Hoofdmenu

Doe maar niet

Gestart door student1980, 20/09/2007 om 14:14:07

Wah

Citaat van: Tamza op 20/09/2007 om 15:08:04
Mooi stuk van Tariq Ramadan, die had ik ook gelezen. En de pure essentie idd.

Ik had het gister nog over met een paar autochtone klasgenoten. Zij kenden de Ramadan alleen van 'niet eten, niet drinken, niet roken'. Ik legde ze uit dat het veel dieper gaat. Dat je misschien een paar kilootjes verliest, maar wel veel geestkracht erbij wint. Plus nog de rust van bezinning, vergeven en vergeving krijgen. Je zuivert niet alleen je lichaam, maar ook je geest (althans, dat probeer je zo goed en oprecht mogelijk). Door beheersing bereik je die hogere staat van spiritualiteit (zonder zweverig te doen).
(dat doe je wel, zwever de zweef ;D)

Maar echt het is zo. Mensen moeten eens gaan nadenken waarom ze de dingen doen zoals ze ze doen.

TheCFO

Citaat van: Wah op 20/09/2007 om 16:03:30
Er is ook een toename van het aantal atheisten met bekeringsdrift heb ik vernomen tijdens deze maand. Wtf, waarom gaan jullie niet zelf een zin voor jullie eigen leven zoeken? Of is dat het hele eiereneten, en ligt de zin hem in het infantiel puberen tegen mensen die dat wel hebben? Primitieveling.

Doe ff normaal, simpelton.
Ik noem hier slechts een feit, en jij begint over de zin van het leven en bekeringsdrift? Spoor jij niet helemaal?


TheCFO

#17
Citaat van: Wah op 20/09/2007 om 15:57:38
Typisch atheistenlogica. Door wie is het georkestreerd dan?
Enlighten me, door wie is het georkestreerd?

Citaat van: Wah op 20/09/2007 om 15:57:38Als je zelf de Islam niet ervaren hebt kun je je vooroordelen maar beter voor je houden.
Wat een zielige statement. Welk vooroordeel heb ik hier gedebiteerd? Het woord Islam heb ik helemaal niet eens gebruikt, het ging over peerpressure en de beschreven gevolgen daarvan.

En mag ik alleen een mening hebben over gelovigen als ik het eerst zelf ervaren heb? Hilarische kortzichtigheid voor iemand die anderen graag tot atheist bestempeld.

Citaat van: Wah op 20/09/2007 om 15:57:38Jij kiest ervoor om als atheist en slaaf van je verlangens en lusten door het leven te gaan, ok.

Atheisme ook al ervaren? Of een vooroordeeltje? Die goddeloze lustzoekers ook he?

Zalig zijn de eenvoudigen van geest!

Wat een tweetal dieptrieste comments Wah, en wat ben je slecht in begrijpend lezen. Dit topic gaat over het gedrag van sommigen in de ramadan, en jij reduceert het al weer een aanval op jouw geloof. Als de eerste de beste Calimero schiet je in de verdediging en begint ongenuanceerd te bleren.


Wah

Citaat van: TheCFO op 21/09/2007 om 09:39:26
Citaat van: Wah op 20/09/2007 om 16:03:30
Er is ook een toename van het aantal atheisten met bekeringsdrift heb ik vernomen tijdens deze maand. Wtf, waarom gaan jullie niet zelf een zin voor jullie eigen leven zoeken? Of is dat het hele eiereneten, en ligt de zin hem in het infantiel puberen tegen mensen die dat wel hebben? Primitieveling.

Doe ff normaal, simpelton.
Ik noem hier slechts een feit, en jij begint over de zin van het leven en bekeringsdrift? Spoor jij niet helemaal?


Welk feit, waar heb je 't over primaat? Je legt een link tussen Ramadan en toename van geweld. Licht dat eens toe.

