De islamitische democratie

Gestart door Izwan, 08/08/2007 om 09:32:01

Izwan

Citaat van: Gordo op 10/08/2007 om 15:13:17

De reactie op het artikel is kort en bondig:

Hij spreekt over "Amrohom Shoera Baynahom', maar hij gaat voorbij aan het feit dat volgens dezelfde Koran wie dan ook gekozen wordt, maar een wet mogelijk is en dat is de Sharia. Want anders ga je naar de hel (om het bot te zeggen, maar zo is het).

Bij het toepassen van de sharia zal er geen gelijkheid zijn tussen man en vrouw, moslim en niet moslim, etc. Er zijn talloze voorbeelden te noemen waarin de shria wetgeving niet overeenkomt met de normen en waarden die een democratie tot stand brengen. Er zal dus nooit een democratie gevestigd kunnen worden. (Laat ik het maar niet hebben over de starf methoden die de sharia oplegt, die vaak onmenselijk beschouwd zullen).

Nog een ander problematiek: Hij spreekt over zijn interpertatie van de vers, dat wil dus zeggen dat er nog honderd duizend interpertaties zullen zijn. Wiens Sharia: Die van Afghanistan of SA, etc...

Naar mijn mening moeten de wetten aards gemaakt worden door mensen en door het een of ander boek. Vergeet niet dat de inhodu van de koran totaal anders zou zijn, als hij neergedaald( ofgeschreven) was in de noordpool.

P.s.
Ik geef mijn mening hier, niets meer en niets minder.
Wat betekent democratie volgens je?
Wat zijn de normen en waarden van democratie waar je over hebt?
Wat betekent Sharia volgens je?
Weet jij waarom zijn er verschillend Sharia`s te bedenken?
Kunt jij een paar interpretatie´s van de vers waar je over hebt melden?

Izwan

Citaat van: izem1986 op 11/08/2007 om 08:28:26
Citaat van: Izwan op 10/08/2007 om 14:47:27
Citaat van: izem1986 op 10/08/2007 om 10:28:03
Citaat van: Izwan op 10/08/2007 om 10:02:57
Het stinkt hier aan angstzweet. Sorry, Ik moet echt dringend gaan kotsen. Bah


feiten maken je bang he, gelukkig  is dit de cyberworld en kan ik die stank dus  nie ruiken
Over welke feiten heb jij het. Bedoel jij soms je kromme verhaal waar je onze profeet dictator noemt. Wat een lef heb jij zegt!!! Ga eerst uitzoeken wat een facistisch dictatoriale systeem betekent voordat je deze topic gaat vervuilen.


mohammad was niet alleen een dictator maar ook een pedofiel, hij trouwde met een 6 jarig meisje (aisha)
hij was een analfabete schapenherder die met een oude vrouw trouwde om haar geld. daarna trouwde hij nog met 10 andere , maar hij verbiedt andere mannen dat te doen hoezo superieure gevoelens.
daarnaast leidde hij het barbaarse moslimleger die hele dorpen verwoestten en hun vee buitnamen. vrouwen en kinderen werden vermoord zoals in Gaybar.

dit zijn feiten die moslims niet graag wille horen... maar het blijven feiten!!!


Ik lees hier niets anders dan de scheten van Hersi Ali die ze in Nederland achtergelaten heeft. Verder zal ik de scheten van HA niet serieus nemen.


Izwan

Citaat van: izem1986 op 11/08/2007 om 08:31:36
die achterlijke barbaar met een baard zei dat hij democratie niet erkent omdat het westers afval is en de vijand van e sharia is!!! je moet eerst dat artikel lezen voordat je hier komt janken!!
Ik hoef dat artikel helemaal niet te lezen, want ik heb die uitzending live gezien. Daarnaast heb ik die man waar je over hebt vaak in discussie´s programma´s gezien, zijn standpunten is bij me redelijk bekend. Hij is niet tegen democratie, maar wel tegen de nep democratie van het westen die ze in islamitische landen willen opleggen. Daarnaast is hij van mening dat de democratie in het westen nep is, want de politicus luisteren niet naar de mening van de meerderheid van hen bevolking.

