Ibn Khaldoun had gelijk!

Gestart door ZeroTolerance, 08/06/2007 om 21:29:50

MAZIGH

en ''LEZER" tasbaarder had je het niet kunnen maken. foto's, teksten die je aanhaalt.  meer bewijs kun je haast niet geven of je moet de doden opwekken zodat ze het zelf vertellen. Maar echter de verloren ziel die zich arabier noemt in marokko zal dan nog steeds zeggen, ik ben arabier en de arabieren hebben ons van de ondergang gered. Ezels zijn niet alleen dom, maar ook erg koppig!

ZeroTolerance

#136
Ik ben bezig met de vertaling van het boek van ibn khaldun. Zodra deze klaar is zal ik het iedereen laten weten. Ik ga ook de beste uitgeverij zoeken zodat het boek overal verspreid wordt. Alleen maar woorden schiet niet op. Het is tijd voor daden. Kunnen die VMBO leerlingen die vaak de engelse en franse taal (laat staan de arabische) niet machtig zijn ook gewoon in het nederlands lezen dat er niets is om trots op te zijn bij die arabieren.

Ighes

Citaat van: ZeroTolerance op 03/05/2008 om 19:11:10
Ik ben bezig met de vertaling van het boek van ibn khaldun. Zodra deze klaar is zal ik het iedereen laten weten. Ik ga ook een drukkerij zoeken zodat het boek overal verspreid wordt. Alleen maar woorden schiet niet op. Het is tijd voor daden. Kunnen die VMBO leerlingen die vaak de engelse en franse taal (laat staan de arabische) niet machtig zijn ook gewoon in het nederlands lezen dat er niets is om trots op te zijn bij die arabieren.

Als je serieus bent kan ik je wel met een uitgever in contact brengen.

ZeroTolerance

Azul Ighes,

Ik heb twee uitgevers die ik via via kan benaderen, maar als jij er ook 1 hebt dan is deze alleen maar welkom. Als er meerdere zijn is het alleen maar beter, heb je alleen maar meer wisselgeld. Het gaat wel een tijd duren trouwens, ik moet ook nog werken en een gezin ernaast. Maar ik ben in en in serieus, die vertaling komt er, mark my words!

tanemirt

Maghribi hor

Citaat van: ZeroTolerance op 05/05/2008 om 00:34:47
Azul Ighes,

Ik heb twee uitgevers die ik via via kan benaderen, maar als jij er ook 1 hebt dan is deze alleen maar welkom. Als er meerdere zijn is het alleen maar beter, heb je alleen maar meer wisselgeld. Het gaat wel een tijd duren trouwens, ik moet ook nog werken en een gezin ernaast. Maar ik ben in en in serieus, die vertaling komt er, mark my words!

tanemirt

Heeft meneer een gezinnetje. Laat me raden: je leert je kinderen ook zo goed schelden op Arabieren.

Botermes

Hey je gaat hier niet elke discussie lopen verzieken met je magrebijns geknor. Rot toch op, joh. Hij is niet eens met jou in discussie en je loopt al weer uit te dagen.

ZeroTolerance

Citaat van: Maghribi hor op 05/05/2008 om 15:25:52
Heeft meneer een gezinnetje. Laat me raden: je leert je kinderen ook zo goed schelden op Arabieren.

Nee ik leer ze niet schelden op arabieren. Schelden doet alleen jouw soort omdat ze niets anders kunnen. Ik leer ze hoe ze jullie soort parasieten echt (hard) moeten aanpakken.

En wacht maar tot het boek straks in het nederlands in de boekwinkel ligt. Vanwege de leuke passages over kamelen als jij zal het ook niet ongemerkt blijven. Men zal weten dat de arabier niet alleen nu een terrorist is, maar dat altijd is geweest! mmmeth! haha

Rbaaz

Citaat van: ZeroTolerance op 03/05/2008 om 19:11:10
ook gewoon in het nederlands lezen dat er niets is om trots op te zijn bij die arabieren.


