De politiek van de Arabier

Gestart door `SHADOW`, 24/12/2007 om 21:55:32

Maghribi hor

Citaat van: ElGalloNegro op 12/02/2008 om 08:19:52
Valt me nu pas op, dat is zijn academische 'DAT', wat een Arabische nerd zeg.

Jij bent natuurlijk een heel slimme intelligente good looking jonge gast, toch? Riifi NERD. Ha ha.

Maghribi hor

Citaat van: ElGalloNegro op 05/02/2008 om 17:29:29
Citaat van: Maghribi hor op 05/02/2008 om 17:08:30
Citaat van: Thayouth op 05/02/2008 om 16:17:56
Citaat van: Maghribi hor op 01/02/2008 om 13:19:03
Wanneer houdt de Amazighi nou eens op continu het slachtoffer van de Arabier te zijn?
Voor zijn eigen tekortkomingen steeds de Arabier aan te wijzen.
Wel zo makkelijk, jouw ellende is nooit jouw schuld.

Eh, een vluchtige analyse van het gedicht leert dat het een politiek pamflet is, geen aanklacht tegen willekeurige Arabische individuen. Daarom zie ik je bezwaar niet in. Op politiek vlak is de Amazighijn tekort gedaan, hoe je het ook wendt of keert. Een (eveneens vluchtige, we houden het simpel voor je) beschouwing van Marokkaanse politieke overwegingen en maatregelen leert namelijk bijvoorbeeld dat de Berbertaal jarenlang heeft moeten wijken voor de Arabische taal, daar die laatste bijvoorbeeld wel gedoceerd werd op scholen en die eerste niet.

Voorts moet je dat vuile tactiekje dat in Nederland alom aanwezig is in elk publiek debat achterwege laten: elke vorm van kritiek bij voorbaat diskwalificeren door de uiter daarvan slachtofferschap te verwijten. So freaking what, er zijn slachtoffers en daders. Niets mis mee om die te erkennen.

De taal kwestie klopt. Maar de berbertaal is een regionale taal en het Arabisch Internationaal. Welke taal ga je dan doceren met de beperkte middelen die je na de onafhankelijkheid hebt? In mijn tijd in Marokko hadden we gebrek aan docenten wiskunde enz.. Wat is nou belangrijker werd er in die tijd gedacht. En zometeen wil elke berbergroep zijn eigen taal leren en zijn eigen rekenkunde enz..
Ik heb in de jaren 80 de Amazigh cultuur (bruiloften, tharra, Esbou3 enz..) meerdere malen op tv uitgezonden zien worden, dus echt doodgezwegen werden jullie niet. Hassan had gewoon geen zin om ieder zijn eigen docent te geven terwijl hij nog docenten tekort komt voor belangrijkere vakken. En Hassan II zou Hassan II niet zijn als het mes niet aan twee kanten sneed: die berber worden ook een beetje Ge-Arabieseerd om op die manier overal in Marokko inzetbaar te kunnen worden. dat heet economisch vooruit denken.

Het berbers is een regionale taal? Dat maakt geen ene fuck uit, elk volk heeft recht op onderwijs in eigen taal en ik snap sowieso niet dat opdringen van een bepaalde taal (lees: arabisch) aan een bepaalde bevolkingsgroep niet (om ff terug te komen op de opmerking die jij eerder maakte over fundo's die een drang hebben om bepaalde dingen .....)

Ohja joh multi-tasking Berbers dat was het doel van Hassan II, geloof je het zelf nog?



Hassan II heeft jullie een grote dienst bewezen om jullie Arabisch te leren. Kan je tenminste nog een beetje verstaanbaar maken in een echte intellectuele taal dan in die primitieve taal van jullie waarmee niet eens verder dan die paar bergen kunt communiceren. Enig idee hoe beperkt hullie waren geweest zonder het Arabisch? Kon je niet eens de Koran lezen om maar een voorbeeld te geven.

Verder heb je recht op onderwwijs in je iegen berber taal, als je het zelf betaald. In de Marokaanse grondwet en internationale verdragen staat niet over recht op onderwijs. Jullie waren anders wel vrij om zelf jullie taal door te doceren aan het nageslacht en dat hebben jullie uit gierigheid, luiheid of zo. niet gedaan. dus maar de Arabieren de schuld geven zoals altijd. kan je je eigen valen weer rechtvaardigen. "wij wilden wel maar de Arabieren wilden niet betalen". Betaal het zelf.