TheCFO

#19
Ik stelde dat 'politiewoordvoerders dat zeiden' (=het feit)en ik stelde ook nog dat de oorzaak (zijn het ramadanners of juist niet) voor mij niet helder was.
Ik wil best ff voor je googlen hoor, maar in plaats van in een kramp te schieten en verongelijkt te gaan doen had je dat zelf ook ff kunnen doen.


TheCFO

Klets’ noemt Bernard Jens, woordvoerder van de politie Utrecht het nieuws dat tijdens de ramadan de criminaliteitscijfers in de Utrechtse wijk Kanaleneiland zouden verdubbelen. ‘Er is een lichte stijging tijdens de ramadan, maar een verdubbeling is zwaar overdreven.’

De Utrechtse wijkchef politie Van der Wal meldde dinsdag dat tijdens de ramadan de criminaliteitscijfers verdubbelden. Maar volgens Jens ligt de oorzaak van de stijging eerder aan het donker worden van de dagen.

(...)

Er zijn in de afgelopen jaren wel onderzoeken gedaan met de invloed van voeding op (crimineel) gedrag. Van een relatie tussen de ramadan en verhoogde criminaliteit lijkt wetenschappelijk gezien echter geen sprake.

Van niet eten overdag, zo weet wetenschapsredacteur Marcel Hulspas, wordt een mens niet agressiever, maar juist slomer.
(depers)

Wah

Citaat van: TheCFO op 21/09/2007 om 12:37:37
Klets’ noemt Bernard Jens, woordvoerder van de politie Utrecht het nieuws dat tijdens de ramadan de criminaliteitscijfers in de Utrechtse wijk Kanaleneiland zouden verdubbelen. ‘Er is een lichte stijging tijdens de ramadan, maar een verdubbeling is zwaar overdreven.’

De Utrechtse wijkchef politie Van der Wal meldde dinsdag dat tijdens de ramadan de criminaliteitscijfers verdubbelden. Maar volgens Jens ligt de oorzaak van de stijging eerder aan het donker worden van de dagen.

(...)

Er zijn in de afgelopen jaren wel onderzoeken gedaan met de invloed van voeding op (crimineel) gedrag. Van een relatie tussen de ramadan en verhoogde criminaliteit lijkt wetenschappelijk gezien echter geen sprake.

Van niet eten overdag, zo weet wetenschapsredacteur Marcel Hulspas, wordt een mens niet agressiever, maar juist slomer.
(depers)
Er staat dus duidelijk dat er geen relatie is. Waarom zeg je dan dat het aan de Ramadanners kan liggen? Blijkt maar weer eens dat je uit je nek loopt te kletsen.


TheCFO

#22
Ken jij niet lezen of zo, bennu zo beledigd dat je maar blijft bleren?

Ik stelde dat politiewoordvoerders dat zeiden. Das ook een feit, zoals de quotje uit de pers ook laat zien.

Ik stelde nergens dat het waar is wat die politieagenten zeiden, ik stelde ook nergens dat ramadanners daar verantwoordelijk voor waren.

Maar nadat ik dat feit (politiewoordvoerders hebben hierover gesproken) vermeldde, sloegen bij jou de stoppen door en is nadenken er niet meer bij. Als een klein verongelijkt kind dat gaat zitten mokken. Erg triest.


Wah

#23
Citaat van: TheCFO op 21/09/2007 om 09:49:13

Enlighten me, door wie is het georkestreerd?

Wat ben jij een ongelooflijke lulwammes. Laf uitspraken doen over 1 miljard mensen die jij georkestreerd ziet en dan niet eens de vraag durven beantwoorden maar terugkaatsen. Wees nou eens vent en sta achter je uitspraken, rechtse corpsbal.

Citeer
Wat een zielige statement. Welk vooroordeel heb ik hier gedebiteerd? Het woord Islam heb ik helemaal niet eens gebruikt, het ging over peerpressure en de beschreven gevolgen daarvan.
Peerpressure is een leuke sociolgische term, maar dat zegt op zichzelf niks. Leg uit hoe het georkestreerd is en dan hoe anderen elkaar de druk opleggen om allemaal hetzelfde te doen, als ze er zelf niet achter staan?


