22 juni 2007: Lezing door Khadija El Mourabit & Karima Ouchan.

Gestart door De Levante, 19/06/2007 om 22:05:15

De Levante

De Kleur van de Maghreb - Lezing door Khadija El Mourabit & Karima Ouchan

22 juni 2007, Amsterdam
Lezing door Khadija El Mourabit & Karima Ouchan.

De jonge Berberdichteres Khadija al Mourabit is een Tamazight van Marokkaanse afkomst, woonachtig in Amsterdam-Noord. Ze studeert filosofie aan de Universiteit van Amsterdam en is erg maatschappelijk betrokken. Voor de vrouwencommissie Buya in Utrecht is Khadija werkzaam als voorzitter in het bestuur. Deze organisatie zet zich in voor Marokkaanse vrouwen. Ze is bij verscheidene debatten te gast geweest als panellid. Hoewel in Nederland geboren is ze haar wortels niet vergeten. Het dichten in zowel het Nederlands als het Thmazight (Berbers) is voor haar een verrijking.

Karima Ouchan (1969) is de schrijfster van het boek Nooit geschreven brief aan mijn vader. Het is het aangrijpende relaas van het Marokkaanse meisje Karima dat in Nederland opgroeide, door haar vader in 1985 werd ontvoerd en na twaalf jaar gevangenschap in een dorpje in Marokko haar vrijheid herwon.

Datum: 22 Juni 2007
Tijd: 20:00
Plaats: Platform De Levante, Hobbemastraat 28, Amsterdam
Kosten: 5 euro
Reservering: info@delevante.org

Thayouth


Tamza

Citaat van: Thayouth op 19/06/2007 om 22:38:58



Dit wordt interessant. ;D

Ja zwaar 

Ik ga rotte eieren meenemen en die Khadija bekogelen, ik haat haar!

Ighes

ben dronken

MBTiza

Wie gaat er nu met dit weer naar zo'n saaie lezing/bijeenkomst.....

Laysa

Citaat van: Tamza op 19/06/2007 om 22:59:07
Citaat van: Thayouth op 19/06/2007 om 22:38:58



Dit wordt interessant. ;D

Ja zwaar 

Ik ga rotte eieren meenemen en die Khadija bekogelen, ik haat haar!

Neem ik rotte tomaten met maden erin mee! Gaan we Khadija/tomatisch/eier-salade maken! :P

Laysa

Citaat van: aziTBM op 19/06/2007 om 23:35:02
Wie gaat er nu met dit weer naar zo'n saaie lezing/bijeenkomst.....

Dit weer? Denk je dat het weer in NL constant warm blijft haha :D ... Komende vrijdag gaat 't regenen, tenminste er is 70% kans en het wordt 20 graden. Dus je kan beter naar die leuke lezing komen, of ze sturen de dondergoden op je af.

MBTiza

Je hebt me overtuigd, ik kom oh vrijdag gaan de moslims naar de kerk dus ik weet het niet zeker. Als ik in de moslimmood ben en trek heb in haatpreken van niemand minder dan shkeig faouz tja dan wordt het een middagje sunna.

ps mogen jullie in a' dam alleen daar naar toe zonder begeleiding van broerlief?

Laysa

Citaat van: aziTBM op 19/06/2007 om 23:46:33
Je hebt me overtuigd, ik kom oh vrijdag gaan de moslims naar de kerk dus ik weet het niet zeker. Als ik in de moslimmood ben en trek heb in haatpreken van niemand minder dan shkeig faouz tja dan wordt het een middagje sunna.

ps mogen jullie in a' dam alleen daar naar toe zonder begeleiding van broerlief?

Lijkt me interessant die preken, heeft die gast ook merchandise? Zoals t-shirts bedrukt met zijn foto etc. een soort van Che Guavara (hoop dat het goed gespeld is) shirts maar dan met Sjeikh Faouz met baard zwaaiend met een loopstok.

