Hoofdmenu

A7er7ur

Gestart door Isefrawen, 31/05/2007 om 16:05:54

Isefrawen


Wie weet hoe je het klaar moet maken?
Mijn A7er7ur-bron is uitgeput :(

Maroccaan

Citaat van: Zwiet Rwiet op 31/05/2007 om 16:05:54

Wie weet hoe je het klaar moet maken?
Mijn A7er7ur-bron is uitgeput :(
je moet naar de kliniek van de a7er7uristen gaan om van je verslaving af te komen a boujedjief n u7er7ur
afkicken dus a bou3eddies
yellah ru7-ru7

betonmo

Das karnemelk met iuwzen, een soort couscous van bruine rogge en tarwe.

Isefrawen

#3
Citaat van: ajenduz op 31/05/2007 om 23:11:20
Citaat van: Zwiet Rwiet op 31/05/2007 om 16:05:54

Wie weet hoe je het klaar moet maken?
Mijn A7er7ur-bron is uitgeput :(
je moet naar de kliniek van de a7er7uristen gaan om van je verslaving af te komen a boujedjief n u7er7ur
afkicken dus a bou3eddies
yellah ru7-ru7

:D Sqa sqar ayayenduz enregra; rou7 atsatheth erfessa thie rouatha rou7.

Isefrawen

Citaat van: betonmo op 01/06/2007 om 08:46:26
Das karnemelk met iuwzen, een soort couscous van bruine rogge en tarwe.


Iwzan zijn wat anders toch; dat is wat fijner gemalen. A7er7ur zijn dikkere bolletjes die na het malen van tarwe op een tassaath gemengd worden met iets en wat dikker zijn. Pff moeilijk.

Wah

#5
Citaat van: Zwiet Rwiet op 01/06/2007 om 09:14:54
Citaat van: betonmo op 01/06/2007 om 08:46:26
Das karnemelk met iuwzen, een soort couscous van bruine rogge en tarwe.


Iwzan zijn wat anders toch; dat is wat fijner gemalen. A7er7ur zijn dikkere bolletjes die na het malen van tarwe op een tassaath gemengd worden met iets en wat dikker zijn. Pff moeilijk.
A7er7ur is zeker wat anders dan Iwzan. Iwzan zijn veel scherper van smaak en ook ietsje zoeter. Wij noemen dat trouwens Aferfur als we het al over hetzelfde hebben. Dit zijn namelijk gemalen maisvlokken die je moet laten stomen. Je kan die gemalen mais in bijna elke Marokkaanse winkel of slager kopen. Ze zijn verkrijgbaar in twee soorten kilozakken: rode en blauwe en worden volgens mij in Spanje geproduceerd. Je moet de rode hebben als ik me nog goed kan herinneren, omdat die gemengd zijn met tarwe idd. Voor de rest is het een koud kunstje als je ook couscous kan bereiden. Het is namelijk hetzelfde principe. Alleen moet je de pulp eerst laten afkoelen voordat je het mengt met karnemelk en daarna een dagje in de koelkast zetten. Voila, Aferfur is geboren.

betonmo

#6
Citaat van: Zwiet Rwiet op 01/06/2007 om 09:14:54
Citaat van: betonmo op 01/06/2007 om 08:46:26
Das karnemelk met iuwzen, een soort couscous van bruine rogge en tarwe.


Iwzan zijn wat anders toch; dat is wat fijner gemalen. A7er7ur zijn dikkere bolletjes die na het malen van tarwe op een tassaath gemengd worden met iets en wat dikker zijn. Pff moeilijk.

Je hebt gelijk, denkfoutje van mij!, Je heb ook zemboe das nog fijner gemalen.
met olijfolie  mengen en knijpen in je vuist [rechtervuist] krijgt men tazamith.!

Iwzan eet men met rmaak en Ischekred,dat zijn koeienpoten.!

Bades

Citaat van: betonmo op 01/06/2007 om 11:03:59
Citaat van: Zwiet Rwiet op 01/06/2007 om 09:14:54
Citaat van: betonmo op 01/06/2007 om 08:46:26
Das karnemelk met iuwzen, een soort couscous van bruine rogge en tarwe.


