Rifstaat en beginselen

Gestart door Samariaan, 19/04/2004 om 01:04:24

Yidir__

CiteerDe Rif republiek is naar mijn weten uitgeroepen in 1923! Er is een brief in circulatie die volgens mij en anderen vals is. Hierin word gezegd dat abd el krim de staat uitriep in 1921 na de slag om annual maar daar hebben historici vraagtekens bij. Want abd el krim heeft zich pas afgescheiden van het sultanaat(sultan yusuf) na 1923. Als je het riffijnse geld bekijkt dat klaar lag om gecirculeerd te worden dan zie je ook data die meer overeenkomen met 1923 dan met 1921. In 1921 was men nog bezig met de onafhankelijkheidsstrijd!

Azul Abrid,

Ja, je hebt gelijk in 1923, vond het uitroepen van Rif republiek. In 1921 vonden de twee belangrijkste veldslag Annual en Dhar Oubaran plaats, waarbij het spaanse leger tot de enclave Mritc terug trokken.

D wenni netta,

Yidir

Inuit

CiteerIk weet echt niet wat jouw mankeerd!
Wat denk je dat de rif republiek een barbaarse staat geweest was net als de taliban?
Ik zou je graag willen verzoeken om je eens te verdiepen in de ideologie van de Islaam, eer je zaken gaat roepen als bovenstaande onzin.

CiteerOké, in de vlag zit een islamitische maan. De RifRepubliek was tenslotte een gematigde islamitische land geworden net als Turkije.
Leiders van Turkije zijn in absoluut niet te vergelijken met Abdelkrim, je vergelijkt namelijk huigelaars met een standvastige moslim.

CiteerMaak je niet druk, moskeës genoeg, je kunt overal bidden waar je maar wilt.  Je gaat tch niet 24 per dag aan de islam denken, a debbeth.
er moet ook aan economie, arbeidsomstandigheden, tolerante samenleving enz. gedacht worden.
Alle zaken die je hierboven noemt zijn vormen van aanbidding, mits het volgens de regels van Allah(swt) gedaan wordt. Dus handelen, zonder mensen voor te liegen, economie die niet gebaseerd is interest, etc., etc. Je zal het niet geloven, maar zelfs slapen is een vorm van aanbidding, als je dit met de goede intentie doet (bijv. naar bed gaan met intentie om de volgende dag goed uitgerust te zijn om voor de gezin de kost te kunnen verdienen).
Conclusie, je verricht de zaken die jij opnoemt en met 24/7 met Islaam bezig.
Wederom het bewijs dat je eens grondig in de Islaam moet verdiepen, dan had je dit ongetwijfelt geweten ;-)

CiteerIk weet zeker mocht er een Rif Republiek bestaan, dat wij nu lid waren van de Europese Unie.
Leuk!

CiteerOf toch lid de Arabische Liga........??? <- Dit wil jij hé Gebruiker01
Is dat zo, dan weet jij meer dan ik, vertel me nog meer over wat ik denk.....zo leer ik mezelf nog eens kennen ;-)

Inuit

CiteerAzul gebruiker01,

Graag wil ik van je weten welke Islamitische symbolen, in de vlag van de Rif republiek, je bedoelt.
Kennelijk wil met die vlag mensen overtuigen dat Rif republiek islamitisch was. Dat hoeft niet, omdat de Riffijnse bevolking al een islamitische gemeenschap was.
De symbolen in die vlag hebben een andere betekennis.

D wenni netta,

Yidir

Halve maan, davidster en groene kleur
Ik probeer niemand te overtuigen, ik probeer alleen maar aan te kaarten dat de kans groot is dat dit het geval kan zijn geweest en ik geniet wederom hoe alle Islaam-haters in paniek raken en ongenuaceerde uitspaken doen :-)

Waar kunnen die symbolen volgens jou voor staan dan?

Samariaan

CiteerIk erken die vieze pedofiel niet als profeet

Tikinas, sorry dat ik er vanuit ging dat je een moslim bent. (Naief zoals ik ben ga ik daar van uit op een amazigh forum)

ayuda

CiteerHalve maan, davidster en groene kleur
Ik probeer niemand te overtuigen, ik probeer alleen maar aan te kaarten dat de kans groot is dat dit het geval kan zijn geweest en ik geniet wederom hoe alle Islaam-haters in paniek raken en ongenuaceerde uitspaken doen :-)

Een echte davidsster, of een pentagram? Een echte davidsster staat natuurlijk voor het Joodse bloed van de Amazigh! Bijvoorbeeld

ayuda

CiteerEen echte davidsster, of een pentagram? Een echte davidsster staat natuurlijk voor het Joodse bloed van de Amazigh! Bijvoorbeeld

Terug gevonden.
zie link
http://www.rifland.8m.net/index/Ma%2Drif.gif
Inderdaad de ster van David. Interessant.

