steunverklaringen van Amazigh verenigingen in NL voor MCA, wanneer komen ze ??

Gestart door Mauri, 27/05/2007 om 17:26:19

ZeroTolerance

Citaat van: Inuit op 06/06/2007 om 14:02:47

Afkomst is een net zo persoonlijke zaak als dat religie dat in jou ogen is, de wereld zit er echt niet op te wachten met jouw afkomst geconfronteerd te worden.
En je 'argument' dat men religie gebruikt om de massa koest te houden is net zo zwak, ooit weleens van nationalisme gehoord?
Misschien moet je maar eens concluderen dat je niet namens/over hele groepen kunt praten ;)

Normaliter discussieer ik niet met gevallen als jij. fundamentalisten als jij kun je geen discussie mee voeren. Ik maak voor deze ene keer een uitzondering. allereers zijn religie en afkomst niet te vergelijken athsaynou. afkomst ben je, of je dat nu wil of niet. en afkomst gaat van ouders op kinderen, dus niets persoonlijks aan slimmerd.
Religie/ geloof kun je voor waar aannemen of niet, erin geloven of niet. Je kan als mens ook voor een andere religie kiezen dan je ouders. maar je kan niet zeggen ik wil geen chinees meer zijn vanaf heden ben ik belg (nationaliteit wel, maar afkomst niet)...kun je het nog volgen? dus jouw bewering dat afkomst iets persoonlijks is als religie breng ik onder de onwetende uitspraken. Verder heb ik nergens gezegd dat men in de wereld op me moet wachten om met mijn afkomst te worden geconfronteerd. Wat is dat voor een idiote uitspraak?

En jouw uitspraak over religie en nationalisme die zou ik graag met een vraag willen beantwoorden. heb jij weleens begrijpend lezen gehad op de lage school?! lees ajb de tekst eerst eens goed door voordat je van die losse flodders hier deponeert. Als je goed leest staat er letterlijk dat men de islam gebruikt (dus om hun ideologieën te verwezenlijken, deze kunnen ook van nationalistische aard zijn of om eenvoudigweg de macht te grijpen dan wel te behouden. Dus als je goed leest en die zin begrijpt staat er dat de islam misbruikt wordt (o.a. ook door nationalisten).

verder dat ik niet namens hele groepen praat... tot die conclusie hoef ik niet te komen, ik wist dit al.
Wat betreft over hele groepen praten dat zal ik wel doen. Dat er enkelen tussen zitten die dat niet zijn of doen, dat spreekt voor zich, maar misschien moet het voor jongens als jij inderdaad met nadruk bij gezet worden.

Citaat van: Inuit op 06/06/2007 om 14:02:47
En zoals iemand al eerder aangaf; marokko is iets complexer dan velen willen geloven. Ik had ook liever gehad dat je duidelijk kunt aanwijzen wie de boeven zijn en wie de helden, maar helaas is dat vaak niet het geval.

samenlevingen zijn altijd complexer dan je denkt. dat wil nog niet zeggen dat het dan onduidelijk is. Het is nu nog onduidelijk voor je, maar misschien wordt het in de toekomst helder. gewoon naar school blijven gaan ;)

Inuit

Citaat van: ZeroTolerance op 06/06/2007 om 16:00:36
Normaliter discussieer ik niet met gevallen als jij. fundamentalisten als jij kun je geen discussie mee voeren. Ik maak voor deze ene keer een uitzondering.
ik voel me vereerd

Citeer
allereers zijn religie en afkomst niet te vergelijken athsaynou. afkomst ben je, of je dat nu wil of niet. en afkomst gaat van ouders op kinderen, dus niets persoonlijks aan slimmerd.
Religie/ geloof kun je voor waar aannemen of niet, erin geloven of niet. Je kan als mens ook voor een andere religie kiezen dan je ouders. maar je kan niet zeggen ik wil geen chinees meer zijn vanaf heden ben ik belg (nationaliteit wel, maar afkomst niet)...kun je het nog volgen? dus jouw bewering dat afkomst iets persoonlijks is als religie breng ik onder de onwetende uitspraken. Verder heb ik nergens gezegd dat men in de wereld op me moet wachten om met mijn afkomst te worden geconfronteerd. Wat is dat voor een idiote uitspraak?
bla...bla...bla, feit blijft dat zowel de KEUZEN die je maakt en de zaken die je zelf niet kiest net zo persoonlijk (kunnen) zijn, en laat dat nou net het punt dat jij aanhaalt.

