Abd el karim el khattabi  (mouray mouhend)

Gestart door AYNED, 10/12/2000 om 16:44:14

E3ber_Tastite

Beste mensen,

Dit is de reacte die heb gekregen van discovery channel, jammer het was te proberen. Maar wat zouden jullie ervan vinden om allemaal een email naar ze toe te sturen. Misschien dat er dan wel aan mijn verzoek word voldaan.

Thank you for contacting Discovery Networks.  We appreciate you taking
the
time to contact us.

Suggestions from viewers are very important to us as our viewers can
tell
us what we can improve upon and what our audience enjoys.  Viewer
ideas,
such as yours, help us create and improve programming.

While we share viewer suggestions with our management and staff,
unfortunately, due to the high volume of suggestions, we are not able
to
respond and follow up directly with you about the outcome of the
review.

For general information about our schedules and programming, please
visit
our website at www.discovery.com.

A reply to this message is not necessary.  If you have any further
inquiries or comments, please contact us via our webform at
http://extweb.discovery.com/ViewerRelations.  Thank you again for
expressing your interest in our programming.

Sincerely,
Ben
Viewer Relations
Discovery Networks

abrid

Je hebt het geprobeerd. Jammer maar mischien houden ze het in hun achterhoofd.

E3ber_Tastite

ja mischien

Idir

CiteerJe hebt het geprobeerd. Jammer maar mischien houden ze het in hun achterhoofd.

Gewoon blijven proberen!! Ik had laats ook zo iets, op www.nu.nl stond een niewsbericht over de nationalitieten van de gevangenen in NL. Daar stond dat 55% van hen in het buitenland geboren was (dit was ook een feit). Maar toen ik het ging napluizen (www.cbs.nl), bleek dat velen van de 55% asielzoekers of illegalen waren. Dus iemand die zo'n bericht zou lezen denkt gelijk "ooh onze cellen zitten vol met buitenlanders". Ik heb vervolgens een mailtje naar de nieuws-site gestuurd en binnen één uurtje was het bericht aangepast. Met daar in het kompleete plaatje en cijfers.

someyay18

CiteerGewoon blijven proberen!! Ik had laats ook zo iets, op www.nu.nl stond een niewsbericht over de nationalitieten van de gevangenen in NL. Daar stond dat 55% van hen in het buitenland geboren was (dit was ook een feit). Maar toen ik het ging napluizen (www.cbs.nl), bleek dat velen van de 55% asielzoekers of illegalen waren. Dus iemand die zo'n bericht zou lezen denkt gelijk "ooh onze cellen zitten vol met buitenlanders". Ik heb vervolgens een mailtje naar de nieuws-site gestuurd en binnen één uurtje was het bericht aangepast. Met daar in het kompleete plaatje en cijfers.
 Â 

ja maar jij bent ook zo slim he!!!!!!!!!

Idir

Citeerja maar jij bent ook zo slim he!!!!!!!!!

Jij bent niet zo slim ... want jij trekt te snel een conclusie ;)

abrid

La période de Abddekrim Elkhettabi:1921-1926:

La période de 1921-1926 constituera une étape plus douloureuse dans l'histoire du Rif. Les Espagnols vont mener une guerre sans merci contre les mujahidines. Ils vont à partir de 1920 occuper les tribus de Tafarsit», «Ayt  Ulyiccek», «Ayt Soid»; et ils vont même occuper «Accawen». Abdelkrim, devant ces menaces, va essayer de prendre la place de Chrif Amezian. Il appela   les Rifains à combattre, mais sa mort en 1920, sera une bonne occasion pour l'armée espagnole pour intensifier les attaques. Devant ces graves événements, les Rifains vont choisir Mohammed, le fils de Abdelkrim, comme chef d'un gouvernement local. Celui-ci remplira la place de son père et donnera l'exemple à combattre le «Rumi»: il déclara la guerre de libération en 1921. La production poétique constituera pendant la guerre un véritable flot. Le chef sera vénéré, et même semi-mythisé par la population. Chaque village engendra ces créateurs locaux qui vont exprimer l'attitude collective des Rifains envers le «Rumi», et envers Abdelkrim. Les images et les références stylistiques vont être employées d'une manière traditionnelle, et les structures poétiques stéréotypées vont être réemployées et répétées. La seule différence qu'on peut constater, c'est qu' au niveau du contenu, la présence des prophètes et des saints sera minime. Le héros religieux sera remplacé par le héros local qui  incarnera  en même temps l'identité rifaine (temporelle) et l'dentité religieuse: Abdelkarim, ainsi, sera décrit comme le héros des héros, le musulman, le leader politique, ou comme le «pigeon/ la colombe» qui adore la liberté et enfin comme le  combattant qui défend sa patrie et sa religion:    

