1 maart een grote Amazigh-thema dag in Nederland?!?

Gestart door Idir, 15/01/2008 om 13:33:40



Idir


Samir!


Idir

#4
Citaat van: Samir! op 22/01/2008 om 13:36:15
Nog niet! ;)
aqa cek trajidh nigh? ;)


Idir

Citaat van: Samir! op 25/01/2008 om 19:10:12
Citaat van: Idir op 22/01/2008 om 13:42:54
Citaat van: Samir! op 22/01/2008 om 13:36:15
Nog niet! ;)
aqa cek trajidh nigh? ;)

Wah,

Aqa trajix x information

Wenni ittrajan war yetrazz.... ;D

Festival 

Inside Imazighen

door: Kosmopolis
zaal: Hele Gebouw Berbers, wat zijn dat eigenlijk? In de overdaad aan aandacht die de Marokkaanse gemeenschap in Nederland de afgelopen tien jaar ten deel valt, komt de culturele achtergrond van Marokkaanse Nederlanders nauwelijks ter sprake. De media en de culturele sector noemen steeds de islam en de Arabische cultuur, terwijl negentig procent van de Nederlandse Marokkanen behoort tot de Imazighen, waaronder een diversiteit aan culturen valt die ouder zijn dan de islam.
Om meer zicht te krijgen op deze berberculturen initiëren Kosmopolis NL en Kosmopolis Rotterdam de themadag Inside Imazighen. Op die dag wordt de diversiteit van de Imazighen gevierd en onderzocht, door kinderen, jongeren en volwassenen. Met een verrassend filmprogramma, dansworkshop door Radia, kookworkshops door CousCousEnzo, literatuur met onder meer Asis Aynan en Ahmed Essadki, fototentoonstellingen van Michael Peyron en Annette van Erkel, een kinderlezing door professor Harry Stroomer, theater, en een sterk muziekprogramma met onder meer Ahouach uit Aoulouz en de populaire zanger Takfarinas.
Organisatie: de verenigingen Bades, Tilelli, en Tawiza, Kosmopolis NL en Kosmopolis Rotterdam, de Rotterdamse Schouwburg, Amazigh TV en de Universiteit Leiden.

http://www.rotterdamseschouwburg.nl/playlist/details.aspx?PRD_ID=1687&EVE_ID=4728



ayned_m

azul

Organisatie: de verenigingen Bades, Tilelli, en Tawiza, Kosmopolis NL en Kosmopolis Rotterdam, de Rotterdamse Schouwburg, Amazigh TV en de Universiteit Leiden.

dat mag hier niet geplaatst worden,denk ik ,want deze organisaties  voor zo ver dat ik weet zijn gestopt met deze festival ! ze doen niet mee  en dat heb ik  gehoord van iemand uit Tilelli Rotterdam .
ik denk alleen marmoucha en schouwburg Rotterdam  hebben dit georganiseerd !!!!!!
azul

Idir

Zo staat het wel op de site van de Schouwburg! Wat is de reden dat ze niet mee organiseren en waarom laten ze het niet weten op hen site's??
Muhim, Takfarinas komt met z'n zaâma zaâma... ;) Voor de rest lekker belangrijk wie het organiseert!!