Rifstaat en beginselen

Gestart door Samariaan, 19/04/2004 om 01:04:24

Samariaan

CiteerNatuurlijk kan je de vredesgroet in het Tamazight uitspreken, je mag ook iedere keer dat je een broeder ziet, "vrede zij met u", zeggen daar is niks op tegen, het gaat erom dat je de vredesgroet uitspreek, niet dat je Arabisch praat.

gebruiker01 zie ook:

http://www.amazigh.nl/cgi-bin/forum/awar.pl?board=Taal&action=display&num=1082728847

E3ber_Tastite

Azul gebruiker 01,

Toen ik vorig jaar in mijn geboortedorp was, naast Tizi-Ousli, zeiden ze volop azul tegen mekaar. Dus mensen in Arif gebruiken het woord azul wel degelijk.

thannemirt,

Inuit

CiteerAzul gebruiker 01,

Toen ik vorig jaar in mijn geboortedorp was, naast Tizi-Ousli, zeiden ze volop azul tegen mekaar. Dus mensen in Arif gebruiken het woord azul wel degelijk.

thannemirt,

Daarom heb ik ook gezegd in het gebied waar ik woon en ik woon niet naast Tizi ousli. Dus het kan best zijn dat ergens anders in Arif, wel azul gebruikt wordt.

E3ber_Tastite

Azul,

Ik heb toch ook niet gezegd dat er bij jouw gebied, azul gezegd word, ik heb alleen gezegd, dat er wel degelijk azul gezegd word in Arif.

Inuit

CiteerAzul,

Ik heb toch ook niet gezegd dat er bij jouw gebied, azul gezegd word, ik heb alleen gezegd, dat er wel degelijk azul gezegd word in Arif.

Ok sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen, ik kreeg het idee dat je suggereerde dat ik zei dat azul, in heel Arif niet gebruikt wordt.  

E3ber_Tastite

azul gebruiker 01,

geen probleem a thawmat,

allasian

Citeerps. azul doet mij denken aan "itzu" (hij blaft) ;-)
(je moet je niet beledigd voelen, want ik maak maar een grapje.)
So we must remember the ones who have lied said that they cared but they laughed as Tamazight died.

allasian

Citeerik had je dit ook geloof ik toegemaild (als jij diegene was die opeens in het Engels begon te schelden ;) ), maar sinds imazighen  Islam hebben geaccepteerd heeft hun cultuur ook in grote lijnen langs deze Islam zich ontwikkeld.
Verkeerd ontwikkeld.Te veel arabisch overgenomen,terwijl in principe islam een geloof is en geen taal.Zie hoe europeanen het christendom zich eigen hebben gemaakt.Zelfs het gezicht van jezus is europees gemaakt ipv de donkere jood die jezus in het echt zou moeten zijn geweest.

Inuit

CiteerSo we must remember the ones who have lied said that they cared but they laughed as Tamazight died.

Je weet half niet hoe geweldig ik het voor je vind dat je Engels kan praten, maar je kan gewoon Nederlands praten, ik denk dat dat toch wel de voertaal is hier op het forum.

ps. Toch wel frappant voor iemand die zich druk maakt wanneer je salaam oualeikom gebruikt i.p.v. azul, maar toch zijn hele reactie in het Engels geeft, ik proef een contradictie ;-)

Yugurthen

maar is het mogelijk om de rifstaat te herleven.

MBTiza

Citeermaar is het mogelijk om de rifstaat te herleven.

Dit is niet reeël, welke stammen vallen wel binnen de rifstaat en welke niet, waar trek je de grens? Ik denk dat een autonome noord-marokko (Oujda, Berkane, Nador, Al-Hoceima, Targuist, Chefchaouen, Tetouan, Tanger, Larache en Taza)reeëler is.

allasian

CiteerJe weet half niet hoe geweldig ik het voor je vind dat je Engels kan praten, maar je kan gewoon Nederlands praten, ik denk dat dat toch wel de voertaal is hier op het forum.
Make me.I ain't going to spell it for you out.Are you a illiterate NiggA? You can't read between the lines.

Citeerps. Toch wel frappant voor iemand die zich druk maakt wanneer je salaam oualeikom gebruikt i.p.v. azul, maar toch zijn hele reactie in het Engels geeft, ik proef een contradictie ;-)
Blablablabla je gebruikt salaam oualaikoem om verkeerde redenen,omdat je moslim bent,remember.
Ik gebruik engels omdat ik van engels houd.Geef dan ook gewoon toe waar je van houdt.

E3ber_Tastite

Ik dacht dat de topic over de Rifstaat en beginselen ging, en niet om wie er beter engels kan praten of niet.

Samariaan

CiteerIk dacht dat de topic over de Rifstaat en beginselen ging, en niet om wie er beter engels kan praten of niet.

yup mee eens, topic kan gesloten worden, bedankt allemaal voor de informatie

Yugurthen

Ik denk dat het ons wel lukt om een imazighen rijk op te bouwen. we weten altijd te overleven en we zijn al 1400 jaar onderdrukt door arabische machthebbers. En ze willen onze cultuur vernietigen en de ARABISCHE cultuur in te zetten. Dat doen ze al 1400 jaar en steeds spreken er mensen in marokko tamazigh en behoud steeds het cultuur.

maar steeds gaan mensen kiezen voor het arabische taal en cultuur vanwege omdat allah arabisch spreekt.

De enigste manier om een imazighen staat te maken (denk ik)
is allemaal de zelfde richtlijnen en wat voor soort staat we willen hebben. er zijn 3 verschillen amazighen in marokko en de kloof zal steeds groter worden we moeten snel ingrijpen.