Wat kan ik zeggen, broerlief moet onder begeleiding van zuslief niet andersom ....

Ighes

Citaat van: Ighes op 19/06/2007 om 23:03:59
ben dronken


Dronken of niet beste mensen....

maar dat er teksten verwijderd worden en mensen belachelijk worden gemaakt dat is pas belachelijk.

MBTiza

Citaat van: Laysa op 19/06/2007 om 23:51:29
Citaat van: aziTBM op 19/06/2007 om 23:46:33
Je hebt me overtuigd, ik kom oh vrijdag gaan de moslims naar de kerk dus ik weet het niet zeker. Als ik in de moslimmood ben en trek heb in haatpreken van niemand minder dan shkeig faouz tja dan wordt het een middagje sunna.

ps mogen jullie in a' dam alleen daar naar toe zonder begeleiding van broerlief?

Lijkt me interessant die preken, heeft die gast ook merchandise? Zoals t-shirts bedrukt met zijn foto etc. een soort van Che Guavara (hoop dat het goed gespeld is) shirts maar dan met Sjeikh Faouz met baard zwaaiend met een loopstok.

Wat kan ik zeggen, broerlief moet onder begeleiding van zuslief niet andersom ....

sjeikh is hot, was laatst bij hot op not...
Kom een keer met hem discussiëren of nog leuker met z'n aanhang.
zie dat het om acht uur s'avonds is, mag je dan nog gewoon naar buiten? Dat zou binnen onze haagse conservatieve aith warrior gemeenschap niet kunnen.

Laysa

Citaat van: aziTBM op 19/06/2007 om 23:58:46
Citaat van: Laysa op 19/06/2007 om 23:51:29
Citaat van: aziTBM op 19/06/2007 om 23:46:33
Je hebt me overtuigd, ik kom oh vrijdag gaan de moslims naar de kerk dus ik weet het niet zeker. Als ik in de moslimmood ben en trek heb in haatpreken van niemand minder dan shkeig faouz tja dan wordt het een middagje sunna.

ps mogen jullie in a' dam alleen daar naar toe zonder begeleiding van broerlief?

Lijkt me interessant die preken, heeft die gast ook merchandise? Zoals t-shirts bedrukt met zijn foto etc. een soort van Che Guavara (hoop dat het goed gespeld is) shirts maar dan met Sjeikh Faouz met baard zwaaiend met een loopstok.

Wat kan ik zeggen, broerlief moet onder begeleiding van zuslief niet andersom ....

sjeikh is hot, was laatst bij hot op not...
Kom een keer met hem discussiëren of nog leuker met z'n aanhang.
zie dat het om acht uur s'avonds is, mag je dan nog gewoon naar buiten? Dat zou binnen onze haagse conservatieve aith warrior gemeenschap niet kunnen.

Volgens mij draagt die sjeikh stiekum jarretels onder zijn Djellaba! Zit een beetje strak en dan ja, dan hou je je zaakjes ook erg strak, zelfs je preken.

Ja de avondklok gaat hier wat later in, unlike Den haag is Amsterdam een en al leven. Dan heb ik t niet over de levende doden die naar vrijdagpreken gaan van het kaliber van sjeikh Faouz en consorten.
Natuurlijk zullen ouders je zelfs brengen als je aangeeft wie er die vrijdag gaan optreden. :D


Tamza

Ik sla mn broer eerder verrot als ik em na 20:00 nog buiten zie

Ahfir

Die Ouachan heeft bijna dezelfde achternaam als ik....

MBTiza

Citaat van: Tamza op 20/06/2007 om 00:06:59
Ik sla mn broer eerder verrot als ik em na 20:00 nog buiten zie

Yo T,


Met die armpjes van jou kan ik me dat nauwelijks voorstellen...volgens mij sla je met die vuistjes van jouw nog geen deukje in een pakje boter...