Citeer
En jouw uitspraak over religie en nationalisme die zou ik graag met een vraag willen beantwoorden. heb jij weleens begrijpend lezen gehad op de lage school?! lees ajb de tekst eerst eens goed door voordat je van die losse flodders hier deponeert. Als je goed leest staat er letterlijk dat men de islam gebruikt (dus om hun ideologieën te verwezenlijken, deze kunnen ook van nationalistische aard zijn of om eenvoudigweg de macht te grijpen dan wel te behouden. Dus als je goed leest en die zin begrijpt staat er dat de islam misbruikt wordt (o.a. ook door nationalisten).
heel goed....zo weet je dus ook dat dezelfde type 'argumenten' door bijvoorbeeld zelfbenoemde 'hoeders van de amazighzaak' misbruikt worden. mooi zo.

Citeer
verder dat ik niet namens hele groepen praat... tot die conclusie hoef ik niet te komen, ik wist dit al.
Wat betreft over hele groepen praten dat zal ik wel doen. Dat er enkelen tussen zitten die dat niet zijn of doen, dat spreekt voor zich, maar misschien moet het voor jongens als jij inderdaad met nadruk bij gezet worden.
punt blijft staan dus ;)

ZeroTolerance

Citaat van: Inuit op 06/06/2007 om 17:50:48
Citaat van: ZeroTolerance op 06/06/2007 om 16:00:36
Normaliter discussieer ik niet met gevallen als jij. fundamentalisten als jij kun je geen discussie mee voeren. Ik maak voor deze ene keer een uitzondering.
ik voel me vereerd

Citeer
allereers zijn religie en afkomst niet te vergelijken athsaynou. afkomst ben je, of je dat nu wil of niet. en afkomst gaat van ouders op kinderen, dus niets persoonlijks aan slimmerd.
Religie/ geloof kun je voor waar aannemen of niet, erin geloven of niet. Je kan als mens ook voor een andere religie kiezen dan je ouders. maar je kan niet zeggen ik wil geen chinees meer zijn vanaf heden ben ik belg (nationaliteit wel, maar afkomst niet)...kun je het nog volgen? dus jouw bewering dat afkomst iets persoonlijks is als religie breng ik onder de onwetende uitspraken. Verder heb ik nergens gezegd dat men in de wereld op me moet wachten om met mijn afkomst te worden geconfronteerd. Wat is dat voor een idiote uitspraak?
bla...bla...bla, feit blijft dat zowel de KEUZEN die je maakt en de zaken die je zelf niet kiest net zo persoonlijk (kunnen) zijn, en laat dat nou net het punt dat jij aanhaalt.

Citeer
En jouw uitspraak over religie en nationalisme die zou ik graag met een vraag willen beantwoorden. heb jij weleens begrijpend lezen gehad op de lage school?! lees ajb de tekst eerst eens goed door voordat je van die losse flodders hier deponeert. Als je goed leest staat er letterlijk dat men de islam gebruikt (dus om hun ideologieën te verwezenlijken, deze kunnen ook van nationalistische aard zijn of om eenvoudigweg de macht te grijpen dan wel te behouden. Dus als je goed leest en die zin begrijpt staat er dat de islam misbruikt wordt (o.a. ook door nationalisten).
heel goed....zo weet je dus ook dat dezelfde type 'argumenten' door bijvoorbeeld zelfbenoemde 'hoeders van de amazighzaak' misbruikt worden. mooi zo.