Citeer


Zalig zijn de eenvoudigen van geest!

Wat een tweetal dieptrieste comments Wah, en wat ben je slecht in begrijpend lezen. Dit topic gaat over het gedrag van sommigen in de ramadan, en jij reduceert het al weer een aanval op jouw geloof. Als de eerste de beste Calimero schiet je in de verdediging en begint ongenuanceerd te bleren.


Wat een zielig gedoe steeds, bekrompen mannetje. Slap ouwehoeren en je dan verschuilen achter gescheld. En dan niet eens interesse tonen van mensen die zelf in de Islamitische gemeenschap staan, maar gewoon je stomme onderbuikgevoelens projecteren. Gaat heen leeghoofd.

Dit topic ging over het gedrag van sommigen in de Ramadan. Jij sleept er 1 miljard moslims met de haren bij die elkaar onder druk zetten om aan iets mee te doen, omdat het georkestreerd zou zijn. We leven allereerst in Nederland, leg eens uit hoe iemand uit Indonesie of uit Pakistan een moslim in Nederland onder druk zet om te gaan vasten?

Wah

Citaat van: TheCFO op 21/09/2007 om 13:04:21
Ken jij niet lezen of zo, bennu zo beledigd dat je maar blijft bleren?

Ik stelde dat politiewoordvoerders dat zeiden. Das ook een feit, zoals de quotje uit de pers ook laat zien.

Ik stelde nergens dat het waar is wat die politieagenten zeiden, ik stelde ook nergens dat ramadanners daar verantwoordelijk voor waren.

Maar nadat ik dat feit (politiewoordvoerders hebben hierover gesproken) vermeldde, sloegen bij jou de stoppen door en is nadenken er niet meer bij. Als een klein verongelijkt kind dat gaat zitten mokken. Erg triest.


Waarom doe je zo agressief? Waarom kun je niet normaal een discussie aangaan zonder als een klein meisje op de grond te gaan stampen, wanneer je op je fouten gewezen wordt? Lijd je aan geheugenverlies van overmatig drankgebruik ofzo? Moet ik nou voor schooljuf gaan spelen, omdat jij niet meer weet wat je zelf zegt?

Check:
Citaat van: TheCFO op 20/09/2007 om 15:12:16
Volgens politiewoordvoerders is er wel degelijk een toename van ellende tijdens de ramadan, dus dat lijkt aynans visie te onderschrijven. (hoewel ook geweldadige antiramadanners mede voor die toename kunnen zorgen)
Seniel ventje. Hier zeg je weer dat Ramadanners wel mede- verantwoordelijk voor die toename zijn. Verder suggereer je dat Aynans visie over gewelddadige Ramadanners onderschreven wordt. Terwijl dat artikel toch heel duidelijk zegt dat er totaal geen verband is en dat mensen juist loom worden van de Ramadan.

Loop dus niet steeds zo dramatisch te doen  en geef je fouten gewoon toe man.

Botermes

Het is meer een probleem van het niet kunnen roken, daar raak je erg gestressed van.

Inuit

Citaat van: XallasianX op 21/09/2007 om 13:38:21
Het is meer een probleem van het niet kunnen roken, daar raak je erg gestressed van.
daar heb ik eerlijk gezegd nog het allerminst last van, soms heb ik 's avonds na het eten niet eens trek om te roken.

Botermes

wat voor een roker ben jij en hoelang rook je al ?

Inuit

Citaat van: XallasianX op 21/09/2007 om 15:33:41
wat voor een roker ben jij en hoelang rook je al ?
niet zo'n zware, verschilt hoeveel ik er per dag rook, maar gemiddeld genomen doe ik 2 dagen met een pakje.

Botermes

Ik heb rokers waaronder ik zelf ook altijd horen klagen tijdens de ramadan tot ik jou tegenkwam :D