Rifstaat en beginselen

Gestart door Samariaan, 19/04/2004 om 01:04:24

allasian

Citeerhuh..?

sorry, maar ik begrijp je niet echt.
Na 2jaar elke dag op amazigh.nl weet gebruiker nog steeds niet wat azul betekent.Vast wel om dat hij het te druk heeft met zijn islam preken.
Weet je wat jij moet doen?GET A JOB,je bent elke dag elk uur aanwezig hier en je hebt er niets van opgestoken want na 2 jaar weet je nog steeds niet wat azul betekent.Met wat voor moslim autist hebben we hier te maken.ROT OP VAN ONS,JIJ HOORT NIET BIJ ONS.......OPROTTEN

Samariaan

Het AMAZIGH.nl/forum is bedoeld om met 'gelijkgestemden' te discussiëren over onderwerpen die betrekking hebben op het Amazigh zijn. Vrijheid van expressie en vrije meningsuiting zijn essentiële grondbegrippen van AMAZIGH.nl. De vrijheid van één individu mag echter de vrijheid van de anderen niet schaden of beperken. Onderstaande algemene regels gelden voor elk lid van het Het AMAZIGH.nl/forum.

Respecteer de mening van andere discussanten en laat iedereen in zijn waarde, wat er ook gebeurt.

Wees beleefd en aardig. Post geen berichten met schuttingwoorden of agressief taalgebruik.

Blijf ontopic, het afwijken van het onderwerp is zeer storend en wordt dus niet op prijs gesteld.

Berichten met een minder serieus karakter mogen alleen in het forum Babbelhoek.

Veroorzaak geen onrust in het forum, voorkom opstokerij en ga er nooit in mee.

Inuit

CiteerAllahtief, ie rousax thie denja ya.

Hoe kom je nou bij dat het een jihaad was? Ik denk eerder dat die soldaten izriën zaten te zingen en te roepen i.pv. allah ou akbar. Wat een onzin!
Het valt mij op dat jij ook de definitie van jihaad niet kent. Dit is dus niet met een kalasjnikov in hand Allahoe Akbar roepen, zoals jij denkt helaas, maar jihaad is zoals ik al eerder zei strijden tegen onrecht, onderdrukking, bezetting, etc., etc.

CiteerEn jij noemt jezelf een Amazigh.
De laatste keer dat ik heb gecheckt, was een Amazigh, een Arifi of Assousie of Achelhi of Akbaylie (sorry, als ik er een of meerder vergeet) en aangezien ik met zeer veel zekerheid weet dat ik tot de eerste groep behoor, kan ik naar mijn weten mijzelf inderdaad een Amazigh noemen, heeft u daar enige problemen mee? ;-)

CiteerIk begin me zo aan jouw te ergeren. Alsof die irifiyan in die tijd wisten wat de islam zegt.
Nee joh, de irifieen van toen waren toch zo dom joh, doe niet zo belachelijk kerel. Waarop basseer je dat zij niets/niet veel van de Islaam af wisten?

CiteerJij bent de grootse vijand van het tamazight. Jij begint nooit jouwn woorden met "Azul" of eindigt met "Tannemirt"
dat zegt alles.
Hahahaha.....
Dat heb je goed opgemerkt, ik begin inderdaad mijn woorden niet met azul en tannemirt. En ik zal je vertellen waarom, ten eerste weet ik niet wat tannemirt betekent, dus ga ik geen dingen roepen waarvan ik de betekenis niet ken (toevallig heb ik wel een keer ergens iets gelezen waarin wel gezegd dat azul, iets met goede of mooie dag betekent). Ten tweede heb ik in het gedeelte van Arif nog nooit iemand die woorden horen gebruiken en binnen mijn familie heb ik ook nog nooit iemand deze woorden horen gebruiken, maar goed, wij zijn moslims en zoals je weet gebruiken wij de vredesgroet onder elkaar (immers dit is een plicht voor iedere moslim om zijn broeder de vredesgroet te geven). En last but not least, zoals ik al hiervoor zei, ik als moslim gebruik de vredesgroet, als ik mijn broeders zie of spreek. En de rest krijgt van mij een goede dag/morgen/middag/avond.

allasian

CiteerHet AMAZIGH.nl/forum is bedoeld om met 'gelijkgestemden' te discussiëren over onderwerpen die betrekking hebben op het Amazigh zijn. Vrijheid van expressie en vrije meningsuiting zijn essentiële grondbegrippen van AMAZIGH.nl. De vrijheid van één individu mag echter de vrijheid van de anderen niet schaden of beperken. Onderstaande algemene regels gelden voor elk lid van het Het AMAZIGH.nl/forum.

Respecteer de mening van andere discussanten en laat iedereen in zijn waarde, wat er ook gebeurt.

Wees beleefd en aardig. Post geen berichten met schuttingwoorden of agressief taalgebruik.

Blijf ontopic, het afwijken van het onderwerp is zeer storend en wordt dus niet op prijs gesteld.

Berichten met een minder serieus karakter mogen alleen in het forum Babbelhoek.

Veroorzaak geen onrust in het forum, voorkom opstokerij en ga er nooit in mee.

You can stick those protocols up your ASSSSS.Er is geen onderwerp islam meer op deze site en dat is gedaan om jullie ziekelijke MFers te weren.Maar toch blijven jullie komen net als een stelletje JUNKS die geen andere dealer kennen.

Inuit

CiteerNa 2jaar elke dag op amazigh.nl weet gebruiker nog steeds niet wat azul betekent.Vast wel om dat hij het te druk heeft met zijn islam preken.
Weet je wat jij moet doen?GET A JOB,je bent elke dag elk uur aanwezig hier en je hebt er niets van opgestoken want na 2 jaar weet je nog steeds niet wat azul betekent.Met wat voor moslim autist hebben we hier te maken.ROT OP VAN ONS,JIJ HOORT NIET BIJ ONS.......OPROTTEN

hahahahahah.......
Zozo gaan we in wij, jullie termen praten, heb ik hier dan te maken met een besloten groep, ik dacht dat de die-hards onder jullie altijd pleitten voor een openstaan voor alles, vrijheid en andere termen die jullie altijd gebruiken.
Ik merk dat je goed geintegreerd bent, je begint al met twee maten te meten ;-)

allasian

Citeerhahahahahah.......
Zozo gaan we in wij, jullie termen praten, heb ik hier dan te maken met een besloten groep, ik dacht dat de die-hards onder jullie altijd pleitten voor een openstaan voor alles, vrijheid en andere termen die jullie altijd gebruiken.
Ik merk dat je goed geintegreerd bent, je begint al met twee maten te meten ;-)
Nogmaals GET A JOB,GET A JOB.Werkloze idioot ik betaal belasting om jou te onderhouden.Die preken gaan mij dan net iets te ver.ONDERWERP ISLAM is gesloten maak dat je weg komt.

Yidir__

Azul,

Willen de laatste reactie's zich verplaatsen naar een babbelhoek.

D wenni netta,
Yidir

Samariaan

hoe zullen we die nieuwe post in babbelhoek noemen yidir? 'Imazighen en de kunst van het uitschelden'?

abrid

:)

Inuit

Citeerhoe zullen we die nieuwe post in babbelhoek noemen yidir? 'Imazighen en de kunst van het uitschelden'?

hahahaha

Aqsil

Citeerals een moslim (bidden, vasten, hadj verrichten, etc.), maar in hun harten de Islaam haten.
Juist, iedereen die aan die vijf zuilen meedoet, is moslim.
wanneer iemand aan die zuilen meedoet, maar niet gelovige, is hij toch moslim.
Allh zei niet voor niets tegen zijn profeet dat hij die dorpellingen moeten zeggen dat ze molsims zijn, maar niet gelovig. Allah weet dat deze mensen van hun hart niet geloven, maar ze doen wel aan de zuilen van de Islam.

Geloven kent ook eigen 5 zuilen. En deze zijn anders dan die van de Islam.
DE 5 zuilen van het geloof:
geloven in:
1. Allah,
2. Zijn engelen,
3. zijn profeten,
4, hiernamaals,
5: Alkadar (het lot)

Hoofddoeken dragen staat wel in de koran. Maar niet liegen staat ook niet in de Koran. leugens vertellen is slechter dan geen hoofdoek dragen. Maar ik ken geen Moslim die nooit heeft gelogen.

Samariaan

klopt hulk, alhoewel je kunt deze dingen het geloof en de actie (bidden, vasten enz) niet zien als 2 totaal verschillende dingen aangezien ze elkaar aanvullen.

Op een dag toen de Profeet (SAWS) aan het zitten was in gezelschap van een paar mensen, kwam Gabriel (de engel) naar hem toen en vroeg ' wat is geloof?' , Allahs apostel antwoorde ' geloof is om te geloven in Allah, Zijn engelen, de ontmoeting met Hem, zijn Apostelen en te geloven in de Wederopstanding. Toen vroeg hij verder ' wat is Islam?' Allah apostel antwoorde 'Allah te aanbidden, en niemand anders aanbidden, verplichte zakaat te geven, en te vasten tijden de maand van Ramadan' ...hadith gaat verder over het Uur.

bron sahih Bukhari: nummer 47

Inuit

CiteerDE 5 zuilen van het geloof:
geloven in:
1. Allah,
2. Zijn engelen,
3. zijn profeten,
4, hiernamaals,
5: Alkadar (het lot)
Dit zijn er zes, je vergeet "Zijn boeken" te vermelden

CiteerHoofddoeken dragen staat wel in de koran. Maar niet liegen staat ook niet in de Koran. leugens vertellen is slechter dan geen hoofdoek dragen. Maar ik ken geen Moslim die nooit heeft gelogen.
Ik heb het niet over het wel of niet dragen van een hoofddoek, maar over het wel of niet toestaan om de Islaam in vrijheid te kunnen beleiden en de hoofddoek was als voorbeeld bedoeld om te laten zien dat dit niet mogelijk is in Turkije (of je buiten de oevers van de Islaam treedt, wanneer je een moslim(a) ervan weerhoudt om zijn/haar religie te beleiden, weet ik eigenlijk niet dus astagfiroe-allah als ik iets verkeerds heb gezegd, maar een goede/vrome moslim ben je wel degelijk niet).
Aangezien je de vrijheid van het beleiden van de Islaam in Turkije niet hebt, (dit maakt de regering van het land in mijn ogen anti-islaam, immers zij kunnen hier verandering in brengen, maar kiezen er toch voor om het niet te doen), dan vraag ik mij erg af of je hun (de turkse regering) wel als broeders kunt zien.
Dit is wat ik wil zeggen.

Ait_touzini

He Gebruiker01,
Waarom denk je dat Frankrijk de hoofdoeken heeft afgeschaft?

als Jaqueas Chiraq op staatsbezoek gaat naar Marokko, dan treft hij daar alleen maar vrouwen zonder hoofddoek. Hij ziet de zussen van Mo6 e.d die er buitengewoon modern uitzien.
Op straat in Casa of Rabat treft hij ook alleen maar verwesterde vrouwen aan. En op Rtm en 2M ook alleen maar mderne vrouwen.  Hij heeft zoiets : Hé in marokko zonder hoofddoek dus in Frankrijk ook zonder hoofddoek.  Het lijkt net of de vrouwen in marokko verder zijn in hun ontwikkeling en die moslima's van frankrijk zijn nog traditioneel.

En gelijk heeft Frankrijk! jullie moeten Marokko aanspreken en niet Frankrijk.

Inuit

CiteerHe Gebruiker01,
Waarom denk je dat Frankrijk de hoofdoeken heeft afgeschaft?

als Jaqueas Chiraq op staatsbezoek gaat naar Marokko, dan treft hij daar alleen maar vrouwen zonder hoofddoek. Hij ziet de zussen van Mo6 e.d die er buitengewoon modern uitzien.
Op straat in Casa of Rabat treft hij ook alleen maar verwesterde vrouwen aan. En op Rtm en 2M ook alleen maar mderne vrouwen.  Hij heeft zoiets : Hé in marokko zonder hoofddoek dus in Frankrijk ook zonder hoofddoek.  Het lijkt net of de vrouwen in marokko verder zijn in hun ontwikkeling en die moslima's van frankrijk zijn nog traditioneel.
Wat ben jij kortzichtig zeg....ongelooflijk! Alsof Chiraq Marokkaanse tv kijkt en door de straten van Rabat loopt als hij in Marokko is.
Dit heeft hele diepgaande redenen, maar dat zul jij ongetwijfeld niet begrijpen, want jij ziet wat je wilt zien.
(hint: Aantal Fransen die zich per maand tot de Islaam bekeren ;-) )

CiteerEn gelijk heeft Frankrijk! jullie moeten Marokko aanspreken en niet Frankrijk.
Ik spreek Frankrijk aan omdat ze moslims onderdrukken (ervan weerhouden om hun geloog te beleiden), terwijl zij zelf zeggen dat er in Frankrijk de vrijheid is om de religie te beleiden die je zelf wilt. En dit is dan het zoveelste voorbeeld van meten met twee maten en de schijnvrijheid van Europa, maar sommige mensen willen dit gewoon niet inzien.
Marokko onderdrukt op andere fronten, maar maakt er geen geheim van dat men dit doet.