Aanleiding van Tariq bnu Ziyaad om Vandalus in te nemen

Gestart door Hadou, 22/01/2008 om 17:48:32

Lezer

Ik heb niet je hele bijdrage gelezen, amsaraf, maar dat was volgens mij de aanleidin tot het openen van dit topic.

Izwan

Citaat van: Amsraraf op 05/04/2008 om 12:47:39
Azul,

Het is niet belangrijk wat de aanleiding was voor Tarik om het  Iberische Schiereiland te veroveren. Wat ik wel belangrijk vind is waaarom hebben de berbers altijd landen veroverd  ten voordele van de buitenlanders. Tarik, die slaaf van Moussa was, en zijn elitesoldaten die ook berbers waren, waren slechts huurlingen in dienst van de Omayyaden dynastie in Damascus.

Hoe kwam jij aan deze beweringen?
Het lijkt me niet logische dat een slaaf, geestelijke en militaire leider van een land als functie krijgt?

Na de verovering van het Iberische schiereiland door de berbers, werd Cordoba het vestigingsplaats van het legieon uit Damascus., Algeciras de plaats van de palestijnen. De Iarniers kregen Jirez toegewezen, de Jemenieten vestigden zich in Toledo , de Irakezen in  Granada  en de Egyptenaren Lissabon.

Bron?

en de berbers?
Omdat zij altijd dom zijn, hadden zij alleen de onvruchtbare hoogvlakten toegewezen gekregen.!!

Later toen het gebied waar de berbers zich vestigden door droogte is getroffen keerden velen terug naar Noord-Afrika en bleef het gebied een soort niemands land. Het is ook bekend dat berbers in Spanje verschrikkelijk onderdrukt en uigesloten werden door de arabieren.

Hoe kwam jij eraan dat Spanje in die tijd door droogte getroffen?
Wanneer kwamen die berbers naar Noord-Afrika terug?
Wie waren die Moren die eeuwen lang in Spanje aan de macht waren?

Maar de eeuwige vraag: waarom weigeren de berbers  wakker te worden? waarom herhaalt hun geschiedenis  zich steeds? waarom begaan zij zich nog steeds dezelfde fouten?

Kun jij iets vertelen over die geschiedenis?

Moet ik nog herhalen dat de berbers in het huidige Europa in de greep van de arabieren zijn?

De arabieren geloven dat de geschiedenis moet zich herhalen: de berbers hebben spanje veroverd en op een gouden bord aan de arabieren geboden . thans zijn zij bezig de berbergemeenschappen te gebruiken om hun doelen te bereiken.

Overal waar de berbers in europa wonen heb je altijd arabische "imams", arabische nationalisten en arabische geheime agenten die ervoor moeten zorgen dat de berbers in hun greep krijgen.

Sssst, maak Wilders niet wakker. Als hij achterkomt dat berbers zich bezig met het veroveren van Europa om Arabische Imams tot Khalifaat te maken, dan zal hij echte boos op berbers worden.