Iwzan zijn wat anders toch; dat is wat fijner gemalen. A7er7ur zijn dikkere bolletjes die na het malen van tarwe op een tassaath gemengd worden met iets en wat dikker zijn. Pff moeilijk.

Je hebt gelijk, denkfoutje van mij!, Je heb ook zemboe das nog fijner gemalen.
met olijfolie  mengen en knijpen in je vuist [rechtervuist] krijgt men tazamith.!

Iwzan eet men met rmaak en Ischekred,dat zijn koeienpoten.!


met de rechtervuist, en de linkerpink in de lucht!

Hadou

#8
Citaat van: Zwiet Rwiet op 31/05/2007 om 16:05:54

Wie weet hoe je het klaar moet maken?
Mijn A7er7ur-bron is uitgeput :(
Als je mij belooft dat je het echt zelf gaat maken, dan schrijf ik je hoe je het moet maken ;D

Ahfir

Heet bij ons sekouk ofzo,

Rbaaz

Aferfour: gedroogd fijn gemalen mais
A7ar7our:  fijn gemalen tarwe (imendi)
Iwzan : grof gemalen tarwe (imendi)
Timamazth: jong maïskorrels in de over gebakken en ietsjes grof malen
Imamaz: jong tarwekorrels in de over gebakken en ietsjes grof malen.
Seksou: van smidh en meel

nat maken met water en laten stomen. daarna  karnemelk toevoegen.

besa7a :-)

betonmo

Citaat van: Zwiet Rwiet op 31/05/2007 om 16:05:54

Wie weet hoe je het klaar moet maken?
Mijn A7er7ur-bron is uitgeput :(

Maar je kan beter Imammez nemen en daarna Ecchier en taftaat met thrussi.!
of heb je liever gaatita en smiddags arfis van thmaraakt van een paar dagen oud.!

Mijn voorkeur gaat naar Thekrecht en een pannetje Ekkenni,wel stevig maar daarna neem ik het,
al het voorgaand genoemde ink Icchekkred en Iwzan.

Thayouth



Ik krijg zin in tazemmit. :S
Dat is echt LEEEEEEEEEEEEEKKER.

Stille_wateren

Bedoel je Aferfur? Bruin groffe korrels?

Dan heb ik wel het recept voor je..


Isefrawen

Citaat van: Wah op 01/06/2007 om 09:49:57
Citaat van: Zwiet Rwiet op 01/06/2007 om 09:14:54
Citaat van: betonmo op 01/06/2007 om 08:46:26
Das karnemelk met iuwzen, een soort couscous van bruine rogge en tarwe.


Iwzan zijn wat anders toch; dat is wat fijner gemalen. A7er7ur zijn dikkere bolletjes die na het malen van tarwe op een tassaath gemengd worden met iets en wat dikker zijn. Pff moeilijk.
A7er7ur is zeker wat anders dan Iwzan. Iwzan zijn veel scherper van smaak en ook ietsje zoeter. Wij noemen dat trouwens Aferfur als we het al over hetzelfde hebben. Dit zijn namelijk gemalen maisvlokken die je moet laten stomen. Je kan die gemalen mais in bijna elke Marokkaanse winkel of slager kopen. Ze zijn verkrijgbaar in twee soorten kilozakken: rode en blauwe en worden volgens mij in Spanje geproduceerd. Je moet de rode hebben als ik me nog goed kan herinneren, omdat die gemengd zijn met tarwe idd. Voor de rest is het een koud kunstje als je ook couscous kan bereiden. Het is namelijk hetzelfde principe. Alleen moet je de pulp eerst laten afkoelen voordat je het mengt met karnemelk en daarna een dagje in de koelkast zetten. Voila, Aferfur is geboren.

Die rooie gefabriceerde zak met a7er7ur uit Spanje is niet te eten. Verschrikkelijk! Het smaakt nergens naar.
2% is graan en de rest van dat product kan ik niet plaatsen. Verse a7er7ur uit Arrif is het allerlekkerste.

Ik vind a7er7ur met warme Ibaouen met olijfolie erop het allerlekkerst.