muh n hammish n izakiren

Gestart door quaid n b-bouayach, 21/08/2007 om 23:05:54

quaid n b-bouayach

ik ben de kleinzoon van de leider van het rif mhand hddou dat is de broer van hammish de oom van Muh n Hammish ,hij heeft een broer genaamd hddou n hammish; in die tijd waren dat de beste mensen onder mohammed abdel karim el khatabi dat zijn de neven van de grote leider mhand hddou zijn nazaten zijn er nog steeds genaamd dawa nrquaid/ ihajin, ze zijn onderanderen te vinden in izakiren/ ben bouayach.(en natuurlijk hier in europa)

de leider mhand hddou zijn positie was hoger dan die van mohammed abdel karim <- hij was er in de tijd dat er oorlog was met Frankrijk toen de koning molaya abdel hafid marokko verkocht met lening/kredit daarna kwam frankrijk en nam marokko in zijn bezit behalfe het noorde van rif daarvoor heeft mhand hddou oorlog voor gevoerd. de molaya yousif stuurde hem geld en dat was zijn hulp in die tijd.

mhand hddou gaf zijn leven in het kazerne (jabl 3arwi)voor zijn vaderland dat ging als volgd: hij sprong met zijn paard over een muur zoals getuigen menen te zeggen, daarna heeft hij zijn mazoka een soort van geweer geheven en schoot daarna heeft niemand hem ooit meer gezien


  ik treed niet in details want het is een groot geschiedenis verhaal maar als er vragen zijn antwoord ik ze graag .

ik heb een vraagje aan diegene die beweerde dat Muh n Hammish een familie lid is/was wie ben je enwat is je achternaam en waar woon je in nederland misschien ben je wel famillie