Maghribi hor

Zero Tollerance: Je steelt Haasan II met je naam de woorden uit zijn mond. Dat was zijn aanpak in "56 zero tollerance. hij heeft het er goed ingeramd bij je. Ha ha.

Hadou

Citaat van: Maghribi hor op 19/02/2008 om 15:44:55


Hassan II heeft jullie een grote dienst bewezen om jullie Arabisch te leren. Kan je tenminste nog een beetje verstaanbaar maken in een echte intellectuele taal dan in die primitieve taal van jullie waarmee niet eens verder dan die paar bergen kunt communiceren. Enig idee hoe beperkt hullie waren geweest zonder het Arabisch? Kon je niet eens de Koran lezen om maar een voorbeeld te geven.
Primitief? Zo lok jij enkel problemen vriend!
- HII is niet aangesteld door het volk. En hij is zelfs niet de zoon van M5. Zoek maar lekker uit wie hij en wat hij voor persoon was.

Dus voor HII konden Imzighen geen Arabisch lezen, spreken en verstaan?
Dat heb jij mooi mis.
Ik vraag mij wel af of jij wel een praktiserende Moslim bent. Ik durf te wedden dat jij niet eens het Sunna en Fara-idh kan onderscheiden in bijv. het Salaat.
Citeer
Verder heb je recht op onderwwijs in je iegen berber taal, als je het zelf betaald. In de Marokaanse grondwet en internationale verdragen staat niet over recht op onderwijs. Jullie waren anders wel vrij om zelf jullie taal door te doceren aan het nageslacht en dat hebben jullie uit gierigheid, luiheid of zo. niet gedaan. dus maar de Arabieren de schuld geven zoals altijd. kan je je eigen valen weer rechtvaardigen. "wij wilden wel maar de Arabieren wilden niet betalen". Betaal het zelf.
Denk jij dat Imazighen geen economische bijdrage leveren aan de staatskas?
Imazighen dragen ook hun eigen steentje bij. Eigenlijk het meeste!
Nee die recht op onderwijs wordt gehindert. Zelf Tamazight van nu ( dat je voorgeschoteld krijgt op TV en door IRCAM) mag anders. Liefst in het Latijns en niet in oude Tifinagh. De meeste Imazighen kunnen geen Tifinagh. Tamazight in het latijnsschrift is beter en sneller te leren. Maar ja de overheid verbiedt het. Imazighen kunnen kiezen of oude ( moeilijke ) Tifinagh of het arabische schrift ( die niet toepasbaar is voor Tamazight).

-verder Er zijn geen Arabieren in Marokko. enkel Gearabiseerden. Ga maar eens in Saudia of Dubai vertellen dat jij een arabier bent. Ze lachen je gewoon uit.
En probeer geen kloof te verruimen tussen Marokkanen a la Joegoslavie. Zoek naar oplossingen en zoek naar de samenwerking , waar iedere Marokkaan zich als Marokkaan kan assosieren en tevrden kan stellen.

Azjdhiedh

ipv de discussie aan te gaan met onze arabisch- nationalistische forumgenoot, die hier binnen komt stormen om het op te nemen voor de arabische wereld, kun je hem het best links laten liggen in mijn optiek.

je gaat ook niet op een drol staan als je hem ziet liggen, om vervolgens de drol met een stokje uit je schoenzool proberen te friemelen. nee! je loopt er gewoon omheen en laat de drol liggen.

ZeroTolerance

#20
Maghribi hoer, je bent zo dom dat je zelf niets origineels kan bedenken. in plaats daarvan herhaal je als een papegaai wat ik gezegd heb.  Die naam past je trouwens goed maghribi HOER!.
over het geen lef hebben en achter het internet shuilen  gesproken; in het echt zou je nooit zoiets zeggen dan zouden je tanden eruit worden geslagen. Maar op internet voel je je veilig genoeg daarom. Maar als ik zou weten waar je woonde dan zou je erachter komen wat mijn naam betekent. Parasieten als jij moeten worden uitgeroeid en dat doe ik met alle plezier. Ik schijt op jou, je moer, je oma en die verdomde voorouders van jou die het tamazight hebben ingeruild voor die abacadabra van een darija wat noch arabisch is, noch tamazight. Om te voorkomen dat de virus zich verspreidt moet het worden verdelgd. te beginnen met jou als ik wist waar je woonde. ZeroTolerance t.o.v jouw soort, that''s the meaning. 

je bent F**king dom dat je totaal niets weet van de geschiedenis. Je hersencel zal een eenzame dood sterven!

