Hoofdmenu

Teken Petitie!

Gestart door student1980, 11/05/2007 om 11:21:02

Izouran

Moussa, dat heb je toch als je de politiek in gaat? dat gebeurt gewoon.
Je zou gewoon door moeten gaan.   

Sa3ieD

Citaat van: Moussa op 27/05/2007 om 16:31:22
Oké Sa3ied, wil je me dan even uitleggen waarom ik met de petitie moet doorgaan als ik uren bezig moet zijn om degenen ertussenuit te halen die met de meest vreemde scheldwoorden de petitie tekenen, waarom moet ik doorgaan als mensen niet eens normaal kunnen reageren op het gebruik van die namenlijst en mijn site misbruiken om mij van  de idiootste dingen te beschuldigen?

Wij hebben in de loop der jaren tientallen petities gehad en dat probleem blijf je ALTIJD houden, hoort er gewoon bij. Dat heb je niet alleen bij Marokkanen maar bij iedereen, reacties op websites van gerenomeerde kranten zijn vaak ook om van te kotsen. Wat je dan doet is gewoon filteren, een inschrijving in de petitielijst of een reactie op de website komt niet direct op de website maar moet eerst geverifieerd worden door jou. Verifieren is sneller dan verwijderen. Wat je verifieerd klik je aan en komt op de website, dingen die er niet thuis horen kun je vervolgens met 1 druk op de knop allemaal verwijderen.

Moussa

Ik heb het woord Marokkanen nooit gebruikt, er zijn ook genoeg reacties vanuit (extreem)rechtse hoek binnengekomen.

Sa3ieD

Citaat van: Moussa op 27/05/2007 om 16:53:56
Ik heb het woord Marokkanen nooit gebruikt, er zijn ook genoeg reacties vanuit (extreem)rechtse hoek binnengekomen.

Ik gaf gewoon antwoord op je reactie, namelijk hoe je reacties kunt weren die er niet thuis horen. Je gaat voorbij aan mijn reactie. Je wilt het klaarblijkelijk niet hebben over hoe je die reacties kunt mijden.

Verder wordt in dat krantenbericht gesproken over:
"In een aantal daarvan werd het raadslid in harde bewoordingen beschuldigd van het feit hij zich van leugens bedient en zich voor het karretje van de nationalistische Berber beweging zou laten spannen."

Wist niet dat Hollanders op de hoogte waren van de "nationalistische Berber beweging" voor zover zoiets bestaat. Er wordt nergens de indruk gewekt dat kritiek of "bedreigingen" ook uit rechtsextremistische hoek komen. In dat artikel wordt de indruk gewekt dat het Marokkanen betreft. Maarja dat is de discussie helemaal niet. Ik heb je uitgelegd hoe je toch verder kunt gaan met die petitie en je website, wat je ermee doet moet je zelf weten. Maar ga hier niet de dramaqueen uithangen.

Laysa

Wat vinden jullie hiervan, ik heb 't uit de Volkskrant van vandaag ->

Klik op het plaatje ->

tuzin

azul,
hier is de marokkaanse namenlijst:

http://perso.orange.fr/consulat-maroc-toulouse/html/Consulat/liste_prenoms.pdf

hij komt wel uit het consulaat van toulouse.

Moussa

Citaat van: tuzin op 30/05/2007 om 12:03:23
azul,

Deze lijst verschilt veel van die in Nederland.

Bades

Bades

azul,

de naam mazigh komt in voor.............

abrid

Citaat van: Moussa op 30/05/2007 om 17:56:32
azul,

Deze lijst verschilt veel van die in Nederland.

Volgens mij heeft iedere gemeente een andere lijst.
Was jij laatst niet bij Knevel?

Tsaylal

Azul

Groot aanval van De Arabieren en Rmexzen op petetie, Waar zijn Imazighen om te reageren?

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article1932092.ece
Aqadi.

Gordo

Citaat van: Tsaylal op 08/06/2007 om 18:38:56
Azul

Groot aanval van De Arabieren en Rmexzen op petetie, Waar zijn Imazighen om te reageren?

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article1932092.ece
Aqadi.

Citaat van: Tsaylal op 08/06/2007 om 18:38:56
Azul
Groot aanval van De Arabieren en Rmexzen op petetie, Waar zijn Imazighen om te reageren? http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article1932092.ece  Aqadi.

