artista/tanazurt tarifect: Fatou'm !! (oproep aan Amazighorganisaties in NL)

Gestart door Idir, 15/12/2007 om 14:38:09

Idir


Hier kan je een indruk krijgen van haar muziekstyl :
http://www.muzikamadinbrussels.com/music/fatoum.html

Ze treedt op in Bochum (Aliman) i.v.m. Amazigh nieuwjaarsfeest :




http://www.taf-ev.de/

Idir


Tamza

Ik zag een keer wat filmpjes van haar op youtube. Heeeel mooi!

Zou erg erg gaaf zijn als een Nederlandse Amazighorganisatie  haar naar Nederland zou kunnen halen voor een optreden.

Idir

Citaat van: Tamza op 15/12/2007 om 18:22:17
Ik zag een keer wat filmpjes van haar op youtube. Heeeel mooi!

Zou erg erg gaaf zijn als een Nederlandse Amazighorganisatie  haar naar Nederland zou kunnen halen voor een optreden.

Helemaal mee eens! In Januari komen er weer Amazigh-nieuwjaarsfeesten, dus wie weet! ;)

Thayouth



Ik kom woorden tekort, echt prachtig! Ook ik ken haar van dat welbekende Youtube filmpje van gare kwaliteit. Ondanks het beetje vage beeld en het geruis hier en daar kon je niet om haar zuivere stem en oprechte teksten heen. Ook gewoon stoer dat een Tarifesht van onze generatie en onze gelederen (Europa) zo'n artistiek talent heeft.

Dus jallah, wie heeft de cd voor me? Almanzah, ik waardeer je nog steeds heel erg he! ;D

almanzah

ze doet me denken aan  Ines mezel uit  kabylie,
prachtig , de eerste riffijnse vrouw die dit soort muziek maakt

Eek!

Prachtig! Ik hoop dat we haar snel ook in NL kunnen bewonderen...

Tamza

Citaat van: Idir op 15/12/2007 om 14:38:09

...

Hierbij dan een publieke oproep aan de Amazigh-organisaties in Nederland:

Het zou supertof zijn als een van jullie organisaties deze Fatou'm kan boeken voor een of ander evenement. Ze is duidelijk een talent en een frisse wind in het Riffijnse muziekaanbod in Nederland. Het is ook nog eens extra bijzonder dat zij -voor zover ik weet- de eerste Riffijnse artieste in Europa is die voor een publiek optreed. Dit moet alleen maar aangemoedigd worden!

Eek!

Citaat van: Tamza op 16/12/2007 om 14:34:17
Citaat van: Idir op 15/12/2007 om 14:38:09

...

Hierbij dan een publieke oproep aan de Amazigh-organisaties in Nederland:

Het zou supertof zijn als een van jullie organisaties deze Fatou'm kan boeken voor een of ander evenement. Ze is duidelijk een talent en een frisse wind in het Riffijnse muziekaanbod in Nederland. Het is ook nog eens extra bijzonder dat zij -voor zover ik weet- de eerste Riffijnse artieste in Europa is die voor een publiek optreed. Dit moet alleen maar aangemoedigd worden!


Ben ik helemaal met je eens. Misschien is het ook handig als we haar wat meer in de schijnwerpers kunnen zetten. Daarmee bedoel ik haar filmpje op youtube vaker bekijken ( comments plaatsten), reclame maken op diverse sites etc. Zorgen dat ze wat meer naamsbekendheid krijgt.

Het is zonde als je zo'n artieste laat schieten...


Idir

Citaat van: Thayouth op 15/12/2007 om 18:50:30


Ik kom woorden tekort, echt prachtig! Ook ik ken haar van dat welbekende Youtube filmpje van gare kwaliteit. Ondanks het beetje vage beeld en het geruis hier en daar kon je niet om haar zuivere stem en oprechte teksten heen. Ook gewoon stoer dat een Tarifesht van onze generatie en onze gelederen (Europa) zo'n artistiek talent heeft.

Dus jallah, wie heeft de cd voor me? Almanzah, ik waardeer je nog steeds heel erg he! ;D

::)

Ik kan het niet op youtube vinden, heb je een linkje?

Idir

Citaat van: almanzah op 15/12/2007 om 21:27:45
ze doet me denken aan  Ines mezel uit  kabylie,
prachtig , de eerste riffijnse vrouw die dit soort muziek maakt

Ze heeft ook wel iets van Souad Massi

http://musique.ados.fr/Souad-Massi.html

NPS- interview van toen ze vorige jaar in A'dam was.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nps/output//interview_souadmassi.rm

Samir!

Citaat van: Idir op 17/12/2007 om 11:05:24
Citaat van: Thayouth op 15/12/2007 om 18:50:30


Ik kom woorden tekort, echt prachtig! Ook ik ken haar van dat welbekende Youtube filmpje van gare kwaliteit. Ondanks het beetje vage beeld en het geruis hier en daar kon je niet om haar zuivere stem en oprechte teksten heen. Ook gewoon stoer dat een Tarifesht van onze generatie en onze gelederen (Europa) zo'n artistiek talent heeft.

Dus jallah, wie heeft de cd voor me? Almanzah, ik waardeer je nog steeds heel erg he! ;D

::)

Ik kan het niet op youtube vinden, heb je een linkje?

Kijk eens goed boven je reactie ;)