Citeer
verder dat ik niet namens hele groepen praat... tot die conclusie hoef ik niet te komen, ik wist dit al.
Wat betreft over hele groepen praten dat zal ik wel doen. Dat er enkelen tussen zitten die dat niet zijn of doen, dat spreekt voor zich, maar misschien moet het voor jongens als jij inderdaad met nadruk bij gezet worden.
punt blijft staan dus ;)

JE GEEFT HET TOE. dat het 1 een persoonlijke KEUZE is en het andere niet. dat ze een persoon aangaan jah dat weet mijn neefje van 3 ook. het ging om die persoonlijke keuze. je geeft het toe. dan is hiermee de discussie gesloten.

voor die anderen punten neem ik de moeite niet om die te beanwoorden hahaha. doeii

Tsaylal

Azul
Na het lezen van reacties twijfel ik nu echt aan sommige activisten in NL of ze echt activisten zijn of niet...
Aqadi.

Hadou

Citaat van: Tsaylal op 06/06/2007 om 18:30:39
Azul
Na het lezen van reacties twijfel ik nu echt aan sommige activisten in NL of ze echt activisten zijn of niet...
Aqadi.
wat beschouw je wel als activist?
Waar aan moet een activist voldoen? wat is het criteria?
En is het een schande dat Imazighen niet als activist willen zijn?
Moeten alle Imazighen zich met politiek bezig houden? zijn er geen andere manieren om je Amazighisme te promoten?
En waarom moeten Imazighen uit NL zich ook bemoeien met wat in Marokko gebeurt?
Hebben die bewuste Imazighen in NL niet handen vol aan om andere Imazighen bewuster te maken van hun Amazighisme?
Wat los je er mee op als je nog meer hooi op je vork gaat dragen?.
Hebben wij het hier in NL niet moeilijk genoeg?
Zijn er niet genoeg Imazighen in Marokko om hun mede Imazighen te steunen?

Tsaylal

Citaat van: Hadou op 06/06/2007 om 18:51:10
Citaat van: Tsaylal op 06/06/2007 om 18:30:39
Azul
Na het lezen van reacties twijfel ik nu echt aan sommige activisten in NL of ze echt activisten zijn of niet...
Aqadi.
wat beschouw je wel als activist?
Waar aan moet een activist voldoen? wat is het criteria?
En is het een schande dat Imazighen niet als activist willen zijn?
Moeten alle Imazighen zich met politiek bezig houden? zijn er geen andere manieren om je Amazighisme te promoten?
En waarom moeten Imazighen uit NL zich ook bemoeien met wat in Marokko gebeurt?
Hebben die bewuste Imazighen in NL niet handen vol aan om andere Imazighen bewuster te maken van hun Amazighisme?
Wat los je er mee op als je nog meer hooi op je vork gaat dragen?.
Hebben wij het hier in NL niet moeilijk genoeg?
Zijn er niet genoeg Imazighen in Marokko om hun mede Imazighen te steunen?

Ga jou broeders in palastina, afghanistan en iraq steunen...
PS: dat is het antwoord op jou vragen...

Bades

Citaat van: aziTBM op 06/06/2007 om 12:59:38
Citaat van: E3ber_Tastite op 06/06/2007 om 12:57:06
Sommige hier betwijfelen of de Rmakhzen, de Arabisten uberhaupt wel heeft gesteund, maar hoe kan het dan zo zijn, dat er alleen Amazigh studenten opgepakt zijn en dat er al voor de laffe aanval van de Arabisten al een ambulance buiten de universiteit van Rachida klaar stond, die zeker niet bedoeld was voor de Imazighen.

