lachen met amerikanen...

Gestart door Inuit, 25/09/2007 om 11:29:46


Izouran

#1
Best wel triets, ze lijken gewoon dom gehouden te worden.

Chek ook deze:
http://nl.youtube.com/watch?v=KB2Ut5QaiIU

Tikinas

Zo ignorant!
Ik geloof 't haast niet

The Franchise

Citaat van: Tikinas op 29/09/2007 om 16:55:27
Zo ignorant!
Ik geloof 't haast niet


Met een camera op je gezicht een vraag gesteld worden leidt al snel tot hele domme antwoorden. Je moet gelijk reageren en het begint in je hoofd te malen om vooral niks stoms te zeggen, dus zeg je automatisch iets stoms.

Maar dan nog, mijn ervaring met Amerikanen is ook dat ze heel erg dom zijn. Ik merk dat ze een inhoudelijke discussiecultuur missen. Discussies zijn wel een groot onderdeel van de samenleving, zoals de presidentiële debatten voor de verkiezingen. En ook talkshows zijn heel erg populair. Maar het is allemaal heel oppervlakkig door de tv-cultuur.

Ik heb meerdere malen met Amerikanen gediscussieerd en ze zeggen echt belachelijke dingen. Het beeld dat ze hebben van  'intellect' is ook heel veel boeken lezen en boekenkennis hebben, zonder dat ze goed weten dat toe te passen omdat ze die inhoudelijke discussiecultuur niet hebben. Ze kunnen wel discussiëren maar het is wat feiten die ze gelezen hebben opdreunen en wanneer ze zich niet hebben ingelezen (dankzij de tv-cultuur) is er ook niet mee te praten.

Veel Amerikanen zijn daarom dom, maar ook de intelectuele Amerikanen zijn niet overdreven slim.

Lâle

The president of Al Qaida is Yasser Arafat, everybody knows that.......hehehe.
Maar dit moet bijna wel in scene gezet zijn, mensen kunnen niet zo dom zijn.....toch???

Tikinas

Citaat van: Lâle op 29/09/2007 om 22:08:10
The president of Al Qaida is Yasser Arafat, everybody knows that.......hehehe.
Maar dit moet bijna wel in scene gezet zijn, mensen kunnen niet zo dom zijn.....toch???

Dat is wat ik ook dacht.

Lâle

Nou, eigenlijk zou niks me meer moeten verbazen. Zag laatst bij Oprah een stukje van de docu over de Dixie Chicks, iemand gezien?
Die zangeres heeft aan de vooravond van de inval in Irak bij een concert in Engeland gezegd dat ze zich schaamde dat hun president uit Texas komt (zij komen daar ook vandaan). Van uitverkochte stadions ging het naar doodsbedreigingen. Massaal zijn cd's vernield en demonstraties op poten gezet. Het zou zelfs een communistische samenzwering zijn.
Zoals een man het zo mooi verwoorde: vrijheid van meningsuiting is prima, maar niet in het openbaar...

Tamza

#7
Dit is toch duidelijk knip- en plakwerk met als doel: "entertainment."

Als je hierop je generaliserende mening over Amerikanen gaat baseren, ben je net zo dom als de domheid waarvan je de Amerikanen beschuldigd. Alsof er werkelijk een volk bestaat dat dommer of slimmer is dan een ander volk. 

Ik heb echt een hekel aan dit soort gemanipuleerde stukjes om een volk te kakken te zetten. Net als die gemanipuleerde filmpjes over Arabieren die je vaak in de media te zien krijgt: ze geven de indruk dat alle Arabieren over het algemeen dom en agressief zijn. Wich is crap to the fullest.

En dan nog de idioten die dit soort filmpjes (en teksten) gebruiken om indirect te laten zien hoe achterlijk die Amerikanen of Arabieren of whatever wel niet zijn. Bah, tfoe

Slechts één ding is een feit, en dat is dat de meerderheid van de mensheid gewoon geen beschaving kent of een beetje intellect heeft. Ongeacht afkomst, milieu en zelfs mate van onderwijs. Hard, maar waar. Wake up and smell the coffee.