Dit is een reactie van iemand die zichzelf Rifi Noemt, als hij een echte was dan was de naam Arifi, maar wat hij wel zeker  is een grote aanhanger van een racistische en extremistische ideologie. De tekst tussen (==) tekens is een reactie op zijn retoriek en onzin:

Marokko verbiedt Berbernamen niet. Dat weet de heer Aynan al te goed. Deze namen staan op de namenlijst van de consulaten en op identiteitsbewijzen van Marokkanen. Dat weet de heer Aynan ook heel goed. Ondanks dat blijft de heer Aynan volhouden dat dat niet het geval is.

====  Dit is een leugen omdat Amazigh namen nog steeds verboden zijn. Dankzij de druk uit de Amazigh beweging worden bepaalde namen mondjes maat toegelaten, maar dat is afhankelijk van de goede wil van de ambtenaar op de burgerstand. Mochten ze zoals jou zijn dan was er geen enkel naam toegelaten. Google heel even en je zult merken dat de afgelopen tijd steeds gevallen bekend worden van Amazigh namen die verboden worden of van ouders die soms wel 6 jaar moeten procederen om het kind ingeschreven te krijgen. Dit is een voorbeeld van een recente weigering:http://www.berberescope.com/prenomsBerberesInterdits.htm =====

Voor mensen die het gedachtegoed van de extremistische nationalistische berberbeweging niet kennen zouden ze het onbegrijpelijk vinden dat de heer Aynan zonder blozen openlijk liegt, dat hij als politicus zijn geloofwaardigheid op een domme manier ondermijnt. Dat is de reden dat veel reacties hem van leugens beschuldigen. Ze zien gewoon dat zijzelf of hun familieleden berbernamen hebben terwijl de heer Aynan dat ontkent.
==== De lijst bestaat sinds eind jaren 90 en is in het leven geroepen dor Basri die tegenwoordig gevlucht is naar Parijs en gezocht wordt door de overheid. De Berbernamen werden tot dan toe geaccepteerd maar pas daarna begon de ellende. Het is onbegrijpelijk en een grote leugen om te beweren dat het niet het geval is. Wat is het gedachtegoed van een Berber extremistische nationalistische beweging? Kan je een concreet voorbeeld geven? Retoriek is geen argumentatie evenmin je tegenstrijdigheden en leugens. Een beweging die opkomt voor de  essentiële rechten van haar volk zoals deze gegarandeerd worden in het mensenrechten verdrag is niet racistisch of nationalistisch maar een legitieme beweging. Bovendien is de Amazigh beweging bekend om haar democratische en vreedzame karakter. Als het niet zo is dan zou ik graag bewijzen van je willen hebben en niet leugens en retoriek. De echte racisten en extremisten zijn degenen die Berbers deze rechten ontnemen.====

Ikzelf (en andere mensen die op de actie van de heer Aynan gereageerd hebben) geloof ik niet dat de PvdA raadslid liegt. Het gedachtegoed van de extremistische nationalistische Berberbeweging hanteert andere definitie van wat berber is. Deze extremistische beweging streeft naar een zuiver Berberland met een zuiver Berber ras. Deze zuiver Berberland met een zuiver Berber ras heeft volgens hen in de pre-islamitische Marokko bestaan, zo�n 13 eeuwen geleden. In de laatste 13 eeuwen zijn Tamazgha (Marokko), de berber cultuur en het berber ras besmet geraakt door de komst van islam en de Arabieren. Dus alles wat te maken heeft met deze periode is niet zuiver berber en verdient het etiquette �Berber� niet. Ook de Berbernamen die tijdens deze13 eeuwen van islamitische Marokko zijn gebruikt, zijn niet zuiver berbernamen en verdienen deze benaming ook niet. Dus volgen de heer Aynan als trouwe aanhanger van dit gedachtegoed verdienen deze berbernamen het keurmerk �berbernaam�niet. Een �rupture�, breuk met deze laatste 13 eeuwen is het doel. De aanhangers van deze extremistische ideologie willen een Reconquista, Marokko terugveroveren en het land Tamazgha zuiveren van Arabischtaligen en islam om plaats te maken voor het berberrijk Tamazgha. De Arabischtaligen moeten volgens hen terugkeren naar het Arabische schiereiland. Dat is hun land en niet het land Tamazgha (Marokko). Hun voorbeeld is de Reconquista van is Isabella I en Ferdinand II van Spanje van 15 en 16 eeuw die Spanje gezuiverd hebben van Arabieren en Islam. Ik denk niet dat de heer Aynan opzettelijk gelogen heeft. Met het selectief omgaan met het begrip �berbernamen� heeft hij laten zien dat hij aanhanger is van een gevaarlijke racistische en fascisto�de ideologie.

