :D