De Amazigh persoon aller tijden

Gestart door khamenei, 27/12/2007 om 13:04:07

ZeroTolerance

#30
Citaat van: Izwan op 04/01/2008 om 00:41:38
[Welke Imazighen die `nieuwjaar` vierden met gedachten over Sheshonq I? en sinds wanneer doen ze dat?
Wat weten Imazighen over Sheshonq I?

Izwane, asseguas d amegaz (asseguas d amimoun) zondag 13 januari 2008 = 1 januari 2958.  we zijn  zaterdag (oudjaarsdag) al begonnen met de viering. We hebben het uitgebreid gevierd met gezin, oom, neven, nichten. begon al in de avond met eten van couscous en een verstopte tuinboon daarin (volgens traditie.)
verhaal over Sheshonq ken je als je geinteresseerd bent. kwestie van googlen als je geen toegang hebt tot de universiteitsbibliotheek  zoek onder lybiers. 

betreft personen allertijden: die bestaan niet. iedereen draagt bij op haar of zijn manier. veel martelaren zijn heen gegaan zonder dat iemand van hen op de hoogte is geweest en die zijn niet minder belangrijk. zonder een minder machtige, bestaat ook geen Meer Machtige.

Lezer


Inuit

het lijkt mij toch duidelijk dat ik en niemand anders recht heeft op die award......zit er ook een geldprijs aan vast?

Maghribi hor

#33
Mag ik, de geimigreerde pionier Amazighi en zijn vrouw, die, meestal zonder eninge opleiding,  huis en haard verlaten hebben op zoek naar een goede en welvarende toekomst voor zichzelf en hun familie met alle heimwee en ontberingen van dien (en nog veel meer) nomineren voor deze prijs?

De eenvoudige man en vrouw die door hun doorzettingsvermogen, vastberadenheid, doortastenheid en ijverigheid het mogelijk gemaakt hebben dat wij (de generatie erna) zogoed opleiding als kansen hebben genoten waar zij niet eens van durfden te dromen. Dat wij dagelijks goed gekleed gaan en rechten genieten die zij ooit moesten missen.

Wij hebben het eigenlijk allemaal aan hen te danken.

Botermes

#34
hah... how sweet, zij die hun land verlaten hebben voor een ara9oz ughrum.. get the F... out a here

Maghribi hor

Citaat van: allasian op 27/03/2008 om 01:14:07
hah... how sweet, zij die hun land verlaten hebben voor een ara9oz ughrum.. get the F... out a here

Mischien moesten we jou maar nomineren.