Rifstaat en beginselen

Gestart door Samariaan, 19/04/2004 om 01:04:24

Aqsil

#90

CiteerWaar heb je het over man, wie zegt dat ik het Taliban-regime een goed regime vind, kan me niet herinneren dat ik dat heb gezegd. Wat heeft het Taliban-regime hiermee te maken trouwens,
Je reageerde op iemand die het over Taliban had. Dus wat je geciteerd hebt ging over Taliban. Vandaar ....
Dus ik zit niet vol met vooroordelen!

CiteerEn hoe haal je het in je hoofd om de leiders van een land, waarin het voor een moslima verboden is om een hoofdoek in het openbaar te dragen (oftewel, zij mag de Islaam niet buiten de deur praktiseren), moslims noemen!
Misschien is je Islam anders dan die van mij!
Misschien weet je niet zoveel van de islam.
Profeet definieert Islam als volgt:
1. zeggen: Achhado an laa Ilaaha Ila Allah wa achhado anna mohammed rasool allah.
2. bieden
3. vasten.
4. Zakat uitgeven.
5. Naar haj gaan.

Er kwamen zelfs Badwien naar de Profeet en zeiden tegen hem dat ze gelovig zijn geworden. De Profeet kreeg de boodschap van Allah om ze de volgende te vertellen: "zeg tegen dat ze moslims zijn geworden, maar geen gelovigen".
Dit staat zelfs in de Koran.

Mensen van die Islamitische partijen in Turkije geloven in Allah en zijn profeet, ze bieden, vasten, ...
Dus ze zijn moslims.
Hoofddoek heeft hier dus niets mee te maken.

mvg,
Hulk

Samariaan

Achhado an laa Ilaaha Ila Allah wa achhado anna mohammed rasool allah.

precies, en zeggen we dit alleen en doen we er niks mee? je moet begrijpen dat de informatie die is doorgekomen van de profeet SAWS een zegening is van Allah, en geen straf. Zodat we onze levens kunnen verbeteren, want dat iets 'goed' voelt betekend nog niet dat het goed voor je is - want blowen voelt volgens sommige ook 'goed aan'.

De 5 zuilen daar  moet een moslim aan voldoen - met bidden geloof ik als minimuum, maar ze betekenen pas wat als je erin verdiept en de diepere betekenis ervan begrijpt, aangezien ze je begeleiden tot je dood en daarna.

De hoofddoek is verder een direct gebod van Allah:
An Noer:

31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

allasian

#92
Dames en Heren ,MohammedUnited zond mij zojuist een bericht waarin hij mij ten eerste wou corrigeren op mijn engels.Hij schreef het is "sorrow ass" niet sorry ass.hahahahahahahahahahahahaha

Samariaan

#93
ja onderwerp was gesloten, en als je in het engels wilt gaan uitschelden, moet je het wel goed doen! hou het dan anders bij nederlands...

Inuit

CiteerMisschien is je Islam anders dan die van mij!
Misschien weet je niet zoveel van de islam.
Profeet definieert Islam als volgt:
1. zeggen: Achhado an laa Ilaaha Ila Allah wa achhado anna mohammed rasool allah.
2. bieden
3. vasten.
4. Zakat uitgeven.
5. Naar haj gaan.
Er is maar 1 Islaam. Islaam is niet een club waar je lid van wordt door een zinnetje uit te spreken, maar een levenswijze.
De profeet heeft ook vele uitspraken gedaan over monaa'fiqien (huigelaars, hypocrieten). En we weten hierdoor dat dit mensen zijn die naar de buitenwereld toe handelen als een moslim (bidden, vasten, hadj verrichten, etc.), maar in hun harten de Islaam haten.

CiteerMensen van die Islamitische partijen in Turkije geloven in Allah en zijn profeet, ze bieden, vasten, ...
Dus ze zijn moslims.
Hoofddoek heeft hier dus niets mee te maken.
Hoofddoek is een voorbeeld om aan te geven dat ze in Turkije de vrouwen ervan weerhouden om hun religie buiten de deur te beleiden. Ik snap niet hoe een moslim de Islaam zo kan haten dat dat hij dit wil wegvagen uit het dagelijks beeld, maar ik snap wel waarom een hypocriet dit wil.

Inuit

CiteerJij wilt alles betrekken met religie.
Allah(swt) zegt in de Qur'aan dat de mens en de djinn enkel en alleen is geschapen voor aanbidding. Dus een moslim hoort alles wat hij doet, in naam van Allah(swt) te doen, oftewel voor een moslim hoort het alleen om religie te draaien. Daarom is de Islaam een levenswijze en niet hobby waarmee je je thuis bezighoudt als vrij bent van de "belangrijke" zaken, zoals sommigen de Islaam helaas presenteren.
Met aanbidding bedoel ik niet alleen bidden, Qur'aan reciteren, etc. Aanbidding is alles wat je doet volgens de regels van Allah(swt) in naam van Allah(swt). Bijvoorbeeld het hebben van geslachtsgemeenschap met je wettige echtgenoot(e) is ook aanbidding en hiervoor wordt je beloond, omdat je ervoor kiest om je sexuele lusten volgens de wet van Allah(swt) te bevredigen.

