Hoofdmenu

Aardbeving Peru...

Gestart door Samir!, 18/08/2007 om 12:28:58

Samir!

Zoals jullie weten heeft er een zware aardbeving plaatsgevonden in Lima(Peru). Hier zijn honderden doden gevallen en duizenden daklozen. Mijn vraag aan jullie is, weet iemand waar ze kleding inzamelen voor shab peru? Want ik heb echt veel kleding beschikbaar. 3 of 4 grote tassen zitten vol met kleding. Dit wil ik graag beschikbaar stellen voor slachtofferhulp organisaties of kerken, maar ik kan niks vinden op google. Weet iemand of dat er can organisaties of kerken in omg. Rotterdam zijn waar ik die tassen kan afgeven?

tannemirt.


Izouran

Ik moet zeggen dat ik er weinig van mee gekregen heb. Het Nederlandse Rode Kruis heeft een giro beschikbaar gesteld. http://www.blikopnieuws.nl/bericht/56085

Marokko gaat financiële hulp verlenen aan het door een krachtige aardbeving getroffen Peru. Dat heeft het Marokkaans Ministerie van Buitenlandse Zaken in een persverklaring bekengemaakt. Peru is deze week door een aardbeving getroffen waarbij honderden mensen om het leven zijn gekomen, duizenden gewond zijn geraakt en veel materiële schade is aangericht.

Met de hulp wil Marokko, onder andere, haar solidariteit tonen met de slachtoffers van de aardbeving in het Zuid-Amerikaanse land. Hoeveel de financiële hulp bedraagt, is niet bekend.

Volgens internationale ramingen, zijn minstens 500 mensen gedood, 1.500 anderen verwond en bijna 400 huizen vernietigd.

Maghreb magazine.


Samir!

#2
400 huizen?

Op 15 augustus werd Peru getroffen door een aardbeving. Ongeveer 600 mensen verloren het leven en meer dan 1000 raakten gewond. Meer dan 33.000 huizen zijn verwoest, waardoor zo'n 150.000 mensen opvang en verzorging nodig hebben. Het Rode Kruis deelt hulpgoederen uit, biedt medische assistentie en zoekt naar slachtoffers in het puin die de aardbeving heeft achtergelaten. Het is nu winter in Peru en de bevolking moet beschermd worden tegen de kou. Daarnaast is er behoefte aan schoon drinkwater

rodekruis.nl

Ik ga ze morgen bellen.

Lâle

Laat je het hier even weten als je meer weet? Heb namelijk ook nog stapels kleding liggen. Alvast bedankt.

Hadou

Ik weet niet of dat kleding wel daar aankomt.

Samir!

Ik heb gebeld naar het rodekruis, zij verwezen mij door naar de Peruaanse ambassade in den haag, maar ik kon daar niemand bereiken. Vervolgens heb ik gebeld naar de Peruaanse consulaat in Amsterdam. Daar heb ik een telefoonnummer gekregen van een bestuurslid van een groot Peruaanse vereniging in Nederland.

Deze meneer heb ik vervolgens gelijk gebeld,. Hij vertelde mij dat ze bezig zijn om kleding in te zamelen in een warenhuis(of zo). Ik heb hem mijn telefoonnummer en email adres gegeven. Hij gaat mij bellen of mailen voor verdere info.

Ze waren echt blij man, zowel de medewerkster van de consulaat als die bestuurslid.

Ik ga iig die 4 tassen afstaan aan die mensen. Wie met mij mee wil moet het zeggen, dan kunnen we met z’n allen tegelijk gaan of zo.

http://www.peru-holanda.org/nl/index.php


Bestuur en gegevens

Asociación Perú-Holanda
Bolkruid 42
3068 DN Rotterdam
Nederland

Telefoonnummers:

06-50984603 (algemeen)

06-16555212 (webmaster)

010-4563540 (ledenadministratie)

E-mail : bestuur@peru-holanda.org

De Vereniging Perú-Nederland staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 24281626.




ameziane

Goed initiatief Samir. Als zo'n ramp zich voordoet, staat het menselijke voorop. Iemands afkomst of religie is dan van secundair belang.

Izouran

#7
Citaat van: Samir! op 20/08/2007 om 19:30:59
400 huizen?

