www.phoenicia.org/berber.html

Gestart door Hadou, 28/05/2007 om 02:16:46

Hadou

Na overleg en discussies met de beheerder van de website , Dhr Salim George Khalaf, is het zover dat hij een Amazigh pagina op zijn website heeft gemaakt.
Ik ben zeer tevreden mee en zeer blij mee, dat Imazighen ook bij anderen in belangstelling komen.
Het is in het engels.
Mochten er fouten in zitten of onwaarheden. Dan wil ik het graag van je weten.

Aqadi
link:
http://www.phoenicia.org/berber.html

Lezer

Maar er is niets nieuw in de inhoud. Beschouwde hij de Berbers als voorvaders van de Phoeniciers?!

Hadou


Sa3ieD

Ik zie dat hij alle personen die wij in de geschiedenis bestempelen als Imazighen bestempeld als Phoeniciers :s. Bijv. st. Augustinus en Septimus Severus

Hadou

ja dat klopt. daarom wil ik graag jullie hulp om aan te tonen dat zij Imazighen waren.
en zelfs Hannibaal wordt als Phoenicier geteld.
Dit komt door dat Imazighen en Phoeniciers dezelfde geschiedenis delen. Dan is het moeilijk om aan te duiden wie wie was.
Salim George Khalaf is bereid om zijn teksten aan te passen.

Sa3ieD

Dat is niet aan te tonen aangezien er geen teksten over bestaan in relatie tot hun Amazigh zijn. Verder zou je logischerwijs aannemen dat het gewoon autochtonen van de regio betreft (Imazighen). Phoeniciers waren immers vooral geconcentreerd in de urbane gebieden en de personen waar hij het over heeft waren op het platteland geboren.

Hadou

#6
Dat is een goede argument Sa3ied. Ik zal het voordragen aan Salim.
Verder ben ik nog op zoek naar de geboorte plaats van Augustinus. ( zelfs Romeinen claimen dat hij een Romein was) Er is veel getouwtrek aan historische figuren. iedere volk wil deze aan zich binden.
Dus moeten wij met goede argumenten komen dat wat wij zien als Amazigh mensen. Ook werkelijk zo is.
Verder volgde ik de discussie over Hannibaal Barca. op Richard Poe forum ( bestaat niet meer) de  geruchten gingen rond dat Hollywood een Negroide acteur ( Denzel Washington) strikte
voor de rol. Men dacht domweg dat Noord-afrikanen negers waren.
Er kwamen vele mensen met argumenten dat hij een Amazigh was, onder de tijd van het bestuur van Phoeniciers in Cartagho. Ook Salim Khalaf.
Alleen is het voor nog niet 100 % zeker te stellen dat hij een Amazigh was of een Phoenicier.
[ in iedere geval niet negroid]
Ik probeer nu met geduld en vriendelijkheid Salim George te overtuigen dat Hannibaal en andere historische personen zeker een Amazigh was.
Binnenkort zal hij dat ook aanpassen. Hij doet nu corrigerende onderzoek naar.

Botermes

punifiel retard slijmen bij american arabs

Lezer

Het is niet makkelijk om de oorsprong van sep. severus en sint agustinus te bewijzen.

In verschillende artikelen heb ik gelezen dat septimus severus beschuldig werd door de romeinen dat hij niet goed ingeburgerd was. Hij sprak slecht latijns, en sprak naast het fenicische taal ook de berberse taal thuis zoals zijn zuster.

Hannibal is gewoon Fenicier, totdat het anders bewezen is.

Augustinus heeft het erover dat Fenicisch zijn moedertaal is, maar historici stellen dat hij het Berbers en kanaanisch verwarde. Toen hij over kanaanieten had, had het in feite over de Berbers. Zijn moeder wordt beschouwd als berberin vanwege haar naam.

Maar ik weet niet waarop die beweringen gebaseerd zijn. mischien moeten we het latijn leren omdat na te gaan.

Hadou

Citaat van: Lezer op 28/05/2007 om 19:23:53
Het is niet makkelijk om de oorsprong van sep. severus en sint agustinus te bewijzen.

Dat is het probleem. We moeten gewoon verder zoeken.