Lezing Said El Haji en Malika Chaara

Gestart door De Levante, 13/06/2007 om 13:03:02

De Levante

14 juni 2007 - Amsterdam


De Kleur van de Maghreb - Lezing Said El Haji en Malika Chaara
14 juni 2007

Met De Dagen van Shajtan zorgde Said El Haji in 2000 voor grote opschudding vanwege de satirische wijze waarop hij de Marokkaanse geloofsgemeenschap op de korrel neemt. En passant kreeg hij ook nog eens een publicatieverbod in Syrië waar zijn boek in de ban werd
gedaan wegens blasfemie. Voor zijn tweede boek De Goddelijke Duivel heeft hij zes jaar de tijd genomen om het te schrijven, maar het resultaat mag er zijn. Als stilist is hij gegroeid en als vlijmscherpe satiricus nog veel meer.

Malika Chaara is een nieuw geluid binnen de Belgische letteren die in tegenstelling tot de Nederlandse literatuur nauwelijks schrijvers kent die hun wortels in de Maghreb hebben liggen. In april 2007 zal haar debuut verschijnen, Gezegend boven alle vrouwen. Ze is een serieus te nemen auteur die niet van plan is om een eendagsvlieg te worden. "Ik wil geen eendagsvlieg zijn. En al besef ik dat ik daar geen controle op heb, ik zou niet willen dat dit boek als een meesterwerk wordt onthaald om daarna met een tweede publicatie teleur te stellen. Wat ik vandaag schrijf, is nog beter. En ik ben van plan almaar te groeien, ik ben nog lang niet leeg geschreven.''


Datum: 14 Juni 2007
Tijd: 20:00
Plaats: Platform De Levante, Hobbemastraat 28
Kosten: 5 euro
Reservering: info@delevante.org

Tamza


Tamza


De Levante

Nee hoor, reservering is niet per se noodzakelijk. Kaartjes kunnen ook gewoon aan de deur gekocht worden.