Yidir__

#96

CiteerAllah(swt) zegt in de Qur'aan dat de mens en de djinn enkel en alleen is geschapen voor aanbidding. Dus een moslim hoort alles wat hij doet, in naam van Allah(swt) te doen, oftewel voor een moslim hoort het alleen om religie te draaien. Daarom is de Islaam een levenswijze en niet hobby waarmee je je thuis bezighoudt als vrij bent van de "belangrijke" zaken, zoals sommigen de Islaam helaas presenteren.
Met aanbidding bedoel ik niet alleen bidden, Qur'aan reciteren, etc. Aanbidding is alles wat je doet volgens de regels van Allah(swt) in naam van Allah(swt). Bijvoorbeeld het hebben van geslachtsgemeenschap met je wettige echtgenoot(e) is ook aanbidding en hiervoor wordt je beloond, omdat je ervoor kiest om je sexuele lusten volgens de wet van Allah(swt) te bevredigen.


Azul.

Inuit

#97

CiteerAzul.

huh..?

sorry, maar ik begrijp je niet echt.

Inuit

#98

CiteerStrijd tegen de heerschappij van Spanje is een strijd tegen bezetting.De islam is geen motief om tegen bezetting te vechten.Iedereen vecht tegen bezetting.Denk je dat zonder dat de islam je verplicht om daar tegen te vechten je de essentie ontgaat waarom je daar tegen moet vechten?
Strijd tegen bezetting of elke andere vorm van onrecht of onderdrukking heet voor een moslim jihaad op de weg van Allah(swt). En aangezien we allemaal weten dat Abdelkrim tijdens zijn leven moslim was, is dus zijn oorlog tegen de bezetting van de Spanjaarden een vorm van jihaad.

Kamal25

#99

CiteerAllah(swt) zegt in de Qur'aan dat de mens en de djinn enkel en alleen is geschapen voor aanbidding. Dus een moslim hoort alles wat hij doet, in naam van Allah(swt) te doen, oftewel voor een moslim hoort het alleen om religie te draaien. Daarom is de Islaam een levenswijze en niet hobby waarmee je je thuis bezighoudt als vrij bent van de "belangrijke" zaken, zoals sommigen de Islaam helaas presenteren.
Met aanbidding bedoel ik niet alleen bidden, Qur'aan reciteren, etc. Aanbidding is alles wat je doet volgens de regels van Allah(swt) in naam van Allah(swt). Bijvoorbeeld het hebben van geslachtsgemeenschap met je wettige echtgenoot(e) is ook aanbidding en hiervoor wordt je beloond, omdat je ervoor kiest om je sexuele lusten volgens de wet van Allah(swt) te bevredigen.

Azul

Jeetje, is Kamasutra van Haar?

Totale overgave ;D

Azul

allasian

Citeerja onderwerp was gesloten, en als je in het engels wilt gaan uitschelden, moet je het wel goed doen! hou het dan anders bij nederlands...
Ja het is sorrow ass and a cow jumped over the moon.Who taught you english anyway??Wat een afgang...Ooit kom je er achter.

allasian

#101

CiteerEn aangezien we allemaal weten dat Abdelkrim tijdens zijn leven moslim was, is dus zijn oorlog tegen de bezetting van de Spanjaarden een vorm van jihaad.
Zijn oorlog?

Inuit

#102

CiteerZijn oorlog?

De oorlog die onder zijn leiding is gevoerd tegen de bezetters van Noord-Marokko

Ait_touzini

#103

CiteerStrijd tegen bezetting of elke andere vorm van onrecht of onderdrukking heet voor een moslim jihaad op de weg van Allah(swt). En aangezien we allemaal weten dat Abdelkrim tijdens zijn leven moslim was, is dus zijn oorlog tegen de bezetting van de Spanjaarden een vorm van jihaad.
Allahtief, ie rousax thie denja ya.

Hoe kom je nou bij dat het een jihaad was? Ik denk eerder dat die soldaten izriën zaten te zingen en te roepen i.pv. allah ou akbar. Wat een onzin! En jij noemt jezelf een Amazigh. Ik begin me zo aan jouw te ergeren. Alsof die irifiyan in die tijd wisten wat de islam zegt.
Jij bent de grootse vijand van het tamazight. Jij begint nooit jouwn woorden met "Azul" of eindigt met "Tannemirt"
dat zegt alles.

Waarom deden de rest van marokko niet mee met (van jouwn zogenaamde)de jihaad?
Moslims zijn toch allemaal gelijk?

Samariaan

#104

CiteerJij begint nooit jouwn woorden met "Azul" of eindigt met "Tannemirt"
dat zegt alles.

Waarom deden de rest van marokko niet mee met (van jouwn zogenaamde)de jihaad?
Moslims zijn toch allemaal gelijk?


Mijn hele stam beginnen nooit hun zinnen met azul of eindigen met tannemirt, dus zij zijn ook allemaal geen imazighen? Ik zal het aan hun doorgeven, weten ze ook waar ze aan toe zijn.

Jihaad is beter voor een persoon, maar op aarde blijven mensen een keuze hebben, net als met alle andere dingen- net zoals ze de keuze hebben wel of niet te vasten enz.