Gezocht: artikel over de Amazigh

Gestart door The Franchise, 10/06/2007 om 13:29:28

The Franchise

Ik ben vrijwilliger bij de Nanai, een organisatie die zich sterk maakt voor de noord-amerikaanse native americans. We willen nu ook iets meer doen met andere inheemse volken die onderdrukt zijn. Ze vroegen mij ook om een keer iets te schrijven over de Amazigh.

Zelf heb ik maar wat basiskennis over de Amazigh en als ik iets erover zou schrijven krijg je al snel het standaardverhaal met twee of drie deskundigen en enkele feiten. Kan interessant zijn, maar is al gedaan en voegt weinig toe. Daarom vind ik het interessanter om iemand te vragen die zich daarmee bezig houdt en al veel kennis heeft om een artikel te schrijven.

Daarom deze oproep. Wie van jullie heeft al eens een artikel geschreven over de Amazigh, of zou dat graag willen doen. Wat ik verwacht is een introductie over de Amazigh, daarmee bedoel ik geschiedenis en cultuur. Wat ook interessant is, is het activisme in Nederland en het waarom daarvan.

Voor meer informatie over de nanai, bekijk de website. www.nanai.nl

Het is vrijwilligerswerk en het artikel is er puur om de Amazigh bij andere groepen bekend te maken. Wie het wil doen, stuur me maar een pm.

Lezer

Raadpleeg het boek van Mohamed Chafik, 33 eeuwen uit de geschiedenis van de Imazighen. en maak een samenvatting, van wat je het interessantste vindt. Als je onduidelijkheden tegenkomt, dan kan je uitleg stellen.