Samariaan

Dus was een van de opties vor het stichten van Israel, naast de opties West-Afrika, Brazilie, Palestina, Madagascar, ook de Rif?? :)

( trouwens, over dat joodse bloed gesproken, het is wel heel makkelijk om geboren te worden met joods bloed om dan verzekerd te zijn van Jannah..zo werkt t niet! Hoeveel berbers zijn er eigenlijk nog die niet zijn bekeerd tot islam?)

ayuda

Dus was een van de opties vor het stichten van Israel, naast de opties West-Afrika, Brazilie, Palestina, Madagascar, ook de Rif?? :)

>De staat Israel is een heel ander verhaal.

( trouwens, over dat joodse bloed gesproken, het is wel heel makkelijk om geboren te worden met joods bloed om dan verzekerd te zijn van Jannah..zo werkt t niet! Hoeveel berbers zijn er eigenlijk nog die niet zijn bekeerd tot islam?)

>Jannah?

>geen idee

Yidir__

CiteerHalve maan, davidster en groene kleur

Azul,

Sorry gebruiker01 maar je hebt het verkeerd.

De oorsprong van die david ster en de halve maan en groene kleur stamt af van het embleem van een Spaanse divisie waar Riffijnen in zatten gelegerd. Deze divisie word de
"Guiones de las fuerzas regulares indigenas" genoemd en werd in 1911 gesticht te Mritc.
En de groene kleur is een veelgebruikte kleur in het leger. Over de davidster heb ik gelezen dat het een diamant moet voorstellen waarmee de mijn industrie in Arif mee werd uitgebeeld. Alleen de davidster/diamant is toegevoegd aan het voormalige embleem van "Guiones de las fuerzas regulares indigenas". Je moet mij niet beschuldigen van islam haatisme, want dat kan ik niet zijn, omdat ik ook een moslim ben. Ik vind het een niet gepaste opmerking van jou.

D wenni netta,
Yidir

Samariaan

Citeer>De staat Israel is een heel ander verhaal.

>geen idee

Ayuda, was een grapje!! waar is de humor in ons imazighen toch gebleven...:) (nu ga ik t krijgen hoor...)

ayuda

Ja maar ik ben geen Amazigh, ik HEB helemaal geen humor:-(

Samariaan

In dat geval kom maar een paar lessen bij mij volgen :) :) lachen gegarandeerd (maar ik geloof dat we nu afdwalen)

Aqsil

Aqsil

CiteerIk zou je graag willen verzoeken om je eens te verdiepen in de ideologie van de Islaam, eer je zaken gaat roepen als bovenstaande onzin.
Taliban was geen Islamitische staat. Taliban was een barbaase staat onder leiding van Barbaren die nooit op school hebben gezet. Het enige wat Taliban kunt, is het doden van mensen. Ze hebben hun eigen volk verjaagd naar Europa en de rest hebben ze gedood. Afghanistan zelf hebben ze veranderd in een grote woestijn, waar alleen moordenaars kunnen leven. Zelf Iran beschreef de Islam van Taliban als een misdaad tegen de Islam. Ik hoop dat je de Islam van Taliban geen Islam noemt, want daarmee beschaad je de islam en de moslims.

CiteerLeiders van Turkije zijn in absoluut niet te vergelijken met Abdelkrim, je vergelijkt namelijk huigelaars met een standvastige moslim.
De huidige leiders van Turkije zijn moslims en hebben een Islamitische partij. Misschien vind je ze geenmoslims omdat ze geen mensen doden. Je Islam is misschien het doden van mensen en wie geen mensen wil doden is geen moslims.
De grote voorbeeld van Abdelkarim was KAMAL ATATURK.
Abdelkarim studeerde aan de oudset universiteit van Marokko in Fes en daar heeft hij Islam gestudeerd. Maar Islam van toen in Marokko was niet beinvloed door de barbaasre culruur van Saudie-Arabie. Tegenwoordige hebben de Saudiers overal tientakels. Moslims zijn nu door de Saudiers veranderd in een moord-machine. moslimonline krijgt subsidie van Saudi-Arabie om de barbarije van Saudie-Arabie te verspreiden. Dit is helaas de Islam van tegenwoordig. Abdel Lkarim geloofde in scheiding tussen kerk en staat.
Abdel Lkarin wou niets te maken met de huidige vorm van de Islam die helemaal gedomineerd is door Jihad om een grote Arabische krijk te stichten.

Inuit

CiteerJe moet mij niet beschuldigen van islam haatisme, want dat kan ik niet zijn, omdat ik ook een moslim ben. Ik vind het een niet gepaste opmerking van jou.

Dat heb ik ook niet gedaan, ik heb gezegd dat de Islaam-haters in paniek raken, en als jij van je zelf weet dat jij dat niet bent, dan moet je je ook helemaal niet aangeproken voelen.

Het is een hele zware misdaad om een moslim voor kaafir uit te maken, dus dit zou ik absoluut niet doen. Ik hou me sowieso niet bezig met het classificeren of veroordelen van mensen dat de taak van Allah(swt).
Sorry voor het misverstand.