MBTiza

Citaat van: Maghribi hor op 19/02/2008 om 15:37:48
Citaat van: ElGalloNegro op 12/02/2008 om 08:19:52
Valt me nu pas op, dat is zijn academische 'DAT', wat een Arabische nerd zeg.

Jij bent natuurlijk een heel slimme intelligente good looking jonge gast, toch? Riifi NERD. Ha ha.

Deze Rifi nerd zou jou op straat nog eens lelijk kunnen verwonden, internethero.

MBTiza

Citaat van: Maghribi hor op 19/02/2008 om 15:44:55

Hassan II heeft jullie een grote dienst bewezen om jullie Arabisch te leren. Kan je tenminste nog een beetje verstaanbaar maken in een echte intellectuele taal dan in die primitieve taal van jullie waarmee niet eens verder dan die paar bergen kunt communiceren. Enig idee hoe beperkt hullie waren geweest zonder het Arabisch? Kon je niet eens de Koran lezen om maar een voorbeeld te geven.

Verder heb je recht op onderwwijs in je iegen berber taal, als je het zelf betaald. In de Marokaanse grondwet en internationale verdragen staat niet over recht op onderwijs. Jullie waren anders wel vrij om zelf jullie taal door te doceren aan het nageslacht en dat hebben jullie uit gierigheid, luiheid of zo. niet gedaan. dus maar de Arabieren de schuld geven zoals altijd. kan je je eigen valen weer rechtvaardigen. "wij wilden wel maar de Arabieren wilden niet betalen". Betaal het zelf.

Oh wat kom je toch dom over zeg en meneer de "Academicus" VALEN schrijf je nog altijd met een 'F'.

Haha jij bent echt een lachertje en een Arabischsprekende nerdje.


MBTiza

Citaat van: Uchan op 19/02/2008 om 22:26:45
ipv de discussie aan te gaan met onze arabisch- nationalistische forumgenoot, die hier binnen komt stormen om het op te nemen voor de arabische wereld, kun je hem het best links laten liggen in mijn optiek.

je gaat ook niet op een drol staan als je hem ziet liggen, om vervolgens de drol met een stokje uit je schoenzool proberen te friemelen. nee! je loopt er gewoon omheen en laat de drol liggen.

precies!

Maghribi hor

@ Meneer Zero

Het zal allemaal wel meneertje. Ik ben ineens zo bang voor je meneer de crinminele kut-Marokaan of moet ik kut-amazighi zeggen?

Maghribi hor

#25
Citaat van: ElGalloNegro op 20/02/2008 om 08:53:43
Citaat van: Uchan op 19/02/2008 om 22:26:45
ipv de discussie aan te gaan met onze arabisch- nationalistische forumgenoot, die hier binnen komt stormen om het op te nemen voor de arabische wereld, kun je hem het best links laten liggen in mijn optiek.

je gaat ook niet op een drol staan als je hem ziet liggen, om vervolgens de drol met een stokje uit je schoenzool proberen te friemelen. nee! je loopt er gewoon omheen en laat de drol liggen.

precies!

Jij bent een intellectueel heerschap natuurlijk, maar toch heb ik gelijk: Hassan II en zijn voorgangers hebben jullie een geweldige dienst bewezen door jullie te Arabieseren. Ik durf  wedden dat je voornaam en achternaam Arabisch zijn. Ha ha

Dat geldt evengoed voor meneer Zero Hersens: ook hij heeft gewoon een Arabische voornaam, dus wat nou niet gearabiseerd. En die pak slaag van Hassan II aan je ouders was terecht.

Maghribi hor

Citaat van: ElGalloNegro op 20/02/2008 om 08:43:09
Citaat van: Maghribi hor op 19/02/2008 om 15:37:48
Citaat van: ElGalloNegro op 12/02/2008 om 08:19:52
Valt me nu pas op, dat is zijn academische 'DAT', wat een Arabische nerd zeg.

