Tamazight woorden in de Koran

Gestart door tajrrumt, 20/01/2008 om 11:17:29

tajrrumt


Dr. Mohammed Blasi, Docent en onderzoeker aan de Universiteit van Al Azhar (de meest prestigieuze islamitische universiteit) gaf een tijdje geleden een interview op de Marokkaanse TV over zijn boek "gearabiseerde woorden in de koran". Tot mijn verbazing had hij het niet alleen over Perzische, Ethiopische, Aramese, etc. woorden maar ook over Amazigh woorden.

Weet iemand waar ik het boek kan kopen? Dit zijn de gegeven van het boek (helaas geen isbn nummer):

المعرب في القرآن الكريم، د. محمد السيد على بلاس

P.s.
De Arabieren beweren dat het Arabisch de taal van de hemel is? Hoe kan het dan dat de koran allerlei woorden uit andere talen bevat? Als je niet gelovig zou zijn dan zou je dus bijna zeggen dat de Koran dan niet uit de hemel komt!!!


Lezer

Ik ken dat boek niet, maar het zal gewoon gebaseerd zijn op de meningen van "El Ssayuti". Hij beweerde dat er een aantal Berberse woorden in de kran; Hij zou zelfs degene die beweerde dat Allah in verschillende talen met Mozes gesproken hebben, en het Berbers was de eerste taal waarin met hem gesproken hebben.

Die conclusies hebben overigens geen taalkundige waarde, maar blijft een deel van de Berberse kultuur om all die meningen van Berbers-koran-ahadith-profeten-kalieven te vezamelen in een boek.

izem_aghiras

Citaat van: tajrrumt op 20/01/2008 om 11:17:29

Dr. Mohammed Blasi, Docent en onderzoeker aan de Universiteit van Al Azhar (de meest prestigieuze islamitische universiteit) gaf een tijdje geleden een interview op de Marokkaanse TV over zijn boek "gearabiseerde woorden in de koran". Tot mijn verbazing had hij het niet alleen over Perzische, Ethiopische, Aramese, etc. woorden maar ook over Amazigh woorden.

Weet iemand waar ik het boek kan kopen? Dit zijn de gegeven van het boek (helaas geen isbn nummer):

المعرب في القرآن الكريم، د. محمد السيد على بلاس

P.s.
De Arabieren beweren dat het Arabisch de taal van de hemel is? Hoe kan het dan dat de koran allerlei woorden uit andere talen bevat? Als je niet gelovig zou zijn dan zou je dus bijna zeggen dat de Koran dan niet uit de hemel komt!!!



mohammad zocht woorden die rijmen dus gebruikte hij zo'n beetje alle talen die hij kende

in de tijd van de profeet had je 7 versies van de koran dus welke bedoel je eigenlijk?