Mensen kom op, gebruik eens even jullie gezonde verstand, denken jullie nou echt dat de Amazigh studenten de aanvallen hebben geopend in de universiteiten, terwijl op vele unversiteiten de Imazighen in de minderheid zijn en hoe kon het zo zijn dat er een massale goed geregisseerde aanval, van de arabisten die in volle bussen naar de campussen kwamen plaatsvondt, zonder dat de Rmakhzen daar iets van wist.

 

Kom op man die Imazighen moeten gewoon terugslaan en niet zo zeiken over een paar sneetjes...ken genoeg gasten hiero die tijdens gevechten veel meer dingen zijn opgelopen en zich niet zo nichterig opstellen. Ik heb zelf meer schade opgelopen tijdens de vele sparpartijen en wedstrijden


jouw onbenullige negatievigheid is echt kinderachtig. eerst heb je het over dat kabyliers allemaal christen zijn, waarna je niet reageert op het antwoord (je zal weten waarom niet denk ik) en dit bovenstaande over zogenaamde nichterige gedrag....

zeer kinderachtig dus....

Izwan

Citaat van: Tamza op 05/06/2007 om 20:11:05
Dat moet ook voor Marokko gelden. Er zijn niet voor niets zoveel Imazighen Marokko ontvlucht sinds de opstand van 1984. Veel succesvolle Amazigh-activisten in Nederland hebben een verleden gehad in Marokko, als student. Hun politieke activiteiten destijds heeft hen niets opgeleverd, op een notering op de zwarte lijst na. Hier in Nederland zijn hun activiteiten -vanuit hun goede beroepsfuncties- veel effectiever. Ik zou graag willen zien dat mensen de gewelddadige strijd wat minder romantiseren, massaal naar die positie streven die zij verdienen en van daaruit werkelijk hun broeders en zusters kunnen helpen.
De schijn is bedrieg.
Veel van die activisten waren in Marokko politiek actief, maar niet voor Amazighiteit. Sterker nog, zij waren tegen amazighiteit want de etniciteit en religie pasten niet in hun Arabische/marxistische beweging.
Sinds de populariteit van linkse bewegingen in Marokko afgenomen, hebben veel van die activisten zich achter de amazigh beweging geschuild om hun strijd tegen moslims voortzetten.

izem_aghiras

Citaat van: Izwan op 07/06/2007 om 13:28:26
Citaat van: Tamza op 05/06/2007 om 20:11:05
Dat moet ook voor Marokko gelden. Er zijn niet voor niets zoveel Imazighen Marokko ontvlucht sinds de opstand van 1984. Veel succesvolle Amazigh-activisten in Nederland hebben een verleden gehad in Marokko, als student. Hun politieke activiteiten destijds heeft hen niets opgeleverd, op een notering op de zwarte lijst na. Hier in Nederland zijn hun activiteiten -vanuit hun goede beroepsfuncties- veel effectiever. Ik zou graag willen zien dat mensen de gewelddadige strijd wat minder romantiseren, massaal naar die positie streven die zij verdienen en van daaruit werkelijk hun broeders en zusters kunnen helpen.
De schijn is bedrieg.
Veel van die activisten waren in Marokko politiek actief, maar niet voor Amazighiteit. Sterker nog, zij waren tegen amazighiteit want de etniciteit en religie pasten niet in hun Arabische/marxistische beweging.
Sinds de populariteit van linkse bewegingen in Marokko afgenomen, hebben veel van die activisten zich achter de amazigh beweging geschuild om hun strijd tegen moslims voortzetten.



oh dus de amazigh beweging strijdt tegen de islam?

wat is dat voor een domme opmerking?

en wat weet je nou van marokko en de amazigh beweging in Marokko=

Izwan

Citaat van: izem_aghiras op 07/06/2007 om 13:32:02

oh dus de amazigh beweging strijdt tegen de islam?

wat is dat voor een domme opmerking?

en wat weet je nou van marokko en de amazigh beweging in Marokko=
Sommige activisten doen alles om islam zwart te maken. Verder bestaat geen de Amazigh beweging. Er bestaan veel bewegingen.
Ik weet meer over deze bewegingen en Marokko dan je denkt.