Je gaat toch niet zoveel energie en tijd steken in het vertalen van een boek om daarmee te laten zien dat er niets is om trots op te zijn bij de Arabieren!!!!!!!!

Als je het mij vraagt dat is dat een verkeerde instelling.

ZeroTolerance

Citaat van: Rbaaz op 05/05/2008 om 19:20:27
Je gaat toch niet zoveel energie en tijd steken in het vertalen van een boek om daarmee te laten zien dat er niets is om trots op te zijn bij de Arabieren!!!!!!!!

Als je het mij vraagt dat is dat een verkeerde instelling.

Nee natuurlijk niet. Dat er niets is om trots op te zijn bij de arabieren, weet iedereen al inmiddels.
Het is mij om de belangrijke bijdrage die Ibn khaldun heeft geleverd te doen. Veel van onze marokkanen kennen geen arabisch of frans, en engels in mindere mate en daardoor missen ze veel informatie wat belangrijk kan zijn voor de vorming van hun persoonlijkheid c.q. identiteit.

Dat ook nederlanders die toegang hebben tot die informatie, is alleen maar goed. Een belangrijk persoon als Ibn Khaldun, vaak aangeduid , als grondlegger van de sociologie is belangrijk voor alle mensen. En dat ze die stukken over de arabieren krijgen te lezen zal niets aan hun beeld veranderen over de Arabier. Midden - Oosten levert genoeg bewijs. Hamas tegen Fatah (palastina),  Sjieten tegen Soenieten (irak),  isl. arabs tegen chr. arabs (libanon), noord yemen tegen zuid yemen (nu yemen), etc etc

`SHADOW`

Een erg goed idee om de moqaddimah naar het nederlands te vertalen ZeroTolerance. Een  waardevolle bijdrage die ik toejuich. 

Uiteindelijk zullen we ons de woorden van onze vijanden niet herinneren,
maar het zwijgen van onze vrienden!

Maghribi hor

Ibn Khaldoun heeft zwaar ongelijk! En jullie erbij.

Izwan

Citaat van: MAZIGH op 25/04/2008 om 13:47:38
en ''LEZER" tasbaarder had je het niet kunnen maken. foto's, teksten die je aanhaalt.  meer bewijs kun je haast niet geven of je moet de doden opwekken zodat ze het zelf vertellen. Maar echter de verloren ziel die zich arabier noemt in marokko zal dan nog steeds zeggen, ik ben arabier en de arabieren hebben ons van de ondergang gered. Ezels zijn niet alleen dom, maar ook erg koppig!
Die foto`s zijn inderdaad groot genoeg om te kunnen zien, maar wij weten nog steeds niet wat die foto´s met de geschiedenis van Imazighen te maken hebben. Kun jij me wat informatie over de foto`s (nr: 1- 2- 4 en 5) melden?.

`SHADOW`

Citaat van: Maghribi hor op 06/05/2008 om 15:15:22
Ibn Khaldoun heeft zwaar ongelijk! En jullie erbij.

ja alleen jij hebt de waarheid in pacht toch? de rest heeft allemaal ongelijk

Laysa

Citaat van: `SHADOW` op 15/05/2008 om 16:53:57
Citaat van: Maghribi hor op 06/05/2008 om 15:15:22
Ibn Khaldoun heeft zwaar ongelijk! En jullie erbij.

ja alleen jij hebt de waarheid in pacht toch? de rest heeft allemaal ongelijk

Ach Shadow, je ziet toch zo dat je het van zo een ondoordringbare argumentatie a "Ibn Khaldoen is stom, en jullie erbij" :P niet kan winnen ...

Waterdicht zeg ik je  ...

MAZIGH

leuke topic, jammer dat ZeroTolerance met die aap van een maghribi hoer is vergeleken en gebanned.