1.Oebeddekrim a y aryaz n y aryazen

2.War iteggêd idurar

3.War t’ qepparen ayraden

4.Oebdekrim d amesrem

5.Ad t’ ioawen arebbi

6.Asebbanyu  reodu

7.g idurar iyebbi

8.A sidi Muhmmed

9.D zzaoim d aseyyas

10.Yejjudj hama yara Afransis ar dsas

11.Oebddekrim a y adbar ujenna

12.S tzirat n reomar i d ac n tmenna,

13.Isuged urumi x wanwar d uoarwi

14.Muhemmed n Oebdekrim

15.A y amjaped ahwri

16.Turid ttyyara turid iked uyeddim

17.A sidi muhemmed a wen imenoen ddin

abrid

E3ber_Tastite

Azul,

Ik ben vorige week naar de kapper geweest, en er was een jongen bij die hier pas in Nederland is. Die jongen heeft gestudeerd aan de universtiteit van oujda, en plotseling hadden we het over de amazigh-zaak en over abdelkrim alkhattabi. Hij vertelde mij dat er geheime bandjes zijn die op de universiteit werden afgespeeld van abdelkrim alkhattabi waarop hij toespraken hield. Ongelooflijk die jongen wist bijna alles over de geschiedenis van de imazighen.

Mijn vraag is, of iemand die bandjes heeft? of dat ik er anders maar zelf achteraan moet gaan. Zodat ik ze dan op het internet ga zetten.

add wenni netta,

Dora

als het waar is dan zou hij het misschien voor je kunnen regelen via zijn vrienden daaro..toch???

abdelriff

een kleine aanvulling, Abdelkrim is niet vrijwillig naar Egypte gegaan maar was onderweg met een frans schip om in Marseille terecht te staan voor de opstand die hij had geleid tegen zowel de Fransen als Spanjaarden. Diegene die hem heeft verraden voelde zoveel wroeging dat hij middels een lis de Egyptennaren op de hoogte bracht over het schip dat voorbij zou komen( hij vertelde er niet bij dat Abdelkarim in het schip zat) .De overleveringen zeggen dat er werd vertelt dat er wapens o[p dat schip aanwezig waren. Toen de Eguptenaren het schip enterde bleek naar dat het ruim werd open gebroken de complete familie van Abdelkarim zich in het onderruim te bevinden, zo zou zijn moeder daar zijn overleden)

PS: als hij in Nice zou zijn geweest had hij dat nooit overleefd.

Ik hoor het wel als je meer wil weten.

Samariaan

CiteerThank you for contacting Discovery Networks.  We appreciate you taking
the
time to contact us.

Suggestions from viewers are very important to us as our viewers can
tell
us what we can improve upon and what our audience enjoys.  Viewer
ideas,
such as yours, help us create and improve programming.

While we share viewer suggestions with our management and staff,
unfortunately, due to the high volume of suggestions, we are not able
to
respond and follow up directly with you about the outcome of the
review.

For general information about our schedules and programming, please
visit
our website at www.discovery.com.

A reply to this message is not necessary.  If you have any further
inquiries or comments, please contact us via our webform at
http://extweb.discovery.com/ViewerRelations.  Thank you again for
expressing your interest in our programming.

Sincerely,
Ben
Viewer Relations
Discovery Networks

Dit is geloof ik een computer-gerenereerd antwoord, en word automatisch naar iedereen verzonden die een mail heeft gestuurd.

abrid

azul abd el riff

Interessant wat je daar zegt. Mischien dat er ook bronnen zijn die kunnen raadplegen.
Aqadi

mohatta

azul
 wat ik me afvraag is of er een tamazight volkslied is
kan iemand mij zeggen of die er is of niet

MissyR

Citeer

Dit is geloof ik een computer-gerenereerd antwoord, en word automatisch naar iedereen verzonden die een mail heeft gestuurd.

Dat dacht ik ook al , want er wordt niets over het feit waarom ze het niet deden geschreven,
Op zich wel jammer dat ze het niet doen, ma zou je t niet bij een nederlandse omroep kunnen proberen dan???
Ik weet dat ze op ned 3 een aantal jaar geleden een docu over Abdelkrim hadden misschien dat ze da nu wel weer willen doen, maar dan geen herhaling van de vorige docu.