Tamza

Of zoals George Steiner zo mooi verwoordde:

"Als je hersens, je zenuwstelsel, je fantasie, je bewustzijn en al je bekwaamheden volledig opgaan in de grote voortbrengselen van de verbeelding in de wereld van abstract denken en speculatie, dan is ’t gevaar levensgroot aanwezig â€"tenzij je ontzettend goed oppast- dat je minder menselijk wordt, dat wil zeggen minder in staat bent om voeling te houden met de realiteit. Want de realiteit is vulgair, chaotisch en vormeloos en mist de kracht van lyrische expressie.

En tenzij wij een manier vinden om ook ons hart, ik kan ‘t niet anders zeggen, te vermenselijken, dan houden we de paradox van een zeer hoge beschaving die binnen zichzelf de honger stilt naar barbarisme enerzijds, en de onverschilligheid tegenover barbarisme anderzijds.

En zo probeer ik te bevatten hoe iemand van de Gestapo ’s middags kon martelen of moorden in Auschwitz of Belsen en ’s avonds prachtig Schubert kon spelen. En het vrijblijvende antwoord dat hij niet goed speelde, is een leugen. Hij speelde ’t schitterend. Of hoe iemand kon huilen om Rilke en elegieën uit zijn hoofd kende, en toch een ghetto kon uitmoorden. Of hoe overal om ons heen, in de bezette wereld, veel van de grootste intellectuelen, kunstenaars en denkers het barbarisme toeriepen: ‘Goedemorgen, kom erin en eet mee!’ Of het (barbarisme) zelfs niet zagen."

Inuit

#9
het lijkt mij duidelijk dat bovenstaande filmpje voor entertainment doeleinden is gemaakt, de interviewer is volgens mij een bekende entertainer in de VS, dus zo serieus moet je dit nou ook weer niet nemen. overigens is de porkspray grap wel super, kwam echt niet bij.

het onderstaande is helaas wel serieus, veel luisterplezier.

http://www.youtube.com/watch?v=9sOQQpsEl2Q

http://www.youtube.com/watch?v=q585feqa3bg

http://www.youtube.com/watch?v=g0yb9nbyMF4


http://en.wikipedia.org/wiki/Jerry_Klein%E2%80%99s_2006_Radio_Experiment

Miss_Krouna

Citaat van: Lâle op 29/09/2007 om 22:08:10
The president of Al Qaida is Yasser Arafat, everybody knows that.......hehehe.
Maar dit moet bijna wel in scene gezet zijn, mensen kunnen niet zo dom zijn.....toch???

Tegenwoordig zijn mensen heel onwetend, dus je weet maar nooit

Amando

Amerikaanse burgers houden zich alleen met zichzelf bezig en leven hun leven in hun land. Dat moeten mensen in Nederland ook eens doen.

Izouran

Citaat van: Inuit op 25/10/2007 om 15:07:46
het lijkt mij duidelijk dat bovenstaande filmpje voor entertainment doeleinden is gemaakt, de interviewer is volgens mij een bekende entertainer in de VS, dus zo serieus moet je dit nou ook weer niet nemen. overigens is de porkspray grap wel super, kwam echt niet bij.

het onderstaande is helaas wel serieus, veel luisterplezier.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jerry_Klein%E2%80%99s_2006_Radio_Experiment

Er zullen ongetwijfeld hier en daar wat knip-en plakwerk geweest zijn. Maar sommige vragen worden beantwoord met de zelfde suggesties die bij dat experiment van Jerry Klein in terug komt.  tattoo marks on people's bodies, have them wear armbands, put a crescent moon on their driver's license on their passport or birth certificate…....
Inderdaad disgusting.