==== Dit si de grootse onzin die ik ooit gehoord heb. Dit getuigt van intense haat van alles wat Amazigh is en dan verzin je dit soort leugens en onzin. De Amazigh beweging is opgericht als reactie op de de onderdrukking door Arabische racisten die zich soms (als het hun uitkomt) bedienen van religie om hun racistische beleid te ondersteunen. DE Berber beweging is vreedzaam en democratisch en iedereen die het tegenovergestelde beweert moet met bewijzen komen en niet met de bekende zielige retoriek en leugens. De onzin dat je hier verkoopt houdt de Amazigh beweging niet bezig, het enige waar ze energie in steken is democratie in Marokko en dezelfde rechten voor iedereen ongeacht ras, kleur of religie. Maar dat is voor jou natuurlijk uit den Boze, want iedereen die een andere gedachtegang op nahoudt dan jij is een kafir en dus vermoord mag worden, dat is pas achterlijkheid en kortzichtigheid. Nogmaals kom met een concreet voorbeeld waaruit zou blijken dat de Berber beweging racistisch of nationalistisch zou zijn. Geen enkele berber organistie eist dat een lijst moet komen met alleen Berberse namen. Het enige wat ze willen is dat ieder ouder het recht moet hebben om zelf een naam te kiezen voor zijn kind, of het Arabisch, Jodds, Berbers, etc is niet van belang. Je moet niet de zaken hier gaan omdraaien en onzinvertellen.

-   

Numidia

Azul,

Het consulaat in Rotterdam heeft haar namenlijst online: www.cgmrotterdam.nl .

Opvallend is dat de namen als Numidia en Massine er wel opstaan, maar andere namen staan er niet op.

Tannemirt,
Numidia.

Gordo

Citaat van: Numidia op 08/06/2007 om 19:38:44
Azul,

Het consulaat in Rotterdam heeft haar namenlijst online: www.cgmrotterdam.nl .

Opvallend is dat de namen als Numidia en Massine er wel opstaan, maar andere namen staan er niet op.

Tannemirt,
Numidia.

Omdat een paar mensen hebben moeten procederen om deze namen ingeschreven te krijgen en de zkane hebben gewonnen staan ze daarom op de lijst. Zo heeft ieder consulaat een andere namenlijst zoals jullie zien aangevuld met namen die uiteindelijk (soms na 5 jar) goedgekeurd zijn door de rechter..

Omdat Marokko het manifest van de rechten van het kind heeft getekend waarin gegarandeerd wordt dat ieder ouder  het recht heeft om zelf een naam te kiezen voor zijn kind, isde uitspraak bijna altijd in het voordeel van de ouder. Dat gebeurde in verschillende gemeenten en bij verschillende consulaten. En zodra een ouder een zaak heef gewonnen wordt de naam waarschijnelijk toegevoegd aan de lijst.

Tsaylal:

Het is niet de rmexzen of Arabieren, het zijn de tweede rangs Arabieren (Imazighen ighyar) die de aanval hebben geopend. Het zijn de mannen met korte brokejes die denken dat ze in de hemel zullen komen omdat ze een beetje Ddarija spreken. De meeste achterlijke ras die er rondloppt op aarde.

ZeroTolerance

Iedereen moet zijn/ haar dochter of zoon gewoon noemen zoals hij/zij wil.
Mijn broer heeft onlangs zijn dochter Masilya genoemd en ze wilden haar niet inschrijven. Omdat hij er een hele zaak van heeft gemaakt hebben ze gezegd ok we schrijven haar alleen in als je kunt aantonen dat die naam een geschiedenis heeft met Marokko. Hij heeft ze een hele boekwerk gegeven (uit protest) en gezegd dat als ze haar niet inschrijven zij dat moeten weten maar dat hij geen andere naam zal nemen laat staan daarbij laten. Uiteindelijk hebben ze haar schoorvoetend ingeschreven. Hij mocht kiezen hoe ze haar moesten schrijven.

Deze acties van die kamelenoverheid leidt ertoe dat sommigen juist daarom amazighnamen kiezen en groot gelijk hebben ze. Ik zal hetzelfde doen. Ze kunnen de pot op die namaakarabieren.