Citaat van: izem1986 op 11/08/2007 om 08:31:36
en wat zegt die cijfer van 85% ? het merendeel van de arabische wereld zijn analfabete kamelenherders zaols hun profeet en die zien in elke mislukking een joods/amerikaans complot
Het is precies wat die man bedoelde met het feit dat de zogenaamde arabische liberalisten in de islamitische landen de democratie verhinderen. Zij respecteren de mening van de meerderheid niet zoals je hier laat zien.

Inuit

#18
Citaat van: izem1986 op 13/08/2007 om 08:29:59
op dit oment is er maar 1 democratie en dat is die van de westerse landen! de arab/moslim landen zijn dat niet en zullen dat nooit, al helemala niet als ze de sharia gaan toepassen!! i heb al utgelegd hoe het dan eruit zal zien
en de westerse landen zijn natuurlijk een homogene hoop waar je uit kan putten om je holle wijheden te onderbouwen.......de democratie (2 partijen systeem waarbij indirect de multinationals het land regeren) van de VS is natuurlijk hetzelfde als de parlemantaire democratie van NL en deze is natuurlijk weer hetzelfde als de democratie van Israel (waarbij de 3e grootste partij in de knesset [partij van liebermann] als een van haar standpunten heeft om het beloofde land van niet-joden te zuiveren en er wetten zijn die expliciet verschil maken tussen joden en niet-joden).

geef op zijn minst aan of je het hebt over democratie in theorie (utopisch model) of refereer anders aan een speciefieke toepassing van democratie.

Citeer
democratie is meer dan verkiezingen!! als je het lot van een land laat afhangen van analfabete schapenherders dan ben je zwaar de pineut!! de meesten van die schapenherders stemmen op een partij programma maar p ene bepaalde persoon, hun familielid of iemand die ze een geit heeft geschonken!! of natuurlijk iemand die de islam erbij haalt en ze laat dromen van een superieure moslimland die de kuffar zal uitroeien. dat is wat we nu zien in marokko
als we kijken naar de huidige toestand in de wereld heb je toch echt de schijn tegen, want volgens mij zijn de kuffar (zoals jij ze noemt) in macht superieur en maken daar gretig gebruik van, want hoe wil je anders het onderstaande verklaren:
http://www.krysstal.com/display_acts.php?year1=0000&year2=0000&regioncountry=Middle+East&countrya=ALL&topic=ALL
http://www.krysstal.com/display_acts.php?year1=0000&year2=0000&regioncountry=Africa&countrya=ALL&topic=ALL
http://www.krysstal.com/display_acts.php?year1=0000&year2=0000&regioncountry=Asia&countrya=ALL&topic=ALL

ik blijf mij verbazen over mensen die dan nog durven te zeggen dat de moslim een gevaar is.


en je eerdere 'punt' over inferieuriteit van niet-moslims onder het islamitische systeem (valt in principe samen met het constant als gevaar beschrijven van de moslim) omdat dat deze belasting dient te betalen die niet geldt voor moslims omdat deze dit compenseren met dienstplicht.
ten eerste is dit iets wat vroeger is toegepast, dit wil dus niet zeggen dat het "written in blood" is. in medina was er in de beiginperiode van de islaam een leger die medina diende te beschermen en deze bestond naast uit moslims ook uit niet-moslims (die in medina woonden), dus misschien dat je dingen eerst in conext moet plaatsen om ze enigszins te kunnen begrijpen. daarnaast hoefden niet-moslims onder het islamitische systeem geen zakaat en zakaat al-fitr te betalen (beiden vormen van belasting) omdat dit regels voor moslims zijn en niet-moslims hebben hier niets mee te maken, is hier dan ook sprake van inferieuriteit? misschien moet je termen als superieuriteit en inferieuriteit maar niet te snel in je mond nemen, want het zegt meer over hoe jij naar de wereld kijkt, dan hoe deze werkelijk is.
en wellicht dat je naast Robert Spencer achtige crap ook wat serieuze bronnen kunt raadplegen mits je serieuze interesse hebt, als je slechts op zoek bent naar oppurtunistisch gezever, dan kun je blijven zitten waar je zit.