Das wel erg weinig inderdaad, op een andere site stond weer; De mensen en de hulpgoederen zijn naar het epicentrum van de ramp gebracht, Pizco. De aardbeving in Peru heeft aan 437 mensen het leven gekost. Daarnaast zijn er meer dan 800 gewonden gevallen.17.000 huizen zijn verwoest. Moge Allah (swt) je voor deze goede daad zegenen.   

Samir!


Inuit

Citaat van: Hadou op 20/08/2007 om 22:12:47
Ik weet niet of dat kleding wel daar aankomt.
ik vind niet dat je je door die gedachte ervan moet laten weerhouden om iets op te sturen, want in principe kun je er alleen zeker van zijn dat de kleding aankomt als je het zelf brengt en uitdeelt. er is geen reden om aan te nemen dat de desbetreffende oragnisaties niet doen wat ze beloven, dus ik zeg opsturen die hap.

en topicstarter, thumbs up dat je hier op amazigh.nl de aandacht voor vraagt.

Hadou

Citaat van: Inuit op 22/08/2007 om 11:59:33
Citaat van: Hadou op 20/08/2007 om 22:12:47
Ik weet niet of dat kleding wel daar aankomt.
ik vind niet dat je je door die gedachte ervan moet laten weerhouden om iets op te sturen, want in principe kun je er alleen zeker van zijn dat de kleding aankomt als je het zelf brengt en uitdeelt. er is geen reden om aan te nemen dat de desbetreffende oragnisaties niet doen wat ze beloven, dus ik zeg opsturen die hap.

en topicstarter, thumbs up dat je hier op amazigh.nl de aandacht voor vraagt.
Ik was niet van plan om het idee te ontmoedigen.
Het is idd heel goed van Samir om er aandacht aan te besteden. En dat heeft hij goed uitgezocht.

Enkel wil ik er bij melden, dat de kleding verzameling niet rechtstreeks naar de behoeftigen gaat.
De kleding wordt verzameld en verkocht.
-Kledingstukken worden versnipperd en als poetsdoeken gemaakt en worden weer verkocht aan de industrie.
Of  - Ze worden door handelaren als Trapoe elders in de wereld verkocht.

De opbrengst (in geld ) komen dan pas vrij voor de behoeftigen. wel gaan er onkosten van af.

-- Als er een giro rekening open staat , dan is het volgens mij beter.

Inuit

Citaat van: Hadou op 22/08/2007 om 17:22:11
Ik was niet van plan om het idee te ontmoedigen.
Het is idd heel goed van Samir om er aandacht aan te besteden. En dat heeft hij goed uitgezocht.

Enkel wil ik er bij melden, dat de kleding verzameling niet rechtstreeks naar de behoeftigen gaat.
De kleding wordt verzameld en verkocht.
-Kledingstukken worden versnipperd en als poetsdoeken gemaakt en worden weer verkocht aan de industrie.
Of  - Ze worden door handelaren als Trapoe elders in de wereld verkocht.

De opbrengst (in geld ) komen dan pas vrij voor de behoeftigen. wel gaan er onkosten van af.

-- Als er een giro rekening open staat , dan is het volgens mij beter.
Ah dat wist ik niet, dan is het wel beter om harde eutjes te storten.


Ik moest echt lachen toen ik 'trapoe' las, dat is echt het taalgebruik van ait tfarsit en de redchur in rkempoe van ait touzine :)

Samir!

Deze mensen zullen die kledingstukken niet verkopen. Ze hebben contacten in Peru waaraan ze die goederen zullen afleveren.

Ik heb zaterdag een afspraak in Utrecht. Daar zal ik mijn deel dan inleveren. Zal met een volle auto vertrekken ;D . 


Hadou

Ik heb ook een lading voor ze. Ik zie dat ze ook in Almere vertegenwoordigt zijn.
Inuit moet ook fisabili llah gaan werken..
zid a Inuit zid ! jme3 arud dh tsira  i rmusakin.

Samir!

#14
IK had beloofd om 4 tassen af te geven. Acheraf heb ik 2 tassen en 10 vuilniszakken gebracht. 2 zakken met jassen, 2 zakken met schoenen en de rest met van alles en nog wat.  Die man was echt blij.