izem_aghiras

Citaat van: Izwan op 07/06/2007 om 13:56:23
Citaat van: izem_aghiras op 07/06/2007 om 13:32:02

oh dus de amazigh beweging strijdt tegen de islam?

wat is dat voor een domme opmerking?

en wat weet je nou van marokko en de amazigh beweging in Marokko=
Sommige activisten doen alles om islam zwart te maken. Verder bestaat geen de Amazigh beweging. Er bestaan veel bewegingen.
Ik weet meer over deze bewegingen en Marokko dan je denkt.


ooh nu is het sommigen?  indivuelen dus?

heb je die ook niet in andere bewegingen?

de ba3th partij bijvoorbeeld? of de al hizb alqa3idi?


ik kan dat niet terug vinden in je reactie

Inuit

Citaat van: ZeroTolerance op 06/06/2007 om 18:21:18
JE GEEFT HET TOE. dat het 1 een persoonlijke KEUZE is en het andere niet. dat ze een persoon aangaan jah dat weet mijn neefje van 3 ook. het ging om die persoonlijke keuze. je geeft het toe. dan is hiermee de discussie gesloten.
dat is toch een gegeven, of denk je nu op iets nieuws te zijn gestuit? :)

ik citeer jouw eerdere opmerking:
"En al zouden ze allemaal christen zijn, wat heeft religie te maken met amazigh zijn? religie is iets persoonlijks! Is iets tussen de persoon in kwestie en God. Of iemand nu christen, moslim of atheïst is, je bent daardoor echt niet meer of minder amazigh door!"

en ik zeg vervolgens afkomst is net zo persoonlijk (ondanks dat je deze idd niet kunt kiezen). maar op je toch een leuke dag te bezorgen; jij hebt gewonnen :)

Hadou

Citaat van: Tsaylal op 07/06/2007 om 02:44:18
Citaat van: Hadou op 06/06/2007 om 18:51:10
Citaat van: Tsaylal op 06/06/2007 om 18:30:39
Azul
Na het lezen van reacties twijfel ik nu echt aan sommige activisten in NL of ze echt activisten zijn of niet...
Aqadi.
wat beschouw je wel als activist?
Waar aan moet een activist voldoen? wat is het criteria?
En is het een schande dat Imazighen niet als activist willen zijn?
Moeten alle Imazighen zich met politiek bezig houden? zijn er geen andere manieren om je Amazighisme te promoten?
En waarom moeten Imazighen uit NL zich ook bemoeien met wat in Marokko gebeurt?
Hebben die bewuste Imazighen in NL niet handen vol aan om andere Imazighen bewuster te maken van hun Amazighisme?
Wat los je er mee op als je nog meer hooi op je vork gaat dragen?.
Hebben wij het hier in NL niet moeilijk genoeg?
Zijn er niet genoeg Imazighen in Marokko om hun mede Imazighen te steunen?

Ga jou broeders in palastina, afghanistan en iraq steunen...
PS: dat is het antwoord op jou vragen...
Tazzz xac! jij weet zelf niet eens wat je zegt! Jij weet niet eens wat het activisme inhoudt!
jij bent ook zo ZWAK!

E3ber_Tastite

Citaat van: Wah op 06/06/2007 om 13:40:10
Citaat van: E3ber_Tastite op 06/06/2007 om 12:57:06
Sommige hier betwijfelen of de Rmakhzen, de Arabisten uberhaupt wel heeft gesteund, maar hoe kan het dan zo zijn, dat er alleen Amazigh studenten opgepakt zijn en dat er al voor de laffe aanval van de Arabisten al een ambulance buiten de universiteit van Rachida klaar stond, die zeker niet bedoeld was voor de Imazighen.