Speurneus

Het geraaskal van die Izwan toont wel perfect aan dat we aan die "islamitische" democratie maar niet moeten beginnen. Het land waar hij of zijn ouders vandaan kwamen zit nog in de duistere Middeleeuwen en Izwan heeft zich daarvan nog niet kunnen losmaken, hoewel hij van Nederlandse meesters en juffen heeft leren lezen en schrijven. Maar kritisch nadenken is er nog niet bij. Is maar goed dat die jongen hier niet zoveel te vertellen had, want anders had hij nog vergeten dat een groot gedeelte van Nederland onder de waterspiegel ligt en hij lijkt me niet het  figuur die zorgt dat wij hier in Nederland droge voeten houden.

Inuit

#20
Citaat van: Speurneus op 13/08/2007 om 15:10:56
Het geraaskal van die Izwan toont wel perfect aan dat we aan die "islamitische" democratie maar niet moeten beginnen. Het land waar hij of zijn ouders vandaan kwamen zit nog in de duistere Middeleeuwen en Izwan heeft zich daarvan nog niet kunnen losmaken, hoewel hij van Nederlandse meesters en juffen heeft leren lezen en schrijven. Maar kritisch nadenken is er nog niet bij. Is maar goed dat die jongen hier niet zoveel te vertellen had, want anders had hij nog vergeten dat een groot gedeelte van Nederland onder de waterspiegel ligt en hij lijkt me niet het  figuur die zorgt dat wij hier in Nederland droge voeten houden.
en ik maar denken dat de koloniale mindset tot het verleden van europa behoort......heeft degene die ooit zei dat de westerse beschaving slechts een vernis-laagje is dan toch gelijk?


ps. de populariteit van islamitische partijen als AK in Turkije en PJD in Marokko (en de kritiek van hun tegenstanders) tonen wel heel mooi aan hoe de zogenaamde hoeders van democratie en vrijheid in werkelijkheid over democratie denken, want democratie is natuurlijk alleen leuk als jouw partijtje wint :)

Izwan

Citaat van: Speurneus op 13/08/2007 om 15:10:56
Het geraaskal van die Izwan toont wel perfect aan dat we aan die "islamitische" democratie maar niet moeten beginnen. Het land waar hij of zijn ouders vandaan kwamen zit nog in de duistere Middeleeuwen en Izwan heeft zich daarvan nog niet kunnen losmaken, hoewel hij van Nederlandse meesters en juffen heeft leren lezen en schrijven. Maar kritisch nadenken is er nog niet bij. Is maar goed dat die jongen hier niet zoveel te vertellen had, want anders had hij nog vergeten dat een groot gedeelte van Nederland onder de waterspiegel ligt en hij lijkt me niet het  figuur die zorgt dat wij hier in Nederland droge voeten houden.
Oeps, in eens is Izwan belangrijker dan het onderwerp zelf.
Bij deze wil ik de rest van je dag verpesten.

Resoluut voor het kalifaat
In Jakarta kwamen gisteren 100.000 aanhangers samen van de radicaal-islamitische beweging Hizb ut-Tahrir. Zij willen een islamitische staat voor alle moslims.Uit 100.000 kelen klonk gisteren in het Gelora Bung Karno-stadion in Jakarta het Allahu akbar, Allah is groot. Uit de hele wereld waren aanhangers van de radicale islamitische beweging Hizb ut-Tahrir naar de Indonesische hoofdstad gekomen om op te roepen tot herstel van het kalifaat, een islamitische staat voor de gehele ummah , de moslimgemeenschap.

„We moeten deze boodschap over alle hoeken van de wereld uitdragen, van oost naar west, zodat we op de dag des oordeels trots kunnen zijn”, zei Salim Frederick namens de Britse tak van de organisatie. Sprekers als Frederick konden rekenen op enthousiaste bijval van de menigte, die verdeeld was in aparte vakken voor mannen en vrouwen. „Hizb ut-Tahrir [Bevrijdingspartij] is resoluut en compromisloos tegenover niet-islamitische culturen, en wordt gedreven door de liefde voor Allah”, verklaarde een aanwezige Indonesische lerares tegen persbureau AP.

Hizb ut-Tahrir had niet voor niets Indonesië, het grootste moslimland ter wereld, uitgekozen voor de bijeenkomst. De vrijheid van meningsuiting is er voor moslims groter dan in veel andere landen. Het gedachtengoed van de organisatie is zo radicaal, dat zij in veel landen in Europa, het Midden-Oosten en Azië verboden is.

