Sarkozy nodigt kaddafi uit voor een bezoek.....

Gestart door Idir, 13/11/2007 om 23:41:34

Idir

Libische Imazighen en ook anderen wachtten dat moment af om te demonstreren tegen tegen het beleid van Kaddafi betreffende culturele  rechten.... of beter gezegd het gebrek daar aan.

http://tawalt.com/letter_display.cfm?lg=_TZ&ID=5857

Botermes



Idir

Khaddafi op staatsbezoek in Frankrijk
ma 10/12/07 - De Libische leider Moe'ammar al-Khaddafi is in Parijs aangekomen voor een officieel bezoek van vijf dagen. De reis is erg omstreden in Frankrijk.
Khaddafi werd ontvangen door de Franse president Nicolas Sarkozy. Vanavond tekent hij een hele reeks contracten. Libië heeft een grote bestelling geplaatst bij vliegtuigbouwer Airbus. Het koopt ook een kernreactor en militair materieel.

Het bezoek krijgt heel wat kritiek van de oppositie en van mensenrechtenorganisaties. Zelfs binnen de regering is er onenigheid. Minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner zei blij te zijn dat hij vanavond niet aanwezig kan zijn op het officiële diner met Khaddafi.

Het bezoek bezegelt de terugkomst van Libië op de internationale diplomatieke scène. Het land werd jarenlang geïsoleerd wegens zijn steun aan terroristische bewegingen.

Volgende week wordt Khaddafi ook in Spanje verwacht. Daar wordt hij ontvangen door premier Zapatero.

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/buitenland/071210_Kadhafi_inFrankrijk


Botermes

Citaat van: Idir op 11/12/2007 om 07:57:16
Citaat van: XallasianX op 14/11/2007 om 01:42:38
adi kraza

watte?
weet je niet wat akraza is ? creperen, getergd zijn. En je gaf jezelf nog wel een 9 voor je tamazight.

Lezer

adh icriza! Icriza van het franse woord "Crisise", en "icraza" zou afgeleid zijn van het Franse woord "Craser", denk ik.

Maghribi hor

Wat heeft Kadafi met het Amazigh te maken? Kan iemand dat mij uitleggen?

abrid

Citaat van: Maghribi hor op 28/01/2008 om 14:14:49
Wat heeft Kadafi met het Amazigh te maken? Kan iemand dat mij uitleggen?

Tawmat,

In Libië heb je ook Imazighen. Oa. Innefussiën. Deze worden door de nationalistisch arabische ideologie die akdafio aanhangt ontkent. 

Is het zo wat duidelijker?