Mensen kom op, gebruik eens even jullie gezonde verstand, denken jullie nou echt dat de Amazigh studenten de aanvallen hebben geopend in de universiteiten, terwijl op vele unversiteiten de Imazighen in de minderheid zijn en hoe kon het zo zijn dat er een massale goed geregisseerde aanval, van de arabisten die in volle bussen naar de campussen kwamen plaatsvondt, zonder dat de Rmakhzen daar iets van wist.

 
E3ber, iedereen heeft het recht op zelfverdediging, die steun verdienen ze ook van harte. Er vindt zoveel onrechtvaardigheid plaats in Marokko, ook onder de 'Arabieren' of andere gewone mensen. Zij hebben tenminste nog de kans om te studeren en op een beter leven te hopen. Om er nou een ideologische component aan vast te plakken dat Imazighen of de Amazighiteit in gevaar wordt gebracht, gaat een beetje te ver. In hoeverre voelt de Amazigh-bevolking zich nou echt verbonden met deze 'militanten'? Lees de reactie van Izwan in deze:

Citaat van: Izwan op 06/06/2007 om 11:08:19


Ik heb nergens gezegd dat er onder de Arabieren ook geen onrechtvaardigheid heerst, zij hebben het ook slecht maar wat ik mij ook afvraag is waarom zij zich niet inzetten voor de rechten van de Amazigh in tegendeel zij beschouwen zich vaak superieur t.o.v. de Amazigh.

Deze studenten zijn bezig met het bewust maken van de Imazighen van hun taal, cultuur, identiteit en zetten zich in voor de ontwikkeling van de Amazigh gebieden, als zij dat niet doen doet niemand dat, dat is een ding wat duidelijk is. Natuurlijk zullen door deze geweld-acties de Amazighiteit niet in gevaar gebracht worden, maar wat wel in gevaar gebracht wordt is het Tamazight en de kaders op de universiteiten, er mag gewoon geen territorium verloren gaan op de universiteiten, omdat deze studenten de toekomst zijn voor een sterke Amazigh beweging.

Wij als Imazighen dienen deze moedige jongens en dames gewoon te steunen in deze moeilijke tijden, waar de Arabisering van Marokko in volle hevigheid doorgaat.

E3ber_Tastite

Citaat van: Izwan op 07/06/2007 om 13:28:26
Citaat van: Tamza op 05/06/2007 om 20:11:05
Dat moet ook voor Marokko gelden. Er zijn niet voor niets zoveel Imazighen Marokko ontvlucht sinds de opstand van 1984. Veel succesvolle Amazigh-activisten in Nederland hebben een verleden gehad in Marokko, als student. Hun politieke activiteiten destijds heeft hen niets opgeleverd, op een notering op de zwarte lijst na. Hier in Nederland zijn hun activiteiten -vanuit hun goede beroepsfuncties- veel effectiever. Ik zou graag willen zien dat mensen de gewelddadige strijd wat minder romantiseren, massaal naar die positie streven die zij verdienen en van daaruit werkelijk hun broeders en zusters kunnen helpen.
De schijn is bedrieg.
Veel van die activisten waren in Marokko politiek actief, maar niet voor Amazighiteit. Sterker nog, zij waren tegen amazighiteit want de etniciteit en religie pasten niet in hun Arabische/marxistische beweging.
Sinds de populariteit van linkse bewegingen in Marokko afgenomen, hebben veel van die activisten zich achter de amazigh beweging geschuild om hun strijd tegen moslims voortzetten.


En veel van die linkse activisten hebben zich nu geschaard bij de Islamisten om hun strijd tegen het Tamazight voor te zetten. Onderling in de amazighbeweging bevinden zich ook mensen met andere meningen, niet iedereen is het daar met elkaar eens, maar wat hun bindt is hun strijd tegen onrechtvaardigheid t.o.v. de Amazgh en het Tamazight. De meeste activisten zijn ook niet tegen de Islam, maar tegen de politieke Islam die hand in hand is gegaan met het Arabisch nationalisme en gelukkig is dat niet mijn Islam!!