Volgens Hizb ut-Tahrir is de khilafah, het kalifaat, de enige juiste vorm van bestuur. Het islamitische deel van de wereldbevolking moet geregeerd worden door de wetten van God, zoals vastgelegd in de koran, en niet door wetten die door mensen zijn geschreven, laat staan door de wetten van ongelovigen. In Dar al-Islam, het Huis van de islam, moet de shari’a, het islamitisch recht gelden. Dit systeem is onverenigbaar met de ‘westerse’ democratie, waarin moskee en staat gescheiden zijn.

„Na de vernietiging van het kalifaat [het Ottomaanse rijk in 1924], is tragedie na tragedie neergedaald over de islamitische wereld”, zei Ismail Yusanto, woordvoerder van de Indonesische afdeling, tijdens de opening van de bijeenkomst. „Onze natie is verdeeld in vijftig [landen] en de ongelovige kolonialisten hebben heersers gekozen in al deze landen.”

Hoewel toespraken van Hizb ut-Tahrir-leiders doorspekt zijn met termen als jihad, zelfverdediging tegen ongelovigen en revolutie, zegt de organisatie geweld af te zweren. Er is geen gewapende vleugel en de beweging is nooit aangeklaagd voor geweld. De vrees bestaat dat er banden zijn met moslimterroristische bewegingen die vanuit Hizb ut-Tahrir leden werven, maar dat is nooit aangetoond. Na de aanslagen in Londen in juli 2005 wilde de toenmalige Britse premier Tony Blair bijvoorbeeld de organisatie verbieden, maar zo ver is het niet gekomen. Vorige maand zei oud-minister van Binnenlandse Zaken John Reid dat twee studies hebben uitgewezen dat er onvoldoende grond is voor een verbod.

Hizb ut-Tahrir schept zelf weinig duidelijkheid over haar manier van opereren. Sommige journalisten mochten gisteren bijvoorbeeld niet alles vragen wat zij wilden aan de bezoekers van de bijeenkomst. Ook wil de organisatie niet zeggen hoeveel afdelingen zij heeft, of hoeveel leden; schattingen lopen uiteen van enkele duizenden tot een miljoen. „We hebben de steun van tienduizenden moslims verspreid over het land”, verklaarde Imran Waheed, woordvoerder van de Britse afdeling, tegenover de BBC. Naar verluidt is Groot-Brittannië de belangrijkste Europese tak. „Lidmaatschap is niet de kern van de zaak. De kern is hoe sterk de boodschap is”, aldus Waheed.

Drie stappen naar een kalifaat in het Midden-Oosten

Hizb ut-Tahrir is opgericht in Jeruzalem in 1953 door de Palestijnse jurist Taqiuddin an-Nabhani. In veel Midden-Oosterse, Centraal-Aziatische en Europese landen is de organisatie inmiddels verboden.
De organisatie zegt met vreedzame middelen een kalifaat te willen stichten, een islamitische staat, volgens islamitisch recht, voor alle moslims. De staat moet in een Arabisch land komen te liggen, omdat Arabisch de taal van de koran is. Het pad naar het kalifaat verloopt volgens Hizb ut-Tahrir in drie fases:
Eerst moet een groep van aanhangers gecreëerd worden die gelooft in de ideologie van de beweging. In de tweede fase verspreidt deze groep de boodschap over de ummah, de gemeenschap van moslims. In de derde fase wordt een regering gevormd die het islamitisch recht doorvoert en uitdraagt.
Hizb ut-Tahrir is ook in Nederland actief. Gisteren hield de organisatie een bijeenkomst in Rotterdam.