Jij bent natuurlijk een heel slimme intelligente good looking jonge gast, toch? Riifi NERD. Ha ha.

Deze Rifi nerd zou jou op straat nog eens lelijk kunnen verwonden, internethero.

Typerend: meteen dreigen met geweld. Je bent zo'n kut-marokkaantje met wapens op zak. Oh jee ik sidder van angst.

(Offline)

1 verdwaalde ziel, die denkt dat ie een arabier is, zet de hele forum en haar leden op zn kop! En iedereen die er in tuint met open ogen...


Een klein kind moet je ook niet teveel aand8 geven, dan denkt ie dat ie het is... Precies zelfde geval hierzo. Als hij ziet dat er geen sensatie meer is en niemand die aan hem irrieteert dan komt ie ook echt niet terug! Wat heeft hij nou te brengen...?

Rif Spirit

#28
Citaat van: Maghribi hor op 20/02/2008 om 12:02:00
@ Meneer Zero

Het zal allemaal wel meneertje. Ik ben ineens zo bang voor je meneer de crinminele kut-Marokaan of moet ik kut-amazighi zeggen?

het valt me juist op dat meer arabieren aan criminaliteit doen  (het gaat niet om het aantal, want berbers vormen sowieso 80% hier in NL, het valt me juist op dat die weinige 5% arabieren hier in NL breed vertegenwoordigd zijn zowel  in de prostitutie als in de criminaliteit, kruimel diefstallen wel te verstaan).

ik vraag me dan ook af hoe zou het hier zijn in NL als de arabieren de 80% gaan  vertegenwoordigen? het antwoord : kijk naar frankrijk waar ze de meerderheid vormen (prosititutie, straat criminaliteit, rellen, vuilniszakken die je om de oren vliegen mocht je het lef hebben om onder een flat te gaan lopen)

ook niet te vergeten Italie ook al heb je daar weinig marokkanen , maar de marokkaanse arabieren vormen daar bijna 95%. je moet eens een bezoekje brengen aan Milano waar jouw mede arabiertjes wonen (waar ik zelf geweest ben) poep en pis op trappen van de flats, woningen zonder gas en licht, bedelaars op straat, die straten waar bij ze zwaar de KUT-MAROKKANEN zijn van heel italie en soms wordt er op hun openlijk jacht gemaakt.

in één woord ze leven daar erger dan in Marokko in hun sloppenwijken (valt me ook op dat arabieren in Marokko vaker dan berbers sloppenwijken verkiezen boven normale woningen)

nog iets dat me opvalt hier in NL, Berbers zijn geslaagder dan de arabieren. hebben jullie een Abou taleb onder de arabieren? hebben jullie zoveel bekende voetballers als bij berbers? een comedian als Najib Amhali ? een brede vertegenwoordiging in de film industrie? en nog veel meer.  ik zie om me heen veel afgestudeerde ambitieuse berbers  die het nog ver zullen schoppen. maar waar zijn die geslaagde arabiertjes??

waarom bijvoorbeeld in Landen waar arabieren boven de 90% vormen het niet hebben gemaakt zoals in NL d eberbers het hebben gemaakt en dan geef ik weer italie als voorbeeld waar die kut-arabische-marokkanen het trappenhuis van een flat als poeptoilet gebruiken en waar ze op straat bedelen en rondroven op een marokkaanse manier.

nogmaals het valt me hier in NL dat juist onder de zo weinig arabieren die hier wonen juist veel mis gaat en breed vertegenwoordigd zijn in de prostitutie en de kruimelcriminaliteit (als je de verhoudingen procentage en aantallen gaat vergelijken). hoe komt dat ?

wat jullie arabiertjes wel kunnen en kennen is wel wat jullie opas goed kenden en goed deden is de chekam proberen te spelen van de europeaan en altijd de berbers proberen zwart te maken ten gunste van jullie, maar zoals je weet en al wist, het zal jullie niet lukken want poep als jullie dat naar poep ruikt en naar poep uitziet blijft poep voor iedreen ook al probeer je het mooi te laten uitzien ;D


miss.F.

beoordeel een ander slechts op zijn of haar individuele acties. Dit wel doen op basis van etniciteit heeft een term: Rascisme