nrc.nl

Izwan

Citaat van: Inuit op 13/08/2007 om 12:43:39
en je eerdere 'punt' over inferieuriteit van niet-moslims onder het islamitische systeem (valt in principe samen met het constant als gevaar beschrijven van de moslim) omdat dat deze belasting dient te betalen die niet geldt voor moslims omdat deze dit compenseren met dienstplicht.
ten eerste is dit iets wat vroeger is toegepast, dit wil dus niet zeggen dat het "written in blood" is. in medina was er in de beiginperiode van de islaam een leger die medina diende te beschermen en deze bestond naast uit moslims ook uit niet-moslims (die in medina woonden), dus misschien dat je dingen eerst in conext moet plaatsen om ze enigszins te kunnen begrijpen. daarnaast hoefden niet-moslims onder het islamitische systeem geen zakaat en zakaat al-fitr te betalen (beiden vormen van belasting) omdat dit regels voor moslims zijn en niet-moslims hebben hier niets mee te maken, is hier dan ook sprake van inferieuriteit? misschien moet je termen als superieuriteit en inferieuriteit maar niet te snel in je mond nemen, want het zegt meer over hoe jij naar de wereld kijkt, dan hoe deze werkelijk is.
Sterker nog, niet moslims die vrijwilligers aan kant van de moslims hebben gevochten hoefden ze helemaal geen belasting te betalen. Als ik me niet vergis is het vers Soera bij de slag van Badr geopenbaard. De aanleiding was een onenigheid over oorlog tactiek. Profeet en aantal Sa7aba wilden hen vijand Madina laten aanvallen en binnen de stad zich gaan verdedigen. De meerderheid van moslims leger waaronder joden en christenen waren wilden juist dat de moslim leger hen vijand gaan aanvallen. Uiteindelijk heeft profeet de keuze van de meerderheid geaccepteerd.

Inuit

#23
Citaat van: izem1986 op 14/08/2007 om 08:28:41
oh nee he het is weer israel die het kwaad is... alle arabische partijen in de arabische wereld willen israel, en niet alleen israel maar ook de joden overal uitroeien!! denk je dat de israelis dan jou snoep gaan geven?

en in israel MAG je op die partij stemmen, je KAN ook op een andere partij stemmen!! waar in de arab wereld gebeurt dat?
oh jee, zo snel de troefkaart al spelen, jij bent niet bepaald het type slow playing pokeraar :).

wie heeft het hier over Israel als het kwaad? ik noem slechts enkele feiten waarmee ik wil aangeven dat de democratie zoals men deze in Israel kent totaal verschilt van die in NL, want zoals je al zelf zei, democratie is meer dan kiezen alleen.


Citeer
is dat de schuld van het westen?

moslims moeten een keertje gaan werken in plaats van de hele dag te zitten bidden!!
blijkbaar heb je niet op de links geklikt, of althans niets van de links gelezen, moet je maar eens voor de grap doen en dan je vraag nog eens lezen ;)


Citeer
compenseren? ga dat maar tegen een 5 jarig kindje zeggen jongen, de niet-moslim MOCHTEN niet meedoen omdat ze niet te vertrouwen zijn!!! de islam die zogenaamd volkeren samenbrengt !!
ik zou zeggen probeer maar eens met je Marokkaanse achtergrond een strategische positie binnen de NL defensie te bekleden, je mag in de infanterie ja, om de kogeltjes op te vangen :). het militaire apparaat van een natie is altijd al iets geweest waarmee men heel voorzichtig is, want als buitenstaanders dat weten te infiltereren, dan kan een heel land naar de klote geholpen worden. en als je nou een beetje achtergrond kennis zou hebben dan wist je dat de moslims destijds heel vaak aangevallen werden, zowel van binnen als van buiten uit, dus het is niet zo heel raar dat zij zich nogal terughoudend opstelden tov niet-moslims.



de uitspraken die jij doet over profeet Mohammed (vzmh) zijn slechts schadelijk voor jezelf, want zo'n grote persoonlijkheid kun je niet omlaag halen of ook maar een kras aanbrengen op zijn reputatie, daarvoor is zijn persoonlijkheid simpelweg te groot.

hmidoush

heb even deze discussie gevolgt wat mij zoal opviel dat sommige blijkbaar geen kennis hebben van sharia en beweeren dat het niet te rijmen is met democratische wetten..

volgens een nederlandse onderzoeker vertoont sharia iets van 95% gelijkenis met nederlandse wetten..


Izouran

Citaat van: izem1986 op 13/08/2007 om 08:32:53
Citaat van: Izouran op 11/08/2007 om 12:19:45
Je bent vervloekt, over feiten moet jij niet spreken,
geef nou eens aan waarom dat gene feiten zijn?
Citeer  ik durf te wedden dat jij de Qoraan niet eens gelezen heb. Zwake clichés opnoemen, hoe zielig kan je zijn.
het is pas zielig als je de feiten zwakke cliches zijn maar zelf kan je dara geen antwoord opgeven
CiteerJij hebt duidelijk geen respect voor de islam als geloof,
ik heb ook gene respect voor het facisme, ik ben een mens en wil dat alle mensen gelijk behandled moeten worden
Citeer  je zou hier op het forum verbannen moet worden.
dat is wat moslims doen met anders zijnden. in het echte leven moeten ze onthoofd worden maar op ene website moeten ze verbanneb worden.. tfoe g achterlijke mentaliteit

De discussie over de waarde tussen het huwelijk van Mohammed(saw) en Aicha(Raa) ga ik helaas niet met je aan, omdat je zwart beschimmelde hard en achterlijke bekrompenheid daar in de weg staat. Als jij zo graag pleit voor gelijke benadeling, laat dan je racistische uitspreken achterwegen. Het enigste wat jij hier probeer te doen, zijn je frustraties die je in je jeugd hebt opgelopen er uit te gooien, om zo je grammetje te halen, 3la mentaliteit, t3ezneth ges.

Wahaha met je; op dit oment is er maar 1 democratie en dat is die van de westerse landen!
Hoe beldoel je, je bent ingepakt.



hmidoush

#26

Citeer


natuurlijk is sharia gene democratie!!

in een democratie hoort er oppositie te zijn en om een bepaalde tijd verkiezingen. als moslims aa de macht komen kan je dan geen christelijke oppositie hebben want die moeten onthoofd worden. en je kan ook geen verkiezingen houden omdat je dan de shoera krijgt... de stamhoofden gaan dan vergaderen over wie wat krijgt. het volk heeft daar niks over te zeggen. en plus de discriminatie die de islam mee brengt zoals ik al heb uitgelegd... en de pedofilie
hitler is ook op een democratische manier aan de macht gekomen,en iedereen weet onderhand wel hoe het toen was..en wilders is in aankomst.

Inuit

Citaat van: izem1986 op 15/08/2007 om 08:27:47
ja het is heel toevallig dat jij israel uitkiest he, het is puur toeval.. geloof je het zelf? en in israel heb je inderdaad democratie en in de arabische wereld niet. in een land waar corruptie is en waar alles erfelijk is... zelfs de schoonmakabaan wordt geerft dan heb je geen democratie

ik heb heel effe gekeken, ik ga niet van onderwerp veranderen... het is altijd zo geweest... moslims moeten altijd iemand anders de schuld geven

oh nu geef je het wel toe eerst zei zeurde je over compensatie.

dus allah is ook een mens die discrimineert? wat hebben daar aan dan?
en je vindt het ook normaal dat een burger belasting moet betalen puur omdat hij in een ander god gelooft?  hoe zou je dta vinden als je in nl belasting moet betalen omdat je in de pedofili gelooft?

te groot bij ongeschoolde barbaren, maar kwantiteit wint het niet van kwaliteit jongen.. en de feiten blijven de feiten ook al praten jullie daar niet over: nog een keertje dan:

jullie grote persoonlijkheid was een analfabete schapenherder die een negen jarige heeft verkracht en met ene oude vrouw is getrouwd voor haar geld. hij zelf trouwde met 11 vrouwen maar anderen mogen alleen 4 vrouwen hebben!!

het zegt genoeg over jullie mentaliteit
sorry mijn fout, ik dacht dat ik het voor elkaar zou krijgen om een inhoudelijke discussie met je te voeren.

ps. lees je eigen reacties nog eens door en bedenk dan dat jij de moslim een ongeschoolde barbaar durft te noemen ;D

MBTiza

Aqzin1986,

Safie ikfec zi onzin...wat een hoop bla zeg.

antiarab

Citaat van: aziTBM op 15/08/2007 om 12:15:29
Aqzin1986,

Safie ikfec zi onzin...wat een hoop bla zeg.
dit is pas onzin. iemand akzin noemen omdat hij hier zijn ideeen plaatst.